Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2463
Heisann. Jeg kjøpte akkurat et nettsidedomene fra domeneshop.no. Jeg sliter med å finne min FTP info slik at jeg kan logge på clienten, . Noen som har vært borte i dette før som kan hjelpe meg? Godt mulig at jeg leiter på feil plass.

Takk for all hjelp!
Sist endret av Fkleppe; 22. april 2014 kl. 21:45.
Fkleppe's Avatar
Trådstarter
Har sett der, men får ikke opp de valgene som står nevnt der.
Du får vel denne informasjonen på epost? Det er heller ikke sikkert det skjer automatisk, så det er mulig at du må vente på at de manuelt får satt opp kontoen din.
Sist endret av caperno; 22. april 2014 kl. 22:02.
Logg på Min Konto på domeneshop.
Gå på Mine domener
Velg domenet du vil vite info om.
Gå på Administrere webhotell.
Finn linja med FTP, velg se på/endre.

Klarer du ikke da å finne det, så bør du finne på noe annet å gjøre. Eventuellt sjekke at du faktisk har bestilt med webhotell, ikke bare domene.
Sist endret av Sjanten; 22. april 2014 kl. 22:04.
Fkleppe's Avatar
Trådstarter
Hmm, da får jeg det sikkert i morgen da. Trodde slikt ble satt opp automatisk.
Kjøpte du en pakke med webserver da? :P eller kjøpte du bare domenet?
Sist jeg kjøpte noe fra domenshop så fikk jeg epost rimelig kjapt med informasjon om ftp. Tror det var et .com domene, og da går det vel muligens noe kjappere enn med et .no.
Uansett, om du har bestilt med webserver så er det nok bare å vente litt
Han skriver nettsidedomene noe jeg tolker som kun domenet og ikke med webhotell, så da tror jeg han ikke får opp alle disse valgene.

Hvor mye betalte du for tjenesten(e)?
Trur ikke ftp blir satt automatisk hos domeneshop, eneste grunnen til at jeg ikke bruker domeneshop er fordi dem ikke tilbyr c-panel.
Send dem en mail
Da jeg bestilte .no domene hos dem, fikk jeg e-post med ftp-server informasjon kort tid etterpå.

Jeg ville sendt dem en mail og spurt hvor det ble av.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Det høres ut som du bare har kjøpt domene, og da har du ikke noe hosting. Du må ha webhotell i tillegg for å ha et sted å laste opp filer med ftp.