Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 15467
hei.
jeg ønsker å konvertere til islam. er det noen som har erfaring hvordan man tar kontakt med rette organer?

vet at dette kan høres ganske spontant ut, men dette er noe jeg har tenkt på i mange år nå (4år).
før du konverterer til en hvilken som helst religion så vil jeg hvertfall oppfordre deg til å studere dens hellige tekster og dens historie veldig grundig før du tar et valg. sørg for at du forstår så mye om mulig og at du er helt sikker på at dette er det rette valget for deg.

dette var kanskje ikke det du spurte om, men jeg føler allikevel at det er viktig å få sagt det. lykke til
Sist endret av isak elrik; 14. juli 2009 kl. 07:44.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Bra, go for it! Er du hvit, etnisk nordmann i tillegg? I såfall er det enda bedre! Lykke til!
Sitat av isak elrik Vis innlegg
før du konverterer til en hvilken som helst religion så vil jeg hvertfall oppfordre deg til å studere dens hellige tekster og dens historie veldig grundig før du tar et valg. sørg for at du forstår så mye om mulig og at du er helt sikker på at dette er det rette valget for deg.

dette var kanskje ikke det du spurte om, men jeg føler allikevel at det er viktig å få sagt det. lykke til
Vis hele sitatet...
er ikke dum heller da men siden jeg kommer med slik utsagn så vet jeg at det kan virke som om jeg er det. jeg har selvfølgelig lest en rekke tekster som tilhører denne relgionen. og er forberet på hva som følger med.
ville bare høre om det var noen her som har erfaring med det.

Sitat av Tias Vis innlegg
Bra, go for it! Er du hvit, etnisk nordmann i tillegg? I såfall er det enda bedre! Lykke til!
Vis hele sitatet...
er vell litt av hvert, tysk, finsk, norsk og scotte.
hvorfor spør du jeg er hvit? hva skulle vell det egentlig ha med saken å gjøre?
Sist endret av IncassoMail; 14. juli 2009 kl. 07:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
incasso, får jeg spørre hvorfor du velger akkurat denne religionen framfor andre ?
Er som isak_elrik også interessert i hvorfor akkurat islam(ikke at det er noe galt i det) men hvorfor ikke jødedommen like så greit, eller buddhisme? Jeg er også interessert i om du bare har sitti på rommet og tenkt for deg selv, eller om du har en ytre påvirkning som venner eller kjæreste eller liknende? Sier selvfølgelig ikke at det er nødvendig

Men til spørsmålet ditt så må du nok ta kontakt med en imam først. Han vil kunne hjelpe deg videre i saken. Jeg føler terskelen for og kalle seg muslim er litt høyere en hos de som kaller seg kristen, muslimene er litt mer seriøse liksom. Når David Beckham kan kalle seg kristen så kan jeg også kjøpe meg et kors og være det. Og Madonne har vel snart bare islam igjenn før hun har prøvd alle, kansje du sku spørre henne

Men sånn ellers ønsker jeg deg lykke til.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av IncassoMail Vis innlegg
er vell litt av hvert, tysk, finsk, norsk og scotte.
hvorfor spør du jeg er hvit? hva skulle vell det egentlig ha med saken å gjøre?
Vis hele sitatet...
Beklageligvis har det mye å si. Det er veldig mange i norge som identifiserer muslimer som "de derre" (les: utlendinger), og da er det veldig flott hvis etniske nordmenn også blir muslimer, da dette kanskje kan hjelpe med å sette ting i perspektiv.

Uansett, jeg er ikke troende selv, men hvis du har bestemt deg for å religiøs så syns jeg det er flott hvis du velger islam.
Sitat av Tias Vis innlegg
Beklageligvis har det mye å si. Det er veldig mange i norge som identifiserer muslimer som "de derre" (les: utlendinger), og da er det veldig flott hvis etniske nordmenn også blir muslimer, da dette kanskje kan hjelpe med å sette ting i perspektiv.

Uansett, jeg er ikke troende selv, men hvis du har bestemt deg for å religiøs så syns jeg det er flott hvis du velger islam.
Vis hele sitatet...
huff, akk ja. man må nokk også tenke på hvor de forkjellige relgionene kommer fra. f.eks kristendom, som da ikke kommer fra europa. men vi anser det som en del av vår norske identitet.

vi er redde for fremmede fra andre land, som tar med seg sine skikker. som igjen både frister oss og skremmer oss.

vi som et samfunn ser ned på de som ikke er fra samme land av opphav eller skikker, vi setter dem på boks. som vil si at vi isolerer dem fra samfunnet.

(dette ble litt vell dypt, håper dere skjønner hva jeg vil fram til)
Sist endret av IncassoMail; 14. juli 2009 kl. 09:32.
Sitat av superbia Vis innlegg
you fail
Vis hele sitatet...
can i ask why he is failing?

Sitat av IncassoMail Vis innlegg
huff, akk ja. man må nokk også tenke på hvor de forkjellige relgionene kommer fra. f.eks kristendom, som da ikke kommer fra europa. men vi anser det som en del av vår norske identitet.

vi er redde for fremmede fra andre land, som tar med seg sine skikker. som igjen både frister oss og skremmer oss.

vi som et samfunn ser ned på de som ikke er fra samme land av opphav eller skikker, vi setter dem på boks. som vil si at vi isolerer dem fra samfunnet.

(dette ble litt vell dypt, håper dere skjønner hva jeg vil fram til)
Vis hele sitatet...

skjønner litt hva du mener, er slev halvt norsk og halvt araber.
når jeg er på bussen så fnyser gamle damer, med en gang de ser meg. det er noe jeg irriter meg meget over.
Sist endret av Uncle_Sylvert; 14. juli 2009 kl. 11:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av isak elrik Vis innlegg
før du konverterer til en hvilken som helst religion så vil jeg hvertfall oppfordre deg til å studere dens hellige tekster og dens historie veldig grundig før du tar et valg. sørg for at du forstår så mye om mulig og at du er helt sikker på at dette er det rette valget for deg.

dette var kanskje ikke det du spurte om, men jeg føler allikevel at det er viktig å få sagt det. lykke til
Vis hele sitatet...
Han sa jo han hadde tenkt på dette i hele 4 år! Tror nok han vet hva han prater om.. Er vel strengt ikke en moralpreken han var ute etter.
Som nevnt tidligere så tar du kontakt med moske ledelsen som oftest er det imamem, det er strengt tatt ikke nødvendig at du kontakter en imam for å bli muslim, det eneste som kreves trosbeskjennelsen forran noen vitner og den sier "Ashadu an la ilaha ila allah wa ashadu ana mohamed rasul allah". Dette betyr oversatt "Jeg beskjenner at det ikke finnes en gud (verdig tilbedelse) enn allah, og jeg beskjenner at mohamed er hans (siste sendebud)".

Du må selvsagt gjøre dette av egen fri vilje.
jeg forstår ikke at islam høres fristende ut for noen som helst...

IncassoMail, har du lest koranen?

Hva er ditt syn på homofile, f.eks? :P
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
jeg forstår ikke at islam høres fristende ut for noen som helst...

IncassoMail, har du lest koranen?

Hva er ditt syn på homofile, f.eks? :P
Vis hele sitatet...
er det så mye å synes ?

de plager ikke meg, så jeg plager ikke dem. de er mennesker som skal få leve sitt liv som det passer dem.
man skal behandle alle med respekt uansett relgion, legning eller nasjonalitet.

men hva mine medmennsker synes kan være deres sak.



om jeg har lest koranen ? lest noe av den ja, men ikke hele. og jeg tviler på at det er så mange som har lest hele.
jeg kan ikke dy meg...
kunne du ikke valgt en bedre og kulere religion? f.eks. buddhisme, den religionen som er i minst konflikt med vitenskapen. den er også mye mer tolerant enn islam og er langt ifra like dogmatisk. buddhister flest er også mye lykkeligere enn muslimer.
Sitat av isak elrik Vis innlegg
jeg kan ikke dy meg...
kunne du ikke valgt en bedre og kulere religion? f.eks. buddhisme, den religionen som er i minst konflikt med vitenskapen. den er også mye mer tolerant enn islam og er langt ifra like dogmatisk. buddhister flest er også mye lykkeligere enn muslimer.
Vis hele sitatet...
hvem er tid til lykke idag uansett.

Islam lite tolerant? kansje det, men det kommer også ann på hvordan man bruker lærdomen i praksis.
Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal si om denne saken jeg.

Grunnen til det er vel at jeg stort sett er sterkt imot enhver form for religion, av forskjellige grunner som jeg ikke skal utdype så mye her.

Men samtidig respekterer jeg ditt valg, det er ditt liv og du får gjøre som du selv vil. Men jeg klarer ikke å unngå å være nysgjerrig på hvorfor du valgte akkurat den trosretningen, istedenfor de utallige andre.

Hva er det som trekker deg til akkurat den religionen?


Dessuten så synes jeg at dere kan slutte med drittkastingen.. Er da unødvendig. Legg snørra i fatle, og kom dere forbi det!
Sist endret av Lille Nikotin; 14. juli 2009 kl. 14:44.
Sitat av isak elrik Vis innlegg
jeg kan ikke dy meg...
kunne du ikke valgt en bedre og kulere religion? f.eks. buddhisme, den religionen som er i minst konflikt med vitenskapen. den er også mye mer tolerant enn islam og er langt ifra like dogmatisk. buddhister flest er også mye lykkeligere enn muslimer.
Vis hele sitatet...
En eller bedre kulere religion? skal man velge religion for å være kul eller er det fordi man seriøst tror på noe, en livsstyl for seg selv og sitt indre og ikke hva andre skal synes.

Buddhismen er tolerant? i hvilken forstand er den tolerant og hva legger du i det egentlig? og hvilken variant av buddhismen snakker du om? Mange i vesten som velger buddhismen fordi man hører at det er en fredlig og tolerant religion, men hvor mange har egentlig studert de forskjellige buddhistiske religionene?
Islam i seg selv betyr underkastelse og ordet har rot i Salam eller Al-salam som betyr fred. Jeg tror at essensen i alle religioner bærer med seg fred og toleranse. Men hvordan folk praktiserer/tolker er noe helt annet.

den religionen som er minst i konflikt med vitenskapen: igjen så forstår jeg ikke hva du referer til her, hvilken del av buddhismen er i samsvar med hvilken del av vitenskapen? og hvor har du fra at Islam eller de andre religionene ikke er i samsvar med vitenskapen eller omvendt?
Her må du ha litt mer kjøtt på beina.

Budhister er mer lykkelige enn muslimer: den tok kaka igjen påstander tatt fra løse luften, har du noe empiriske data å referere til her? eller er det sånn ca. hva du tror, for jeg er lite interessert i hva du tror eller hvilken erfaringer du har, vil ha fakta på bordet.
Før du velger en bok, fremfor egne meninger og tanker til å styre over livet ditt, vi jeg be deg om å tenke over dette, se noen dokumentarer og lese mye om religionen. Jeg har lest om Islam i ca 3 år nå, og jeg kan si men hånden på hjertet at jeg aldri i livet kunne blitt muslim. Holdniongene, forbudene, alle pliktene og hvordan kvinner behandles er noe av det værste.

La oss se på denne karen:

http://www.wvwnews.net/images/teaser/muslim_hell_sign.jpg

og denne karen:

http://bnp.org.uk/wp-content/uploads/freedom_of_expression_go_to_hell.jpg

Er dette friske mennesker med sunne holdninger som hører hjemme i 2009?

Svaret er selvfølgelig NEI.
Sist endret av Cyberblack; 14. juli 2009 kl. 15:07.
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Før du velger en bok, fremfor egne meninger og tanker til å styre over livet ditt, vi jeg be deg om å tenke over dette, se noen dokumentarer og lese mye om religionen. Jeg har lest om Islam i ca 3 år nå, og jeg kan si men hånden på hjertet at jeg aldri i livet kunne blitt muslim. Holdniongene, forbudene, alle pliktene og hvordan kvinner behandles er noe av det værste.

La oss se på denne karen: http://www.wvwnews.net/images/teaser/muslim_hell_sign.jpg og denne karen:
http://bnp.org.uk/wp-content/uploads/freedom_of_expression_go_to_hell.jpg

Er dette friske mennesker med sunne holdninger som hører hjemme i 2009?

Svaret er selvfølgelig NEI.
Vis hele sitatet...
åja? hvilke studier tar du ? eller er det du har lest fra verdens nyhets bilde?
Sist endret av Cadex; 14. juli 2009 kl. 16:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NRK:Tolerant og mangfoldig islam.

"I verdens største muslimske land går transvestitter på koranskole, mens islamske lærde hevder at homoseksualitet er helt ok, skriver Rima Iraki i denne kommentaren."
Er dette en form for politisk protest, eller et virkelig ønske om å be 3-4 ganger om dagen mot Mekka?
Sitat av sofa Vis innlegg
Er dette en form for politisk protest, eller et virkelig ønske om å be 3-4 ganger om dagen mot Mekka?
Vis hele sitatet...
nei dette er ikke en form for politisk protest. svarer bare på de spørsmålene de måtte komme med, uansett hvor idiotsike de måtte være.


ja, har et sterkt ønske om å konvertere til islam,.
IncassoMail: Jeg tror du skal ignorere islamfobene og heller konsentrere deg om å lære mest mulig om religionen:
Koranen, de 5 søylene og hadith. Hvis du allerede har bestemt deg for å konvertere fordi dette føles riktig for deg so go for it!.
Du kommer nok til å møte både muslimer og ikke muslimer som skal fortelle deg hva som er riktig i dems øyne det viktigste her er at du bruker sunn fornuft leser på egenhånd og tar egne avgjørelser.
hei
syntes det er spennende at du vil konvertere til islam. lurer på hva bakgrunnen for dette er? og hvorfor akurat islam?

Cyberblack: hva heter studiet ditt, og hvor studerer du? og hva legger du i "Før du velger en bok, fremfor egne meninger og tanker til å styre over livet ditt, vi jeg be deg om å tenke over dette" ? mener du at hvis man velger å tro på noe, må man svelge hele kaka på absolutt alt? er du kristen eller ateist? -hvilket religiøse standpunkt har du? etter som det står på profilen din at du fant nFF via "Anti-Islam" føler jeg du neppe kommer med noen objektive synspunkter akuratt.

Ps. Det at du har lest koranen på norsk er mer eller mindre null verdt. Koranen er originalt skrevet med så mange fortolkningsmuligheter, pluss at flere elementer ar språket faller bort i en oversettelse, i alle fall til norsk. Det du har lest blir en fornorsking av en tolkningsmulighet av en original-tekst, og dersom du er sant at du studerer burde du kunne nok om kildekritikk til å vite at du da åpenbart bygger på et mindre sikkert grunnlag.

jo, for å avslutte alle tenkelige antagelser om mitt religiøse ståsted: er agnostiker selv...

edit: ser du sier du ikke har studert islam, men bare lest på fritiden... det blir som om jeg skal prøve å komme med faglige korrekte vurderinger om kvantefysikk, atom-forskning og molekylstrukturering basert på mitt abonement på ilustrert vitenskap. ta deg en bolle.
Sist endret av Beskjeden; 14. juli 2009 kl. 15:31.
Sitat av bashrc Vis innlegg
IncassoMail: Jeg tror du skal ignorere islamfobene og heller konsentrere deg om å lære mest mulig om religionen:
Koranen, de 5 søylene og hadith. Hvis du allerede har bestemt deg for å konvertere fordi dette føles riktig for deg so go for it!.
Du kommer nok til å møte både muslimer og ikke muslimer som skal fortelle deg hva som er riktig i dems øyne det viktigste her er at du bruker sunn fornuft leser på egenhånd og tar egne avgjørelser.
Vis hele sitatet...

takk, skjønner jo seff at man ikke skal ta det de sier alt for høytidlig.
desuten så er det jo litt morsomt å se hva de skiver.
Sitat av Beskjeden Vis innlegg
hei
syntes det er spennende at du vil konvertere til islam. lurer på hva bakgrunnen for dette er? og hvorfor akurat islam?

Cyberblack: hva heter studiet ditt, og hvor studerer du? og hva legger du i "Før du velger en bok, fremfor egne meninger og tanker til å styre over livet ditt, vi jeg be deg om å tenke over dette" ? mener du at hvis man velger å tro på noe, må man svelge hele kaka på absolutt alt? er du kristen eller ateist? -hvilket religiøse standpunkt har du? etter som det står på profilen din at du fant nFF via "Anti-Islam" føler jeg du neppe kommer med noen objektive synspunkter akuratt.

Ps. Det at du har lest koranen på norsk er mer eller mindre null verdt. Koranen er originalt skrevet med så mange fortolkningsmuligheter, pluss at flere elementer ar språket faller bort i en oversettelse, i alle fall til norsk. Det du har lest blir en fornorsking av en tolkningsmulighet av en original-tekst, og dersom du er sant at du studerer burde du kunne nok om kildekritikk til å vite at du da åpenbart bygger på et mindre sikkert grunnlag.

jo, for å avslutte alle tenkelige antagelser om mitt religiøse ståsted: er agnostiker selv...

edit: ser du sier du ikke har studert islam, men bare lest på fritiden... det blir som om jeg skal prøve å komme med faglige korrekte vurderinger om kvantefysikk, atom-forskning og molekylstrukturering basert på mitt abonement på ilustrert vitenskap. ta deg en bolle.
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Agnostisisme kult..

raser igjennom en koran på Engelsk. siden jeg ikke er så flink med norsk.
Alle vet i dag er ikke "Islam" én religion men en religion basert på mange fraksjoner, og at du kommer med å utrolig ignorante utsagn som det der, viser jo bare at du over hodet ikke har noen videre forståelse av temaet du prøver å gi inntrykk av at du har lest og studert på fritiden.

hva med de kristne i f.eks statene som dreper leger som utfører abort? har du lest bibelen? finner ganske mye sykt der også... eller hva med ortodokse jøder som hyller irgun og stern-gang? please. prøv å nøyanser litt... disse bildene du viser frem fremmer bare steriotyper og fremmedfrykt. de er et mindretall av muslimer flest. det blir som å påstå at steriotypen jøde fra 2Verdenskrig faktisk stemmer, fordi det finnes noen få jøder som er grådige, griske og som dreper barn....
Sitat av Beskjeden Vis innlegg
Alle vet i dag er ikke "Islam" én religion men en religion basert på mange fraksjoner, og at du kommer med å utrolig ignorante utsagn som det der, viser jo bare at du over hodet ikke har noen videre forståelse av temaet du prøver å gi inntrykk av at du har lest og studert på fritiden.

hva med de kristne i f.eks statene som dreper leger som utfører abort? har du lest bibelen? finner ganske mye sykt der også... eller hva med ortodokse jøder som hyller irgun og stern-gang? please. prøv å nøyanser litt... disse bildene du viser frem fremmer bare steriotyper og fremmedfrykt. de er et mindretall av muslimer flest. det blir som å påstå at steriotypen jøde fra 2Verdenskrig faktisk stemmer, fordi det finnes noen få jøder som er grådige, griske og som dreper barn....
Vis hele sitatet...
Alle vet også idag at Islam er den religionen som utfører mest jævelskap i verden. Joda, kristendommen har gjort mye gale den og, men det stoppet da på 1800 tallet. At det finnes 1 hyperkristen person i USA som liker å drepe leger har ingenting med temaet å gjøre.

Når muslimer brenner det norske flagget kan vi ikke bare si "Jamen de fleste muslimer er jo snille mennesker". Det norske folket mangler nasjonalfølelse. Norge mangler Nasjonalisme. Muslimene ber om respekt, og deretter går ut og brenner vårt flagg - da går det for langt for meg ihvertfall. Hadde det vært bare én muslim som brant dette flagget hadde det vært noe annet, da kunne man trodd at fyren bare var i litt mental ubalanse - men når så mange er i mental ubalanse skjer det noe rart med den delen av verden.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/mi...p?artid=132701
http://www.vgtv.no/player/index.php?id=2442

Når den sosialistiske regjeringen har avkriminalisert brenning og hetsing av det norske flagget er Norge som vi kjenner det idag på vei nedover. Og det ble avkriminalisert i 08.
Brenning av flagg er og bør være beskyttet av ytringsfriheten da det nettopp er en ytring. Lov om ytringsfrihet skal beskytte upopulære ytringe,r ikke populære ytringer som sjeldent trenger beskyttelse.

Det er over 1 milliard muslimer i verden. En liten promille av disse blir tatt fram og holdt i hevd av media som voldssøkende mennesker som vil alle ikke-muslimer død og faenskap. Sannheten er selvsagt at det overveldende flertallet av muslimer ikke har gjort eller ønsker å gjøre en flue fortred.

Så fakta er at jammen er de fleste muslimer snille mennesker. At du ser på TV noen av dem brenne flagg er bare en bekreftelse av dine egne fordommer, ikke noen måling over hva som faktisk skjer i hodene til de fleste muslimer.

At muslimer verden over reagerte veldig negativt over muhammedkarikaturene stemmer ja. Det er klart en klasj mellom vestens krav om nesten total ytringsfrihet (og særlig ovenfor "fremmede") og muslimenes religiøse holdninger (ikke avbild Muhammed, og spesielt ikke fornærmende). Noen vil fremme dette til å bli en total clash of civilisations over noen tegniner (tipper du Boo-boo mener det er det), men det er å ta det over proporsjoner.
CyberBlack: jeg bare sier kutt ut med FRP propegandaen din, å vise bilder fra demonstrasjoner har ingenting whatsoever med denne diskusjonen å gjøre. Det er lett å ta ting ut av kontekst og gi det en helt annen mening.

Jeg kan sikkert finne syke demonstrasjonesbilder av atheister, kristne, jøder, budhister, hinduer osv. osv.
Men det har ingen hensikt hvis jeg skal fraråde enn person å bli atheist, kristen, jøde, buddhist, hindu osv.

Og du sier at du har studert/lest på egenhånd om islam, kan du si litt om hva du har lest bortsett fra bilder fra demonstrasjoner? kan du noe om: islamsk historie? lest om før og etter islamic golden age http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_golden_age (wikipedia er ikke bra kilde men bruk referansene og dobbeltsjekk om nødvendig)
Det at du studerer er en fin ting, men det er også andre som har gjort det, både relevant for topic og ikke relevant.

Uansett så tror jeg at det blir feil å prøve å skremme en person vekk fra en religion som har over 1.5mrd mennesker som tilhengere på bakgrunn av politiske konflikter. finn heller noe i religionen som du mener er feil,
da må du igjen ha lest koranen og kan gi referanser og da har vi en annen diskusjon.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av IncassoMail Vis innlegg
hei.
jeg ønsker å konvertere til islam. er det noen som har erfaring hvordan man tar kontakt med rette organer?

vet at dette kan høres ganske spontant ut, men dette er noe jeg har tenkt på i mange år nå (4år).
Vis hele sitatet...
Er du omskjært? Hvis ikke, så må du utføre det hvis du skal konvertere til Islam. Eller tar jeg feil nå?

Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Jeg ler hver gang noen sier at Islam er en fredelig religion ...

Alle vet at Islam, i dag er den mest voldelige og radikale religionen.
Vis hele sitatet...
Islam er verken mer eller mindre voldelig enn kristendommen og jødedommen. Terrorister som vi ser idag, er mennesker som misbruker deres religion og Gud.
Sist endret av Mexxy; 14. juli 2009 kl. 16:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Er du omskjært? Hvis ikke, så må du utføre det hvis du skal konvertere til Islam. Eller tar jeg feil nå?
Vis hele sitatet...
Det er utbredt med omskjæring i Islam, men det er får som mener det er påbudt for å være muslim, bare anbefalt. Noen islamtolkere mener endog det ikke er i tråd med koranen. Så det kommer ann på hvem du spør, men det vanlige er ikke at det kreves.

Omskjæring av kvinner er mye mye mindre utbredt og er stort sett et fenomen i afrikanske kulturer.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Jeg ler hver gang noen sier at Islam er en fredelig religion ...

Alle vet at Islam, i dag er den mest voldelige og radikale religionen.
Vis hele sitatet...
Som blant annet Kinseek har sagt før, de du viser fram på bildet er ekstremister og kan ikke stå som et bilde for alle muslimene i verden.

Det er det samme som viss Norge skulle bli omtalt i en arabisk avis eller hvilken som helst utenlandsk avis, der de tok for seg Vigrid og andre høyreekstreme grupperinger du finner i Norge.
Ville du sagt deg enig med at Vigrid er et godt bilde på hvordan den norske befolkningen er?

Så har du karikaturene som ble publisert her i Norge for noen år siden nå. Det var det som ble dratt frem i media i arabiske land om Norge. De hata oss, de brente flagget vårt. Den hele norske befolkningen stilte seg ikke bak karikaturene og mente at det var rett å publisere det, men likevel var det det bilde som ble skapt av den norske befolkningen.

Så viss du snur det på hodet igjen og vi i Norge får bare se de radikale og de som lager jævelskap, så lager det fordommer i hodene på oss som ser og leser og vi tror at det gjelder for alle muslimer.
Det er en ting du må huske på når du bytter religion til islam.
Å konvertere fra Islam til en annen religion kan/skal straffes med døden.
Jeg vet ikke om dette kun gjelder de som er født muslim, men for min del så sier dette litt om denne religionen.

Så pass på, det er ikke bare å konvertere tilbake hvis det "ikke passet for deg....".
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Forhold dere saklige til debatten, neste person som skjener ut kommer til å få et brutalt ballerøsk!
Sitat av Joey Vis innlegg
Det er det samme som viss Norge skulle bli omtalt i en arabisk avis eller hvilken som helst utenlandsk avis, der de tok for seg Vigrid og andre høyreekstreme grupperinger du finner i Norge.
Ville du sagt deg enig med at Vigrid er et godt bilde på hvordan den norske befolkningen er?
Vis hele sitatet...
Er dette egentlig noen god sammenlikning?
Jeg forstår ikke hvorfor religiøse vil sette seg selv i bås og absolutt må være med i en gruppe. Kan du ikke bare melde deg ut av statskirken, og sette deg hjemme og tilbe den guden du vil. At noen i det hele tatt tilber en bok forstår jeg ikke.
Sitat av IncassoMail Vis innlegg
Hei.
jeg ønsker å konvertere til islam. er det noen... ...
Vis hele sitatet...
Som mange andre i denne tråden svarer jeg deg ikke på "... ...tar kontakt med rette organer?" (Derfor går jeg vidre til diskusjonsdelen)

Hvorfor? Det er det første spørsmålet jeg stiller meg. Så faller det inn, hvilken tro har du? Tror du på at Gud faktisk eksisterer?
Tror du han har skapt den verden vi lever i? Har du noen reigiøse røtter til Islam? Fortell meg, hvilken trosknytning til Islam har du.

("Er det ikke nok å se at en hage er vakker uten å være nødt til å tro at det finnes alver i enden også?" - D. Adams)
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Før du velger en bok, fremfor egne meninger og tanker til å styre over livet ditt... ... La oss se på denne... ...
Er dette friske mennesker med sunne holdninger som hører hjemme i 2009?
Svaret er selvfølgelig NEI.
Vis hele sitatet...
De alminnelige bildene av ekstremister trenger vi overhodet ikke. Dette finner du i hver eneste, ENESTE Religion!
Les historien din gutt, disse folkene hadde stått med "Samme" bannere hvis de for eksempel hadde vært født i et "Ekstrem" katolsk samfunn.
(Noe du har eksempler på blant annet i USA, og ikke minst din tidligere historie)
Sist endret av DerComment; 14. juli 2009 kl. 20:23.
Sitat av IncassoMail Vis innlegg
hei.
jeg ønsker å konvertere til islam. er det noen som har erfaring hvordan man tar kontakt med rette organer?

vet at dette kan høres ganske spontant ut, men dette er noe jeg har tenkt på i mange år nå (4år).
Vis hele sitatet...
Som Bobbo indikerer, du trenger egentlig bare å definere deg som muslim og melde deg ut av ditt nåværende trossamfunn, så er du muslim. Du må ikke melde deg inn i en gruppe og følge andres tolkninger av Koranen bare fordi de aller fleste andre muslimer lever slik. Det er lov å tenke selv. Religion bør (den grad religion 'bør' praktiseres) handle om ens personlige forhold til Gud, ikke absolutte tolkninger fastsatt av et fjernt prestestyre du aldri får møtt og diskutert med. IMO.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Alle vet også idag at Islam er den religionen som utfører mest jævelskap i verden. Joda, kristendommen har gjort mye gale den og, men det stoppet da på 1800 tallet. At det finnes 1 hyperkristen person i USA som liker å drepe leger har ingenting med temaet å gjøre.

Når muslimer brenner det norske flagget kan vi ikke bare si "Jamen de fleste muslimer er jo snille mennesker". Det norske folket mangler nasjonalfølelse. Norge mangler Nasjonalisme. Muslimene ber om respekt, og deretter går ut og brenner vårt flagg - da går det for langt for meg ihvertfall. Hadde det vært bare én muslim som brant dette flagget hadde det vært noe annet, da kunne man trodd at fyren bare var i litt mental ubalanse - men når så mange er i mental ubalanse skjer det noe rart med den delen av verden.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/mi...p?artid=132701
http://www.vgtv.no/player/index.php?id=2442

Når den sosialistiske regjeringen har avkriminalisert brenning og hetsing av det norske flagget er Norge som vi kjenner det idag på vei nedover. Og det ble avkriminalisert i 08.
Vis hele sitatet...
Boo-Boo... at du linker til vg betyr omtrent like mye som om jeg skulle bruke www.tjenfolket.no som kilde... så jeg velger å se bort i fra det.

at islam er den religionen som lager mest faen er vel litt så som så? hvis man følger Bush sin tanke gang om at han og USA var utpekt av gud for å redde midtøsten, så vil jeg si at pr dags dato leder kristendommen ganske suverent når det kommer til drap. Sjekk her og det er bare i irak....

at det finens 1 hyperkristen person i USA som liker å drepe har alt med saken å gjøre. for det finnes langt flere enn 1 person. Dersom man hadde ønsket dette, kunne man fremstilt de amerikanske kristne på ganske lik linje som religiøse fanatikere innen islam, men siden dette ikke passer inn med det europeiske synet på usa, har man valgt å se litt mellom fingrene på dette.

er enig i at det er ukult å brenne andre lands flagg. "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it," -Voltaire. etter min mening er å brenne et flagg en ytring, og på lik linje som karikaturtegningene som lagde så mye rabalder. jeg mener begge dele burde være lov, selvom jeg ikke støtter noen av handlingene.
Sitat av IncassoMail Vis innlegg
hei.
jeg ønsker å konvertere til islam. er det noen som har erfaring hvordan man tar kontakt med rette organer?

vet at dette kan høres ganske spontant ut, men dette er noe jeg har tenkt på i mange år nå (4år).
Vis hele sitatet...
Om du sier og mener at Gud/Allah er en, og at det ikke finnes noen Gud utenom Allah - og at Muhammed er hans profet. Så er du offisielt en muslim! Gratulerer

Om du i tillegg skal være en god muslim så må du holde deg unna alkohol - be fem ganger om dagen, vente med sex til ekteskapet, ikke spise svin osv.

Det er fin måte å leve livet på.

Jeg ønsker deg all lykke og håper inshallah du finner fred i deg selv!
Sitat av isak elrik Vis innlegg
jeg kan ikke dy meg...
kunne du ikke valgt en bedre og kulere religion? f.eks. buddhisme, den religionen som er i minst konflikt med vitenskapen. den er også mye mer tolerant enn islam og er langt ifra like dogmatisk. buddhister flest er også mye lykkeligere enn muslimer.
Vis hele sitatet...
For du er så sykt mye mer tolerant med denne posten?
Kompis, er selv muslim. Ganske så liberal, men fortsatt. Beste er at jeg har en etnisk Norsk kompis som konverte til Islam. Og jeg kan sverge med hånda på hjertet og si at han er en så mye bedre menneske og muslim enn meg at jeg blir kvalm innvendig av meg selv.

Men igjen, han gikk virkelig inn for det og det helt frivillig. Han lurte på hvor han kunne bli muslim "offisielt" og vi tok faktisk han med i moskeen og henviste han til Imamen og plutselig så var han muslim. Han lever det gode livet, eller jeg tror han gjør det. Får meldinger fra han noen ganger der han spør om jeg skal være med å be. Mens jeg sitter med ølflaske i hånda og dame på fanget.

Ser dere paradoksen?
Sist endret av BaJa; 15. juli 2009 kl. 01:35.
Sitat av maxilat Vis innlegg
hvorfor skal du bli med i en religion som er full av terrorister?
Vis hele sitatet...
Vel hvis alle muslimer er terrorister så snakker du med en muslim som faktisk har tjenestegjort for Norge i flere kontigenter i utlandet og fortsatt er terrorist. Så mye for heiaropet " For kongen og fedreland"
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
NRK:Tolerant og mangfoldig islam.

"I verdens største muslimske land går transvestitter på koranskole, mens islamske lærde hevder at homoseksualitet er helt ok, skriver Rima Iraki i denne kommentaren."
Vis hele sitatet...
takk for at du linket til svært relevant informasjon. det fikk meg til å se litt annerledes på islam

@ bashrc,
skal skrive et mer grundig innlegg hvor jeg utdyper påstandene mine om buddhisme & islam
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Kompis, er selv muslim. Ganske så liberal, men fortsatt. Beste er at jeg har en etnisk Norsk kompis som konverte til Islam. Og jeg kan sverge med hånda på hjertet og si at han er en så mye bedre menneske og muslim enn meg at jeg blir kvalm innvendig av meg selv.

Men igjen, han gikk virkelig inn for det og det helt frivillig. Han lurte på hvor han kunne bli muslim "offisielt" og vi tok faktisk han med i moskeen og henviste han til Imamen og plutselig så var han muslim. Han lever det gode livet, eller jeg tror han gjør det. Får meldinger fra han noen ganger der han spør om jeg skal være med å be. Mens jeg sitter med ølflaske i hånda og dame på fanget.

Ser dere paradoksen?
Vis hele sitatet...
"Han lever det gode livet", mener du at hvis man ikke er muslim så lever man ikke det gode livet?

Kan noen fortelle meg hva som er så fasinerende med religion? Forstår det virkelig ikke...
...og la oss ikke glemme at Islam og kristendommen i høyeste grad deler religiøse tekster og tradisjoner.
for all del. kristendom, islam og jødedommen. meninga var egentlig ikke å "arrestere" kristendommen, selvom jeg ser at det ble veldig sånn i ettertid (ble nok litt revet med :P). poenget var bare å vise at innen flere religioner enn islam finnes det mye rare sistater, påbud og forbud.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Admin da. Hvorfor slette innlegget mitt? Skal vi ikke dele meninger her? Ahmadinejad, is that ou?

Konverter til Islam. Det er veldig lurt. Men først: Ta en tur innom youtube. Søk så på "Muslims in europe" Og sjekk om du er enig i hva som blir sagt. Måtte fornuften seire.
Sist endret av rcW; 8. august 2009 kl. 01:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av rcW Vis innlegg
Admin da. Hvorfor slette innlegget mitt? Skal vi ikke dele meninger her? Ahmadinejad, is that ou?
Vis hele sitatet...
herregud mann, hva fan er galt med deg? jeg leste den siste posten din før den ble slettet. islam er en fantastisk, men ak feiltolket relgion.
Sist endret av Uncle_Sylvert; 8. august 2009 kl. 01:28.