Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3410
Jeg vil bare starte tråden med å si at jeg ikke er ute etter noen moralske pekefingre eller løsninger i form av " kan dere ikke bare snakke sammen ?"

Jeg hater en person, ganske over middels. Denne personen hater nok meg minst like mye som jeg hater h*n. Problemet mitt er at vi omgåes jevnlig, dette er en sak som ikke kan gjøres stort med. Og jeg kan forsikre dere om at dette ikke er grunnløst hat... dette er noe som har pågått i årevis.

Jeg trenger ingen " skaff deg en pistol", men jeg tar gjerne imot tips og triks som gjør hverdagen til denne personen litt mindre trivelig.

alt ifra pranks til sider hvor jeg kan skrive ned mailen til denne personen så h*n får masse shit i innboksen tar jeg gladelig imot.

Hater man noen,så hater man noen.
Legg ut navn, telefon nummer og adressen hans på 4Chan. Har hørt at det skal være morro.

men hvis dere omgåes daglig så er vell det beste og prøve og ta dette opp med personen, og få h*n til og skjerpe seg. er egentlig veldig lite annet og gjøre enn og snakke med vedkommende. (ja, jeg har lest tråden og vet du ikke ville høredette)

hvorfor hater dere hverandre ?
Har vert i litt samme situasjon som deg det siste året, bare at hatet har ikke vert tilbake mot meg.

Jeg har stort sett bare oversett personen og ikke snakka så mye med h*n, men vist det har vert muligheter for og drite personen ut forann andre har jeg ikke nølt med det.

Og før "Moralkomiteen" ankommer tråden, ja jeg har mine grunner til og være douche mot denne personen

En ting til, ikke dra det for langt, er kjipt vist folk får inntrykk av at du er ett rævhull bare p.g.a oppførselen din mot denne personen.
Sist endret av cookiesRGood; 10. april 2012 kl. 02:49.
Situasjonen er litt komplisert. I bunn og grunn er det vel bare at vi ikke passer sammen som er grunn til denne feiden, og vi omgåes ikke daglig, men ofte nok til at det er et problem. vi har prøvd å snakke om det før men det blir liksom aldri bedre.

Det kjipe er vel kanskje at denne feiden går ut over en person som står både meg og den andre personen nær. Det blir litt som barken og veden.

foreløpig bruker jeg det til min fordel. Vil ikke gå så veldig mer innpå det enn det, men for de veldig spesielt interesserte så kan jeg opplyse om at det går ann å sende en pm.

jeg vil også legge til at dette er en voksen person.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av dropkick Vis innlegg
jeg kan forsikre dere om at dette ikke er grunnløst hat
Vis hele sitatet...
Sitat av dropkick Vis innlegg
I bunn og grunn er det vel bare at vi ikke passer sammen
Vis hele sitatet...
Sitat av dropkick Vis innlegg
tar gjerne imot tips og triks som gjør hverdagen til denne personen litt mindre trivelig.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du har tenkt gjennom konsekvensene dette kan ha. Helt egoistisk fra ditt synspunkt: Du får kanskje en kortvarig glede av å gjøre en annens liv surt. Men denne tredje personen vil neppe like det særlig godt, det kan komme hevnaksjoner, ond spiral, og anger i ettertid. Det at du bruker tid på dette hinter til at dette er noe du vil løse på en eller annen måte. Om det ikke fungerer muntlig, fungerer det kanskje skriftlig. Kanskje konfliktrådet kan være en mulighet?

Som det står nå ser jeg for meg at du vil bruke massevis av tid på noe som vil fremprovosere en konfrontasjon. Men dette er kanskje akkurat det du vil. Du stiller dog verre om det er du som har begått tøvskapen, hvertfall uten å prøve andre ting først.
Hater man noen,så hater man noen.
Vis hele sitatet...
Du ser ut til å ville fremstå som «en voksen person», som i tillegg har yrket «dødstøff»? Da skal du hate i stillhet.
Sitat av dropkick Vis innlegg
Det kjipe er vel kanskje at denne feiden går ut over en person som står både meg og den andre personen nær. Det blir litt som barken og veden.
Vis hele sitatet...
Vil denne personens situasjon forbedre seg om du gjør livet surt for den du har en feide med?
Det hadde vært fint om TS kunne forklart med eksempler slik at de h*n spør om hjelp kan vurdere om dette er unødvendig og bagatellmessig eller om hden personen virkelig ville ha fortjent å hatt en litt dårligere hverdag.

Hater man noen så hater man noen?

Hater man noen trenger man etter min mening en god grunn. Hvis man bare hater en person uten videre er mann en kødd.

Uansett er å gå rundt å hate mennesker for seg selv bortkasta energi.
Ser hvor du vil Jonta.

Dette er en litt komplisert situasjon. Det er ikke snakk om en uenighet som har oppstått på fest eller på noe annet fjollete grunnlag. Personen har gjennom ti år gjort livet mitt jævlig surt ved å nekte meg å ha kontakt med et familiemedlem som betyr mye for meg. H*n nekter ikke dette familiemedlemmet å kontakte meg, men har såpass stor makt over situasjonen at dette er utfallet.

Så i all enkelhet handler feiden om at vi bare ikke liker hverandre, i det store og hele har denne "enkelheten" ødelagt mange ganger for meg hvor jeg da tror at ting blir bedre og jeg omgås disse to personene også plutselig får denne personen det for seg at det ikke "fungerer" lenger.
Det er en særdeles vanskelig situasjon for alle parter, men mest for min , siden det er jeg som taper mest på det følelsemessig. Forestill deg en situasjon hvor f.eks moren din har funnet seg en mann som ikke liker deg og vil ha deg ut av det nye livet deres uten at du skjønner hvorfor.



Jeg prøver hverken å fremstå som voksen eller ung ved å føre inn "dødstøff" under yrke, det var bare et lite forsøk på humor i mangel av noe bedre å føre inn da jeg ikke vil avsløre hva jeg egentlig jobber med. Du derimot prøver å fremstå som en bedrevitende person som tydeligvis ikke klarer å lese hovedinnlegget godt nok da jeg spesifikt ba om at folk med moralske pekefingre skulle holde seg unna. Og med den moralske pekefingern din og profilbildet ditt som er av en kattunge kunne jeg vært frekk nok til å gjetta at du var en veslevoksen tiendeklassing som også burde "hate i stillhet". Dessverre gikk jeg også studiespesialiserende året før deg, så vi er nok nesten like gamle og nesten like dømmende.

Konfliktrådet ser jeg på som en mulighet for to trettenåringer som har slått hverandre i skolegården.

jeg er ute etter noe som kan gi meg som er underdogen en "liten" seier i en ellers så tapende hverdag. Et frø jeg kan så
Sist endret av dropkick; 10. april 2012 kl. 04:33. Grunn: skriveleif
Jeg husker godt en person som jeg hatet intenst iløpet av hele ungdomskolen og barneskolen, vi hatet hverandre over alt og prøvde alt mulig rart for å gjøre hverdagene til hverandre helt for jævlig. Vi sloss en del også, men etter ungdomskolen gikk det vell et par år uten at jeg traff han da vi til slutt møttes på en fest. Etter et par øl satt jeg meg ned ved siden av han og vi pratet hele natten. Og jeg fant ut da, etter flere år med krangling og piss at han faktisk var en av de fetere folka jeg hadde møtt, vi hadde mange felles ideer og interesser og han hadde mye kult å snakke om. Vi er nå relativt gode venner, og vi hilser alltid når vi treffer hverandre.

Poenget mitt er at du må prøve å se det gode i folk, å hate noen gir deg nemlig ingen fordeler i det hele tatt.
Sist endret av Juicekongen; 10. april 2012 kl. 04:36.
Dette er ikke en sånn type konflikt Juicekongen.
Den undervurderte
1. Hvis du har denne vennen på facebook, kan du rette på alt han skriver feil. det er frekkin' annoying, det skal du ha klinkendes klart for deg !

2. Spre rykter (litt barnslig)

3. diss han på en indirekte måte

4. dult i han når han går forbe deg

5. se stygt på han (setter alltid preg, og får en til å tenke i ettertid)

6. ''Miste den jævlabrennheitekaffien fra en annen dimensjon, på fyren'' AU !

men siden dere ikke har kontakt daglig, kommer jeg ikke på mer..
Er familien klar over at personen nekter deg og den andre kontakt med hverandre ?
Har vel egentlig ikke så mye å si, hvis det er som du skriver i eksemplet ditt. Deg, din mor og en ny type....

Men kan du gi oss litt flere detaljer, uten å røpe for mye?
Er Familien din større en eksemplet ditt, og har dem noe kontakt, eventuelt noe de skulle sagt om dette ?
Er foresten foreldrene til denne personen enda i livet, kan det kanskje hjelpe å diskutere dette med dem. Våre foreldre har mye makt og innflytelse, selv når vi er voksen.

Å gjøre livet surt for vedkommende, kan slå direkte tilbake på deg, med å forverre situasjonen du allerede er i.
Kan hende han/henne nekter dere å treffes under noen omstendigheter og går over til å bli psykopat(hvis det kan kalles det, eller han/henne allerede ikke er det). Ikke greit hvis dette er en person som betyr mye for den andre parten, og han/henne setter et ultimatum.

Vanskelig sitvasjon du er i, og det finnes desverre ingen enkle A4 løsninger.
Håper det løser seg uten å måtte bruke ufine virkemidler.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Fortell dama hans at han har vært utro. Hvis han har dame.
Vet du noe snusk om denne personen? Isåfall, utpressing til du han gir seg.
Ingen moralsk pekefinger herfra, men tenk på at når du gjør slike ting, så har det alltid en pris. Som oftest er det du selv som må betale den prisen. Du må til syvende og sist tenke på deg selv, og hva slags menneske du har lyst til å være, og hva du får ut av dette, før du foretar deg noe.

Trangen til å kødde med noen kan vøre stor til tider, men du må tenke ærlig rundt det om du vinner noe på det i det lange løp.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Jeg tror ikke du har tenkt gjennom konsekvensene dette kan ha. Helt egoistisk fra ditt synspunkt: Du får kanskje en kortvarig glede av å gjøre en annens liv surt. Men denne tredje personen vil neppe like det særlig godt, det kan komme hevnaksjoner, ond spiral, og anger i ettertid. Det at du bruker tid på dette hinter til at dette er noe du vil løse på en eller annen måte. Om det ikke fungerer muntlig, fungerer det kanskje skriftlig. Kanskje konfliktrådet kan være en mulighet?

Som det står nå ser jeg for meg at du vil bruke massevis av tid på noe som vil fremprovosere en konfrontasjon. Men dette er kanskje akkurat det du vil. Du stiller dog verre om det er du som har begått tøvskapen, hvertfall uten å prøve andre ting først.
Vis hele sitatet...
Moralkomitee arrived?
Hadde litt lyst til å foreslå at du kunne skaffe en tynn stålwire å feste fra trappa til hengerfestet på bilen og etterpå betale noen kids for å terge på seg vedkommende til å løpe ut å kjøre etter kidsa! Dette funker bra, er utrolig barnslig og herverk! Gjorde det en gang da jeg var yngre! Var skikkelig verdt det for synet men sikkert ikke om du blir tatt
Men det er en god del artige ting som gjør vedkommende ille berørt..men som er kriminelt, desverre.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Legg ut navn, telefon nummer og adressen hans på 4Chan. Har hørt at det skal være morro.
Vis hele sitatet...
inb4 we are not your personal army

Send anonyme tips til nære personer av han, eventuelt med bilder om du er flink, eller vet om noen som er flinke i Photoshop.
Sitat av morfen94 Vis innlegg
1. Hvis du har denne vennen på facebook, kan du rette på alt han skriver feil. det er frekkin' annoying, det skal du ha klinkendes klart for deg !

2. Spre rykter (litt barnslig)

3. diss han på en indirekte måte

4. dult i han når han går forbe deg

5. se stygt på han (setter alltid preg, og får en til å tenke i ettertid)

6. ''Miste den jævlabrennheitekaffien fra en annen dimensjon, på fyren'' AU !

men siden dere ikke har kontakt daglig, kommer jeg ikke på mer..
Vis hele sitatet...
Når du sitt og rette alt folk skriv på facebook får det jo bare dæ til og se ut som en taper / innavl?
Hadde solchat fortsatt vært oppe hadde jeg postet mobilnummeret til personen i en av sexchattene der og utgitt meg for å være en ung og sjenert jente.
Sitat av fhoss Vis innlegg
Når du sitt og rette alt folk skriv på facebook får det jo bare dæ til og se ut som en taper / innavl?
Vis hele sitatet...
Første gang jeg har hørt noen blir kalt innavl! haha