Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1869
Tenker på og hitchhike. Ta en pause fra livet her, og oppleve verden og folk.
Jeg er fullstendig klar over at det vil bli stressfulle stunder, men jeg vil tro at opplevelsen man får og kan ta med seg videre i livet gjør det verdt det.
Lurer derfor på om det er noen bøker som er verdt og lese før man begir seg ut på ett slikt eventyr.
Noen her som har noen forslag?
Alt av lesestoff er velkomment.
The Curious Incident of the Dog in the Night-Time/Den merkelige hendelsen med hunden den natten! Den er helt fantastisk.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
The Curious Incident of the Dog in the Night-Time/Den merkelige hendelsen med hunden den natten! Den er helt fantastisk.
Vis hele sitatet...
Den er fin nok, men fullstendig irrelevant i forhold til OP?

Jeg ville lest On the Road av Jack Kerouac til å begynne med, kan faktisk ikke komme på noen andre jeg har likt som handler om reising på den måten.
The Road - Cormac Mccarthy
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Den er fin nok, men fullstendig irrelevant i forhold til OP?

Jeg ville lest On the Road av Jack Kerouac til å begynne med, kan faktisk ikke komme på noen andre jeg har likt som handler om reising på den måten.
Vis hele sitatet...
Sånn kan det gå når man ikke følger helt med når man poster, gitt.
101.Motivational.quotes.Ebook
Kan kanskje være grei å ha i bakhodet når du ligger banket opp og jævli i en konteiner uten mobil telefon eller penger. Hvor deretter du suger kjepp og panter flasker for å komme deg til nabobyen.. Motivational qoutes kan være kjekk å ha med.
Sitat av robz1 Vis innlegg
101.Motivational.quotes.Ebook
Kan kanskje være grei å ha i bakhodet når du ligger banket opp og jævli i en konteiner uten mobil telefon eller penger. Hvor deretter du suger kjepp og panter flasker for å komme deg til nabobyen.. Motivational qoutes kan være kjekk å ha med.
Vis hele sitatet...
Hahaha, faktisk en ufattelig bra post
Europas høydepunkter
Genial bok, er historien til en gjeng på reise gjennom hele europa, hvor det meste går gale :P
eller som fortfatteren sier: Dette er historien om hva som kan skje når feil ide dukker opp i feil hode.

Tviler på at du noengang kommer til å angre på å reise ut på en slik tur..

Tips: du kan haike/få hyre på seilbåter også om du har litt flaks, og da kan man plutselig komme seg over dammen og greier
Sist endret av GrønnUgle; 30. desember 2011 kl. 16:23.
Evasion er en nyere selvbiografisk bok om en fyr som haiker, hopper på tog og stjæler seg rundt om i USA.
Hey, tnx for forslag folkens.

101.Motivational.quotes.Ebook
Kan kanskje være grei å ha i bakhodet når du ligger banket opp og jævli i en konteiner uten mobil telefon eller penger. Hvor deretter du suger kjepp og panter flasker for å komme deg til nabobyen.. Motivational qoutes kan være kjekk å ha med.
Vis hele sitatet...
Haha.
Er jeg veldig heldig kommer det til og skje før jeg kommer meg vekk ifra kommunen..
Sist endret av sneipen; 30. desember 2011 kl. 22:11.
Even Cowgirls Get the Blues

Denne virket ganske morsom, noen som har lest den?
Sist endret av The Great Catsby; 4. januar 2012 kl. 00:47.
Annbefaler "life nomadic" som du kan laste ned gratis fra tynan.com. Det er en kar som reiser rundt i verden og er egentlig "stasjonert" i en bobil når han ikke er på reisefot. Han liker å pakke lett, vet hva som er effektivt av type klær osv og er en grei ting å lese
Haiking er fett!

Jeg vil anbefale deg å sjekke ut denne linken. Der kan du lese om alt fra hvordan du vasker klærne dine i en dusj til hvor det er tryggest å sove i en storby.

Jeg har også lest "On the Road", men Kerouac var jo en romantiker og verden er noe helt annet enn det den var på 40/50-tallet.

Mitt tips er "keep it cool" og hold motet oppe når du er ute og tommler. Jeg haiket til Portugal i fjor sommer og ble verken kidnappet, voldtatt eller drept.

The Modern Nomad - Amerikansk gutt som haiker rundt i Sør-Amerika.

DigiHitch - Forum om haiking og backpacking.

Road Junky - om alt på veien.

Lykke til!
Les alt av Hunter S Thompson, samt Bukowski - disse vil hjelpe deg gjennom de verste hangoverene.
Hey, nye poster.
Tnx dazed. Skal sjekke linkene.

ERIK: hehe. Sett fear and loathing, hjelper vell på det?