Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1655
Som tittelen sier lurer jeg på hvem av disse TV-ene som er best. Hva veier for å mot. TV nr.2 har fått mindre stjerner enn TV nr.1, selvom TV nr.2 har HD 1080p, og TV nr.1 bare er HD Ready. Og begge koster akkurat det samme!

Hvilken TV ville dere gått for? Hva veier for og mot? Er det noen andre TV'er som er verdt å ta en titt på?

Link til TV'ene:

TV nr.1: LG 37" LCD

TV nr.2: SONY 40" LCD

Takk for svar!
Gå for 40", full-HD og 3" større enn den andre. Den jeg ville gått for uten å legge meg mer i saken.
40" har også bedre kontrastforhold enn 37". Så jeg sier som elemantal, gå for 40".
Indeed, 40"
OK, takker for svarene!
Men jeg skjønner fortsatt ikke helt forskjellen på de to? De har samme pris, men allikevel er den ene 1080p, mens den andre bare HD Ready! Er det noe med den HD ready tv'en som er bedre enn 1080p tv'en?
Sist endret av disaster master; 25. desember 2007 kl. 02:06.
Egentlig ikke noe stort bedre på med 37"-ern nei.
Eneste er jo det faktum at LG tv-er nesten alltid er dyrere en sony.
Så det er ikke noe forskjell i kvalitet på sony og LG, bare at LG er dyrere. Altså får du mest for pengene med sony?
Sist endret av disaster master; 25. desember 2007 kl. 02:10.
Har ikke testet noen av TVene personlig, men ut i fra specs som står der, så er SONY TVen bedre på så og si allt. Så ville lett ha kjøpt den.

LG har jo ganske godt rykte når det gjelder TV, og dem leverer mange gode TVer i toppklasser, så sikkert derfor de ligger litt dyrere.
I følge en jeg snakket med (en kammerat som selger HD-tver) så vil en full hd-tv gi dårligere kvalitet på bildet dersom signalene inn til tv er dårlig( ex analogt signal) enn en HD-ready tv. Dette kom av at det var flere prikker som tv'en måtte tenke seg til selv eller noe slikt. ( Har ikke stor greie på slikt, så kan desverre ikke gi noen bedre forklaring).

I tillegg skal man vist være forsiktig med å sammenlikne kontraster mellom forskjellige produsenter da disse måles på forskjellige måter.
grunnen til at 40" er billig er at det er en nestentoppmodell til sony som blir erstattet snart, er en kjempe tv som har vunnet mange tester og har falt enormt i pris.(på denne tiden ifjord lå den på 20 000) fant en test nå: Sony 40W2000 test
Sist endret av hemakid; 25. desember 2007 kl. 02:38. Grunn: fant test
Så en HD-rady klarer bedre å vise vanlige tv sendinger og ikke hd signaler i bra kvalitet enn en 1080p i den prisklassen?
Sist endret av disaster master; 25. desember 2007 kl. 15:36.
Det heter _Hvilken_ som er best.. ikke hvem som er best..
Et spørsmål innenfor denne kategorien som sikkert ikke trenger sin egen tråd:
TV nr 1 er HD-Ready, altså skjermformat 720, hvilket vil tilsi at den er kapabel til å vise mindre bra skjermbilde enn TV nr 2, som er full HD, med skjermformat 1080.

Jeg har sett full HD TVer med skjermformat 1080 som har vist bildet fra datamaskin bedre enn dataskjermen min! Vil jeg få tilnærmet like bra på en 720 HD-Ready TV? De ligger som oftest lavere i pris enn full HD.

Blir å bruke TVen i hovedsak til datamaskinen, så det hadde vært en fordel og visst om det blir noe merkbart dårligere bilde om jeg går ned til HD-ready og sparer litt penger!
Jeg har en Sony KDL 40W3000 som er storebroren til den du linker til. Hvis jeg har forstått det riktig er det nesten samme tv, bare med litt mer specs. Det er iallefall som en drøm å se Full HD bilder på sony sine skjermer. Hadde glatt kjøpt sony på ny.
ok, takker!
Som jeg ser det så er LG sine tver meget bra, bildepanelet dems knuser Sony. Men les litt tester du, Elkjøp er aldri billigst uansett.
Sitat av Leif Motorvei
Jeg har en Sony KDL 40W3000 som er storebroren til den du linker til. Hvis jeg har forstått det riktig er det nesten samme tv, bare med litt mer specs. Det er iallefall som en drøm å se Full HD bilder på sony sine skjermer. Hadde glatt kjøpt sony på ny.
Vis hele sitatet...
Har en 32" Samsung LCD-TV som også er perfekt og se film/serier osv. på fra TVen. Derimot skrive på word, surfe på nettet, spille osv er gøy til å starte med. Men syns det blir litt for stort etter en viss tid, så annbefaler dualscreen, det er herlig (:
så annbefaler dualscreen, det er herlig (:
Vis hele sitatet...
Hva er det?
Sitat av disaster master
Hva er det?
Vis hele sitatet...
å Kjøre to skjermer, ta til dels en PC-skjerm og en TV-skjerm.
Sitat av djman
I følge en jeg snakket med (en kammerat som selger HD-tver) så vil en full hd-tv gi dårligere kvalitet på bildet dersom signalene inn til tv er dårlig( ex analogt signal) enn en HD-ready tv. Dette kom av at det var flere prikker som tv'en måtte tenke seg til selv eller noe slikt. ( Har ikke stor greie på slikt, så kan desverre ikke gi noen bedre forklaring).
Vis hele sitatet...
At en TV er full HD betyr bare at den har mulighet til å vise 1080p i tillegg til 720p og 1080i. Alle nye TV-er vil være langt dårligere på å vise analoge signaler enn de gamle billedrør-tvene. Vil ikke tro Sonyen vil gi noe dårligere bilde enn LGen, men dette er ting man bør se før man kjøper, eller lese tester for å få en følelse av kvaliteten.
Det er latterlig å bedømme kvaliteten på en TV ut fra spesifikasjonene. Det aller viktigste er billedbehandlinga, og hva TVen gjør med signalene den får inn.
Jeg går for LG'en! I og med at den er relativt billig så er det kanskje ikke så god prosessor i dem. Dette gjør at Sony kan "fucke" seg litt opp p.g.a at den må forandre bildet slik at det passer til TV'en. En HD Ready vil da være sånn halveis bra på det meste, mens en full HD vil være god til å vise full HD men dårlig til f.eks vanlige kanal signaler. Men når man er nede i denne prisklassen vil kanskje ikke prosseroren være god nok til å vise bra full HD.

Konklusjon: Billige HD TV'er er som regel best når det bare er HD Ready grunnet dårlig prosseror. Pluss at HD Ready er bedre på vanlige kanal signaler.

Dette er sånn jeg har forstått det, men selvfølgelig gjeder ikke dette for alle HD-TV'er!
Men hvis dette er feil hvil jeg gjerne få en rettelse på det!
Sist endret av disaster master; 25. desember 2007 kl. 23:06.
Sitat av disaster master
Konklusjon: Billige HD TV'er er som regel best når det bare er HD Ready grunnet dårlig prosseror. Pluss at HD Ready er bedre på vanlige kanal signaler.

Dette er sånn jeg har forstått det, men selvfølgelig gjeder ikke dette for alle HD-TV'er!
Men hvis dette er feil hvil jeg gjerne få en rettelse på det!
Vis hele sitatet...
Full HD er HD Ready også, den eneste forskjellen er at disse Tvene har mulighet til å vise 1080p, i tillegg til 720p og 1080i. Umulig å si at de er bedre på å behandle vanlig kanaler. Som igjen er noe vagt, analoge kanaler eller digitale kanaler? Analoge kanaler vil som regel de fleste LCD-skjermer være elendig på å vise, bedre med digitale SD-kanaler og fantasisk med digitale HD-kanaler.
Ville da tro at LG var det beste valget der ja.
Sonyen får 5 av 6 i Lyd og Bilde, og det er under forutsetningen at den koster 23k, nå er den mye billigere og det veier muligens opp, alt etter hvor lenge den har vært på markedet.

Og LGen har ikke Lyd og Bilde testet, så da er vi like langt. Nesten, for en annen LG der, men lignende specs har fått samme karakter som Sonyen, de er da sannsynligvis begge nydelige tver.

Da kommer det til om du vil ha full hd eller ikke. Jeg ville tatt Sonyen, da full hd med den anmeldelsen er knall.


Så henger jeg meg til slutt på DonTomaso om at store deler av det folk har skrevet i den tråden er latterlig. Specs har ingenting å si for faktiske billedkvalitet.

Hvis dere bare tror, men ikke vet, eller bare tror dere vet, ikke rådgi, det ødelegger bare for trådstarter.

Hvis du skal bruke TVen til HD-filmer og PC (spilling osv) så kan du lett ta Sonyen. LGen ville jeg derimot tatt hvis den skal brukes bredere, til fx, som noen nevner, tv eller DVD fra DVD-spiller.