Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1998
nå har jeg sett etter en ailienware m17x og søkt litt runt på youtube og uansett hva jeg ser på står det ailienware sucks osv.

så da spør jeg dere... er den bra eller er den dårlig. i såfall beskriv hvorfor den er bra eller dårlig



(takk)
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Alienware er noe av det mest overpriede du får tak i, spessielt laptopene, ta deg heller en tur innom asus sine rog laptopper hvis du apsolutt skal ha laptop.
legger også til at 17" på en laptopp er gigantisk, vil anbefale deg max 15" men det beste er nok.

Off-Topic: har du vurdert stationær?
Alieware er ikke dårlig, men ekstremt overpriset. Du vil få en mye bedre laptop for samme pris som en alienware.
enig med EvenBratsberg du bør heller kjøpe en fra Asus. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660664 Den er ekstremt bra for å være en laptop, men også veldig dyr. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660158 Den er jo mye billigere og drar nok de felste spill (men ikke på høyeste oppløsning osv.)
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av iColdman Vis innlegg
Alieware er ikke dårlig, men ekstremt overpriset. Du vil få en mye bedre laptop for samme pris som en alienware.
enig med EvenBratsberg du bør heller kjøpe en fra Asus. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660664 Den er ekstremt bra for å være en laptop, men også veldig dyr. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660158 Den er jo mye billigere og drar nok de felste spill (men ikke på høyeste oppløsning osv.)
Vis hele sitatet...
hvis du leser specsa på de finner du ut at det ikke er så stor forskjell på speksa på de, men den dyrer har større skjerm og 3D,
kan også legge til at MSI lager brukbare laptopper, en veninne av meg har MSI, og den funker fint til spill som skyrim.

Edit: er også hakket kvassere skjermkort, og høyere klokk på cpu, samt ssd, men dette har ikke mye og si på spill ytelsen
Sist endret av Frufsa; 8. januar 2012 kl. 14:20.
Har en skikkelig god laptop her, er mye bedre enn alienware, men sikkert overprisa den jeg har og.. Egner seg til ALT... Hp laptop
Det er feil å si at Alienware suger, men i forhold til prisen suger det.
Det er som en bra hjemmemekka pc hvor produsentene tar seg grisebra betalt for å sitte sammen de magiske delene.

Mye smartere å få hjelp til å sette sammen en pc her på freak, da får du en pc som er mye bedre til samme prisklasse.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Har en skikkelig god laptop her, er mye bedre enn alienware, men sikkert overprisa den jeg har og.. Egner seg til ALT... Hp laptop
Vis hele sitatet...
Inkludert varmeovn!!!
Ja hp lager kjempe bra pc'er, men de sliter virkelig med og få kjølt dem ned igjen!
Har ikke merka noe spesielt med min.. Har den med meg i bilen, i senga, sofaen, ja overalt.. har faktisk aldri hørt kjølevifta på den eller merket noe mer enn 30 grader'ish varme..
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
Inkludert varmeovn!!!
Ja hp lager kjempe bra pc'er, men de sliter virkelig med og få kjølt dem ned igjen!
Vis hele sitatet...
Det er fryktelig sant. Da vi startet i første kalsse fikk vi HP Elitebook noe, det er faktisk en dritbra pc, den kjørte TF2 på fult med null problem, redigerte filmer og bilder kjapt som bare det, men etterhvert har den blitt litt tregere. Den kjører fortsatt Skyrim, det er imponerende, men jeg tror ikke det er lurt at den er 97 grader på begge kjernene mens Skyrim kjører..
Den er forøvrig mellom 37 og 53 grader ved vanlig bruk (mozilla, skype, spotify + litt småting).
Skal også nevnes at dette var en pc som faktisk ble brukt ca 18 timer i døgnet i litt over ett år.
Sist endret av PerPerPerPer; 8. januar 2012 kl. 14:45.
Har stort sett helt ny elitebook nå, med 32 gb ram, i7 core, 750 gig, og jeg har enda ikke merket noe varme.. Men kommer vel med tiden
Alienware er oppskrytt. Veldig dyrt. Vet at MSI har en eller annen skrivebords-sliter om det er det du er ute etter?
Den har bedre kjøling der du kan kontrollere viftehastigheten, overclocke skjermkortet også har den LED-belysningen som alle liker så godt

http://cdon.no/elektronikk/msi_gt780...&=prisguide_no

Forresten, skal dere kjøpe skrivebords-slitere, så MÅ dere kjøpe en ekstern vifte en eller annen gang. Så det beste er å kjøpe en med én gang!
Sist endret av Knäppgök; 8. januar 2012 kl. 15:59.
For prisen. Så er alt av alienware helt forjævlig..
hvis noen hadde tatt på seg oppdraget og sjekket specs mot specs, så hadde du sett at samme specs hadde kostet nesten halvparten.
Mac og Alienware er produkter basert på design
Trådstarter
36 1
tusen takk for alle svar

per i dag her jeg en SUPER gaming pc (stasjonær) men den er jo så sykt stor så derfor er det greit og spøre dere om dette med ailienware osv .
Annbefaler deg og kjøpe Asus laptop viss du absolutt skal ha laptop. Som bratsberg allered har nevnt så har HP knall laptopper, men de blir så hinsides varme.

Og siden du hadde tenkt deg å kjøpe en Alienware så kjøpe deg en dyr Asus
Anbefaler deg denne fra Samsung, full pott på din side, enda heftigere enn Asus : http://www.dinside.no/886581/samsung-700g7a

Og med AMD Radeon HD6970M grafikk med 2 GB DDR5-minne.
Sist endret av frank_l; 10. januar 2012 kl. 11:21.
Ser ut som bra spesifikasjoner på den laptoppen frank_l anbefalte. Er ikke ofte jeg ser en laptop med bra spesifikasjoner. Den er betydelig mye bedre en min, det vet jeg med sikkerhet.
Ellers er det knalltilbud på denne fra Kunshan med Amd 6990 skjermkort og SSD. http://www.multicom.no/Kunshan-P150-...0561/p10612916
Gaminglaptop er oppskrytt.
Hva er behovet for produktet?
Skal du bare sitte hjemme og spille så kjøp stasjonær pc.
Jeg gikk nylig til innkjøp av en Alienware m18x til 23.000kr. Fantastisk fin, meget god laptop. Men skulle ønske eg kjøpte en mindre. Denne er for stor for meg. Så hvis noen har en 12-13" heftig laptop, så kan eg vurdere å bytte om noen skulle være intressert.
Jeg har en m17x, syntes den er chill jeg ^^
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Gaminglaptop er oppskrytt.
Hva er behovet for produktet?
Skal du bare sitte hjemme og spille så kjøp stasjonær pc.
Vis hele sitatet...
Du ser at han allerede har skrevet at han har en stasjonær allerede, men at han vil ha en laptop.
Og når han tenker på alienware, så er det nok spilling som blir gjort.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Har ikke merka noe spesielt med min.. Har den med meg i bilen, i senga, sofaen, ja overalt.. har faktisk aldri hørt kjølevifta på den eller merket noe mer enn 30 grader'ish varme..
Vis hele sitatet...
Min Probook 6550B ligger lett på 87++ grader om jeg er litt slem med den. men det kommer nok av det er 1.Gen i5 og ELENDIG Kjøling fra HP sin side som andre nevner også. Men, den har aldri slått seg av pga varme da, den bare koker og koker i timesvis :P

Såe, den dør vel snart xD
True phreak.
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Gaminglaptop er oppskrytt.
Hva er behovet for produktet?
Skal du bare sitte hjemme og spille så kjøp stasjonær pc.
Vis hele sitatet...
For min del er det helt uaktuelt med stasjonær pc. Jeg har ikke råd til både stasjonær og laptop, og siden jeg er student må det da bli laptop. Denne tråden er finfin for meg!
Kjøp deg http://www.dustinhome.no/asus-g74sx-...Provider_dacsa !! Sitter og venter i spenning på denne Får den i posten i morgo. Alienware er sjukt overprisa.. Asus har supert skjermkort, minne, prosessor! Når eg får den skal eg bytte ut ein hardisk til M4 ssd, blir nok super

Asus G74SX har suuuper kjøling også.
Sist endret av Joakim-BMT; 14. januar 2012 kl. 21:57.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Min Probook 6550B ligger lett på 87++ grader om jeg er litt slem med den. men det kommer nok av det er 1.Gen i5 og ELENDIG Kjøling fra HP sin side som andre nevner også. Men, den har aldri slått seg av pga varme da, den bare koker og koker i timesvis :P

Såe, den dør vel snart xD
Vis hele sitatet...
Min acer ligger på 95 grader når jeg gamer IV, det er jo fire år gammelt
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
ja, det er sunt! Ble Linux på den. surfing only nå så kanskje den lever en dag til eller to :P Hva ble det til emd TS egentlig?