Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 8731
Sitat av Prognisse Vis innlegg
Den historien ga meg et stort smil! Fantastisk historie det der.



Herregud, Outier. Med sitater som "...og for noen blir det aldri "lyst" er det ikke rart at det er mørkt. Å ta selvmord fører ikke til stort, annet et stort tap for de rundt deg. Og tapet ditt selvfølgelig, som er det største tapet av de alle - livet.

Hva med å prøve noe nytt? Som å flytte til en fin plass, utdanne deg, følge en barnedrøm, reise til eksotiske plasser osv, osv.
I det minste kan du ha en litt bedre innstilling en den du viser i denne "glad-tråden", som du tilsynelatende skitner til med VELDIG negativ tankegang.
Outier, syntes du skal høre på "Changes" av "Yes" i tre uker i strekk...
Vis hele sitatet...
Når du er suicidal har du det som oftest vanskeligere en folk tenker. Det handler ikke om at du ikke får det som du vil, eller at du har det dårlig sosialt, men rett og slett at du er mentalt ustabil. Det er en sykdom. Det hjelper ikke hvis du begynner å preke om at det er et egoistisk valg osv, for personen er nok for kynisk og nedtråkket til å bry seg.

Sitat av Drachir Vis innlegg
Jo, men spørsmålet bli da: Hva er det meningsfylt at du putter i det? Jeg kan jo putte 12 timer intens bad company 2 gaming hver dag, i livet mitt, men blir det et meningsfylt liv? Er livet mitt, og bad company 2 da meningen med livet?
Vis hele sitatet...
Det hadde vært så fint om vi ikke gikk inn på "meningen med livet", for man kommer aldri til en konklusjon...
En person er deprimert og synes ting er vanskelig. Kanskje er personen også 1 misfornøyd med egen livssituasjon, 2 egne evner,3 forholdet til andre mennesker osv. Hvordan tror dere at "Egoistiske drittunge som vurderer selvmord! Slutt å sutre, ta deg sammen og gjør livet ditt bedre" på noen som helst måte hjelper??

"Slutt å sutre": Du sutrer alt for mye. Du er en sutrete person. ingen liker sutrete personer. Ingen liker deg.
"Ta deg sammen": Du er så evneveik, få deg en ryggrad og gjør noe!
"Gjør livet ditt bedre": Det er ikke umulig å gjøre alt ting bedre, men du har bare ikke gjort noe for det ennå, fordi du er udugelig.

Alvorlig depresjon kan vel anses som en mental lidelse, ville du sagt til en manisk depressiv (selvfølgelig en overdreven sammenligning), "nei nå får du faenmeg ta deg sammen, de derre svingningene dine er bare noe tull!"

Folk som dere gjør meg kvalm. Hvilken syk tanke er det som har gitt dere ideen om å kritisere og kjefte på mennesker som har det vanskelig. Minner meg om foreldre som kjefter på barn som gråter og er redde. For det hjelper jo virkelig!
Må si meg enig med Drachir. Kvalmende å se folk sitte å kjefte og kalle suicidale folk for egoister. Folk er suicidal av en grunn, og jeg tror på at det er en GOD grunn når folk prøver å ta livet sitt.
Min mening er at livet ikke er noe stort, hvorfor bry seg så jævlig egentlig? Hvorfor streve så hardt for å "få det perfekte liv" ? Hva om vedkommede ikke har noen rundt seg som bryr seg om en? Er det så egoistisk da å bare avslutte det?

Er man ulykkelig og det ikke er noen stor mulighet for å utrette noe i livet, end it. Slutt å bry deg. Enkelt og greit.
Er man lykkelig og vil gjøre noe mer med det, fortsett å lev.
Å Leve livet, for min del, er å kunne gjere det eg vil, når eg vil.
Moralen i historien, tror eg, er at fiskeren ikkje treng å arbeide fordi han vil likevell ende opp der han startet, så kvifor skal han då i det heile tatt begynne. Dette vil jo ikkje fungere i praksis, men veldig bra som ein vits og gjerne ein tankevekker.

Eg lever livet mitt frå dag til dag. Tar ting som det kommer og har relativt få bekymringer. Ein viktig forutsetning for å kunne leve på den måten er å ha fast arbeid, med fast income. Då vil rekningar betale seg sjølv og du kan fokusere på andre ting som kan fylle din kvardag. Dersom ein ikkje har arbeid så må ein streve meir med å få ting til å gå i rundt. Ein må spare på dei få kronene ein har og tenke økonomisk. Hater det ordet: Økonomisk.

Nei, som eg nevnte i toppen av posten. Levet livet er å ha mulighet til å gjere det ein vil, når ein vil.
Hadde jeg vært millionær skulle jeg levd livet til det fulle Da hadde jeg vært at the top of my game.
Jeg ville ikke med den foregående posten oppfordre noen til å ta sitt eget liv, bare så det er sagt

Jeg skjønner jævlig godt at en blir provosert over folk som sier "alt blir bra snart" og "du skal få en dag i morra, høhø". Hva vet de om hvordan deprimerte folk har det? De vet ingenting, og bare sitter over et forum uten noe clue om hvordan det føles å være veldig deprimert; når ingenting synes så veldig meningsfylt lenger.

Egoisme har ikke en dritt med saken å gjøre. Hva vil dere, nekte folk å avslutte et liv med lidelse på grunn av at de må ta ansvar? Istedenfor å gi dem en personlig grunn for å leve, gjør dere det å leve til en ansvarsoppgave, en byrde man må ta på seg. Jeg ser ikke den store forbedringen fra død der.


Likevel ønsker jeg å si en ting, som jeg en gang sa til en kamerat av meg som hadde det vanskelig, og som det gikk nedover med.

Dette er ikke deg, dette er ikke livet ditt. Det er ikke slik det slutter for oss. Jeg lover deg at solen vil skinne for oss en gang igjen, begge to, selv om det kanskje er jævlig lenge til daggry.Selv om livet kan gi deg dårlige kort, og i tillegg la deg folde når du inniblant har en god hånd, så er ikke dette alt livet ditt er. Livet ditt er så mye mer. For du må innse, at for all oss andre, så er den største gleden for slett ingen ting. ikke for noe du kan, eller vil. Men gleden for intet og gleden for alt. Gleden fordi du er til.

Om en ikke har noen som bryr seg om en, så tro meg, uansett hvor mye en må lide før det skjer, så vil all smerten gjennom ensomheten oppveies tusenfold av gleden ved et vennskap.

Et liv er aldri verdt å ta, selv ikke sitt eget, om bare for det iboende og skjulte potensialet som ligger bak kulissene.

Ps: Håper ikke dette ble alt for OT, men siden trådtittelen er "kunsten å leve", synes jeg det passet
Sist endret av Drachir; 21. juli 2010 kl. 15:50.
Miza's Avatar
Trådstarter
veldig enig med deg der, Dracnir. Da jeg var på mitt mørkeste fortalte jeg min mor at jeg gikk med selvmordstanker. Jeg fikk slengt tilbake at selvmord var egoistisk og at ting ble bedre ettervert. Hun hadde rett i at livet ble bedre, men der og da dro hun meg lengre ned "så jeg er en egoist i tillegg til at jeg er evneveik, feit, stygg og ikke klarer å smile..." Det tok long tid før jeg betrodde meg til henne igjen.

Jeg hadde ingen planer om å diskutere selvmord i denne tråden. Jeg har vert der, jeg vet det er jævlig, jeg har ikke så lyst til å tenke for mye på det mer. Jeg burde kanskje ha kalt tråden "å leve i nuet" eller noe istede.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Æsj. Fine tråden som begynte med hyggelige historien som vi alle har hørt før. Gledet meg jeg. Men neida, blir søpletråd i stedet.
Sitat av Outier Vis innlegg
I mine øyne ser jeg ikke vitsen med å leve et ulykkelig liv. Når alt går til helvette og det er så mye man må gjøre for at det skal bli bra igjen, så er det nesten ikke verdt å ødelegge seg på veien tilbake til det gode igjen.
Vis hele sitatet...
Ødelegge seg selv på veien til det gode faktisk. Her har vi dagens paradoks. Å komme tilbake til "det gode" er jo å bygge seg opp, noe som høres veldig annerledes ut fra det å ødelegge seg selv.
Derfor er selvmord en fin måte å bare ende hele ulykkeligheten på. Slipper å bekymre seg for ting og kan bare drite i alt. Selvsagt vil min mening være helt absurd i folk øyne som allerede har et bra liv.
Vis hele sitatet...
Er nå inderlig bra at vi har slike som deg, som ser elendigheten i hvitøyet, og opplyser oss andre. Finnes jo folk som har masse penger de ikke vet hva de skal gjøre med, og spør etter forslag på nettsamfunn. Slike folk forstår ikke denslags alvorlige greier.
Spørsmålet er bare om man faktisk har baller til å gjennomføre et selvmord, for det er ikke lett.
Vis hele sitatet...
Du snakker av erfaring? Er man drevet til randen av et "typisk" selvmord (på grunn av t.d. sterk depresjon), så er det massevis av følelser involvert. Man er redd for det meste, og er usikker på enda mer. Det å skrive på denne måten impliserer at det er et modig valg å begå selvmord, og grenser til å oppfordre folk til dette.

Forferdelig.

En stor del av selvmordsforsøk ender med at personen overlever. Og er storfornøyd med dét. Mange selvmordsforsøk er rop om hjelp. Til familie og venner som ikke vet hvordan man har det.
Hvorfor man skal streve livet av seg bare for å eksistere, skjønner jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Dét er det heller ikke snakk om å gjøre. Du snakker først om det å begå selvmord i stedet for å forsøke å forbedre livet sitt.

Jeg sanser et poeng inni der et sted, men du må gjøre det mye mer tydelig, for akkurat nå er det du skriver bare rabbel.
Sitat av Outier Vis innlegg
Dessuten vil jeg klassifisere depresjon som en sykdom. En sykdom som kommer når en person er ulykkelig, som deretter kan føre til selvmordstanker/selvmord.
Vis hele sitatet...
Hahaha, det er alltid like morsomt med folk som "synes at X er en sykdom", om det nå er homofili, depresjon, eller noe annet. (Protip: Det finnes folk med peiling på dette. Og de "synser" ikke).
Sitat av Outier Vis innlegg
Syns det er bedre å ta livet sitt enn å pine seg igjennom fullt av dritt.
Vis hele sitatet...
Igjen: Det finnes alternativer til selvmord når det er snakk om å leve et ulykkelig liv. Tankegangen din høres veldig ut som dette "Hvorfor gjøre en innsats for å få et bedre liv? Er jo slitsomt jo! Neh, du lever et ulykkelig liv, så jeg synes du bare bør drepe deg. Gå bort et sted og gjør det, så skal jeg sitte her og leve mitt lykkelige liv, og gjøre mitt beste for å ignorere slike som deg. Lager du et skilt med denne teksten som du setter opp foran døra mi er du snill? Slipper jeg å si det en gang til".

Altså en måte å løse andres problemer på som går ut på å gjøre det så enkelt som mulig. Well guess what; Life ain't Rema 1000.
Sitat av Outier Vis innlegg
[Sier at "det ordner seg" ikke funker for alle, for eksempel Outier selv.]
Vis hele sitatet...
Om dette ikke funker for deg, slik jeg har forstått det, hvorfor har du da ikke begått selvmord? Er du ikke deprimert nok? Du snakket også om det å "ha baller nok" til å gjøre det. Er det dét det mangler på?
Sitat av Outier Vis innlegg
Så det dere mener, er at man skal leve et ulykkelig liv og ha det jævlig istedet for å bare forlate verdenen og være glemt etter ett par års tid? Greit, man etterlater seg pårørende mye sorg, men hva faen? Skal det være en god unnskylding for å selv leve ulykkelig å ha det jævlig?
Vis hele sitatet...
Nei. Det de mener er at man bør gjøre en innsats for å rette opp ting, i stedet for å ta den lettvinte veien ut. Det blir lettvint for en selv, men for de som blir igjen er det en byrde man kan ende opp med å dra rundt med seg resten av livet, og ikke "glemt etter ett par års tid".
Sitat av Outier Vis innlegg
Ta selvmord med hva, spise seg ihjel på sand?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt om jeg skal kommentere dette innlegget eller bare la det tale for seg selv. Sammen med Dj Shadyz sitt innlegg hvor han "LoLet" ved tanken på det han skrev.

Så det at folk er fattige, eller har forferdelige sykdommer gjør dem automatisk ulykkelige? Forhindrer dem fra å leve meningsfylte liv?

Det kan ikke være at de føler stolthet ved det å jobbe videre for barna sine, i stedet for å begå selvmord? Det er forkastelig at de gjør noe slikt?
Sitat av Outier Vis innlegg
Min mening er at livet ikke er noe stort, hvorfor bry seg så jævlig egentlig?
Vis hele sitatet...
Hvorfor bry seg? Tja... kanskje fordi livet er... alt for oss levende? Fordi det at vi lever gjør oss i stand til å gjøre og å oppleve en hel hærskare av fantastiske saker og ting?

Neh, tror ikke det. Livet as. lol lizm. For nubs. No big deal. Liksom litt care.
Bjørka bøyer seg i stormen, mens grana brekker. Er sunnest å være bjørk, men svarte å digg det er å være gran.
Sitat av Jonta Vis innlegg

Livet as. lol lizm. For nubs. No big deal. Liksom litt care.
Vis hele sitatet...
Seconded. *titeikn*
Jonta; Tydelig at du faktisk aldri har vært i en slik tilstand jeg prater om, og derfor ikke forstår det, og derpå skriker ut hvor mye du hater slike folk. Greit det, folk er forskjellig. Du mener at livet er noe å ta vare på, UANSETT hendelser som er skjedd i livet til den personen. Jeg mener ikke det, hvorfor er livet virkelig noe å samle på? Enda ingen som har gitt meg en god grunn til å fortsette et ulykkelig liv som kanskje aldri vil bedres. Igjen, selvmord er den enkle løsningen og å kalle dem for feiginger og egoister er usaklig og patetisk i mine øyne.

Dessuten foreslår jeg at du holder deg saklig til diskusjonen og ikke klikker i vinkel på meg som person. For jeg er ingen selvmordskandidat, got it?
Sist endret av Outier; 21. juli 2010 kl. 16:32.
Sitat av Outier Vis innlegg
Jonta; Tydelig at du faktisk aldri har vært i en slik tilstand jeg prater om, og derfor ikke forstår det, og derpå skriker ut hvor mye du hater slike folk. Greit det, folk er forskjellig. Du mener at livet er noe å ta vare på, UANSETT hendelser som er skjedd i livet til den personen. Jeg mener ikke det, hvorfor er livet virkelig noe å samle på? Enda ingen som har gitt meg en god grunn til å fortsette et ulykkelig liv som kanskje aldri vil bedres. Igjen, selvmord er den enkle løsningen og å kalle dem for feiginger og egoister er usaklig og patetisk i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Kan godt hende at noe av det samme har skjedd ham, men at han ikke var like svak. Det oser ikke akkurat styrke av en person som ikke tåler å være på bunnen og som heller vil ta selvmord fordi det er for mye arbeid å ta seg opp igjen.
Sist endret av kengro; 21. juli 2010 kl. 16:34.
Det er egoistisk fordi du tenker bare på deg sjølv når du tar sjølvmord. Du tenker ikkje på dei rundt deg, og korleis dei vil reagere. Det er den enkle løysningen fordi du ikkje vil gå den vanskelige veien med å komme deg utav den negative tankegangen som gir deg sjølvmordstanker.
Vil bare dra opp en liten quote her: If you enjoyed wasting time... then the time is not wasted.

Gjør det beste utav hver enkelt situasjon!
Er du grei med folk rundt deg er de som oftest grei med deg!
Grunnen til at folk tar selvmord i dag er: 1. de har en sykdom! 2. De er noen store grinunger som ikke gidder å jobbe for å gjøre livet sitt bedre aka de får de ikke som de vil!


Hvis du mener at livet ikke er verdt å leve ta livet av deg så slipper vi å høre på sytingen din! (Srsly dont do it)
Livet ditt betyr bare bare så mye som du gjør det til!
Sist endret av xShadyx; 21. juli 2010 kl. 16:45.
Sitat av Outier Vis innlegg
Du mener at livet er noe å ta vare på, UANSETT hendelser som er skjedd i livet til den personen. Jeg mener ikke det, hvorfor er livet virkelig noe å samle på? Enda ingen som har gitt meg en god grunn til å fortsette et ulykkelig liv som kanskje aldri vil bedres. Igjen, selvmord er den enkle løsningen og å kalle dem for feiginger og egoister er usaklig og patetisk i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Herre min hatt..
Hvorfor er livet virkelig noe å samle på? Hvorfor er livet noe å ikke samle på? Vi vet ikke hva som skjer etter døden, men mest sannsynlig så slutter vi totalt å eksistere; alle minner blir slettet, alle følelser forsvinner, alle gleder, alle sorger, alt. Men merker vi det? Nei. Hva er da vitsen? Er det best å ikke føle noe i det hele tatt, eller faktisk ha et følelsesladd liv som man kan vri og vende på slik man selv vil ha det?

Vil du si at det å opphøre å eksistere er bedre enn å eksistere i det hele tatt, uansett om man lever et grusomt liv eller ei? Jeg skal si deg en ting; uansett hvor forferdelig livet ditt har vært, uansett hvor mye dritt du har gått gjennom. Samme om du har blitt mishandlet som barn, fått armene dine hugget av eller bare er tykt mobbeoffer på ungdomsskolen; det kan bli bedre. Uansett. Ikke kom her å si at grusomhetene i livet til folk er uhelbredelig. Ikke sitt på et internettforum hvor potensielle selvmordskanditater kan lese og skriv "selvmord kan være den beste muligheten for noen". Det er komplett bullshit. Det er umoralsk, uetisk og faktisk litt grusomt å få seg selv til å skrive noe lignende.

Nei, jeg har null erfaring med alvorlige depresjoner, så du kan gjerne si "du har aldri vært i en slik tilstand, så du kan ikke uttale deg". Men jo, det kan jeg vel. Vi lever i Norge, verdens beste land (tro det eller ei). Vi har vunnet livets lotteri ved å ha blitt født her, vi har alle verdens muligheter og vi kan fylle livet vårt med absolutt hva vi vil.

Så ikke kom her å si at selvmord er den beste løsningen og at vi ikke skal uttale oss fordi vi ikke har "førstehånds erfaring med slikt". Alt kan forbedres.
Sitat av kengro Vis innlegg
Det oser ikke akkurat styrke av en person som ikke tåler å være på bunnen og som heller vil ta selvmord fordi det er for mye arbeid å ta seg opp igjen.
Vis hele sitatet...
Hvorfor snakker du om det å komme seg ut av en depresjon på samme måte som om det å bygge en forbanna hytte? Bygge seg opp igjen.... Det er ikke det samme, og du utviser en provoserende mangelfull innsikt i hvordan livet kan være for mennesker som ikke lenger ser meningen eller gleden ved å fortsette å leve. En innsikt jeg helst ser at du ikke deler med oss.

Disse menneskene har enorme problemer, og deres respons er å kalle dem egoistiske, samt oppfordre dem til å tenke litt mer på andre.

Hvorfor så mange av dere fremdeles tror at veien å gå er å kritisere selvmord som galt, feigt, enkelt og egoistisk skjønner jeg virkelig ikke. Dersom en person sliter, og vurderer selvmord, hjelper du ham, støtter ham, er der for ham (eller henne). Folk som faktisk finner freidigheten til å kritisere mennesker hvis liv i så stor grad føles meningsløse og triste at de vil avslutte det, gjør meg kvalm og sint. Livet gir en forskjellige kort, og det å si til folk at de bare får "jobbe seg opp av det" er så naivt og avskyelig at jeg ikke har ord.

Så enten. Hjelp til, støtt, vær der
eller
Hold kjeft.

Sitat av etsi Vis innlegg
Så ikke kom her å si at selvmord er den beste løsningen og at vi ikke skal uttale oss fordi vi ikke har "førstehånds erfaring med slikt". Alt kan forbedres.
Vis hele sitatet...
Moren din dør, kjæresten går fra deg, du har ingen venner, folk mobber deg, du dropper ut av skolen.

Din respons: "alt kan forbedres".

Jeg kommer her og sier at du ikke skal uttale deg, ikke fordi jeg benekter din rett til ytringsfrihet, men fordi jeg mener dine uttalelser er en sann fornærmelse mot folk som sliter. Du høres ut som en forbanna teambuilder på tur med DnB-NOR.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Drachir Vis innlegg
Så enten. Hjelp til, støtt, vær der
eller
Hold kjeft.
Vis hele sitatet...
Enig. Men akkurat i denne tråden så handler det ikke om at en person vurderer å begå selvmord. Og det å komme med utsagn som forenkler det å begå selvmord vil jeg ikke klasifisere under det å hjelpe til, søtte, eller være der. Ei heller under det å holde kjeft.
jeg mener dine uttalelser er en sann fornærmelse mot folk som sliter.
Vis hele sitatet...
Er det ikke en slags fornærmelse mot folk som sliter å si at det er best om de tar livet sitt, fordi de ikke er sterke nok til å forbedre situasjonen sin?

Hvor mange ganger har man etter selvmord konkludert med at det ville vært ganske lett å forbedre situasjonen? Selvmordene der folk reagerer med "meh, care" er kanskje de eneste "rettferdiggjorte", men hvor mange finnes det av dem?
Sitat av Jonta Vis innlegg
Og det å komme med utsagn som forenkler det å begå selvmord vil jeg ikke klasifisere under det å hjelpe til, søtte, eller være der. Ei heller under det å holde kjeft.Er det ikke en slags fornærmelse mot folk som sliter å si at det er best om de tar livet sitt, fordi de ikke er sterke nok til å forbedre situasjonen sin?
Vis hele sitatet...
Fortell meg, hvor har jeg sagt at folk burde ta livet sitt? Har jeg ikke sagt det stikk motsatte? Jeg har poengtert at de som stempler selvmord som egoistisk og personen som feig er mennesker jeg ikke har så mye til overs for.
Sitat av Drachir Vis innlegg
Moren din dør, kjæresten går fra deg, du har ingen venner, folk mobber deg, du dropper ut av skolen.

Din respons: "alt kan forbedres".

Jeg kommer her og sier at du ikke skal uttale deg, ikke fordi jeg benekter din rett til ytringsfrihet, men fordi jeg mener dine uttalelser er en sann fornærmelse mot folk som sliter. Du høres ut som en forbanna teambuilder på tur med DnB-NOR.
Vis hele sitatet...
Så om jeg ikke har venner, min mor dør, kjæresten går i fra meg, folk mobber meg og jeg dropper ut av skolen så er.. livet mitt fucked? Ingen måte å forbedre det på? Jeg kan ikke verdsette min avdøde mor og sette pris på minnene jeg har om henne? Jeg kan ikke innse at dama kanskje ikke var noe for meg om hun valgte å gå? Jeg kan ikke få meg nye venner, begynne på en ny skole og starte på nytt? Jo, det er nettopp det jeg kan.

Okay, kanskje jeg høres ut som en teambuilder på tur med DnB-NOR (hva enn det betyr), men du høres ut som en bortskjemt liten nordmann som ikke vet hvor godt du har det og ikke innser at verre ting kan skje enn at kjæresten stikker av. Istedenfor å se lyst på ting så velger du å være negativ og vri alt negativt. Jeg sier at alt kan forbedres, du svarer med med latterlig eksempel om avdøde mødre og kjærester som stikker av. Hva er egentlig din mening? At ingenting kan forbedres? At alle som har det jævlig er dømt til et grusomt liv i ensomhet og fordervelse?
Sitat av Drachir Vis innlegg
Hvorfor snakker du om det å komme seg ut av en depresjon på samme måte som om det å bygge en forbanna hytte? Bygge seg opp igjen.... Det er ikke det samme, og du utviser en provoserende mangelfull innsikt i hvordan livet kan være for mennesker som ikke lenger ser meningen eller gleden ved å fortsette å leve. En innsikt jeg helst ser at du ikke deler med oss.
Vis hele sitatet...
Får du sår kan du lege de, får du problemer kan du fikse de, blir du deppresiv så ikke sitt å sipp, hjelper ikke en døyt. Mann deg opp og finn ut årsaken, snakk med noen.

Å gjøre selvmord til en bagatell blir drøyt. Bare fordi en får motgang betyr ikke at alt er over, kjenner f.eks en person som mistet faren sin som ungdom, han ble knust, _men_ han kom seg over det og lever i beste velgående nå. Det meste kan løses, stå på, du har enda mange år igjen.
Sitat av etsi Vis innlegg
Så om jeg ikke har venner, min mor dør, kjæresten går i fra meg, folk mobber meg og jeg dropper ut av skolen så er.. livet mitt fucked? Ingen måte å forbedre det på? Jeg kan ikke verdsette min avdøde mor og sette pris på minnene jeg har om henne? Jeg kan ikke innse at dama kanskje ikke var noe for meg om hun valgte å gå? Jeg kan ikke få meg nye venner, begynne på en ny skole og starte på nytt? Jo, det er nettopp det jeg kan.
Vis hele sitatet...
Hør på deg selv mann. Sier du noe sånt til en som har gjennomlevd noe slikt?
Sitat av etsi Vis innlegg
Okay, kanskje jeg høres ut som en teambuilder på tur med DnB-NOR (hva enn det betyr), men du høres ut som en bortskjemt liten nordmann som ikke vet hvor godt du har det og ikke innser at verre ting kan skje enn at kjæresten stikker av.
Vis hele sitatet...
Det virker ikke som om du innser at psykiske belastninger kan være langt verre enn mange fysiske belastninger her i denne verden. Dersom du går på en smell psykisk har det ikke noe å si hvor rik du er.
Sitat av etsi Vis innlegg
Istedenfor å se lyst på ting så velger du å være negativ og vri alt negativt. Jeg sier at alt kan forbedres, du svarer med med latterlig eksempel om avdøde mødre og kjærester som stikker av. Hva er egentlig din mening? At ingenting kan forbedres? At alle som har det jævlig er dømt til et grusomt liv i ensomhet og fordervelse?
Vis hele sitatet...
Les min post nr. 56, forklarer mitt synspunkt på saken. Noen ganger er det ikke tid for utsagn som "alt kan forbedres" og "mann deg opp", noen ganger er det tid for å være der, støtte og forstå.

Sitat av kengro Vis innlegg
Får du sår kan du lege de, får du problemer kan du fikse de, blir du deppresiv så ikke sitt å sipp, hjelper ikke en døyt. Mann deg opp og finn ut årsaken, snakk med noen.
Vis hele sitatet...
Jeg er utrolig enig med den siste oppfordingen din: "Snakk med noen". En kan vanskelig undervurdere viktigheten av å beholde nær kontakt med andre mennesker når livet er vanskelig. Samtidig mener jeg utsagn som "mann deg opp" er fullstendig kontraproduktive, akkurat som "ikke sitt og sipp".

Sitat av kengro Vis innlegg
Å gjøre selvmord til en bagatell blir drøyt
Vis hele sitatet...
.
Selvmord er aldri en bagatell, og ingen burde ta sitt eget liv. Dersom jeg har gitt inntrykk av at selvmord er en bagatell, beklager jeg virkelig.

Sitat av kengro Vis innlegg
Bare fordi en får motgang betyr ikke at alt er over, kjenner f.eks en person som mistet faren sin som ungdom, han ble knust, _men_ han kom seg over det og lever i beste velgående nå. Det meste kan løses, stå på, du har enda mange år igjen.
Vis hele sitatet...
Godt å høre at han kom seg gjennom det. Jeg mener det er nettopp en slik innstilling som du viser her, sammen med en god dose forståelse og støtte, som er viktig. Stå på, vi kommer oss gjennom dette sammen. Kjempebra
Sitat av Drachir Vis innlegg
Hør på deg selv mann. Sier du noe sånt til en som har gjennomlevd noe slikt?
Vis hele sitatet...
Hva ville du helst hørt? At det kom til å ordne seg eller at livet ditt er dømt til faenskap?

Sitat av Drachir Vis innlegg
Det virker ikke som om du innser at psykiske belastninger kan være langt verre enn mange fysiske belastninger her i denne verden. Dersom du går på en smell psykisk har det ikke noe å si hvor rik du er.
Vis hele sitatet...
Det har jeg aldri sagt noe i mot. Selvsagt er det vanskelig, selvsagt kan det ta tid men SELVSAGT kan det gjøres noe med. Jeg tror du har misforstått meg veldig, jeg har aldri sagt at det ikke er jævlig, men jeg sier at det absolutt kan forbedres.

Sitat av Drachir Vis innlegg
Les min post nr. 56, forklarer mitt synspunkt på saken. Noen ganger er det ikke tid for utsagn som "alt kan forbedres" og "mann deg opp", noen ganger er det tid for å være der, støtte og forstå.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg heller aldri sagt noe i mot. Jeg snakker ikke om hva jeg ville sagt til en person med problemer, men hvordan jeg ville prøvd å løse dem om jeg hadde hatt dem selv. Selvsagt skal man være der å støtte personen, men betyr det at man bare skal sitte å høre på? Er det helt for jævlig grusomt å hinte til at det kan bli bedre i fremtiden? Er jeg et monster om jeg prøver å få en person som sliter til å forstå at om han/hun vil så kan det gjøres noe med, og at fremtiden kan bli lysere for personen?
Sitat av etsi Vis innlegg
Hva ville du helst hørt? At det kom til å ordne seg eller at livet ditt er dømt til faenskap?
Vis hele sitatet...
Jeg ville selvfølgelig hørt det første, men ikke setningen "alt kan forbedres". Det var den jeg reagerte på innså jeg nå, ikke nødvendigvis resten av innholdet i det du sa.


Sitat av etsi Vis innlegg
Det har jeg aldri sagt noe i mot. Selvsagt er det vanskelig, selvsagt kan det ta tid men SELVSAGT kan det gjøres noe med. Jeg tror du har misforstått meg veldig, jeg har aldri sagt at det ikke er jævlig, men jeg sier at det absolutt kan forbedres.
Vis hele sitatet...
Da har jeg nok misforstått deg. Jeg reagerte på påstanden, slik som jeg oppfattet den: "Vi som bor i Norge har det jo så bra, ingen grunn til å deppe". Dersom det ikke var meningen din, er vi enige


Sitat av etsi Vis innlegg
Dette har jeg heller aldri sagt noe i mot. Jeg snakker ikke om hva jeg ville sagt til en person med problemer, men hvordan jeg ville prøvd å løse dem om jeg hadde hatt dem selv. Selvsagt skal man være der å støtte personen, men betyr det at man bare skal sitte å høre på? Er det helt for jævlig grusomt å hinte til at det kan bli bedre i fremtiden? Er jeg et monster om jeg prøver å få en person som sliter til å forstå at om han/hun vil så kan det gjøres noe med, og at fremtiden kan bli lysere for personen?
Vis hele sitatet...
Nei, om du faktisk prøver å hjelpe er du vel tvert om en engel.
Sitat av etsi Vis innlegg

Dette har jeg heller aldri sagt noe i mot. Jeg snakker ikke om hva jeg ville sagt til en person med problemer, men hvordan jeg ville prøvd å løse dem om jeg hadde hatt dem selv. Selvsagt skal man være der å støtte personen, men betyr det at man bare skal sitte å høre på? Er det helt for jævlig grusomt å hinte til at det kan bli bedre i fremtiden? Er jeg et monster om jeg prøver å få en person som sliter til å forstå at om han/hun vil så kan det gjøres noe med, og at fremtiden kan bli lysere for personen?
Vis hele sitatet...
Blasfemi!
I følge 50% av dei som poste i denne tråden så skal ein oppfordre folk til sjølvmord dersom dei kjem til deg og seier at dei har det vondt og at dei ikkje ser lyset i enden av tunnelen. "Velg sjølvmord, det er enkelt raskt og billig. Og i tillegg så er det ingen som bryr seg om deg så du er glemt om 1 år's tid likevell."
Du skal ikkje støtte dei med å fortelle at når dei har det som verst så kan det bare bli bedre. Du skal ikkje seie at du vil være der me dei. Du skal oppfordre til sjølvmord.
Det som blir påstått her er at dersom du prøver å hjelpe nokon så vil du bare gjere det verre, Uansett!. Så ikkje prøv. Du har ikkje vært borti det, du har derfor ingenting du skulle ha sagt. Du som lever ditt gode liv skal ikkje tru at du bare kan komme til nokon som sliter og tilby din hjelp og støtte. Dersom du ser nokon som ser ut som dei slit, så gå i lang sirkel rundt de, hold minst 5 meter avstand til eikvar tid. Gi tydelig tegn til at du ikkje vil ha noko med dei å gjere i det heile tatt. La personen sjå det og la han vite at DU ikkje bryr deg om H*N, og la han synke enda lenger ned i sin lidelse.

Eller kansje gjer dønn motsatt.

Bare sånn stilt på spissen...
Det er jo tross alt folk som må være på bunnen...

Har du kommet i en bilulykke og har mista beinet, to fringre, blitt jævlig stygg osv...
Ingen som da vil være sammen med deg.
Kanskje litt dårlig eksempel men men....

Du kan jo også ha en hjerneskade.
Kanskje du da føler at du enkelt og greit er på bunn, uansett hva du gjør?

Selvmord er absolutt ikke egoistisk, hvis ingen andre gjør noe forå støtte deg heller...
Sitat av Outier Vis innlegg
Derfor er selvmord en fin måte å bare ende hele ulykkeligheten på. Slipper å bekymre seg for ting og kan bare drite i alt.
Vis hele sitatet...
Godt poeng, men hva om det finnes en annen side etter livet?
Hva om livet på den andre siden blir bestemt ut fra hvordan du føler deg i dette livet?
Hva om kampen om å få det godt fortsetter på den andre siden?

Bare spytter ut tanker her...

Sitat av Outier Vis innlegg
Spørsmålet er bare om man faktisk har baller til å gjennomføre et selvmord, for det er ikke lett.
Vis hele sitatet...
Det burde jo være lett hvis det er det de virkelig vil.

Jeg har aldri hatt noe særlig problem med å gjøre ting jeg faktisk vil.

Jeg har tenkt på selvmord, men det har aldri blitt gjennomført skikkelig fordi jeg fant ut at det var ikke det jeg ville allikevell.

Så jeg vil tro at dersom man faktisk vil ta livet av seg så burde det ikke være noe spesielt pes.

Men fri vilje har jo idag mistet sin mening...

Sitat av Outier Vis innlegg
Hvorfor man skal streve livet av seg bare for å eksistere, skjønner jeg ikke.
Derimot, de som faktisk HAR et bra liv og er glad i livet, kaller jeg heldig
Vis hele sitatet...
Du kaller de heldig?

Jeg ville kalt de smarte , kanskje til og med Opplyst.

Det er noe som heter "du er skyld i egen lidelse".

Du har fri vilje til å gjøre akkurat hva du vil.
Problemet er jo bare at folk flest aner ikke hva de egentlig vil.

Du kan velge å bli sint av å sitte i bilkø, men køen vil ikke forsvinne eller gå fortere av den grunn..

Du kan velge om du vil bli sint fordi et av barna dine velger å gå livet en annen vei enn hva man hadde tenkt og trodd, men viljen til barnet vil ikke forandres. Da er det bedre å si "lykke til på ferden, jeg venter her om du trenger meg"

Sitat av Outier Vis innlegg
Så det dere mener, er at man skal leve et ulykkelig liv og ha det jævlig istedet for å bare forlate verdenen og være glemt etter ett par års tid? Greit, man etterlater seg pårørende mye sorg, men hva faen? Skal det være en god unnskylding for å selv leve ulykkelig å ha det jævlig?
Vis hele sitatet...
Man må slutte å tro at det er ens eget ansvar at andre er lykkelig..

Alle har ansvar for sin egen lykke.

Alle er skyld i sin egen lidelse

Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Eneste som gjør meg betraktelig mer glad en noe annet i verden er penger. Har jeg penger så er alle problemen løst, rett og slett.
Vis hele sitatet...
Spennende tanke, men jeg har noen få spørsmål som omhandler litt logikk:

-Kan du kjøpe sult?
-Kan du kjøpe metthet?
-Kan du kjøpe søvn?
-Kan du kjøpe kjærlighet?
-Kan du kjøpe indre ro?
-Kan du kjøpe trygghet?
-Kan du kjøpe lysten på livet?
-Kan du kjøpe god helse?
-Kan du kjøpe venner?

Og dette er bare en brøkdel av hva jeg kunne ramset opp, og hvis du påstår at du kan få kjøpt alt dette så vil jeg gjerne kikke litt i den butikken, kunne trengt noen småting.

Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
NEI det er ingen himmel/helvete. Er du dø er du dø!
Vis hele sitatet...
Spennende. Har du gode kilder å vise til? Hvordan kan du være så bombesikker?

At vårt materie dør ja det har vi bevis på, det finnes ikke tvil.

Jeg kan til dels være enig at det ikke er Himmel/Helvete, men å påstå at døden er slutten på alt, den var noe drøy.

Men hva legger du i Himmel/Helvete? Fysiske plasser? Psykiske steder? Følelsen etter døden?

Utdyp den gjerne =)

Sitat av Skogslarve Vis innlegg
Jeg skjønner metaforene
Det er fullt mulig, men folk har gjerne drømmer om å bli noe i livet. Ta meg for eksempel, kunne gjerne tenkt meg å leve avslappet resten av livet, men jeg har også en drøm om å leve som filmskaper. Jeg vil helst ikke gi opp drømmen min framfor å "ta litt lett på det", uansett hvor fantastisk det høres ut.
Vis hele sitatet...
Jeg vil si at du ikke vet hva du faktisk vil..

Sitat av LowRider Vis innlegg
Det er egoistisk fordi du tenker bare på deg sjølv når du tar sjølvmord. Du tenker ikkje på dei rundt deg, og korleis dei vil reagere. Det er den enkle løysningen fordi du ikkje vil gå den vanskelige veien med å komme deg utav den negative tankegangen som gir deg sjølvmordstanker.
Vis hele sitatet...
Igjen, er det alles ansvar å gjøre andre lykkelige?

Hvis vi ikke finner fred og lykke i oss selv først vil vi aldri være i stand til å kunne lære det bort. Alt vil jo bare bli en suppe av overfladisk svada som vi egentlig ikke har peiling på.

"Unngå folk som fremdeles foretrekker at du later som"
"Det er ingen grunn til å bli der du ikke ønsker å være"

Hvorfor skal ett menneske lide for at ett annet har det bra?
Den ene av de menneskene vil jo ha det kjipt uansett så det forandrer ikke verden det spytt i det store bilde.

Jeg mener vi alle må starte i oss selv og finne ut hva vi egentlig vil med livet. Før vi deretter kan gå videre å hjelpe andre.

Det er en grunn til at masken først skal trekkes på deg selv før du hjelper andre på fly. Å hjelpe sønnen din på 10 år først hjelper ikke hvis du dør i forsøket fordi du ikke får nok oksygen.

Det gjelder å redde sitt eget liv først og fremst så man har energi og overskudd og kunnskap til å redde andres.

Sitat av Miza Vis innlegg
For rimelig lenge siden fant jeg ut at meningen med mitt liv, var at jeg skulle ha det bra. Har jeg det bra, er det så mye lettere å gi til andre så de også får det bra.

Jeg føler at fiskeren i historien lever livet akkurat slik jeg ønsker det. Ikke nødvendigvis på en strand med en fiskestang, men at jeg setter pris på det jeg har, og ikke higer etter mer enn det som er nødvendig. Og jeg tar en dag av gangen.

Er vi flere der ute med denne livs-stilen?
Vis hele sitatet...
Åja da. Vi er mange..

Men de fleste vet ikke hva de vil med livet sitt.

I en verden full av fasader gjelder det å kunne verdsette kjernen innenfor.

Kunsten å leve et godt liv er kunsten å kunne vite hva man faktisk vil.

Hvem kan idag si at de vet hva de vil og at de følger dette?

Målet er å være tilstede, ikke å ankomme noe annet sted.

Den som er våken vil oppdage stjernestunder på hvilken som helst dag.

Over og ut fra meg..
KP for lang og kritisk post.
Liker vinklinga di og er enig i mykje.
Miza's Avatar
Trådstarter
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Men de fleste vet ikke hva de vil med livet sitt.

I en verden full av fasader gjelder det å kunne verdsette kjernen innenfor.

Kunsten å leve et godt liv er kunsten å kunne vite hva man faktisk vil.

Hvem kan idag si at de vet hva de vil og at de følger dette?

Målet er å være tilstede, ikke å ankomme noe annet sted.

Den som er våken vil oppdage stjernestunder på hvilken som helst dag.

Over og ut fra meg..
Vis hele sitatet...

Syns dette var fint! KP fra meg.
Sitat av Drachir Vis innlegg
Jo, men spørsmålet bli da: Hva er det meningsfylt at du putter i det? Jeg kan jo putte 12 timer intens bad company 2 gaming hver dag, i livet mitt, men blir det et meningsfylt liv? Er livet mitt, og bad company 2 da meningen med livet?
Vis hele sitatet...
Det man putter i det må jo gi deg noe, også over tid. Om du blir lykkelig, glad og fult funksjonel av å spille BC2, så ja. Men om du spiller det 12 timer hver dag, så tviler jeg på at dette gir deg så veldig mye over en lengere tidsperiode. Annet enn en grå hverdag, fult av rutiner. At man spiller et dataspill 12 timer hver dag tyder bare på at du har alt for lite mening med livet.

Om jeg får snu litt på det:
Du kjeder deg og er trist over en lengere periode, hverdagen er grå og trist.
Men så finner du din kjelevenn "Bad Company 2", som fyller hverdagen din med action, samhold (online), bedre innlevelse i dagen (i spillet). Nå er dagene dine ikke lengere grå og kjedelige, men spennende! ...Du spiller dette spillet 12 timer om dagen, i en uke. Deretter går du lei, og finner noe nytt å gjøre. Det etter å ha fått blod på tand! Det at alt skal ta's med moderasjon er vel en kjent sak. Også sitatet "forandring fryder".

Når alt kommer til alt, så er det langt ifra noen kokebok på livet, og hvordan det bør leves. Noen ber til gud, andre ber til seg selv - og begge er fornøyd med livet sitt.
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
Sitat av Itsnotover Vis innlegg

Vet at penger ikke er den hele lykke, men alle personer har en stor drøm, det å bli rik og kunne kjøpe de nyeste tingene hele tiden osv osv. Sefølgelig
Vis hele sitatet...

Er det ikke bedre å kunne spare til den nye 50" eller til den ferien du har lyst til?
Jobbe og få noe igjen?

Hvis du har allverdens kroner tror jeg ikke man får den lykken av en ny tv eller en koselig ferie....
Det handler vell kansje litt om å ha midlene til å gjere det du vil. Penger er jo eit godt virkemiddel for å oppnå drømmer. Du får kansje ikkje evig lykke av å kjøpe ein 50", men du hadde vell kansje blitt litt trist dersom du ikkje hadde råd.
Sitat av LowRider Vis innlegg
Det handler vell kansje litt om å ha midlene til å gjere det du vil. Penger er jo eit godt virkemiddel for å oppnå drømmer. Du får kansje ikkje evig lykke av å kjøpe ein 50", men du hadde vell kansje blitt litt trist dersom du ikkje hadde råd.
Vis hele sitatet...
penger er egentlig ikke et godt virkemiddel for å oppnå drømmer. Kanskje om drømmen var å få noen millioner eller kjøpe en veldig dyr bil, men da burde man egentlig tenke seg om to ganger.
Jeg kunne absolutt klart å leve livet med masse penger. Det kommer helt ann på hva du definerer lykke som.
Er så utrolig mange ting jeg skulle gjort hadde jeg hatt penger. Men er selvfølgelig opp til hver enkelt hva du gjør med pengene og hva som gjør deg lykkelig.
Miza's Avatar
Trådstarter
En nær slektning av meg har mye penger. Veldig mye. Han har seilbåt, 3 etages hytte, stort hus med 3 bad og veggene proppfulle av dyr kunst på toppen av byen, 2 biler, kajak, kano, ski, 3 moderne sykler og alltid det siste innen klær, sko og elektronikk. Han er typen som kjøper en ny pels til kona i overraskelses-presang og tar en svipptur til portugal på foretningsreise både titt og ofte.

Til gjengjeld skranter ekteskapet siden han begynner å bli døv og de begynner å få komunikasjonsproblemer. Ungene hans gidder ikke være der, for igjennom hele oppveksten han har prioritert jobb så han kan få nok penger til å kjøpe alt han har nå.

Det jeg ser av det som er igjen av mannen som elsket friluft og seiling, er en bitter grinebiter som sakte men sikkert skyver alle rundt seg ifra seg. Han sitter på en haug med penger og masse fine ting, men ingen å snakke med, og ingen som gidder å være med han. Han kan ikke kjøpe en ny hørsel. Og det skal mer til enn $$ for at ungene skal komme tilbake nå. Han har pådratt seg så mye ansvar på jobben (for å tjene mer penger) at han aldri har tid til å verken bruke seilbåte, hytta, kanoen aller kajakken. Syklene står også siden det tar han 1 time å kjøre til og fra jobb vær dag. Han er opp klokka 5 om morgenen og kommer hjem klokka 10 på kvelden, så det store huset får han heller aldri brukt. Noen ganger bare sover han på jobb.

Han har alt han ønsker seg som kan kjøpes for penger, men det kostet han alt annet han hadde. Nei, jeg tror ikke lykke kan kjøpes for penger!
Er stor forskjell på å jobbe seg i hjel og ofre alt for pengene, enn hvis du er født inn i rikdom eller vinner/får det da.
Jeg ser heller ikke på det som lykke, at noen jobber og driter i alt annet for penger. Da blir saken fort noe annet.
Miza's Avatar
Trådstarter
hvis du er født inn i en rik familie og er vant med å alltid få hva du vil, setter du heller ikke pris på hva du har. Eneste må vel bli at du plutselig vinner en hel haug med penger av en eller annen grunn. Men med mye penger kommer også usikkerhet. Har du mye, har du også mye å tape.
@Vandringsmann

Som sakt min mening, ingen vet hva som skjer etter døden, men skal vi si at religionene har rett, tar du selvmord blir du enten gjenføtt som et eller annet dyr. Eller du kommer til helvete for all evig tid.

Hvordan jeg ser helvete foran meg er vel et eller annet brennende sted hvor små rare dyr løper rundt å torturerer deg.
Himmelen kan jeg bare rett å slett ikke se for meg pga menneskenes natur!

Religion er ikke noe for meg, la oss ta kristendomen som et eksempel, gud har skapt deg å elsker deg, men han straffer deg for sine feil i sinn skapning. Menneske har en naturlig sans for utforskelse aka vi er forbanna nysgjerrige.
Historien om mannen & damen som levde i paradis men de fikk ikke lov til å spise et eple fra et tre.
En slange også laget av "gud" får de til å spise epplet. Hva dette gjør er jeg ikke sikker på men gud blir i allefall sur.
Hvis "gud" forventer at jeg skal tilbe han vet han at jeg trenger litt mer en bibelen.
Hvis "gud" skal straffe mg for mine valg SELVOM jeg har vert et bedre menneske en en kristen ser jeg ikke meningen med. AKA "Gud" e fucket opp i hode!

Høres ikke serlig fristende ut nei!

Se supernatural... har en fin twist på det hele!
Sist endret av xShadyx; 24. juli 2010 kl. 10:59.
Jeg kan ikke si at jeg har et veldig bra liv. Jeg har 1 venn på skolen, og han er veldig rolig, og gjør ikke så mye. Vi prater helst, og er med hverandre hvert friminutt. Men vi prater ikke alltid. Problemet er at vi ikke har de samme interessene. Jeg aner faktisk ikke hvilke interesser han har siden han er så rolig. MEN jeg setter pris på at jeg faktisk har en venn. Hjemme har jeg 2. Den første, og en til på sykleavstand. Han har mye av de interessene jeg har, og er en jeg kan prate mye med. Jeg blir mobbet på skolen, og blir sett ned på fordi jeg har briller + en sykdom som de missforstår fullstendig. (de tror at de er like ille som funksjonshemming, som jeg forstår det)

Moren min er 50år, så hun er ikke så motivert til å gjøre ting som jeg er. Jeg har en far, men han er ikke tilgjengelig, på grunn av kjæresten hans, som nekter meg å komme inn. Men jeg har jo en familie og er på ferie (f.eks, var jeg på color magic i år, og reiste med den over til kiel, tilbake til Oslo, var på hotell der, og så hjemigjen til Ålesund). Så på en skala fra 1 - 10 (på livet) vil jeg sette 5.
@Avatar

Utifra hva du skriver vil jeg tro du går på Ungdomskole?
De fleste er idioter dermed oppfører seg som idioter i den alderen.

De tror du har funksjonshemming men du har ikke? Det sier meg enten at folkene er helt fjerne eller du oppfører deg merkelig.

Ungdomskolen suger i forhold til videregående ^^
Sist endret av xShadyx; 24. juli 2010 kl. 12:00.
Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
@Avatar

Utifra hva du skriver vil jeg tro du går på Ungdomskole?
De fleste er idioter dermed oppfører seg som idioter i den alderen.

De tror du har funksjonshemming men du har ikke? Det sier meg enten at folkene er helt fjerne eller du oppfører deg merkelig.

Ungdomskolen suger i forhold til videregående ^^
Vis hele sitatet...
Vil nok si at de er fjerne XD
Jeg oppfører meg normalt. (for meg) Jeg sprang ikke rundt å lekte som alle andre på barneskolen, jeg gjorde som de fleste på ungdomskolen gjør, satt meg ned og pratet. Jeg begynner på ungdomsskolen nå etter sommeren.
Sist endret av Avatar; 24. juli 2010 kl. 12:44.
Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Som sakt min mening, ingen vet hva som skjer etter døden, men skal vi si at religionene har rett, tar du selvmord blir du enten gjenføtt som et eller annet dyr. Eller du kommer til helvete for all evig tid.
Vis hele sitatet...
Går ut ifra at du overdriver her?

Kristendommen sier f.eks at den som tar imot Jesus kommer til himmelen og at dette skal være nok..

Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Hvordan jeg ser helvete foran meg er vel et eller annet brennende sted hvor små rare dyr løper rundt å torturerer deg.
Vis hele sitatet...
Javel, så du tror at vi får en ny kropp etter døden? Og at vi drar til ett fysisk sted, om ikke på jord så så en annen fysisk plass?

Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Himmelen kan jeg bare rett å slett ikke se for meg pga menneskenes natur!
Vis hele sitatet...
Hva med f.eks en plass hvor alle de som bor der de aldri gjør hverandre noe ondt?

Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Religion er ikke noe for meg, la oss ta kristendomen som et eksempel, gud har skapt deg å elsker deg, men han straffer deg for sine feil i sinn skapning.
Vis hele sitatet...
Han straffer deg for dine feil, der du har valgt feil.
Men i Kristendommen skal det være nok å ta imot Jesus så er man frelst

Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Historien om mannen & damen som levde i paradis men de fikk ikke lov til å spise et eple fra et tre.
En slange også laget av "gud" får de til å spise epplet. Hva dette gjør er jeg ikke sikker på men gud blir iallefall sur.
Vis hele sitatet...
En veldig interessant historie.

Det er snakk om kunnskapens tre. Viten om godt og ondt.

Inntil dette punktet i Bibelen vet ikke Adam eller Eva om hva som er godt eller ondt. Alt er i styring fra deres "Far" som ifølge historien skal være God.

De vet ikke en gang at slangen er ond, de vet bare at det ene treet får de ikke spise av. Men kanskje derfor de lar seg lure, for de vet ikke forskjell på godt og vondt.

Når de spiser eple får de forståelsen for hva som er godt og hva som er ondt.
Det er etter dette de begynner å bli flaue fordi de er nakne.

Merk deg også at Gud angrer på at han skapte mennesket. Det hører ikke en allmektig,allvitende og fullkommen kjærlighets far til.

Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Hvis "gud" forventer at jeg skal tilbe han vet han at jeg trenger litt mer en bibelen.
Vis hele sitatet...
Tror ikke Gud forventer at du skal tilbe han..

Men jeg har tenkte like tanker selv..

For hvis Gud er allmektig og allvitende, hvorfor stopper han ikke fødsler av alle barn som en gang ikke vil følge hans vei?

Det handler om å se hva som virkelig er foran deg og ikke å se hva du har lært å se..

Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Hvis "gud" skal straffe mg for mine valg SELVOM jeg har vert et bedre menneske en en kristen ser jeg ikke meningen med. AKA "Gud" e fucket opp i hode!
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner at det er fucked up når jeg ser på måten du ser Bibelen og dens historie på. Men dette er helt vanlig. Bibelen er en komplisert bok samt at mennesker har omskrevet og oversatt 100-1000vis av ganger.

Jeg mener også at folk flest ikke klarer å se hva Gud virkelig er.
Selv ikke den gang jeg var kristen, mente jeg at ikke alle kristne virkelig hadde opplevd Gud og fått forståelse for hva "han" er.
Kan jo bare være meg som er syk i hode

Men du trenger ikke tro på meg heller

Jeg kunne ha gått litt i dybden og forklart deg hvorfor jeg mener Bibelen er en god bok, men vi faller så langt Off-topic så send meg heller PM om du er interessert..
god som gull
Sitat av Drachir Vis innlegg
En person er deprimert og synes ting er vanskelig. Kanskje er personen også 1 misfornøyd med egen livssituasjon, 2 egne evner,3 forholdet til andre mennesker osv. Hvordan tror dere at "Egoistiske drittunge som vurderer selvmord! Slutt å sutre, ta deg sammen og gjør livet ditt bedre" på noen som helst måte hjelper??

"Slutt å sutre": Du sutrer alt for mye. Du er en sutrete person. ingen liker sutrete personer. Ingen liker deg.
"Ta deg sammen": Du er så evneveik, få deg en ryggrad og gjør noe!
"Gjør livet ditt bedre": Det er ikke umulig å gjøre alt ting bedre, men du har bare ikke gjort noe for det ennå, fordi du er udugelig.

Alvorlig depresjon kan vel anses som en mental lidelse, ville du sagt til en manisk depressiv (selvfølgelig en overdreven sammenligning), "nei nå får du faenmeg ta deg sammen, de derre svingningene dine er bare noe tull!"

Folk som dere gjør meg kvalm. Hvilken syk tanke er det som har gitt dere ideen om å kritisere og kjefte på mennesker som har det vanskelig. Minner meg om foreldre som kjefter på barn som gråter og er redde. For det hjelper jo virkelig!
Vis hele sitatet...

Enig, kjenner meg igjen i det du skriver
@Vandringsmannen

Bibelen er blitt oversatt av utallige mennesker over tidene, dette gjør at den har forandret seg over tiden... dette gjør at meningene til de som har oversatt bibelen har gjort at boken har forandret seg.

Har Gud skrevet denne boken så har den blitt forandret pga menneske!
Det at himmelen er ingen onde kan ikke være riktig pga menneskes natur, vi blir sure, vi blir sjalue, vi gjør dumme handliger pga dette...


Hvis Gud har skapt oss vil han vel at vi skal gjøre det meste av livet, hvis jeg tar feil å gud faktisk finnes ville jeg vel godta han som gud!
Sist endret av xShadyx; 24. juli 2010 kl. 14:06.
Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Bibelen er blitt oversatt av utallige mennesker over tidene, dette gjør at den har forandret seg over tiden... dette gjør at meningene til de som har oversatt bibelen har gjort at boken har forandret seg.
Vis hele sitatet...
Symboler og ritualer har forandret seg og de vil fremdeles forandre seg.

Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Har Gud skrevet denne boken så har den blitt forandret pga menneske!
Vis hele sitatet...
Den er blitt skrevet av mennesker som hadde Guds Ånd i seg.

Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Det at himmelen er ingen onde kan ikke være riktig pga menneskes natur, vi blir sure, vi blir sjalue, vi gjør dumme handliger pga dette...
Vis hele sitatet...
Og det er nettopp her hele essensen ligger..

Inne i deg foregår en kamp om det gode og det onde..

Det er opp til hvert enkelt menneske og selv velge hvilken vei man vil følge.

Men vit at å leve fullstendig i Det Gode har sin pris..

Jeg kan f.eks ikke plukke opp en 14 år gammel jente jeg ikke kjenner i pissregn som venter på en buss sent en kveld som jeg ser på vei hjem fra en kompis..

Folk vil dømme meg som pedo og skape onde rykter og så tvil om min godhet.
I verste fall ser hun at jeg er et godt menneske og får ett nytt syn på folk, men neste gang kan det hende det er en pedo bak rattet...

Og det budskapet Bibelen prøver å si er at du må legge vekk alt det Onde i deg og la Det Gode få lyse frem.

Det er derfor jeg sier at alle må starte i seg selv. Finne freden selv. Lære oss på egenhånd hvordan vi skiller det gode og det onde.

Slik kan vi en dag bli fri fra våre lenker og bånd.

Kanskje er Himmel bare en beskrivelse på hvor man kommer etter døden dersom man lærte seg i dette livet å skille på godt og ondt og levde kun etter det Gode på tross av prisen det kostet.

Jeg har ingen absolutte sannheter, bare en haug av forskjellige tanker..


Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Hvis Gud har skapt oss vil han vel at vi skal gjøre det meste av livet, hvis jeg tar feil å gud faktisk finnes ville jeg vel godta han som gud!
Vis hele sitatet...
Ser du på Gud som ett vesen? Eller som en grunnenergi til alt liv?
Sitat av Outier Vis innlegg
Sier at det å være lykkelig er en sinnstilstand som bare er der og gjør deg glad i livet. Sier ikke at man ikke kan bli ulykkelig. Alt er avhengig av hvilken grad "ulykkelig" strekkes til. Om du har sett på foreldrene, søsteren og broren din bli skjært i småbiter av en gal psykopat med motorsag, så er det klart at denne grensen krysses. Finnes mange eksempler på ulykkelighet eller depresjon, og det jeg sier er at å ta livet sitt bør ikke være en dårlig ting. Noen er heldig fra fødselen sin med både utseende og miljøet rundt seg, noen har bare vært rett uheldig og fått en jævlig liv. Syns det er bedre å ta livet sitt enn å pine seg igjennom fullt av dritt. Det at folk ser på selvmord som en utstøtt og idiotisk ting, faller ikke helt i min smak og folk bør være mer akseptabel til selvmord.
Vis hele sitatet...
Selvmord er rett og slett idiotisk. Har selv vært langt der nede.. Men det gjelder å bruke det som plager en og utnytte det. Jo vondere jeg har, jo breiere gliser jeg. Harder jeg blir slått jo hardere kjemper jeg tilbake. Eneste store gleden jeg har hadde i levet før var løping. Uheldigvis burde jeg ikke det lenger pga skade i knær som ble værre de kneet mit ble sparka ut av led. Anyway, jeg fortsetter å løpe. Det er enest gang på dagen, de få gangene i løpet av uken jeg hører hjemme et sted. Jeg er fortsatt ofte veldig deprimert, er blit inadvent osv. men fordi sånne små ting som å løpet ned en bakke gjør meg glad ser jeg ingen grunn til selvmord. Du burde åsså nyte de små tingene selv om det gjør vondt å komme dit.
SIst kommer jeg bare med et sitat fra noe jeg leste igår: Livet er som en mynt der den ene siden er glede og den andre er lidelse; bare en av sidene kan vises om gangen men den andre siden er aldri langt unna.
@Vandringsmann

Hvis gud finnes ville jeg sett på han som et dyr som oss...
ALT kan gjøre kan bli forklart ved vitenskap.

Alle mennesker har sine egne meninger å motivasjoner... mennesker er ubereinelige, forteller du en historie til en person vil den forandre seg litt når han fortelleren.
Mennesker er uberegnelige!

Menneskes handlinger bestemer vi selv! Hvis du leser hva som står i bibelen står det EKSTREMT mye bull der som at menn er overlegne til kvinner, står i bibelen at hvis en kvinne som du har giftet deg med som ikke er jomfru skal hun drepes???

Homoer skal og steines, mener du dette er rett?
Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Hvis gud finnes ville jeg sett på han som et dyr som oss...
Vis hele sitatet...
Javel? jeg mener du er ute å kjører, og siden vi er så uenige i hva Gud er lar vi heller det emne ligge. Igjen, ta kontakt på PM om du vil diskutere det videre.

Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
ALT kan gjøre kan bli forklart ved vitenskap.
Vis hele sitatet...
Er masse idag som vitenskap ikke kan forklare..

Vitenskapen er enda ung..

Det var en tid hvor vitenskapen viste oss at jorda var flat..

Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Alle mennesker har sine egne meninger å motivasjoner... mennesker er ubereinelige, forteller du en historie til en person vil den forandre seg litt når han fortelleren.
Mennesker er uberegnelige!
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i det, men så lenge poenget kommer fram har det jo ikke noe å si hvor mange detaljer man glemmer/legger til

Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Menneskes handlinger bestemer vi selv!
Vis hele sitatet...
Jepp

Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Hvis du leser hva som står i bibelen står det EKSTREMT mye bull der som at menn er overlegne til kvinner, står i bibelen at hvis en kvinne som du har giftet deg med som ikke er jomfru skal hun drepes???
Vis hele sitatet...
Og hvis du leser i Bibelen ser du at Jesus kom for å ta vekk disse lovene slik at de ikke lengre er med på å dømme deg ved dommedag.

Det er en god grunn til at de skriver at menn er overlegne og at kvinnen er uten sjel, de er selvfølgelig på bærtur, men det var mennenes egne erfaringer som de trodde var riktig på den tiden.

Det er det Onde i kvinner som forteller dem at hvis menn er overlegne så er de ikke verd noen ting og nytteløse i denne verden.

Det handler om å finne sin plass..

Det er ikke noe galt i at kvinnen står på kjøkkenet og lager mat, mens mannen er ute og jobber.

Det nytter ikke å ha bare snipere i en krig... Eller bare medisinpersonel. Skal noe fungere så må man finne sin plass.

Kvinner flest tror bare at det betyr at de er svake eller mindre verd.

I mine øyne er alle like mye verd uansett hva de gjør.. Om de plukker søppel, er hjemme og jobber i huset eller er ute å er en stor suksessfull businessperson.

Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Homoer skal og steines, mener du dette er rett?
Vis hele sitatet...
Overhode ikke.

Men igjen.. det er viktig å skille mellom ritualer og levemåte på den tiden kontra hvordan samfunnet er idag.

Men du har ikke min forståelse så det kan være vanskelig og fatte. Igjen, send PM dersom du vil dykke dypere så slipper vi å ødelegge denne tråden.
KK vi tar dette på PM
Sender deg en pm seinere i kveld xD
Ditt sinn monne flyve så vide omkring,

det er som du glemmer de nære ting,

det er som du aldri en time har fred,

du lengter bestandig et annet sted.



Du syns dine dager er usle og grå,

hva er det du søker, hva venter du på?

Når aldri du unner deg rast eller ro,

kan ingen ting vokse og intet gro.



Gå inn i din stue, hvor liten den er,

så rommer den noe ditt hjerte har kjær.

På ropet i skogen skal ingen få svar,

finn veien tilbake til det du har.



Den lykken du søker bak blående fjell,

kan hende du alltid har eiet den selv.

Du skal ikke jage i hvileløs ring,

men lær deg å elske de nære ting.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Veldig vanskelig å si hva som gjør en lykkelig, jeg er lykkelig når jeg ikke trenger å jobbe, da er alt bra. Desverre så må man ha penger for å overleve, uansett så trives jeg ganske godt med at nav hjelper meg fortiden, mange tenker vel at jeg snylter og er lat, vel go ahead flame me. Jeg setter pris på hjelpen - det gir meg tid til å finne ut hva jeg vil i livet. Jeg tror det bare en selv som kan vite hva man vil i livet og hva som gjør en lykkelig

desverre så..

prøver jeg fortsatt å finne ut hva jeg vil i livet.
Sist endret av eskil2k; 19. september 2010 kl. 02:27.