Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  112 8796
Hørtes ut som et godt tiltak for å redusere rushtrafikken. Gjør terskelen større for å ta i bruk sykkelen.
Sitat av caperno Vis innlegg
Du mener det ville vært bedre om alle måtte spasere i veibanen? Da hadde jo dere bilister ikke blitt irriterte i det hele tatt... Antall personskader og erstatningsbeløp hadde nådd nye høyder. Du hadde også fått en større ulykkesrisiko ikke bare som bilist, men også når du spaserer på vei til og fra bilen din. Du kan ikke kjøre over alt.

Vi har ett "spleiselag" i Norge. Det betyr at jeg som ikke kjører bil er med på å betale for de veiene og de parkeringsplassene du som bilist benytter deg av, mens du som bilist er med på å betale for andre deler av vår infrastruktur. Det er vel ikke så urimelig?
Vis hele sitatet...
Det er et spleiselag i Norge, men du som ikke har bil betaler mindre enn jeg som har bil da jeg betaler bilavgifter.
Sitat av fomox Vis innlegg
Det er et spleiselag i Norge, men du som ikke har bil betaler mindre enn jeg som har bil da jeg betaler bilavgifter.
Vis hele sitatet...
Jaså, gitt? Hvordan kan du være så sikker på det?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Elshop Vis innlegg
da får de skaffe en sykkelavgift, års-sykkel-avgift.
Vis hele sitatet...
Sykling vil stortsett føre til at du får betre helse, og vil spare samfunnet for kostnader, samt at du tar mykje mindre plass på vegane, og forurenser nada. Du får glatt plass til ti sykler for kvar bil på vegane, så sykler er billegare for samfunnet enn biler, sjølv om avgiftene er tatt med i reknestykket tipper eg.
ja men hvis de skal ha bedre veier så får de betale avgifter som oss bilister.
Sitat av Elshop Vis innlegg
ja men hvis de skal ha bedre veier så får de betale avgifter som oss bilister.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke slik at man enten er fotgjenger, syklist eller bilfører. Nå har du muligens fått med deg at man må være et vist antall år gammel før man får sertifikat, så i årene før dette er man mest sannsynlig adskillig mer fotgjenger eller syklist enn man er sjåfør. Mens foreldrene deres ofte er sjåfører...
Sitat av Elshop Vis innlegg
ja men hvis de skal ha bedre veier så får de betale avgifter som oss bilister.
Vis hele sitatet...
Du snakker som om det ikke finnes syklister som betaler mer enn deg selv i skatter og avgifter. Ville du vært interessert i å betale mer dersom det viser seg at du betaler mindre inn til felleskapet enn hva syklisten gjør? Eller burde syklisten få penger tilbake da han likevel ikke kjører bil? Eller er dette bare tafatte og latterlige argumentasjoner?
Sist endret av caperno; 10. juni 2013 kl. 08:59.
Sitat av Elshop Vis innlegg
ja men hvis de skal ha bedre veier så får de betale avgifter som oss bilister.
Vis hele sitatet...
Hva om man er en syklist som også eier en bil? Skal man da betale begge deler fordi man velger å sykle til/fra jobb, men har en bil til helgeturer? Eller skal man betale avgiftene basert på hvor mye man bruker henholdsvis sykkel og bil?

Og siden sykler ikke sliter noe særlig med asfalt i forhold til hva en bil gjør, hvor stor bør avgiften være? femti spenn i året?
Sitat av moridin Vis innlegg
Og siden sykler ikke sliter noe særlig med asfalt i forhold til hva en bil gjør, hvor stor bør avgiften være? femti spenn i året?
Vis hele sitatet...
Må ikke glemme avgifter for all CO2en vi slipper ut også. Og metan etter kebaben i helga! Og rett skal være rett, jeg vil se at bilistene betaler CO2-avgift for å sitte i bilen når de kjører. De puster jo.
Meg bekjent så er ikke årsavgift for bil øremerket vei heller. Gang og sykkelsti er minst like viktig som gode veier. ( ikke det at Norges veier er så forbanna bra.)
Sitat av moridin Vis innlegg
oh plz! http://climate.nasa.gov/scientific-consensus

Mengden seriøs forskning som konkluderer med at temperaturstigningene etter all sannsynlighet er menneskeskapt er så høy at man ikke kan avskrive det som tullball
Vis hele sitatet...
Jasså.

Jeg har heller ikke lest alle rapportene så jeg kan egentlig ikke ha noen formening.

Ettersom de nå prøver å bygge økonomi på global oppvarming så ville jeg hvert veldig kritisk til det som blir servert oss.
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Jasså.

Jeg har heller ikke lest alle rapportene så jeg kan egentlig ikke ha noen formening.

Ettersom de nå prøver å bygge økonomi på global oppvarming så ville jeg hvert veldig kritisk til det som blir servert oss.
Vis hele sitatet...

Nå er det vell strengt tatt økonomi som fører til global oppvarming også, men jeg er fullstendig enig at man skal være kritisk. Det jeg så lurer på er hvorfor visse folk nekter og vedkjenne at majoriteten av værdens forskere som på ett eller annet vis forsker på klima er så og si enige om at temperaturøkningen vi ser kommer av menneskeskapt utslipp av drivhusgasser?
Evig-vekst økonomien vår er ikke særlig bra for miljøet nei.