Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 5154
Sitat av ^ProXo^
Ja, og så? Det skal ikke bety at man skal få 100% omsorg for skapningene. I flere tilfeller får gjerningsmenne mer omsorg og hjelp enn offrene...det er sykt.
Vis hele sitatet...
De får jo heller ikke 100% omsorg, men de får en annen type straff.

Dette tiltaket syns jeg er bra. Faktum er at de som faktisk er så syke nok til å gjøre de tingene du refererer til (lommemannensaken, drapene på trikken osv), så er man jo ganske så syk i hodet. Ca 90% av alle kriminelle saker (vil jeg tippe) er saker hvor man ikke anser den kriminelle som psykisk syk. De verste sakene, som ofte kommer ut i media, er nettopp så grufulle at et stort antall av de er gjennomført av syke mennesker rett og slett fordi "vanlige" mennesker ofte ikke er i stand til å gjøre slike ting.

At vi har en straff som hjelper psykisk ustabile mennesker viser bare hvor flink Norge ofte er. Vi tar hensyn til de forskjellige menneskene i samfunnet, og gir en mer rettferdig straff. Dessuten får ofte de psykisk syke rehabilitering på sykehus i stedet for fengsel.
Først vil jeg bare understreke at jeg tar avstand til Fritzl's handlinger og forsvarer han ikke.

Jeg tror ikke en mann som voldtar sin egen datter, får tre barn med henne og låser henne og barna inne i en kjeller på 15 kvadratmeter i mange år kan sees på med "normale" øyner!

Mannen er syk i hodet, og det er akkurat det Staff påpeker! Videre hevder Staff at man skal slutte med denne heksejakten man holder på med! Jeg er tildels enig i Staff!

På VG.no kan man finne på hovedsiden en sak om denne mannen! Nederst står det med uthevet skrift: "Samleside om Fritzl-saken"! Det er denne enorme pr-oppmerksomheten Staff er uenig i! For noen måneder siden hadde faktisk vg en sak som het: "Følg Lommemann-saken time for time"! Er ikke det sykt?

Mannen kommer til å få sin straff, men han er fremdeles et fysisk menneske! Det er trossalt mange hundre år siden vi kastet hekser på bålet! Det er å skyte seg selv (menneskeheten) i foten å ønske denne mannen et liv i helvete. Han er syk i hodet! En mental sykdom bør sammenlignes med en fysisk sykdom. Man kan ikke hjelpe for det!
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
off topic: Haha Nais bilde !!
Sist endret av Sgt. Pepper; 7. mai 2008 kl. 10:46.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av ^ProXo^
Ja, og så? Det skal ikke bety at man skal få 100% omsorg for skapningene. I flere tilfeller får gjerningsmenne mer omsorg og hjelp enn offrene...det er sykt.
Vis hele sitatet...
Har du tenkt på muligheten at de faktisk trenger det?
Man kan ikke forsvare det Fritzl har gjort med at han er psykisk syk, men man kan begrunne det med det.

I forhold til diskusjonen om straff, synes jeg man bør tenke over ett spørsmål: Hva er viktigst; å hevne seg på forbryteren med verst mulig straff, eller la straffen sørge for at vedkommende aldri vil gjøre det samme igjen?

I Fritzls tilfelle er det kanskje ikke så mye håp for at han vil returnere frisk til samfunnet, tatt i betraktning alderen hans og alvorlighetsgraden av det han har gjort. For å vinkle det på denne måten: Dersom en psykisk syk drapsmann blir fenglset på livstid i Norge, og kommer ut etter sonet straff, hva tror man vil skje? Sett dette opp mot skikkelig behandling på instutisjon, hvor vedkommende har mulighet til å bli bedre, eller til og med frisk. Personlig er ikke et sekund i tvil om hva som er best; både for drapsmannen og for samfunnet.

edit: leif
Sist endret av Dynge; 7. mai 2008 kl. 14:37.
Josef er jo ikke en god mann. Det kan alle si. Han ER syk.

Men når han gjorde dette (vet jo ikke hvorfor) men han viser jo tydeligvis omsorg for barna, så han kan umulig ha vært kald. Han er rett og slett en syk mann, som TRODDE han gjorde noe godt, utrolig nok. Akkurat som at Hitler mente jo at den ariske rasen ville gjør verden bedre, han gjorde det fordi HAN mente det var rett. Folk gjør ikke ting fordi de mener det ville vært det ondeste de kan gjøre, men fordi de har en vridd tankegang på hva som er rett.
Sist endret av Xasma; 7. mai 2008 kl. 14:44.