Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2174
Hei! Jeg har fått en redigeringsjobb og firmaet som skal ha bildene har fått beskjedav sin web-designer at bildene skal være 130 x 155 mm og at de skal være i 700 pixler. Jeg er vant med fra skolen ( går på MK) å heller tenke at oppløsningen skal være på 72 dpi osv, og skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til å være 700 pixler. Noen som kan hjelpe meg?
Skal være ferdig før 5.januar btw
Dette var litt smertefullt å lese, usikker på om du eller eller ikke..
Om noen påstår at de skal være både X mm OG i X pixler så vet de ikke hva de snakker om for du kan ikke blande de 2. Du som har godtatt redigeringsjobben bør da også være fullt klar over dette?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Det gir ingen mening, men for å oppfylle det merkelige spesifikasjonskravet kan du lagre det som 700×832 piksler ved 136,5 ppi.
Trådstarter
16 0
Sitat av Ueland Vis innlegg
Dette var litt smertefullt å lese, usikker på om du eller eller ikke..
Om noen påstår at de skal være både X mm OG i X pixler så vet de ikke hva de snakker om for du kan ikke blande de 2. Du som har godtatt redigeringsjobben bør da også være fullt klar over dette?
Vis hele sitatet...
Stusset nemlig på det, og begynte å lure på om de tenker i oppløsning, men det eneste jeg har fått er en post-it lapp med informasjon. Og firmaet jeg jobber for må eventuelt ringe web-designeren for at jeg kan få informasjonen jeg trenger...

Jeg godtok jobben og fikk deretter denne informasjonen, og siden jeg ikke har ekstremt mye erfaring så tenkte jeg kanskje det var noe jeg ikke har fått med meg tidligere.
Fysiske mål som mm, cm osv. benyttes ikke i web design, da pixel størrelsen vil variere ut i fra den fysiske størrelsen på skjermen. 50px x 50px på en 50" 1080p skjerm vil være vestentlig større enn det tilsvarende på en 1080p 4" skjerm på f.eks en mobiltelefon.
Kanskje noen har blandet mm med px