Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 766
Bor i utlandet for tiden og er keen på en usb/boks jeg kan koble til tv'en og streame. Har sett litt på chromecast, men mange blandet erfaringer. Trenger kun å streame NRK(vet det ikke lar seg gjøre å streame direkte etc pga. ikke-norsk-ip), TV2 sumo, og filer fra pc'en min igjennom plex. Såvidt jeg har fått med meg, gjør chromecast alt dette, men ville høre om noen har andre anbefalinger?
Skaff deg en Raspberry Pi!
Sitat av UnknownPwny Vis innlegg
Skaff deg en Raspberry Pi!
Vis hele sitatet...
Sist jeg prøvde Raspberry Pi var det ikke spesielt gunstig å bruke til denne type streaming. Med Raspberry Pi må du styre med installasjon av riktig Linux versjon, og om du er heldig får du Moonlight til å fungere, som kreves for Tv2 Sumo. Synes virkelig at Apple-TV virker som et mye bedre alternativ, dog kanskje ikke billigere (spesielt om du ikke har andre i-dingser som kan streame til Apple-TV'en).