Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 622
Er hos en venn nå, hvor jeg har forsøkt å bytte ut hans Tilgin router fra Tele2 med en D-Link Dir 635.

Tilginen er koblet til et direkteuttak fra vegg. Jeg har brukt den samme kabelen inn i internett inngangen på D-Linken, får koblet opp på det trådløse nettverket, får gått inn i admin delen av routeren, men ikke noe nett.

Alt av nettverksinnstillinger på dataen er satt til "motta automatisk", men likevel skjer det ikke noe. Når jeg trykker på diagnostiser og reparer i Vista så står det at den ikke finner DNS.

Jeg ser også på statusen på adminpanelet på D-Linken at alt av trådløst er ok, men går jeg på statusen på nettet for jeg ikke opp noen ting på name servers, gateway osv osv.

Kan dette ha noe med at det er fra et uttak i veggen uten et modem imellom?
D-link routeren har vel neppe noe modem-funksjonalitet.

Du har mao prøvd å koble en ISDN\POTS linje inn på et WAN-mottak.
Så det du sier er at eneste muligheten her vil være å skaffe et modem som mellomledd? Da gikk mye opp for oss, hehe.
Eller skaffe en router som kan demodelere ADSL-signalet.