Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 706
Har bestemt meg for å oprette mitt eget LLC i utlandet.

Det mangler ikke på alternativer. Har prøvd å søke meg opp men har ikke blitt veldig mye klokere. Isle of Man ser ikke helt dust ut, men jeg vet ikke om det er det beste alternativet.

Ønsker meg et LLC, som jeg eier og kontrolerer, som igjen kan interagere med den finansielle verdenen, eie andre selskaper rundt om kring, så jeg ikke blir stående som eier av nevnte selskap.

Info om hva jeg ønsker av stedet og banken

- Personvern
- Stabilt land og lover
- Ikke for høyt krav til første inskudd, la oss si helst ikke over 10k USD
- Lett å besøke fra Oslo, eventuellt ikke nødvendig å besøke i det hele tatt

Mulig jeg stiller feil spørsmål/krav.

Alt av tips, info, linker og anbefalinger blir tatt meget godt imot!
Om ikke annet pek meg gjerne i riktig retning.

På forhånd takk!
LLC kan du bare opprette i USA.

Er eneste kravet at du ikke skal stå som eier hos selskapene eid av selskapet ditt kan du bare opprette et AS i Norge.

Vil du eie et selskap som ikke lett kan spores tilbake til deg som privatperson er det veldig begrenset med land å velge mellom og krever kompliserte oppsett.

For 10k får du kanskje en 20 minutters samtale med et advokatkontor som tilbyr slike løsninger, men mest sannsynlig er ingen av de interessert i å assosieres med deg.
Trådstarter
6 1
Sitat av Goophy Vis innlegg
LLC kan du bare opprette i USA.
...
Vis hele sitatet...

Dette stemmer ikke. LLC på Isle of Man.

Uansett navn, som kan variere fra land til land er hensikten det samme.

Virker ikke som du vet noe (særlig mer enn meg) når det kommer til dette, så din anbefaling om å betale 10.000 NOK til et advokatkontor for en samtale, som egentlig er denne samtalen jeg har nå, fremstår ikke veldig attraktivt. At advokatkontorerer ikke ønsker å bli "assosiert" med meg er også en uttalelse jeg kan stille under lupen, men det er ikke relevant for meg eller spørsmålet. Takk for svar uansett.
Fair enough, er LLC i Egypt også!

På hvilket nivå er du opptatt av personvern?
Skal det være helt umulig å spore deg opp, eller kan det bare ligge bak en betalings / byråkrati-mur?

For fullstendig anonymitet er du avhengig av et mellomledd du kan stole på som håndterer selskapet ditt, normalt sett er dette store advokatkontorer eller internasjonale banker.
Det er en risiko som går begge veier med et sånt partnerskap og profesjelle parter vil nok ikke risikere store saksjoner for en person de ikke kjenner til med lite kapital.

Dette er også veldig spesialisert ekspertise, de fleste som er ute etter slike løsninger er villige til å betale ganske mye for det.
Ville ikke forventet å få fornuftige svar eller stolt på noen i et tilfeldig nettforum, selv ikke meg (som har jobbet nært dette, men vet lite detaljer, trolig mindre enn deg).

Vil du bare ha et selskap som er halvanonymt et kult sted er trolig British Virgin Islands tingen, der er det flust av selskaper som oppretter og håndterer alt for deg for $1000 i året.

Er du seriøs står fortsatt forslaget mitt om å betale noen som driver på med dette profesjonelt for en løsning som passer deg, men billig blir det nok ikke.
Trådstarter
6 1
Sitat av Goophy Vis innlegg
Fair enough, er LLC i Egypt også!

På hvilket nivå er du opptatt av personvern?
Skal det være helt umulig å spore deg opp, eller kan det bare ligge bak en betalings / byråkrati-mur?

For fullstendig anonymitet er du avhengig av et mellomledd du kan stole på som håndterer selskapet ditt, normalt sett er dette store advokatkontorer eller internasjonale banker.
Det er en risiko som går begge veier med et sånt partnerskap og profesjelle parter vil nok ikke risikere store saksjoner for en person de ikke kjenner til med lite kapital.

Dette er også veldig spesialisert ekspertise, de fleste som er ute etter slike løsninger er villige til å betale ganske mye for det.
Ville ikke forventet å få fornuftige svar eller stolt på noen i et tilfeldig nettforum, selv ikke meg (som har jobbet nært dette, men vet lite detaljer, trolig mindre enn deg).

Vil du bare ha et selskap som er halvanonymt et kult sted er trolig British Virgin Islands tingen, der er det flust av selskaper som oppretter og håndterer alt for deg for $1000 i året.

Er du seriøs står fortsatt forslaget mitt om å betale noen som driver på med dette profesjonelt for en løsning som passer deg, men billig blir det nok ikke.
Vis hele sitatet...
Igjen takk for svar og mange gode poenger, og er i det store og hele enig med det aller meste, kanskje foruten at British Virgin Islands er kult dog godt mulig det er et godt valg for mitt formål. Men hvorfor det er bedre enn Isle of Man er et annet spørsmål.

Når det kommer til anonymitet holder det som du sier med en lovmessig/byrokratisk barriære som ligger til grunn for å komme til bunn av papirmølla, dvs mitt navn.

Snakket akkurat med en bekjent som tidligere jobbet som jurist i Skatteetaten, han viste lite, men mente det kunne være lurt å titte utenfor EU.

Er ikke stygge saker dette er tiltenkt, og tre seriøse statlige organisasjoner med tre bokstaver kan eller trenger jeg å bekymre meg over.

Vektskåla her er har mange fasetter, men i all hovedsak handler det om et selskap m. konto som jeg kontrollerer utenfor Norge og med et lovsystem som krever seriøse tiltak for å dele informasjon og skattesystem som jeg kan leve med.

Kan godt hende de 3-4 stedene jeg har vurdert er ca hipp som happ alle sammen, dog føler at det er et såppas bindende valg at jeg prøver å ta en informert beslutning.

Har etterhvert innsett at jeg bør høre litt rundt med diverse folk/typer av forskjellige slag, online og offline, over og under loven, og så ta en halvinformert avgjørelse på hvor jeg gjør det. En betalt samtale med et jurist som spesialiserer seg innen dette er vel innenfor budsjett, gjerne send DM om du har noen du tror passer.

Gjerne del dine erfaringer, eneste nedsiden, jeg vet om, med jomfru øyene er den lange flyturen.

Beklager litt rotete innlegg, men her er det mye å snakke om!