Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3763
Jeg driver med et prosjekt som krever at jeg har over 10 faner oppe, som jeg sjekker regelmessig.

Jeg lurer på om det er mulig, når jeg er ferdig med å sjekke disse fanene, å lagre dem før jeg lukker hele nettleseren? Sånn at jeg kan få dem opp uten å bruke minne ved en senere anledning?

Bruker Firefox.
Ja, når jeg holdt på med det samme, kom det da opp spørsmål om dette automatisk når jeg lukket Firefox. Da fikk jeg altså spørsmål om jeg ville "lagre og lukke" eller bare lukke. Ved å huke av i riktig boks, fikk man automatisk opp de 10 fanene neste gang man startet Firefox. Har du ikke denne muligheten? Jeg husker det var også en "Ikke spør meg igjen"-boks, så det kan jo være du har huket av denne tidligere, og derfor ikke får opp denne popup-boksen nå.
Jeg får ikke dèt spørsmålet, det står "You are about to close xx tabs, are you sure you want to continue?"

Skulle ønske det stod noe om lagring, men det gjør det ikke...

Det er nok ikke alt for vanskelig å finne ut, har prøvd å loke rundt på Tools og sånt, men tenkte det er lettere å spørre noen med erfaring.
Da kan kanskje første treff på Google "save tabs in firefox" hjelpe. Ser de også nevner at de ikke lenger spør om å lagre fanene ved lukking. Men dette virket jo rimelig enkelt og greit likevel.
Setter pris på forsøket, men der var det bare masse gobblety-gook om hvorfor ditt og hvorfor datt ^^

Ingen konkret svar på det jeg lurer på!

Men jeg tenkte ikke på google! Kan søke litt rundt der ja... God idè.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Setter pris på forsøket, men der var det bare masse gobblety-gook om hvorfor ditt og hvorfor datt ^^

Ingen konkret svar på det jeg lurer på!

Men jeg tenkte ikke på google! Kan søke litt rundt der ja... God idè.
Vis hele sitatet...
Trokke det hjelper særlig å søke på google når du ikke kan lese. Det står ganske klart og tydelig hvordan du skal gjøre det på linken han over sendte. Endte du skal gjenopprette fanene en gang, eller ha det sånn hele tiden.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Trokke det hjelper særlig å søke på google når du ikke kan lese. Det står ganske klart og tydelig hvordan du skal gjøre det på linken han over sendte. Endte du skal gjenopprette fanene en gang, eller ha det sånn hele tiden.
Vis hele sitatet...
Kopier ut tekstavsnittet hvor det står tydelig forklart hvordan jeg lagrer et sett med faner for meg, om du vet hvor det står.

Jeg skal ikke bare lagre det til neste gang jeg åpner en ny browser, jeg skal kunne åpne det settet med faner når jeg vil, og kanskje kunne lagre det med et eget navn. Hvis det er mulig.
Sist endret av Taurean; 6. april 2013 kl. 11:30.
http://support.cdn.mozilla.net/media/uploads/gallery/images/2011-05-05-16-03-46-904b5d.png

Restore the previous session every time you open Firefox

See Configuring session restore for instructions on setting Firefox to always show your windows and tabs from last time when you start it.
Vis hele sitatet...
http://support.cdn.mozilla.net/media/uploads/gallery/images/2012-07-27-14-02-09-a0795d.png

Sitat av Taurean Vis innlegg
jeg skal kunne åpne det settet med faner når jeg vil, og kanskje kunne lagre det med et eget navn. Hvis det er mulig.
Vis hele sitatet...
Det ser ikke ut som at det er mulig, men det du spurte om først er mulig ihvertfall
Sist endret av Spelevinken; 6. april 2013 kl. 11:37.
Okay, takker for hjelp da
I Chrome går du bare i en ny fane, så velger du recently closed (nederst høyre hjørne) også velger du fanene dine. Eller så kan du trykke ctrl+alt+T
http://dottech.org/27541/firefox-sav...ssion-manager/

MANUALLY SAVING SESSIONS

Manually saving sessions is as easy as going to Firefox drop-down menu (or the Menu drop-down menu, if you are still using those menus) -> Session Manager -> Session Manager -> Save Session…. You will be prompted to name the session and also given the ability to remove specific tabs or windows from saving, if you wish.
Gidder ikke installere ff nå, men i chrome kan en i vertfall lage forskjellige mapper og putte bokmerker inn i den, for så å opne alle bokmerkene i den aktuelle mappen. Skulle tru det var noe lignende funksjoner i ff og.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Opera har mulighet for å lagre flere sessions, man kan også lage en bokmerkemappe, og velge "Open all folder items". Man kan selvfølgelig også velge automatisk lagring av session.
Sitat av rolls Vis innlegg
Gidder ikke installere ff nå, men i chrome kan en i vertfall lage forskjellige mapper og putte bokmerker inn i den, for så å opne alle bokmerkene i den aktuelle mappen. Skulle tru det var noe lignende funksjoner i ff og.
Vis hele sitatet...
Det funksjonen har vært i firefox siden lenge før det var noe som het Chrome.

Når man har en masse faner oppe, høyreklikk på en av de, velg "bokmerk alle faner". Skal man åpen en mappe med faner høyreklikk på mappen, velg "Åpne alle i faner", eventuelt for de som har den muligheten, klikk med skrollhjulet.
Xernox, du løste gåten. Åpna ny fane, høyreklikka, da kan man velge "Bookmark all tabs" og deretter lagrer man alle fanene i en mappe, med valgfritt navn!

Gull verdt! Mange takk, og videre skål Og takker alle for et helteverdig forsøk!
Sist endret av Taurean; 6. april 2013 kl. 16:07.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Eventuelt kan du putte fanene som oppstarts-faner, sånn at de kommer opp som startsider når du åpner browseren.