Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3355
Jeg har tenk å kjøpe en splitter som gjør at jeg ikke trenger så mange lange kabler når jeg er på lan-party. Så bare kobler jeg en internert kabelen til spiltteren og derfra kobler jeg til ps3, pc osv.
Noen som vet hvor jeg kan kjøpe det og ca hvor mye det koster? Den må jo kunne ha litt kapasitet med tenke på at det kan være ganske høy hastighet på internettet på lan-party
Sitat av Lakse-mor Vis innlegg
Jeg har tenk å kjøpe en splitter som gjør at jeg ikke trenger så mange lange kabler når jeg er på lan-party. Så bare kobler jeg en internert kabelen til spiltteren og derfra kobler jeg til ps3, pc osv.
Noen som vet hvor jeg kan kjøpe det og ca hvor mye det koster? Den må jo kunne ha litt kapasitet med tenke på at det kan være ganske høy hastighet på internettet på lan-party
Vis hele sitatet...
chlas ohlson har et par splittere, her je bor koster en 200mbits 150 spenn. Usikker på hvor mye det koster andre steder.
Heter ikke splitter, men switch! Du kan også bruke en vanlig router vist du har det!
Sist endret av Xzip; 14. januar 2012 kl. 23:58.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Lakse-mor Vis innlegg
Jeg har tenk å kjøpe en splitter som gjør at jeg ikke trenger så mange lange kabler når jeg er på lan-party. Så bare kobler jeg en internert kabelen til spiltteren og derfra kobler jeg til ps3, pc osv.
Noen som vet hvor jeg kan kjøpe det og ca hvor mye det koster? Den må jo kunne ha litt kapasitet med tenke på at det kan være ganske høy hastighet på internettet på lan-party
Vis hele sitatet...
Splittere er faktisk brukbare til dette, bakdelen er at du ikke oppnår gigabit dersom alle fire trådpar er påkrevd (noe det er for 1000Base-T men ikke 1000Base-TX)

Sitat av Luc1fer Vis innlegg
chlas ohlson har et par splittere, her je bor koster en 200mbits 150 spenn. Usikker på hvor mye det koster andre steder.
Vis hele sitatet...
En splitter i seg selv har ingen begrensning utenom koppers hastighet, og 200mbit gir ingen mening hvis ikke hastigheten er oppgitt i full duplex, og det er det bare latterlige selskaper som gjør så slike produkter holder man seg unna.

Sitat av Rindal Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Finner mer enn bare nettverk som bruker termen "switch" så da kan du plutselig anbefale TS til å kjøpe en HDMI-switch.

Sitat av Xzip Vis innlegg
Heter ikke splitter, men switch! Du kan også bruke en vanlig router vist du har det!
Vis hele sitatet...
Hvis du skal bruke en hjemmepissrouter burde du isåfall skru av DHCP på den og putte uplink i en av LANportene kontra WAN-portene, ellers kan det bli mye forbannelse og kuk i kano.
Trådstarter
79 3
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Splittere er faktisk brukbare til dette, bakdelen er at du ikke oppnår gigabit dersom alle fire trådpar er påkrevd (noe det er for 1000Base-T men ikke 1000Base-TX)



En splitter i seg selv har ingen begrensning utenom koppers hastighet, og 200mbit gir ingen mening hvis ikke hastigheten er oppgitt i full duplex, og det er det bare latterlige selskaper som gjør så slike produkter holder man seg unna.



Finner mer enn bare nettverk som bruker termen "switch" så da kan du plutselig anbefale TS til å kjøpe en HDMI-switch.



Hvis du skal bruke en hjemmepissrouter burde du isåfall skru av DHCP på den og putte uplink i en av LANportene kontra WAN-portene, ellers kan det bli mye forbannelse og kuk i kano.
Vis hele sitatet...
er jeg langt unna? http://www.jula.no/nettverkssvitsj-10-100-mbps-924726
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Den vil fungere fint, men du vil kun oppnå 100Mbit som maks hastighet, håper du på filoverføringshastigheter bedre enn 2003-nivå burde du gå for noe som er gigabit \ 1000Mbit.
Trådstarter
79 3
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Den vil fungere fint, men du vil kun oppnå 100Mbit som maks hastighet, håper du på filoverføringshastigheter bedre enn 2003-nivå burde du gå for noe som er gigabit \ 1000Mbit.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg skjønner Takk for hjelpen!

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Den vil fungere fint, men du vil kun oppnå 100Mbit som maks hastighet, håper du på filoverføringshastigheter bedre enn 2003-nivå burde du gå for noe som er gigabit \ 1000Mbit.
Vis hele sitatet...
En ting til, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=461057 går den, hvis jeg skal på et Lan. Kan jeg da koble nettverket til switcheren og koble switcheren til PS3/XBOX360, PC, Laptop osv. eller virker ikke det? ble litt usikker jeg, fordi på ruteren så er det en egen inngang fra modemet til ruteren.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Den vil fungere fint.

En switch bryr seg fint lite om hvor data kommer inn, men så lenge det er noe i andre enden som venter data vil det havne der.