Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 11128
Hei

Viste ikke helt hvor jeg skulle starte denne tråden, så sorry hvis jeg er feil..

Anyway, har 200bar 0,8l til paintball -tenkte å spille en del man på hytta(les 1 dag fra rundt 12 til 9 med spilling). Hadde da vært greit å fått til å fylle tankene selv istedenfor å kjøre i 30min hver vei det skal fylles.

Tenkte da å prøve å skaffe noen dykkertanker og fylle de hos brannvesenest? Eventuelt skaffe en egen kompressor for det?

Noen forslag?
Vi har en dykkertank som vi fyller på den lokale dykkerklubben.
Har du Luft- eller CO2 tank? Siden du skriver du tenker å bruke dykkertank så regner jeg med at du har lufttanken. Da kan du som regel fylle på brannstasjonen (disse gjør det ofte gratis, eller for en mindre sum). Om du skal overføre fra tank til flaske må du ha en egen fyllestasjon.
KOmpressor for 200 bar har du ikke penger til!
Dykkerflake(12, 15 eller 18L) og en fyllestasjon! Koster mellom 1000,- og 2000,- å kjøpe brukt!
Jeg har selv gått til innkjøp av 3 50L tanker som igjen er koblet til fyllepanel for paintball! (Driver utleie :P)
Sist endret av Xzip; 4. september 2011 kl. 23:03.
Men vil 2 dykkertanke på 18L holde en hel dag da? Ser da for meg 9 timer hvor vi spiller så mange runder vi klarer.

Glemte å si at det var luft ja.
Sitat av hayer Vis innlegg
Men vil 2 dykkertanke på 18L holde en hel dag da? Ser da for meg 9 timer hvor vi spiller så mange runder vi klarer.

Glemte å si at det var luft ja.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du har svart på det, men har du elektrisk markør eller mekanisk? Elektrisk bruker nemlig en god del mer luft enn mekanisk. Kommer jo også ann på hvor hard \ sparsom du er på skyttinga.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Vet ikke om du har svart på det, men har du elektrisk markør eller mekanisk? Elektrisk bruker nemlig en god del mer luft enn mekanisk. Kommer jo også ann på hvor hard \ sparsom du er på skyttinga.
Vis hele sitatet...
Nja, elektriske markører bruker som regel en del mindre luft enn mekaniske, fordi man har flere justeringsmuligheter, og man kan dermed "fintune" børsa i større grad. Man skyter dog som oftest mye mer med elektrisk markør, og man vil derfor bruke mer luft, men også ball.

Til TS: Om du har en lokal dykkersjappe får du nok leid 2 - 3 dykkertanker over helgen for noen hundrelapper. Hvor mange er dere som skal spille? Selv får jeg skutt i overkant av 1500 ball per fylling, men dette er med 300 bars 1,1 liters flaske, og en godt brukt og finjustert elektrisk markør. Om dere er 5 - 6 personer, burde 3 x 15 liter være mer enn nok . Går utifra at du har en Tippmann? I så fall, regn ca. 600 ball per fylling, og regn deg litt fram med tanke på hvor mye ball dere kjøper. Dere skyter maks 2 kasser ball hver på en lang dag med mye spilling, jeg tipper mellom 1 og 1,5 kasser.

Her er forresten koblingen dere trenger mellom dykkertanken og paintball flaska. DIN kobling blir brukt i de aller, aller fleste tilfeller.
Sist endret av petterdass; 6. september 2011 kl. 00:08.
Vist du kommer med info om hvilke markører dere har, er det lettere å finne ut hvor mye luft dere trenger! F.eks alle tippmann markørene spiser luft som bare faen.

Sitat av petterdass Vis innlegg
DIN kobling blir brukt i de aller, aller fleste tilfeller.
Vis hele sitatet...
For ikke å glemme at DIN kobling er den eneste koblingen som kan brukes til å fylle 300 bar, klo/yoke kobling kan bare brukes på 200 bar! Selv om du har en dykkerfalske som har kran tilegnet for klo/yoke kobling kan denne gjøres om til DIN på 10 sek, bare å skru ut "sukkerbiten" som sitter inni(se bilde)!

http://www.divemania.com.au/images/P/din%20insert.jpg
"Vanlig" tippman 98 custom. Er vel en 0.8l tank, vi er 12stk. mathz
Visst du har tenkt å kjøpe egen kompressor så håper jeg du har god råd for de koster rundt 20.000kr , 2 tanker på 15L burde holde en dag med mindre dere spiller speedball og ikke sløser luft