Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1783
Hei!

Jeg lurte på om det er en metode for lanhack.
Da mener jeg et program som kobler seg direkte til andre's pc ved hjelp av noen få opplysninger. Sånn ipadresse. Setter pris på all hjelp jeg kan få.
Cain og Abel er et bra lanhack program.
Trådstarter
19 8
Ok
Har du hørt noe om NetBus? Var vell noe sånt det het. Skulle være så enkelt at du "Søkte" informasjon fra programmet og fikk en info du kunne legge ti.. Og "voila". Du kan se all info personen har.
Hørt om et program der du kan se alle filene til en person men ikke NetBus, kan hvertfall ikke huske det..
Hva mener du med "all infoen personen har"?
Trådstarter
19 8
Altså, er så lenge siden jeg drev med dette. Skal begynne igjen.
Det jeg mener er. Informasjon, som adresse. Var noe annet enn ip. Husker ikke.
Dette skulle du fylle inn i netbus, så kunne du gå inn på deres datamaskin
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Høres mistenkelig ut som bullshit, spør du meg.
Trådstarter
19 8
Det er jo det jeg spør om.
Om du stryker ut netbus. Å spør deg selv om det finnes noen slike programmer. Som gjør dette.
At du får lett kontroll over andres pc, bare med litt informasjon.
lokalt domene navn? via SAMBA protkollen? :P haha. Om de har aktivert fildeling kan du i så fall "gå inn" på maskinen til folk ved å skrive (i Windows Explorer) \\domenenavn, eller du bare kan skrive \\(ipadresse)
du mener sikkert MAc adressa... Cain gir deg det og ip adresse + mye mere.
Sist endret av Kenny20; 8. januar 2010 kl. 10:40.
Bruk cain and abel du, nærmeste som er bra er LanHelper, men det funker veldig dårlig etter min erfaring.
Annbefaler en scanner som heter GFI Languard scanner, er veldig bra men må crackes (ikke akkuratt gratis) bra gratis alternativ er: nmap som har kommet i versjon 5
Veldig få av rådene du har fått her vil egentlig hjelpe deg.
De fleste maskiner i dag har en brannmur som blokkerer funksjonene i de fleste av verktøyene beskrevet over, samtidig som de færreste av programmene faktisk gjør det du etterspør....kobler deg til den andres maskin.

Jeg vil anbefale deg å forsøke med metasploit, men da gjerne med nmap først for å kartlegge nettverket og tjenestene som er tilgjengelig på de andre sine maskiner. Hvis ikke de andre maskinene har noen tjenester de tilbyr over nettverket, så fungerer ikke denne metoden. Da må du selv lage en tjeneste/port/socket å koble deg til på de andre maskinene...og dette krever at du får brukeren av den andre maskinen til å kjøre kode for deg.

Hvis det siste er påkrevd, vil jeg anbefale deg å teste ut exploits via mail. Finn noe 'ekte' på internett...en PDF fil er å foretrekke. Et eller annet som den andre personen er interessert i. Hvis vedkommende er interessert i spill f.eks, så søk på hjemmesiden til en spillprodusent etter pdf filer med noe interessant i. Hvis du finner dette, legg inn en trojaner i pdf filen (bruker ikke metasploit selv, men tror den har støtte for dette), og send til vedkommende med en ærlig kommentar (halla, sjekk ut dette a! Side 4, avsnitt 2). Det er da en fordel om det faktisk står noe der som er interessant, hvis ikke blir vedkommende mistenksom. Du må da ha klart å få inn din egen IP etc i PDF filen, slik at maskinen til vedkommende faktisk kobler seg til deg.

Andre metoder for å hacke LAN...hvis det er et domene...er HASH Replay.
Dette krever litt mer kompetanse rundt DHCP, DNS og nettverk, men er utrolig effektivt for å stjele andre folks kontoer. Jeg har skrevet om dette før her inne, men en direkte link til et av de enkleste verktøyene for dette finner du her, kombinert med noen av mekanismene i Metasploit. Men det vil ikke fungere i et vanlig hjemmenett.

Lykke til.
Trådstarter
19 8
Takk! Mye god informasjon!
"den andre adressen" du snakker om vil jeg tro er MAC-adressen

cain & abel, metasploit, core impact
hva med microsoft cofee. har ikke testet det selv, noen som har? og hva av informasjon fikk dere ut av dette?
Sitat av skepsis Vis innlegg
hva med microsoft cofee. har ikke testet det selv, noen som har? og hva av informasjon fikk dere ut av dette?
Vis hele sitatet...
hva snakker du om da? du veit at "microsoft cofee" er KUN usb , KUN for winxp !
microsoft cofee er IKKE for netverk.
Sunbelt Remote Administrator 2.1 hadde et sikkerhetshull elns som gjorde at en kunne sitte på PC#1 og installere det inn på delt mappe på PC#2. Intillinger og alt som trengtes la seg fint inn på PC#2, mener på å huske at den laget unntak i brannmuren også.. Krevde dog reboot for at server app'en skulle starte opp, men det var ikke værre en å dra ut strøtilførselen på den aktuelle pcen ved et 'uhell'..
Sitat av ranvik Vis innlegg
hva snakker du om da? du veit at "microsoft cofee" er KUN usb , KUN for winxp !
microsoft cofee er IKKE for netverk.
Vis hele sitatet...
tenkte da hvis man har litt guts så får man stappet denne inn i en pc og rebootet den mens han som eier den sover

Trodde den skulle fungere på vista/win7 og jeg da. men mulig den ikke gjør det :P

ingen som har testet og kan komme med noe info?
Sitat av skepsis Vis innlegg
tenkte da hvis man har litt guts så får man stappet denne inn i en pc og rebootet den mens han som eier den sover

Trodde den skulle fungere på vista/win7 og jeg da. men mulig den ikke gjør det :P

ingen som har testet og kan komme med noe info?
Vis hele sitatet...
Gå på piratebay så kan du laste den ned, LES bruker manulen til den.
Der står der KLART og tydelig at den KUN funker på winxp.
Det er IKKE noe boot cd.
Det er program som må kjøres som administrator å lagre info som ligger på pc'en i "pent" layout.

i praksis: du må starte programet manuelt hvis du ikke lage autorun.ini fil osv...
TOTALT ubrukelig program. Finnes mange andre som er MYE bedre.
Det programet er bare "kjent" for det skule kun være for purken, men når folk fikk det å testa det å fant ut hvor ræv det var så gadd ingen bruke det.

programet er fint hvis du er 100% NOOB å trenger lett måte å få presentert info på fra windows.

Sitat av DrMight Vis innlegg
Sunbelt Remote Administrator 2.1 hadde et sikkerhetshull elns som gjorde at en kunne sitte på PC#1 og installere det inn på delt mappe på PC#2. Intillinger og alt som trengtes la seg fint inn på PC#2, mener på å huske at den laget unntak i brannmuren også.. Krevde dog reboot for at server app'en skulle starte opp, men det var ikke værre en å dra ut strøtilførselen på den aktuelle pcen ved et 'uhell'..
Vis hele sitatet...
Det er samba exploiten dem bruker + at du har administrator password på den maskinen. i nye visa/win7 er alt sånt sperra(winxp så funker det hvis det eks er satt blankt password å slått på fildeling)
Det fulgte med autorun.ini fil og instrukser for å lage en bootbar minnepinne i torrenten jeg dro ned for en stund siden da.
den skal vel finne passord osv på xp maskiner?

står også i manualen: *Windows XP is currently the only supported operating system. It is possible that COFEE will work on additional operating
systems, but these operating systems have not been tested, and are not supported.