Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 926
Hei

Ganske newb når det kommer til el-komponenter, men tenkte jeg skulle prøve meg på denne her tutorialen.

Men pga. mangel på kunnskap så er jeg redd for å velge feil komponenter, derfor spør jeg om hjelp.

Så noen som orker å lage en handleliste for dette? Helst billig, men også rask levering - en liten balanse der.
Bare å gå inn på elfa sin side og søke der så finner du nok det meste. Beskrivelsene er veldig spesifikke.
Sist endret av The Rebel; 7. juni 2011 kl. 02:22.
hayer's Avatar
Trådstarter
Gjore det, men satt fast ved den disse, resten tror jeg er rett;

22pF 0805 x2
1uF 0805 16V x1
Sitat av hayer Vis innlegg
22pF 0805 x2
Vis hele sitatet...
Alt annet enn "22pF" er irelevant (men du må ha to stykker av den)

Sitat av hayer Vis innlegg
1uF 0805 16V x1
Vis hele sitatet...
1µF (skrives egentlig med liten gresk my "µ", men vanlig u brukes også). Den skal tåle minst 16 volt. Om du bestiller en som tåler mer enn 16 volt så spiller det ingen rolle, men den er da ofte litt større fysisk.
0805 er bittesmå overflatemonterte komponenter. Har ikke sett på handlelista di om det er det du skal ha, men de er veldig vriene å bruke/lodde for nybegynnere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tror du må ha organisasjonsnummer for å bestille fra de fleste leverandører. Men heldigvis finnes det meste billigere på eBay.
Sitat av sador Vis innlegg
Tror du må ha organisasjonsnummer for å bestille fra de fleste leverandører. Men heldigvis finnes det meste billigere på eBay.
Vis hele sitatet...
Ikke noe problem å handle som privatperson fra elfa