Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2603
Er det noen av dere freakere som har fått hjemmebesøk av nav?
Isåfall hva gjorde dere?
Og hvaer poenget med hjemmebesøkene egentlig?


Pokkerns nav!
Hjemmebesøket er vell bare en måte for å finne ut hvordan du bor og hvordan du lever. For å få et inntrykk av deg som person tenker jeg.
Sitat av AndyDepp Vis innlegg
Og hvaer poenget med hjemmebesøkene egentlig?
Vis hele sitatet...
Jeg kan tenke meg at de prøver å finne ut om noen utnytter systemet.
Ellers er de bare på en visitt for å se om du har det bra.
Kom de på besøk hos deg?


Historie om arbeideren som utnyttet systemet:
Arbeidstaker sykemelder seg pga "kraftige ryggplager" (overbeviser doktor).
Arbeidsgiver drar på hjemmebesøk et par dager etterpå for å se hvordan det står til.
Arbeidsgiver ser at arbeidstaker er i full sving med å kjøre tunge trillebårelass med sementblanding (han skulle støpe garasjegulv).
Arbeidsgiver fikk sykemeldingen opphevet og arbeidstaker måtte på jobb igjen - med sterkt svekket tillit.

NAV var ikke innblandet i historien, men NAV er på en måte arbeidsgiver når man er på trygd/får sykepenger derfra
Sist endret av Grimdoc; 6. mai 2010 kl. 17:56. Grunn: Skrivefeil
AndyDepp's Avatar
Trådstarter
40 1
De vil komme på besøk uken etter 17mai, og det er greit for min del, enste er at jeg ikke liker at folk jeg ikke stoler på og kjenner kommer inn i leiligheten min.
*paranoid*

Jeg har søkt om hjelp, men jeg møter ikke på tiltakene jeg blir satt opp på, men det er ikke så rart, for jeg går nesten ikke på butikken engang.
Da kan det (forhåpentligvis) høres ut som de skjønner at du har angst (?) og at de kanskje får bedre svar, bedre mulighet til å finne ut hva du kan trenge av tiltak, ved å prate hos deg i din "trygge" sone. Men om du føler deg mer utrygg på hjemmebesøk, så kan du jo godt spørre dem hvorfor, og heller avtale møte på NAV?

Det er kanskje for å se hva slags tilstand hjemmet ditt er i, som foreslått. Om du trenger akutt hjelp av andre instanser f eks. Men da burde du jo ikke få så "god tid" på å rydde og skjerpe deg... ?
AndyDepp's Avatar
Trådstarter
40 1
Ja, kanskje de skjønner det.
De kan bare komme, kanskje de kan få en kopp ferdig kaffe til og med.
De vet at jeg venter på svar fra andre instanser også, men de prøver vel og finne ut hva de skal gjøre med meg.


De skal vel ikke gå igjennom skapene mine ogsånt? 0.o
Det nekter jeg å tro at dem har lov til.
Legg ned hele Nav, og begynn på nytt! (sorry måtte bare skrive det)
De har nok sine tvil, derfor vil de hjem til deg og kontantere problemet.

Jeg sitter nå uten penger, skulle hatt sykepenger for 2 måneder siden, men de har rotet vekk papirene mine, og de vet ikke helt ka de skal gjøre.
Data systemet nav har er helt håpløst, de kan ikke skjekke relevant informasjon, derfor må jeg skaffe alt av informasjon, som de har fått tilsendt, men det er for "mye" papirer og leite igjenom, siden de får inn 2000-3000 papirer vær dag.
Hva om de kan arkivere? sette system på dataene?

Måtte bare få det ut, sitter her med regninger og har 87kr på konto!
Tipp Lotto Neida, kan du ikke bare ta opp telefonen og ringe dem da? De som jobber på nav, vet vell sikkert bedre enn oss freaks på nff.
Sist endret av eskil2k; 6. mai 2010 kl. 18:44.
Sitat av AndyDepp Vis innlegg
Jeg har søkt om hjelp, men jeg møter ikke på tiltakene jeg blir satt opp på, men det er ikke så rart, for jeg går nesten ikke på butikken engang.
Vis hele sitatet...
Kanskje derfor de vil komme hjem til deg? Sånn at du slipper reise til dem isteden? Sikre at du "møter opp" og sånn?

Uansett kommer de ikke til å snoke rundt hos deg. I verste fall skal de gjøre seg et inntrykk av situasjonen din.

Har du virkelig noia for å ha dem hjem til deg tar du kontakt og ber om et møte på nav isteden. Hvis de absolutt skal hjem til deg må de kunne gi en god grunn til det, og hvis ikke det er så viktig for dem får du et møte på nav-kontoret isteden.
Det er sosialtjenesten som kommer på besøk, ikke NAV.

Det har de helt rett til å gjøre. Poenget med hjemmebesøk er om du klarer å passe på deg selv og leve noenlunde normalt.

Andcat: Direktøren eller hvem det no var trådde av sin stilling fordi han selv mente han ikke klarte å få NAV på riktig spor på alle de årene NAV har levd.
Sist endret av syre; 6. mai 2010 kl. 18:49.
AndyDepp's Avatar
Trådstarter
40 1
Nja, så det ser ut til at det ikke er så farlig da, satser på at det går bra ^^
Jeg vet de arrangerer hjemmemøter for de som av en eller annen grunn ikke kan møte på kontoret.