Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 546
Heisann!
Vi har en alarm i fjøset, slik at visst noe går galt, så ringer alarmen mobilen til fattern.
Fjoset er ca 100m fra huset vårt.
Problemet er at når alarmen er koblet til telefonlinjen i fjøset, slutter internettet her hjemme å fungere. Når man trekker den ut, virker internetten helt fint.
Modemet jeg har er, SpeedTouch ST780WLT.
ISP er Telenor. (3.5 mbit ned og 350 kbit opp)
Den lampen som skal være grønn når nettet funker, er av.
Noen som aner hva jeg kan gjøre for å fikse dette?
Sist endret av Kjeksemann; 6. februar 2009 kl. 13:43.
hiv på en splitter.
et lite adaptert som skiller signalene fra adsl linjen din fra telefon linjen.
du vil da slippe at fjøsen dreper linja.
den må settes Først på linja. så må tlf forgreine seg etter denne og internett mot modemet gå på sin forgreining.

Kode

linje-Splitter-ADSL modem-pc/router
               - tlf1-tlf2-tlf3-tlf4
strekene er da den fysiske tlf kabelen som deler seg ito etter splittern
Sist endret av Psych|Com; 6. februar 2009 kl. 13:57.
Okei!
Men da må jeg vel ha en 100 meter lang kabel, som går fra splitteren inni huset, ut til fjoset, og inn i telefonlinja?
Takk for svar btw!
Sist endret av Kjeksemann; 6. februar 2009 kl. 14:06.
Sitat av Kjeksemann Vis innlegg
Okei!
Men da må jeg vel ha en 100 meter lang kabel, som går fra splitteren inni huset, ut til fjoset, og inn i telefonlinja?
Takk for svar btw!
Vis hele sitatet...
Spørs det.. Hvordan er alarmen kobla til nå? Har dere en 100m lang kabel fra fjøset å inn i huset deres?
Hvis inntaket og modemet er i huset så skal splitter kobles rett i veggen, så skal alarmlinja til fjøse kobles til TLF og modemet på andre utganen av splitteren