Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1420
Jeg skal lage et "valgtre" i PHP, fra grunnen av, på en wordpress-side. Informasjonen på dette valgtreet skal kunne endres av andre brukere i administratorpanelet vårt. Problemet er at PHP-siden ikke er koblet til en Wordpress-plugin, så det vil ikke være mulig å endre denne informasjonen fra adminpanelet vårt. Iallefall ikke uten videre. Er det noen enkel måte å legge inn denne funksjonaliteten på? Slik at vi slipper en ekstern login, kun for å endre på dette enkle valgtreet. Må jeg eventuelt lage en egen plugin og putte denne inn i wordpress-løsningen vår?

Håper på svar
Sist endret av Yooas; 11. september 2014 kl. 21:04.
Ikke helt sikker på om jeg forstår hva du er ute etter, men forsøker å svare.

Du kan lage en egen wordpress-plugin for administrasjon. Dette kan gjøres via API'et for administration menu. Denne pluginen kan da bestå av en lenke i navigasjonspanelet og en side for administrasjon av valgtreet. Du trenger ikke å integrere selve PHP-siden, men administrasjonssiden må kunne gjøre endringer til samme database som PHP-siden leser fra.