Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1197
Så det som skjer et at det kommer opp "ingen video tilgjengelig" på skjermen når jeg prøver å starte den, alt går som det vanlig ville ha gjort, viftene starter og den vanlige lyden som dataen lager når den starter opp, ingenting uvanlig bortsett fra at det ikke er noe signal til dataen.

Alt skal være koblet rett, vertfall vet ikke hva som kan være feil, og det skal sitte i ordentlig.(har dobbelt sjekket)
Ikke Værst På PC
Hvilken skjerm?
Trådstarter
9 2
tviler sterkt på at det er noe galt med skjermen, med tanke på at den fungerte nå helt perfekt 10 10 min før jeg byttet hovedkort og cpu.
Må sikkert inn å stille i bios. F.eks slå av igpu og velge pcie i stedet. Prøvd og satt skjermkabelen i HK?
Sist endret av sweem; 4. januar 2013 kl. 15:06.
Ikke Værst På PC
Sitat av aifamz Vis innlegg
tviler sterkt på at det er noe galt med skjermen, med tanke på at den fungerte nå helt perfekt 10 10 min før jeg byttet hovedkort og cpu.
Vis hele sitatet...
Selvom du tviler er det ikke utelukket. Hva heter skjermen din?
Trådstarter
9 2
Sitat av Skrivebordet Vis innlegg
Selvom du tviler er det ikke utelukket. Hva heter skjermen din?
Vis hele sitatet...
Det er en Finlux skjerm.
Tipper det løser seg i bios...
Trådstarter
9 2
Sitat av sweem Vis innlegg
Tipper det løser seg i bios...
Vis hele sitatet...
Men med tanke på at jeg ikke har nå kontakt til skjermen så blir det litt vanskelig da.
Ikke Værst På PC
Så det er en TV? Jeg har hørt at den fort kan oppstå problemer mellom PC og TV. Men i og med at den funket for litt siden er det ikke sannsynlig at det er det som er tilfelle. Jeg har da dessverre ikke noen forslag.
Sitat av aifamz Vis innlegg
Men med tanke på at jeg ikke har nå kontakt til skjermen så blir det litt vanskelig da.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd skjermutgangene på både skjermkort og hk nå da?
Trådstarter
9 2
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Har du prøvd skjermutgangene på både skjermkort og hk nå da?
Vis hele sitatet...
Hovedkortet har ikke hdmi inngang og det er den eneste skjermkabelen jeg har.
hei!


jeg hadde samme problemet og jeg fikk ingen kontakt mellom skjerm og hovedkort. Problemet var visst hovedkortet, sendt det tilbake og få et nytt. Det funket for meg.
Hvilket HK du har kjøpt er grei info og få med her

Kan hende du må låne deg en dvi kabel for å komme inn i bios, og stille om...
Trådstarter
9 2
Sitat av sweem Vis innlegg
Hvilket HK du har kjøpt er grei info og få med her
Vis hele sitatet...
ASUS M5A97
Får du den vanlige pipe lyden under oppstart?

Kan jo eventuelt ta ut grafikk kortet og Clear cmos... Og prøve igjen
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Har du satt inn ATX-12v strømmen i hovedkortet? Ser ut som det er en 8-pin. Hadde nemlig samme problemet her i går, men det viste seg at jeg ikke hadde koblet til denne kontakten fra PSU.
Trådstarter
9 2
Sitat av sweem Vis innlegg
Får du den vanlige pipe lyden under oppstart?

Kan jo eventuelt ta ut grafikk kortet og Clear cmos... Og prøve igjen
Vis hele sitatet...
hjalp ikke å cleare cmos.
Hører du et kort pip fra PC'en under oppstart?

Du kan jo prøve å sette grafikkortet i en annen maskin. (Hvis du har en tilgjengelig). Hvis det fortsatt ikke funker, så ser det ut som grafikkortet kan være problemet.

Har du forresten sjekket om RAM brikkene sitter skikkelig fast? Da jeg satte sammen min PC, så fikk ikke jeg noe signal til skjermen. Fant ut at det var RAM brikkene som ikke satt godt nok fast.
Trådstarter
9 2
Sitat av Naski Vis innlegg
Hører du et kort pip fra PC'en under oppstart?

Du kan jo prøve å sette grafikkortet i en annen maskin. (Hvis du har en tilgjengelig). Hvis det fortsatt ikke funker, så ser det ut som grafikkortet kan være problemet.

Har du forresten sjekket om RAM brikkene sitter skikkelig fast? Da jeg satte sammen min PC, så fikk ikke jeg noe signal til skjermen. Fant ut at det var RAM brikkene som ikke satt godt nok fast.
Vis hele sitatet...
Hører ikke noe pip fra dataen under oppstart.

Tviler litt på at det er noe galt med skjermkortet med tanke på at det fungerte før jeg byttet hovedkort, men jeg kan ikke teste det på en annen data, har ikke en tilgjengelig.

Har allerede skjekket over RAM brikkene og de sitter godt fast x)
Har du den lille mikrofonen som forhåpentligvis fulgte med HK'et plugget inn?

Hvis du har det og den ikke gir fra seg noe lyd er det mest sannsynlig en komponent som er defekt.

Prøv å la en RAM brikke stå alene i HK'et. Hvis du lurer på hvilket spor den skal sitte i, så kan du referere til manualen for HK. Hvis du fortsatt ikke får noe signal på skjermen, så prøver du en av de andre RAM brikkene.
Trådstarter
9 2
Sitat av Naski Vis innlegg
Har du den lille mikrofonen som forhåpentligvis fulgte med HK'et plugget inn?

Hvis du har det og den ikke gir fra seg noe lyd er det mest sannsynlig en komponent som er defekt.

Prøv å la en RAM brikke stå alene i HK'et. Hvis du lurer på hvilket spor den skal sitte i, så kan du referere til manualen for HK. Hvis du fortsatt ikke får noe signal på skjermen, så prøver du en av de andre RAM brikkene.
Vis hele sitatet...

Lille mikrofonen som var med HK? Var ikke med noen mikrofon som jeg fikk med meg.
atter engang; jeg hadde samme problemet som deg med Asus hovedkort. Hovedkortet var defekt når jeg fikk det, sendte det tilbake og jeg fikk et nytt som fungerte.