Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  129 9836
Noen som kan gi meg en ledetråd til oppgave 7? Føler jeg har prøvd alle mulige stikkord som kunne passe inn >.<
Trådstarter
Google det du har fått oppgitt i tekstdokumentet, den der er veldig lett )
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
Noen som kan gi meg en ledetråd til oppgave 7? Føler jeg har prøvd alle mulige stikkord som kunne passe inn >.<
Vis hele sitatet...
(Det som står øverst i dokumentet)
1. GOOGLE!

(Oh please, it's not a business)
2. Windows 7 ________????

Røper det nesten her:P
Sist endret av M72; 18. august 2009 kl. 14:12.
Sitat av M72 Vis innlegg
(Det som står øverst i dokumentet)
1. GOOGLE!

(Oh please, it's not a business)
2. Windows 7 ________????

Røper det nesten her:P
Vis hele sitatet...
det værste er at du bare forsikrer meg om at det jeg tror er riktig passord, stemmer mer og mer logisk. Men det fungerer bare ikke; og jeg hadde allrede prøvd det. Så det virker bare mer og mer frustrerende.
Svaret er med kun små bokstaver?

argh, fant nå ut det var filen som var blitt korrupt på en eller annen måte da jeg pakket den ut. slettet den og pakket den ut på nytt og nå funket det >.<
Sist endret av etse; 18. august 2009 kl. 14:24.
Sitat av etse Vis innlegg
det værste er at du bare forsikrer meg om at det jeg tror er riktig passord, stemmer mer og mer logisk. Men det fungerer bare ikke; og jeg hadde allrede prøvd det. Så det virker bare mer og mer frustrerende.
Svaret er med kun små bokstaver?

argh, fant nå ut det var filen som var blitt korrupt på en eller annen måte da jeg pakket den ut. slettet den og pakket den ut på nytt og nå funket det >.<
Vis hele sitatet...
Lol Det er sånt som skjer. Har vært borti det jeg også
Sitat av M72 Vis innlegg
Zoom inn i bildet og se... Er det noe som skiller seg ut i bildet?
Vis hele sitatet...
Har zoomet helt inn, og lest teksten... fremdeles helt lost. Noen flere hint?
Sitat av Xillion Vis innlegg
Har zoomet helt inn, og lest teksten... fremdeles helt lost. Noen flere hint?
Vis hele sitatet...
se en gang til og enda litt bedre - svaret er rett forran nesen på deg.
Sist endret av etse; 18. august 2009 kl. 16:12.
Sitat av etse Vis innlegg
se en gang til og enda litt bedre - svaret er rett forran nesen på deg.
Vis hele sitatet...
har det noe med smileyen å gjøre?
Sitat av Xillion Vis innlegg
har det noe med smileyen å gjøre?
Vis hele sitatet...
Nei, det er kun noe med teksten å gjøre

Noen som har noen tips til final oppgaven?
Sitat av Xillion Vis innlegg
har det noe med smileyen å gjøre?
Vis hele sitatet...
ser du ikke svaret ser du feil plass.
En liten spoiler hint i hvit skrift under:
[COLOR=White]Sometimes the answer is 'nt' visible.[/COLOR]

Sitat av HPH Vis innlegg
Nei, det er kun noe med teksten å gjøre

Noen som har noen tips til final oppgaven?
Vis hele sitatet...
uten å ha klart denne selv virker det som om det har noe med å taste inn det som står i tekstdokumentet på mobilen. Siden dokumentet heter backward, så tipper jeg baklengs og.
Sist endret av etse; 18. august 2009 kl. 16:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fant ut av den

We want more riddles!
Sist endret av HPH; 18. august 2009 kl. 16:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her er to klassiske som det selvfølgelig ikke er lov å google.

Du har tolv lodd som ser helt like ut.
Et av loddene veier enten mer eller mindre enn de 11 andre og du skal finne ut hvilket.
Du har en slik vekt og kan veie tre ganger for å finne det som ikke veier det samme som resten. Løsningen skal skrives på en slik måte at det funker hver gang.


Klarer du den så kan du prøve å plassere 8 dronninger på ett 8x8 sjakkbrett uten at noen tar hverandre.


Send svarene til meg på pm.
det eneste jeg finner i det som står der (level 3) er at det er en apostrof som står feil ''is'nt'visible'' apostof nummer 2 skal ikke være der... Det er allt jeg kan finne. Står helt fast
Sitat av Xillion Vis innlegg
det eneste jeg finner i det som står der (level 3) er at det er en apostrof som står feil ''is'nt'visible'' apostof nummer 2 skal ikke være der... Det er allt jeg kan finne. Står helt fast
Vis hele sitatet...
Les det på nytt.. The answer is 'nt' visible
Herregud, at jeg ikke så den! Føler meg så dum akkurat nå:P takk for hjelpen
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Flott. Klarer ikke siste på grunn av at jeg har QWERTY-tastatur på mobilen. Yay. Hint noen?
prøvde drit lenge i går med oppg 4 å jeg var sikker på at jeg visste svaret, så fant jeg ut at filen var korupt
Sitat av M72 Vis innlegg
Flott. Klarer ikke siste på grunn av at jeg har QWERTY-tastatur på mobilen. Yay. Hint noen?
Vis hele sitatet...
se på bildet da Du trenger ikke egen mobil for å løse den, bare bruk bildet.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
"Avbrø.gb"?
Trådstarter
Sitat av M72 Vis innlegg
"Avbrø.gb"?
Vis hele sitatet...
Det skal nok bli et ordentlig ord
legg og merke til et det er en gammel mobil, av typen uten ordbok.
Hei!

Getter ikke lvl 9... har prøvd alt som jeg tror det er.. noen hint??

ser det har kommet en del, men trenger litt mer.


rickz---
Sitat av erikaabyholm Vis innlegg
Hei!

Getter ikke lvl 9... har prøvd alt som jeg tror det er.. noen hint??

ser det har kommet en del, men trenger litt mer.


rickz---
Vis hele sitatet...
du finner det ut om du bruker google og sammenligner ting. Vanskelig å gi gode hint på den uten å ødelegge oppgaven. Men de har noe til felles.
akkurat det jeg har gjort..

og kan ikke finne noen andre likheter enn de jeg har prøvd å skrive inn..

er det et ord? eller kode? eller tall?

getta den.... tenkte på det en stund faktisk, men fant ikke noe fint uttrykk..brainblock..


stilige oppgaver.. lag flere

rickz

nå sliter jeg med final..

tips?



rickz
Sist endret av erikaabyholm; 19. august 2009 kl. 15:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av erikaabyholm Vis innlegg
akkurat det jeg har gjort..

og kan ikke finne noen andre likheter enn de jeg har prøvd å skrive inn..

er det et ord? eller kode? eller tall?

getta den.... tenkte på det en stund faktisk, men fant ikke noe fint uttrykk..brainblock..


stilige oppgaver.. lag flere

rickz

nå sliter jeg med final..

tips?

rickz
Vis hele sitatet...
Final er egentlig blandt de letteste i testen, du må bare se på hintene og se om de har noen sammenheng.
Trådstarter
[COLOR="Red"]Spørsmål fra skaperen:[/COLOR]
Hei, jeg lurer på hvilket gåtenummer du syntes var best? Dette vil hjelpe meg med å gjøre neste versjon bedre.
Sist endret av c#mn; 19. august 2009 kl. 23:55.
Sitat av c#mn Vis innlegg
[COLOR="Red"]Spørsmål fra skaperen:[/COLOR]
Hei, jeg lurer på hvilket gåtenummer du syntes var best? Dette vil hjelpe meg med å gjøre neste versjon bedre.
Vis hele sitatet...
Hei

Jeg synes den med Homer Simpsons, og den med Smileyen var best. De gikk ikke nødvendigvis på direkte kunskap som f.eks den første gjorde.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
haha.. gjetta meg til svar på første gåten.. =P Jeg er totalt blank på fysikk så hvis det blir fler av disse spørsmålene så sliter jeg
Jeg ga opp, er faktisk fortsatt stuck på level 2... x)
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Jeg ga opp, er faktisk fortsatt stuck på level 2... x)
Vis hele sitatet...
samme her det.. level 2 gir ingen mening hos meg.
bokstav mellom siste ordet i venstre og høyre, jeg har prøvd å sette inn alle bokstaver imellom de to ordene uten at de gir noen mening. Og a-z-a-z gir heller ingen hjelp. Her må noen tipse litt =P

Nå klikker det snart, jeg har vridd hodet på oppgave 2, klarer heller ikke å legge den ifra meg. Noen med flere tips?
Skal det en bokstav imellom ordet til venstre og ordet til høyre, slik at man får et 4 bokstaver langt ord loddrett? =P
Sist endret av r0bin; 22. august 2009 kl. 22:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.