Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 5170
Hei! Jeg og en kompis var ute å kjørte oss en tur, og kom over to utlendinger som var og loket i returavfall utenfor en elkjøpbutikk, da ble dem redde, og kjørte. Så vi tenkte å ha det litt "morro" å følge etter dem litt, og til slutt stoppet dem, så vi snudde vi også, og tenkte at nå er det ikke morro lenger. Etter 10 minutter kjørte vi tilbake på samme plass, og da ser vi at dem kommer kjørende, og deretter snur vi. Plutselig gasse bilen som nå var bak oss veldig på, og kommer helt opp i baken på oss, og vi gir også klampen i bånn. Til slutt legger den seg på siden av oss, og tar forbi oss. Den andre bilen kjørte nesten i et skilt, og måtte bråbremse. Deretter hopper den ene av dem ut og kaster noe etter oss, og vi gav gass videre, og kom oss hjem.


Spørsmålet er: Har VI gjort noe ulovlig? Kan dem finne ut av adressen min ved hjelp av skiltnummeret?
Ja de kan finne adressen. Hvis de sender REGNR "regnr på bilen" til 2282.
Jepp det kan dem, sms -> regnr XX12345 til 2282, så en tur på gulesider så finner den addressen din, så en tur innom google streetview, så ser dem nøyaktig hvor huset ditt er Så kansje innom facebooken din og sjekker hvor du arbeider,interessene dine, vennen dine ++. Med andre ord du er fuck'd! what goes around comes around...
Når dere er ute og tuller med folk må dere regne med denne typen episoder.
Ser ingen grunn til bekymring.
Sitat av fullfart100 Vis innlegg
Jepp det kan dem, sms -> regnr XX12345 til 2282, så en tur på gulesider så finner den addressen din, så en tur innom google streetview, så ser dem nøyaktig hvor huset ditt er Så kansje innom facebooken din og sjekker hvor du arbeider,interessene dine, vennen dine ++. Med andre ord du er fuck'd! what goes around comes around...
Vis hele sitatet...
Får vel bare håpe dem ikke tok regnr da.. men jeg har vel loven på min side uansett?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Du har ikke gjort noe ulovelig, hva skal de ta deg for, kjøre bil? Neppe. Enestejeg kan tenke på er om dere brøyt fartsgrensa.

Gå til politiet og annmeld det !
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
Du har ikke gjort noe ulovelig, hva skal de ta deg for, kjøre bil? Neppe. Enestejeg kan tenke på er om dere brøyt fartsgrensa.

Gå til politiet og annmeld det !
Vis hele sitatet...
Jeg får se om jeg får dem på nakken flere ganger før jeg gjør dette :P Håper de bare prøvde å skremme oss, for jeg kommer ikke til å kødde med slike folk mer vertfall
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
Du har ikke gjort noe ulovelig, hva skal de ta deg for, kjøre bil? Neppe. Enestejeg kan tenke på er om dere brøyt fartsgrensa.

Gå til politiet og annmeld det !
Vis hele sitatet...
Anmelde hva da?

At de var ute, tullet med noen og deretter fikk smake sin egen medisin og så skjedde det ikke noe mer?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Slemt å avbryte noen midt i dumpster-diving da

Hjelper uansett ikke å være etterpåklok, hva skal de gjøre? Oppsøke dere og banke dere opp fordi dere så dem rote i søppel, Og det utartet seg til en vill biljakt, som det videre ikke skjedde noe med?

Tror nok dem tenker noe av det samme som du tenker nå TS, de var redde for at dere skulle sladre videre, men begge unnslapp. Du skal være glad som er i live!
Sist endret av Fleff; 27. desember 2011 kl. 00:10.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Slemt å avbryte noen midt i dumpster-diving da

Hjelper uansett ikke å være etterpåklok, hva skal de gjøre? Oppsøke dere og banke dere opp fordi dere så dem rote i søppel, Og det utartet seg til en vill biljakt, som det videre ikke skjedde noe med?

Tror nok dem tenker noe av det samme som du tenker nå TS, de var redde for at dere skulle sladre videre, men begge unnslapp. Du skal være glad som er i live!
Vis hele sitatet...
Jaja, ikke vet jeg, ble litt voldsomt når dem holdt på å krasje inn i et skilt på siden av oss, og han ene hopper ut av bilen, springer etter oss, og kaster en ukjent gjenstand etter oss..
Best å ikke fucke med utlendinger
Man kan faktisk tiltales for provoserende atferd i trafikken. I alle fall dersom man erstatter ordet "provoserende" med et slightly mer juridiskpreget ord. Men med tanke på hvem det dreide seg om, ser jeg ikke helt den store sannsynligheten for det. Ta heller og slutt å vær assholes når dere er ute og kjører.
Om du ser den bilen utforbi ditt huset sene kvelder, hva kan du gjøre? Nothing.. dere kjenner jo ikke værandre, og dem har lov til og ''tilfeldigvis'' stoppe der for en 15 mins pause, ta en sigg feks =) Kødd aldri med utlendinger.. Di liker det ikke
Med mindre de er medlem av en farlig gjeng "Egersunds gangstaboyhz" eller en type mafia tror jeg du kan ta det helt med ro. Er vel bare noen randoms som prøvde å vise at de ikke var redde for dere?

Tror ikke det blir noe stress..

FØKK DA POLICE YOU KNOW BRO
Sitat av dead_rat6 Vis innlegg
Med mindre de er medlem av en farlig gjeng "Egersunds gangstaboyhz" eller en type mafia tror jeg du kan ta det helt med ro. Er vel bare noen randoms som prøvde å vise at de ikke var redde for dere?

Tror ikke det blir noe stress..

FØKK DA POLICE YOU KNOW BRO
Vis hele sitatet...
haha, nei, er ikke mye gjenger her i byen nei :P
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Best å ikke fucke med utlendinger
Vis hele sitatet...
Best å ikke fucke med folk sånn helt generelt.

Sitat av fullfart100 Vis innlegg
Kødd aldri med utlendinger.. Di liker det ikke
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen som liker å bli kødda med, enten man er utlending eller ikke. Men det kan være et greit tips å ikke kødde så alt for mye med folk som ser kriminelle ut, og som lever i en tilværelse som åpenbart befinner seg utenfor din komfortsone.
For alle de tullingene som sier "LOL REGNR GIR DE NAVN OG ADRESSE LOL".

Niggah plz.

Den returnerer registrert eiers navn og bostedskommune, mao lite hjelp i det hele og store dersom den skulle returnere Ole Hansen, Oslo.
Derimot hvis du heter Fahrad Obzah og bor på Årnes er det relativt enkelt.
Ole Hansen, Egersund funker sikkert fint her, for byen er ikke så veldig stor..
Sitat av Andersbt Vis innlegg
Ole Hansen, Egersund funker sikkert fint her, for byen er ikke så veldig stor..
Vis hele sitatet...
Er ingen Ole Hansen i egersund, men poenget mitt er at en slik tjeneste pinpointer ikke vedkommende 100% dersom du ikke har et helt unikt navn på en liten plass.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Best å ikke fucke med utlendinger
Vis hele sitatet...
Si det til Breivik.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Pleier uansett ikke å være så sinnsykt mange som heter det samme i samme by/kommune uansett.

OM det gjør det, så er det bare å finne de personene nærmest stedet der det skjedde, søke opp navnene på Facebook, se om de ligner på noen av bildene (om man har sett dem) Evt snoke etter hvilken bil vedkommende har på siden, tar det som en selvfølge at de har facebook, noe ikke alle har da..

Uansett tror jeg dette er en sak som vil forbli død, men du har vel lært noe til neste gang? Lar du folk være i fred, så lar dem deg være i fred.
Sist endret av Fleff; 27. desember 2011 kl. 00:39.
Sitat av Odonkor Vis innlegg
Si det til Breivik.
Vis hele sitatet...
Uncalled for.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Pleier uansett ikke å være så sinnsykt mange som heter det samme i samme by/kommune uansett.

OM det gjør det, så er det bare å finne de personene nærmest stedet der det skjedde, søke opp navnene på Facebook, se om de ligner på noen av bildene (om man har sett dem) Evt snoke etter hvilken bil vedkommende har på siden, tar det som en selvfølge at de har facebook, noe ikke alle har da..

Uansett tror jeg dette er en sak som vil forbli død, men du har vel lært noe til neste gang? Lar du folk være i fred, så lar dem deg være i fred.
Vis hele sitatet...
Bilen står i faren min sitt navn, og det eneste han oppdaterer på facebook er statusoppdateringer om "dagens sykkeltur", så hvis de vil vite det, så versågod!
Nå har det utrolige skjedd - Dem har faktisk anmeldt meg! Siden bilen stod i faren mitt sitt navn, ringte politiet ham, og dem skulle da ringe meg, men jeg har ikke hørt noe fra dem enda, siden dem ikke har tlf nr mitt..
Vent, det lukter litt uglerimoser her. Politiet ringer deg ikke dagen etter og forteller at du har blitt anmeldt. Tok over en 1 måndte før de ringte meg... Dessuten er det juletider nå også..
Sist endret av SwagSir; 27. desember 2011 kl. 01:17.
Vet ikke om jeg er anmeldt da, men de ringte faren min, og lurte på hvem som disponerte bilen ved "REGNR" og han sa at det var meg.
Sist endret av Andersbt; 27. desember 2011 kl. 01:19.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Da sa vi takk til deg og dine utrolig dumme poster i denne tråden !!
-Takk !


Til TS: Du har ikke gjort noe gærent så bare "kjør på" . Om de møter opp på døra di så ringer du 112\02800 avhengig av hvor hissige de er.

Ikke ulovlig å kjøre bil. De var nok bare rimelig irriterte over at dere fulgte etter. Har selv gjort det noen ganger, og må si det er en litt digg følelse å leke seg sånn, så lenge det går bra.
Vis hele sitatet...
så er det lovlig å følge etter noen? ..... nei
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
så er det lovlig å følge etter noen? ..... nei
Vis hele sitatet...
Da ringer du tilbake og spør hva de ville?
Sitat av fomox Vis innlegg
Da ringer du tilbake og spør hva de ville?
Vis hele sitatet...
hvem skal jeg ringe?
§390a kunne jo blitt brukt her...
Er ikke sikkert det er dem dere fulgte etter som har anmeldt dere. Hva skulle de ha anmeldt dere for? Kanskje noen andre som har sett kjøringa deres og trodd at dere kappkjørte for eksempel?!

Ikke ta så forhastede sluttninger, men kontakt politiet og hør med dem hva de faktisk vil deg.

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
§390a kunne jo blitt brukt her...
Vis hele sitatet...
Å ja.. den ja!
Dere gjorde ingenting ulovlig. Dere tok dem på fersk gjerning og ferske spor som det heter så fint etter lovene, så det dere gjorde var veldig rett, MEN dere burde ringt politiet mens dere var "etter" dem.

Peace

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
§390a kunne jo blitt brukt her...
Vis hele sitatet...
Hvilket lovverk?
Sitat av 9lakai1 Vis innlegg
Dere gjorde ingenting ulovlig. Dere tok dem på fersk gjerning og ferske spor som det heter så fint etter lovene, så det dere gjorde var veldig rett, MEN dere burde ringt politiet mens dere var "etter" dem.

Peace



Hvilket lovverk?
Vis hele sitatet...
Almindelig borgerlig Straffelov (Straffeloven).
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Er ingen Ole Hansen i egersund, men poenget mitt er at en slik tjeneste pinpointer ikke vedkommende 100% dersom du ikke har et helt unikt navn på en liten plass.
Vis hele sitatet...
Jeg jobber på bensinstasjon og vi bruker dette for og få tak i folk som stikker av uten og betale for bensinen sin. Og hvis det skulle være noe problem med meldingstjenesten, kan man alltids ringe biltilsynet for videre hjelp.
haha, minner meg om en episode jeg hadde :P
Jeg og to andre kjørte hjem fra lame fest, hadde ikke drukket. så vi stoppet ved bensinstasjon og fylte, deretter så vi en prostituert og drev og pærta og kødda litt med ho. Ikke lenge etter kom det en hvit bil kjørende inn på bensinstasjonen og kjørte mot oss. Vi ble pissredde og kjørte alt vi kunne på mopedene våre rett over veien med biler og den følgte etter oss og kjørte opp på siden av oss, helt til vi kom litt ut av byen og svingte inne en snarvei gjennom skogen for å komme til en av vennene mine. Det var sjukt morsomt faktisk :P Litt action i hverdagen er ikke noe farlig
Politiet ringte meg nå, og sa at vedkommende hadde sagt at jeg hadde kommet med trusler o.l, så jeg fortalte bare sannheten, og fikk beskjed om at det da mest sannsynligvis ikke kom til å skje noe mer :P
Dette fortjente dere
Du må nesten forvente at noe skal skje? Er godt mulig dem oppfattet det helt feil.
Hadde noen gjort sånn med meg så hadde jeg nok også tatt igjen.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Sitat av Taywe Vis innlegg
Fordi de er syke i hodet .
Vis hele sitatet...
Dummeste jeg har hørt. Du skjønner sikkert hvorfor?
Mind your own business, eller ring politiet om dere ser noen som er ute for å stjele noe. Oppfør dere som folk, så går det vel fint tenker jeg
Det som er saken her:

Politiet har ingenting å ta dere for.

Hvis de folka gjør dere noe (ergo fysisk) så kan dere anmelde og søke voldsoffererstatning (hvis dere har samvittighet).

Vold er noe en kan anmelde for, hendelser som det her blir bare ord mot ord.