Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1300
Hei, jeg har fått purring på noe jeg har bestilt, brevet inneholdt 2 ark, merket med
"Purring 1 (2) og Purring 2(2)"
Forfallsdatoen var 09.05.12 jeg hadde ikke mulighet til å betale før fredag, 11.05.12, jeg har ikke fått den fakturaen jeg skulle først få, det første jeg fikk var purring.
på det ene arket står det " fordringen er overdratt til klarna ab, som i sin tur har overdratt fordringen til nordea finans sverige ab, betalingen skal skje til nordea finans sverige på nedstående konto" det betalte jeg i 11.05.12

HVA SKJER?
Får jeg inkasso og betalingsanmerkning ?
Nei, de er uansett pliktig å gi et deg inkassovarsel. Prosessen er slik:

Faktura
Purring
Inkassovarsel
Inkasso

Hvert ledd kan også gjentas flere ganger. Noen selskaper gir deg to purringer, andre ingen. Men inkassovarsel er de uansett lovpålagt å sende. Om du unnlater å betale inkassovarsalen, vil saken bli oversendt inkasso. Du vil da få en faktura fra dem. Om du ikke betaler denne, vil du få enda en, og om du ikke betaler den - først da får du betalingsanmerkning.

Så du har ingenting å uro deg for
Trådstarter
mOnte, Tusen takk for hjelpen! Nå ble jeg så glad så jeg nesten må gå meg en tur for å roe meg ned :P men det jeg har fått vil si 1 purring med 2 sider? eller har jeg fått en purring før, så nå har begge kommet sammen?
Det å leve på snaue 7000 i måneden funker ikke. Jeg er såpass heldig at jeg betaler 3000 i husleie. Ergo 4000 å leve for, 100 kr dagen; det er tiggerlønn. Og det er sikkert forskjell så ulike studieretninger, men jeg må i tilegg til forelesninger sette av 2-3 timer daglig til lesing på hverdager og særlig før eksamen osv. sette av hele helger til det samme. Det å jobbe ved siden av dette begrenser seg til sommerjobber, kort sagt. Selvfølgelig er det bra at man faktisk får støtte, men den støtten har fader meg ikke fulgt markedet siden 80 tallet.
Sist endret av Googæl; 12. mai 2012 kl. 04:27.
Trådstarter
Sitat av Googæl Vis innlegg
Det å leve på snaue 7000 i måneden funker ikke. Jeg er såpass heldig at jeg betaler 3000 i husleie. Ergo 4000 å leve for, 100 kr dagen; det er tiggerlønn. Og det er sikkert forskjell så ulike studieretninger, men jeg må i tilegg til forelesninger sette av 2-3 timer daglig til lesing på hverdager og særlig før eksamen osv. sette av hele helger til det samme. Det å jobbe ved siden av dette begrenser seg til sommerjobber, kort sagt. Selvfølgelig er det bra at man faktisk får støtte, men den støtten har fader meg ikke fulgt markedet siden 80 tallet.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg aldri at jeg ville ha klart. Jeg bor hjemme og jeg jobber, så jeg prøver å spare en god del til jeg skal flytte for meg selv. Når jeg flytter for meg selv kommer mye av pengene til å gå til mat, og det tror jeg blir ganske mye egentlig, men har du strøm og vann inkludert? hvis ikke skjønner jeg ikke hvordan du klarer det
litt feil tråd på dere to siste...?