Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2969
Etter å ha lest rundt om kring, om man kan lage en alternativ lunte istedenfor å bestille. Har ikke tilgang til noe av det mer "avanserte" greiene, som svovel eller BP.

Kan man lage en lunte av KNO3 eller AN? KNO3 + SU som er rullet opp i en tynn papirbit burde funke tror jeg, men trenger en som kan konfirmere dette.
Det vil fungere dårlig da dette er hygroskopisk og tiltrekker seg vann.
Skal du absolutt lage lunte av det du finner hjemme bruker du fyrstikkpulver og bommulstråd.
Mener det ligger en guide på forumet her?
om du har stjerneskudd i heimen så funker det også
Project
Glenni's Avatar
Trådstarter
Sitat av paddus Vis innlegg
om du har stjerneskudd i heimen så funker det også
Vis hele sitatet...
Har ingen igjen, etter at jeg nesten satt fyr på huset sist årsskifte...


Har Acetol i boden dog, og lurer på hva jeg kan fikse med dette. Skal eksperimentere litt med dette de neste dagene.
En kjempebra lunte er KNSU pakket i sugerør! Jeg brukte det mye før jeg fikk Visco i hus...

Den er også vanntett (etter anntenning, tuppen er ikke det før den er tent...)!

Se YouTube channelen min for video!
Sist endret av Pyrotecnican; 3. november 2010 kl. 22:41.
Project
Glenni's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg
En kjempebra lunte er KNSU pakket i sugerør! Jeg brukte det mye før jeg fikk Visco i hus...

Den er også vanntett (etter anntenning, tuppen er ikke det før den er tent...)!

Se YouTube channelen min for video!
Vis hele sitatet...
Har sett den, forbløffende når du brenner den under vann

Men viste ikke du hadde KNSU i den. I pulverform eller? Har du en guide til dette?
Sitat av Glenni Vis innlegg
Men viste ikke du hadde KNSU i den. I pulverform eller? Har du en guide til dette?
Vis hele sitatet...
Ja jeg har det... Hell KNSU i små porsjoner ned i sugerøret og bruk et bambus grillspyd til å komprimere med mellom lagene. Ferdig...
lagde en gang en lunte med små stjerner! tok rizzla og rulla en "joint" med stjerner, stjernene lå på rekke mens rizzlaen holdt det hele sammen, fungerte sånn nogen lunde til den jallamekka kanonen jeg hadde, men var ikke helt stabilt, andre gangen jeg prøvde så slukket lunten halveis.
Sitat av paddus Vis innlegg
om du har stjerneskudd i heimen så funker det også
Vis hele sitatet...
Dette er eit bra råd!

Har brukt dette i snakk om år siden dei selger det året rundt på daglivare butikkar + orket ikkje å skaffe lunte.

Det fungerer alltid, med mindre du ødelegger det ;P
Tar du ein liten kinaputt så berre setter du den på bakken og stikker eit stjerneskudd nedi tenner på og jogger.
Mykje enklare enn å styre med visco. Men dog så er visco best.
Sitat av Glenni Vis innlegg
Har ingen igjen, etter at jeg nesten satt fyr på huset sist årsskifte...
Vis hele sitatet...
Registrerte først nå denne setningen... Kanskje noe å fortelle om på "Pyrotabber" tråden? Altids interessant med en god historie...


Når det kommer til stjerneskudd så er de smalere enn de sugerør luntene jeg snakket om og kan være best for mortere med mindre du finner de veldig tynne sugerørene... Men for en fontene e.l. blir det drøyt lengde å vente...

Sugerørlunter med møllet KNSU har en brennetid på ca 1.5cm/s...
Sist endret av Pyrotecnican; 4. november 2010 kl. 00:15.
Kva med eltenner? (Bruk den guiden som inneholder ein fyrstikk som tenningsmetode, eller visst stoffet du skal antenne er så varme sensitivt så kan du berre putte eltenneren nedi uten noko antennings meteriale. Tenker no på varmen frå tråden(stålull etc.).)
Sist endret av Fyllingz; 4. november 2010 kl. 22:26.
Project
Glenni's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Kva med eltenner? (Bruk den guiden som inneholder ein fyrstikk som tenningsmetode, eller visst stoffet du skal antenne er så varme sensitivt så kan du berre putte eltenneren nedi uten noko antennings meteriale. Tenker no på varmen frå tråden(stålull etc.).)
Vis hele sitatet...
Tenkte på det Har tilgang til alt siden jeg går på elektro linja og.

Men tror jeg skal bare mekke meg noe med KNSU
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Glenni Vis innlegg
Tenkte på det Har tilgang til alt siden jeg går på elektro linja og.
Vis hele sitatet...
Hvem har ikke tilgang på ledning og stålskrubb?
Project
Glenni's Avatar
Trådstarter
Sitat av Up Vis innlegg
Hvem har ikke tilgang på ledning og stålskrubb?
Vis hele sitatet...
"13 åringer som spiller CS"

Men kan få tak i andre deler og. Tror skolen har glødetråd, og portable strømforsyninger som jeg kan ta med meg hjem og. Din pessimist
Sitat av oamo91 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
fjerndetonatorer av den typen syns i hvertfall jeg at ikke burde tas opp her på forumet... De er langdistansedetonatorer beregnet på ødeleggelse der gjerningsmannen er langt borte. En vanlig trådløs sender en mekker selv er man nødt til å være nært nok til at en større eksplosjon hadde tatt med gjerningsmann også...

Hold dere til maks 200m på rekkevidden når det kommer til guider slik at en eventuell idiot med terror i tankene ikke får detonasjonsmåte også her på forumet... De har allerede oppskriftene på alt annet desværre... (Det burde være obligatorisk å være registrert for å lese HE trådene...)


Men alternative lunter... KNSU sugerør lunte eller elektrisk tenner (som teknisk sett ikke er en lunte, men en fjernantenningsannretning... ) er to gode alternativer...
Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg
Når det kommer til stjerneskudd så er de smalere enn de sugerør luntene jeg snakket om og kan være best for mortere med mindre du finner de veldig tynne sugerørene... Men for en fontene e.l. blir det drøyt lengde å vente...
Vis hele sitatet...
Ikea selger veldig tynne sugerør.
Litt plagsomt for no bruker eg endå lengre tid på å drikke når eg er tørst
Project
Glenni's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Ikea selger veldig tynne sugerør.
Litt plagsomt for no bruker eg endå lengre tid på å drikke når eg er tørst
Vis hele sitatet...


Fant ut at Coop Mega her jeg bor selger stjerneskudd, så det går fint
Sitat av Glenni Vis innlegg


Fant ut at Coop Mega her jeg bor selger stjerneskudd, så det går fint
Vis hele sitatet...
Og det fant du først ut nå?
Project
Glenni's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg
Og det fant du først ut nå?
Vis hele sitatet...
Jepp

Men skal nok se om jeg klarer å mekke mine egner lunter, ettersom jeg bruker stjerneskudd til... andre ting