Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 470
I dag får jeg meg en 4*4mbit linje som jeg skal sette opp en linux server på. Jeg har laget en webside også til denne serveren men jeg trenger noen scripts, som jeg håper noen her inne har?

En av planenene er å kunne kjøre noen enkle kommandoer på admin websiden, slik som "start ftp server" "stop ftp server" osv. Er dette mulig?
Det går jo an å kjøre enkle kommandoer slik som "uptime". Hvis det er mulig, vet dere hvordan jeg gjør dette? Og er det en stor fare med å kunnekjøre slike kommandoer på nettet? f. eks. vil alle kunne få kjøreslike kommandoer?

Jeg skal også få opp et nyhets script. Det er lenge siden jeg brukte slik så er det noen som har et nyhets script jeg kan bruke? Vuderte å bruke cutenews? Brukte phpfusion før..

Og til slutt er det noen som vet om et script der jeg kan opprette tekst dokumenter og senere endre på dem? hadde et slik før men da måtte jeg skrive alt på ny hvis jeg skulle endre på noe.

På forhånd takk
Ang admin webside, sjekk opp Webmin (google). Ta også en google etter "Uptime Script". Når det gjelder nyhets script så kan du vel bruke en slags portal? (phpnuke elns). Og til sist, redigering av filer via php går fint an å få til med et "form" som samarbeider med php, ved å åpne og lagre det du sender i form (om du skjønner ).

Litt skeivt forklart, men allikevel
og som nevnt i en tidligere post idag; http://www.hotscripts.com