Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2239
God kveld

fikk en helt sinnsyk opplevelse i gårkveld, som jeg aldri vil gjenta, men ønsker ikke å legge av med cannabis, siden dette er den første vonde opplevelsen jeg noensinne har fått med planten.

Har røyka litt av og på nå i snart ett år, hatt pauser innimellom når jeg har følt effekten har gått bort, men fikk tak i helt grei "norsk marrok" i nå i påska, og den fungerte akkurat som hasj pleier å fungere, men fikk noe nytt av en arbeidskollega i går, kjenner han relativt greit, og har jobba tidligere med broren hans.
Dette var noe de kalte for "boble" - har hørt om det før men aldri prøvd.
Den var en del mykere enn hva jeg vanligvis røyker men fikk en helt sinnsyk badtrip, jeg lå i senga å grinte i godt omlag halvannen time i strekk, og trodde seriøst jeg skulle dø, hjertet føltes som det skulle slå ut igjennom brystkassa og jeg skalv som et rent helvete.

en kamerat av meg nevnte at den kan ha vært penslet, men jeg vet ikke helt om det er tilfellet.
Noen som vet hva jeg har vært borti? vil virkelig komme til bunns i dette
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Etter hva jeg har hørt er mykere dårligere, kan ha vært full av dritt.
Sist endret av PerPerPerPer; 18. april 2012 kl. 21:46.
Boblehasj er jo bare vanlig hasj det og, men som regel med mere olje, derav den seige klissete konsistensen. Er bare at det du har fått tak i tidligere ikke har vært av så høy kvalitet, og du overdoserte. Det er ikke unormalt.
Du har røyket for mye?

Penslet hasj er en myte. Hvorfor i all verden skulle noen pensle hasjen din med noe som er mye dyrere, og som de bare taper penger på?

Kompis sier at boblings har mye mer olje, og derfor trenger du ikke like mye.

Kan nevne at jeg har hatt en lignende opplevelse da jeg fikk den geniale ideen å skrape ut olja av en godt brukt bong.
Aldri igjen.
Sist endret av happy violence; 18. april 2012 kl. 21:48.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Etter hva jeg har hørt er mykere dårligere, kan ha vært full av dritt.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor du har hørt det, men god hasj er som regel myk og klissete. Den hardner når den blir kald, men varmer du den bare litt, så skal det være mulig å forme klumpen med fingrene, akkurat som svarting.
Høres ut som du har fått noe god hasj som bobler når man brenner på den (derav navnet "boblings"), og har nok sannsynligvis røyket for mye, og fått en badtrip. Sånt skjer med god hasj

Edit: seriously ninja'ed. :P
Sist endret av Dimergon; 18. april 2012 kl. 21:48.
Trådstarter
3 0
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Boblehasj er jo bare vanlig hasj det og, men som regel med mere olje, derav den seige klissete konsistensen. Er bare at det du har fått tak i tidligere ikke har vært av så høy kvalitet, og du overdoserte. Det er ikke unormalt.
Vis hele sitatet...
Har vært i nederland å røyka alt fra amnesia til power plant og buddha cheese, så kan utføre en nogenlunde kvalitetstest, men denne tok kaka, aldri følt meg slik etter en joint før, og jeg er nesten redd for å gjøre det igjen.
Han mener kanskje boblings, altså god hasj. At den er myk er vanligvis et kvalitetstegn... men alle kan jo kalle hasjen for hva som helst, og det kan godt være tilsatt noe syntetiske cannabinoider som du fikk i deg for mye av.

Mer kan ingen av oss på freak si med sikkerhet.

OG glem greia med heroin(dyrt rusmiddel) penslet på hasj(veldig billig rusmiddel), ingen dealere vil kaste penger ut av vinduet.

edit: quintuple-ninjaed
Sist endret av Spirituell; 18. april 2012 kl. 21:51.
Sitat av fatass Vis innlegg
Har vært i nederland å røyka alt fra amnesia til power plant og buddha cheese, så kan utføre en nogenlunde kvalitetstest, men denne tok kaka, aldri følt meg slik etter en joint før, og jeg er nesten redd for å gjøre det igjen.
Vis hele sitatet...
Men røyka du skikkelig boblehasj i Amster da?
Nå har ikke fyren nevnt at den kanskje var penslet med H da, kan godt ha vært penslet med rottegift for alt vi veit. Dette er noe jeg kan tenke meg folk gjør på pur eff, særlig om de er et par ledd over forbrukeren.

Mest sannsynlig så fikk du for mye av det gode. Eneste måten å finne ut av dette på er å kjøre på på nytt og se om du opplever det samme igjen.
Sitat av fatass Vis innlegg
Har vært i nederland å røyka alt fra amnesia til power plant og buddha cheese, så kan utføre en nogenlunde kvalitetstest, men denne tok kaka, aldri følt meg slik etter en joint før, og jeg er nesten redd for å gjøre det igjen.
Vis hele sitatet...
analyser hasjklumpen din litt, let etter noen hvite prikker/små frø eller noe uvanlig... du har nok bare røyket for mye.
Trådstarter
3 0
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Men røyka du skikkelig boblehasj i Amster da?
Vis hele sitatet...
Nei, som sagt er dette første opplevelse med boble, så jeg klaska til med vanlig mengde hasj/tobakk, kan det være grunnen?
Sitat av fatass Vis innlegg
Nei, som sagt er dette første opplevelse med boble, så jeg klaska til med vanlig mengde hasj/tobakk, kan det være grunnen?
Vis hele sitatet...
ja, kvalitet på hasj varierer enormt
Hmm. Kan jo hende det var en type hasj som hadde mindre mengde CBD enn andre typer du har røykt, strains med mindre CBD-nivåer øker sjansen for badtrip.

kilde: "How Drugs Work: Cannabis (BBC)"
Det er mye som kan kalles for boblings. Men ekte boblings-hasj kan være helt ekstremt potent. Man ekstraherer alle virkestoffene - så man får den mest potente hasjen du kan tenke deg.

Om du blandet som med vanlig marokk har du sikkert fått i deg flerfoldige ganger mere enn hva du vanligvis får i deg - derav kraftig overdoserings symptomer som økt hjertefrekvens, arrytmia, økt blodtrykk og paranoia.

Har ingen tro på at du har fått i deg penslet hasj e.l. Da disse symptomene er helt vanlig ved overdosering av potent hasj. Selv om det selvsagt er en mulighet at hasjen var spicet opp med noe.

Om hasjen hadde vært penslet med heroin (noe som er en myte at skjer) ville du ikke opplevd økt hjertefrekvens og høyt blodtrykk symptomer. Heller i motsatt ende av skalaen, altså lavt blodtrykk, senket hjertefrekvens, svak puls osv.

Etter en slik traumatisk opplevelse på overdosering av hasj, er det ikke uvanlig at kroppen reagere lignende neste gang du røyker hasj - selv om du røyker mindre doseringer. Spesiellt hva gjelder paranoia symptomer. Du kan få flashbacks til badtrippen din, bli nervøs osv.

Derfor er det nok ikke dumt av deg å legge røykinga på hylla for en lengre periode.
Hvis du opplever noe som helst som kan ligne på negativ psykisk virkning, så bør du ikke røyke hasj, så enkel er den saken. Man skal røyke hasj fordi det er positivt, ikke hvis man får angst eller blir for trøtt eller for sløv eller glemmer ting du burde husk (alle skoleelever bør bite seg merke i det)

og fremfor alt, den gode gamle regelen: Rus deg fordi du har det gøy, ikke for å få det gøy
bubble er det sterkeste du får kjøpt i amster! Grunnen til at det er så bra er måteb det er silt på, 25 mikromer elns! Så det er rent med trikomer og null plantematerialer som hash har! Jo mer farge du har på hasj jo mer plantematerialer har du.. Bubble er absolutt det beste! En dårlig opplevelse? Hva fan gjør det egentlig? Røyk like mye neste gang så blir det bedre....det er faktisk bare cannabis og ikke shrooms... Nå vet du hvor kraftig det er så nå blir du ikke tatt på senga
Norskehesten
Alden's Avatar
jeg tror at du ikke hadde oppleved det du opplevede hvis du hadde røykt det uten å vite hva du fikk. Angsten tok tak i det siden du viste du røykte noe som var "kraftig". Teori.

Same shit skjedde med meg. Kompis kom hjem fra utlandet med bra hasj og jeg reagerte like jævlig som du gjorde. Etter den gang fikk jeg det mer og mer. Måtte slutte å røyke siden all glede var borte ved å røyke. Hadde da røykt fast i 3-4år uten å stresse på det.. sykt egentlig men sånn var det.
Sitat av fatass Vis innlegg
God kveld

fikk en helt sinnsyk opplevelse i gårkveld, som jeg aldri vil gjenta, men ønsker ikke å legge av med cannabis, siden dette er den første vonde opplevelsen jeg noensinne har fått med planten.

Har røyka litt av og på nå i snart ett år, hatt pauser innimellom når jeg har følt effekten har gått bort, men fikk tak i helt grei "norsk marrok" i nå i påska, og den fungerte akkurat som hasj pleier å fungere, men fikk noe nytt av en arbeidskollega i går, kjenner han relativt greit, og har jobba tidligere med broren hans.
Dette var noe de kalte for "boble" - har hørt om det før men aldri prøvd.
Den var en del mykere enn hva jeg vanligvis røyker men fikk en helt sinnsyk badtrip, jeg lå i senga å grinte i godt omlag halvannen time i strekk, og trodde seriøst jeg skulle dø, hjertet føltes som det skulle slå ut igjennom brystkassa og jeg skalv som et rent helvete.

en kamerat av meg nevnte at den kan ha vært penslet, men jeg vet ikke helt om det er tilfellet.
Noen som vet hva jeg har vært borti? vil virkelig komme til bunns i dette
Vis hele sitatet...
du har, mest sannsynligvis fått bedre hasj enn du pleier og dermed røyket litt mer enn du burde, og fått noia.
Som de andre sier har du nok bare overdosert litt. Selv om cannabis blir sett på som et soft-drug, så bør man behandle det med respekt for man kan bli skikkelig ruset av det.
Men man må nesten gå på en liten smell for å lære av det.

Gikk selv på en smell da jeg var rundt 14-15 år, og trodde det var bare å røyke på som faen. Merket ikke noe av første jointen, så vi gikk over til en vannbong og fyrte opp rett etter jointen var stumpet. Merket ikke noe av bongen heller, så vi fyrte opp enda en runde, og halveis inn i runde 3 smalt det noe så sinnsykt i hodet.
Husker jeg lå på sofaen hos kameraten min, og følte at alle kroppsdeler som "stikker ut av kroppen" dvs skuldre, nese, hender, bein, armer, ble sugd nedover mens venste foten fikk rykninger hvert 3. sekund. Greide knapt nok å stå oppreist, måtte bare lene meg mot veggen for å holde meg oppe.
Det var 3 kjipe timer, men respekten min for cannabis økte betraktelig etter den kvelden.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Penslet hasj er en myte. Hvorfor i all verden skulle noen pensle hasjen din med noe som er mye dyrere, og som de bare taper penger på?
Vis hele sitatet...
Hvor står det at det som blir penslet på er dyrere enn hasjen?

Hasj penslet med heroin/kokain er en myte, hasj penslet eller blandet ut med andre ting er ikke en myte. Det skjer riktignok ganske sjeldent etter hva jeg har fått med meg, men det kan forekomme.
Sist endret av Bombasa; 20. april 2012 kl. 17:07.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Du har røyket for mye?

Penslet hasj er en myte. Hvorfor i all verden skulle noen pensle hasjen din med noe som er mye dyrere, og som de bare taper penger på?
Vis hele sitatet...
Pensler man hasjen med heroin vil kvaliteten øke og man vi få solgt den til en dyrere pris.

Tviler på at dette er vanlige blant vanlige gatedealere som selger til random folk, men jeg vet at det skjer.
Sist endret av Prompdompap; 20. april 2012 kl. 17:22.
Syrepenslet boblings.. ganske garantert det der (kan også være cola eller noe annet, hvem vet)
Sist endret av badgeren; 26. april 2012 kl. 07:41.
Sitat av badgeren Vis innlegg
Syrepenslet boblings.. ganske garantert det der (kan også være cola eller noe annet, hvem vet)
Vis hele sitatet...
Ironi?
Det ville ikke fungert å røyke LSD, alt for høy temperatur..
Viss cannabis er penslet saa er det oftest med et tynt lag av morfin. Og nei det er ikke en myte at hasj blir penslet. I Frankriket var det ofte, dealerne penslet hasjen. Dette skrudde opp buzzen VELDIG mange hak. Ofte involvert med kald svetting og kvalme :/ Men det gjorde at de kunne selge 'soapbar' hasj som Alfa kvalitet til naive tenaaringer.
Som flere har nevnt er boblings av hoey kvalitet. Tar du to tre bong hits med ordentlig god hasj blir du uten tvil fjern. Og for mange kan dette bare bli for mye. Men grining og risting har jeg aldri hoert om.
Hallusinerte du?
Sist endret av Glade; 26. april 2012 kl. 16:09.
Samme greine skjedde med meg for noen uker siden. Fikk den mest ubehagelige hendelsen som noensinne har skjedd meg. Trodde jeg skulle dø sånn som deg. Har vel alltid hatt angst, men hasjen har forverret angsten noe helt sinnsykt. Så nå har jeg sluttet, og deilig er det Du finner fort ut at det er et liv uten hasj, mest sannsynlig et mye bedre et, ihvertfall for min del. Folk snakker hele tiden om at "det er bare hasj, det er et svakt rusmiddel,osv". Ja, kanskje svakt i forhold til heroin, men sterke saker er det. Har snakket med flere folk, både topp idrettsutøvere og eks knarkere, som mener at hasj er blant de verste rusmidlene for det fucker psyken opp sånn. Og det kan henge igjen smått i evigheter, selv etter at man har sluttet. Sånn jeg ser det så har folk flest bare vondt av hasj, selv om man gjerne ikke ser det selv. Folk flest klarer jo fortsatt å leve et normalt liv selv om de røyker hasj, men man forverrer gjerne psyken, kanskje bare litt for de fleste, men fortsatt.

Og nei, hasjen trenger ikke å være pensla med noe som helst. Man kan flippe ut på hasjen i seg selv.