Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  254 63034
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Han var vel heller glad i penger, da bombene dem lagde var ment til å sprenge noen billettautomater med.
Vis hele sitatet...
what? sorry, forveksla med en annen tråd.
da var det bare dumt allikevell, beklagar så mycket!
@Nitrofis, Jeg har på ingen måte ment å prate stygt om deg, bare fremme min mening, det har jeg fri rett til.
Folk kunne blitt drept, heldigvis gikk dette veldig bra denne gangen, og jeg Vet og Tror virkelig du har lært din lekse. og aldri ville gjentatt en slik episode.

For dette var jo meeget uansvarlig gjort. En annen ting jeg vil du skal vite er at jeg faktisk har fått ett veldig godt inntrykk av deg gjennom denne og mange, mange andre tråder, og jeg har til og med lagt deg til som venn i youtbe accounten min samt subskribet til deg, fordi jeg liker channelen og stilen din og har sansen for mange av holdningene dine her på forumet. Jeg har selv vært ung og "dum" Vi er ikke annet enn mennesker. Så jeg vil ikke ha adressen din om det ikke hadde vært for å drikke ett par pils og lage litt kunstverk på himmelen sammen i sammeheng av en vennskapelig hyggekveld. Jeg vil du skal vite at jeg så ABSOLUTT IKKE bærer noen form for nag ovenfor deg. Du virker som en jævli fet fyr uten å kjenne deg! men igjen er det bare min mening, Og Slik ér det bare.


Men om du fortsatt har så jævla dårlig inntrykk av meg kan jo du få min adresse, om du vil meg noe ondsinnet! Fordi jeg uttrykker min mening om den saken faktisk Du selv opprettet en Offentlig tråd om. noe det- (Jævli merklig jeg sier dette,) -Står respekt av at du gjør. God Natt!!
Tror vi setter en strek over det hele og kaller det en liten utblåsning fra begges side.
Hadde en dårlig dag i dag ettersom jeg klarte å knekke armen på en person.

Er muligens derfor jeg har vært litt anspent, men som sagt er ikke den tråden ment som en overdimensjonert grill som jeg skal stå å trippe på mens den som ønsker skal kunne stå å helle på mer tennvæske om du/dere skjønner hva jeg mener.
Sist endret av Knask; 6. april 2010 kl. 07:15.
Beklager Nitrofis, jeg hadde en skikkelig kjip dag jeg og, så setter gjerne en god strek over denne
Ha en fin dag videre!
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Tror vi setter en strek over det hele og kaller det en liten utblåsning fra begges side.
Hadde en dårlig dag i dag ettersom jeg klarte å knekke armen på en person.
Vis hele sitatet...
hører jeg en trussel i den setningen der
neida, fiolosofisk det siete der.
og som kula sa så har du nok lært en lekse ja
noen som vet hvilken utdanning jeg kan ta for å drive med dette LOVELIG?

ps. kan du si hvordan du klart å knekke armen på en fyr?
(ikke noe sånt "how to kill", bare lurte )
Sitat av drittsekken Vis innlegg
hører jeg en trussel i den setningen der
neida, fiolosofisk det siete der.
og som kula sa så har du nok lært en lekse ja
noen som vet hvilken utdanning jeg kan ta for å drive med dette LOVELIG?

ps. kan du si hvordan du klart å knekke armen på en fyr?
(ikke noe sånt "how to kill", bare lurte )
Vis hele sitatet...
HE eller bare kanonslag? :P altså ved HE det er sprængnings expert vidst nok, og hvis du bare godt kan lide brag, fyrværker, pyroteknikere er dem der laver det og har tilladelse til at lave det, pyroteknikere er dem der fyrer det hele af :P
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Idioten på Grorud, som pressa AP med metallstang og hammer, var ikke "en av oss".
Vis hele sitatet...
Var forsåvidt en trekork som skulle tette stålrøret, som ble banket på med hammer. Men det gjør ikke saken bedre i det hele tatt!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
kjekt av deg å skrive om dette nitrofis
Kom nettopp over posten din og er ny her på forumet, så gidder ikke å lese igjennom alle innleggene for å få svar på spørsmålet.

Bare lurer på noe angående kompisen din som sprengte av den bomba på "feil plass". Ble så nysgjerrig, er dere fortsatt kompiser? Fikk han noen form for straff?
Han slapp unna med 2 måneder ubetinget fengsel og 3 måneder betinget.
Prøvetid på to år.

Oppdatering: Fyren som fyrte av bomben blir mest sannsynlig nektet adgang til USA.

I sammenheng med muligheter for en oljerelatert jobb i USA har fyren det gjelder vært på den amerikanske ambassaden i Oslo for å godprate litt i forhold til det han har gjort i tillegg til å søke om adgang til landet.

Svaret han fikk var at de nettopp hadde pågrepet terrorister fra Al Qaida som hadde funnet på noe tull med samme type bombe, disse var utvist på livstid og det vil nok få andre konsekvenser også.

Ambassademannen avsluttet med å si at "vi hadde gjort en langt bedre jobb en terroristene" og han i praksis bare kunne glemme å få jobben, men at han ikke fikk det endelige svaret før om en uke eller to.

I mellomtiden skal de nok sjekke opp i miljøet rundt personen det gjelder og hva han bedriver tiden sin med nå.

Vil dette si at jeg kan regne med å bli spionert på eller overvåket?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Siden denne tråden er blitt tatt opp igjen et utallig ganger i over 2 år nå føler jeg at jeg kan ta det opp en en gang

Synes det er bra at Nitro er voksen nok til å inrømme og vise anger til hva han gjorde. Tviler sterkt på mange andre ville gjort noe lignende (mener selvfølgelig informasjons-messig ikke selve hendelsen , noe som garantert kommer til å skje igjen før eller siden med tanke på hvor mange som ikke 'gidder' å lese litt om pyro - osv.) Jeg er selv interessert i pyro, men er egentlig rett å slett for feig til å prøve. holder meg til lesinga og pyrotabbe tråden for nå!

Synes også det er veldig mye negativt her som egentlig bare er unødvendig... Noen av dere sier til og med at folk som er 'litt' uheldige (mindre dramatisk) ikke er en av 'oss', synes jeg er litt på kanten.. Greit nok, det er ikke alle som 'gidder' lese litt om hva de driver med, og hvis det er situasjonen er det nesten garantert til å ende opp i ulykke... Men jeg ser heller ikke deg som sitter å flamer å prater bare dritt som en av 'oss', vet ikke med andre men er temmelig sikker på jeg ikke er alene om akkuratt det...

Når det er sagt så har nå sitti her i en stund å lest denne topicen å må si meg meget fornøyd med lesestoffet så langt! Er ikke veldig hard på posting (som du sikkert ser på post count ) men leser endel her. Begynner nok med pyro når jeg føler meg litt mer 'safe' innenfor temaet..

Beundrer måten du formulere ting på Up.

Fantastisk topic Nitro.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av ilucarsm Vis innlegg
Noen av dere sier til og med at folk som er 'litt' uheldige (mindre dramatisk) ikke er en av 'oss', synes jeg er litt på kanten.. Greit nok, det er ikke alle som 'gidder' lese litt om hva de driver med, og hvis det er situasjonen er det nesten garantert til å ende opp i ulykke... Men jeg ser heller ikke deg som sitter å flamer å prater bare dritt som en av 'oss', vet ikke med andre men er temmelig sikker på jeg ikke er alene om akkuratt det...
Vis hele sitatet...
Med "en av oss" mener jeg et medlem av "pyrosamfunnet", om jeg får si det. Folk som liker å sette seg inn i disse emnene og lage fyrverkeri eller eksplosiver av ren interesse.

Idioter som hopper over de mest grunnleggende sikkerhetsregler når de stapper et metallrør fullt av acetonperoksid som skulle brukes til å sprenge billettautomater er ikke "en av oss".

Velkommen til forumet.
Sist endret av BomberMan; 10. desember 2010 kl. 19:42.
Tusen takk Ser frem til å lære mere herifra! Selvsagt Bomber, jeg ser den, hintet mere til de mere aggresive flamme meldingene Uansett. Noe tips til hva som en bør begynne med innen pyro?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
http://freak.no/forum/showthread.php?t=136275 Denne tråden er en god start. Fortsett diskusjonen der.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Problemer med loven igjen Knask?
Avdramatiserer «bombefunn» i Flekkefjord

Bombeeksperter fra Oslo er på vei til Flekkefjord etter et mistenkelig funn i en privatbolig.

Ved 13.30-tiden opplyser politiet at det trolig er snakk om fyrverkeri som er funnet på adressen. Materiale fra fyrverkeriet skal være tatt ut av sine vanlige beholdere og satt sammen på nytt.
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10089490

Men denne var jo best da:

Jeg har sett at han (24-åringen) har ammunisjon og kunstgjødsel i boden. Jeg har sett det flere ganger. Jeg har også kjent diesellukt, sier en nabo til VG Nett.
Vis hele sitatet...
http://avisenagder.no/index.php?page...&NyhetID=12915

Farlige greier etter Utøya....
Agder har tidligere omtalt sprengningen av den såkalte Saltsteinen i Selura i Flekkefjord. Hvorvidt ransakingen har sammenheng med denne saken, vil ikke lensmannen si noe om.
Vis hele sitatet...
http://avisenagder.no/index.php?page...&NyhetID=12915

Heh, vurdert å roe ned litt?
Knask, veit du ikkje om ein skog ellerno langt vekk fra folk å fe der ingen merker om du setter av eit par ladninger?
Ser ut til at ladningene dine er litt velll PR kåte
Er det knask det er snakk om der ?
Ja. Se på tidligere straffesaker på vg.

Og les i begynnelsen av denne tråden.
Voldsdommer? Håper det er avisa som legger på litt. Trodde du var en trivelig kar Knask.
Mange fine karaktiseringer her: voldsdømt en rekke ganger... stjålet ett tonn dynamitt... medvirkning til sprenging av bombe i Flekkefjord sentrum... sprengt Saltsteinen i Selura... ammunisjon og kunstgjødsel i boden... men er ellers en "stille og rolig gutt"...

Etter Utøya så er nok politiet litt var over slike ting.
Sitat av DarthVidar Vis innlegg
Voldsdommer? Håper det er avisa som legger på litt. Trodde du var en trivelig kar Knask.
Vis hele sitatet...
Avisen bruker politiloggen som det gavner de best. Jeg er rimelig overbevist om at nitrofis er en knakende kar! /OT

edit: Det er visst tid for å male fanden på annenhver vegg nå, etter idioten sine handlinger.-
Sist endret av pidget; 18. august 2011 kl. 17:44.
kjedelig streiting
Ser ut som ransakningen er basert paa en viss youtube video jo. Merkelig sa mye piss politiet har tid til a bruke tid pa. Lykke til nitro!
Voldsdømt? Må være en ufin kar du knakk armen på..
Uffda, håper alt går seg til! Alt som har skjedd nå har ikke akkurat gitt pyroforumet noe gratis..
Noen som har filmen som gikk på youtube?
Er ute igjen nå, kommer til å skrive en lignende tråd når jeg får tid.
Jævlig mye styr nå for tiden.

PS: Naboen er en løgner som jeg vurderer å anmelde, og dessuten er jeg helt jævlig snill og grei. Kæws og Klæmz!
Sitat av Knask Vis innlegg
Er ute igjen nå, kommer til å skrive en lignende tråd når jeg får tid.
Jævlig mye styr nå for tiden.

PS: Naboen er en løgner som jeg vurderer å anmelde, og dessuten er jeg helt jævlig snill og grei. Kæws og Klæmz!
Vis hele sitatet...
Voks skjegg og be på et teppe utpå terrasen daglig med koranen. Shit bricks.
Sitat av Knask Vis innlegg
Er ute igjen nå, kommer til å skrive en lignende tråd når jeg får tid.
Jævlig mye styr nå for tiden.

PS: Naboen er en løgner som jeg vurderer å anmelde, og dessuten er jeg helt jævlig snill og grei. Kæws og Klæmz!
Vis hele sitatet...
Han som sa du hadde ammo og kunstgjødsel/diesel, eller han som sa du var en grei kar? Anyway, etter det jeg vet lukter ikke ammonium nitrat noe særlig, så det er litt rart at han har luktet det.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Han som sa du hadde ammo og kunstgjødsel/diesel, eller han som sa du var en grei kar? Anyway, etter det jeg vet lukter ikke ammonium nitrat noe særlig, så det er litt rart at han har luktet det.
Vis hele sitatet...
Han som sa at han var snill og grei..
Sitat av Settoz Vis innlegg
Han som sa at han var snill og grei..
Vis hele sitatet...
Ironi funker vel som kjent ikke så godt på nettet.
Jeg har ikke gjort noenting galt i den forstand, kun laget og oppbevart fyrverkeri, hvilket jeg også har beskrevet her på wip.
Hva steinen angår vil jeg si at dette er noe forbanna tøys. Har bodd i det samme område i 15 år og har aldri hørt om den, og det har ikke stefaren min heller, han er lommekjent i området.

Dette skjedde for ett og ett halvt år siden i tillegg.

Politiet ville egentlig ikke ha noen bombegruppe heller, men juristen kjørte på og dermed gikk det som det gikk.
Avhør om mine politiske synspunkter og om jeg hatet enkelte gruperinger osv.
Saken er ettervirkninger fra ABB osv. ifølge den ene politimannen.

Ser også at jeg har mistet statusen som VIP osv.
Må si at jeg ikke hadde trodd at nFF skulle "slå hånden av meg" uten å høre min side av saken først.
Har full forståelse for det du føler nå Knask, ville gjort akkurat det samme! Desverre er Norge forandret som Stoltenberg så fint sa, og vi må nok leve med at politiet reagerer kjappere på slikt.

Fatter heller ikke at Admins valgte å fjerne VIP statusen, den fortjente du virkelig da du er en gullbruker her inne som bør være til eksempel.
Googlet denne stenen når jeg så nyheten og det kom ikke opp noe før disse repotasjene om youtube videoen.
Er jo bare en jævla stein som hadde falt ned før eller siden.
Får jeg spørre var du vil bli siktet for?
Og by the way, du fortjener WIP tittelen, håper den kun er midlertidig fordi den endres til VFP (very famous pyrotechnician)!
Selve tittelen bryr meg ikke, men at ledelsen har gått mot sine prinsipper kun har hørt på media skuffer meg litt.

For meg og mine var steinenblokka en helt tilfeldig steinblokk.
Og det var det for alle utenom ett par særinger som hadde lagt sin elsk på steinen.

Er vel siktet for produksjon av sprengstoff + uforsiktig omgang med sprengstoff ettersom jeg ikke innhar noen form for kompetansebevis osv.

Les www.avisenagder.no for en nøktern beskrivelse av saken
Politiet nevnte flere nick, warispeace og brukeren min på nFF.
Den ene mannen i bombegruppa, that is.
Er da vel ikke dumt å fjerne VIF statisen din mens du sitter i varetekt i tilfelle politiet sitter å snoker på profilen din eller noe sånt.
Woho, knask er VIP igjen!

Men Knask, føler du og forklare noe om dette?

Han er også dømt for å ha vært med å stjele ett tonn dynamitt i Kvinesdal for noen år siden. Det meste av dette sprengstoffet kom senere til rette.

Mannen er også tidligere voldsdømt en rekke ganger.
Høres litt drøyt ut?
Sitat av TobNor Vis innlegg
Woho, knask er VIP igjen!

Men Knask, føler du og forklare noe om dette?

Han er også dømt for å ha vært med å stjele ett tonn dynamitt i Kvinesdal for noen år siden. Det meste av dette sprengstoffet kom senere til rette.

Mannen er også tidligere voldsdømt en rekke ganger.
Høres litt drøyt ut?
Vis hele sitatet...
Dette med VIP kan crew få uttale seg om selv, dersom de ønsker det.
Alt er i orden mellom oss, enkelt og greit.

Det tonnet med dynamitt kan du lese mer om i denne tråden.
Og flere av voldsdommene har jeg blitt uskyldig dømt for, eller så er det politiet som har anmeldt begge parter for ordensforstyrrelse etter en slosskamp.
Da er det veldig vanlig at minst en av partene åpner munnen, normalt sett den som har tapt slosskampen.
Skjer dette henlegges ordensforstyrrelsen mot parten som snakker, og dermed har politiet en sak.
Dette er en god taktikk fra politiets side.

Legg merke til at den som må i fengsel er den som vinner slosskampen, ikke den som startet den.

Men nok om det nå.
La oss holde oss til topic.

I morgen skal jeg møte lokalavisen for å forklare min side av saken.
Jeg har fått til en grei avtale.
Der vil jeg også fortelle at jeg vil anmelde naboen for falske uttsagn om meg og sprengstoff produksjon, samt at jeg kommer til å vise frem en mail jeg skrev til PST for et par uker siden.
kjedelig streiting
Sitat av Knask Vis innlegg
I morgen skal jeg møte lokalavisen for å forklare min side av saken.
Jeg har fått til en grei avtale.
Der vil jeg også fortelle at jeg vil anmelde naboen for falske uttsagn om meg og sprengstoff produksjon, samt at jeg kommer til å vise frem en mail jeg skrev til PST for et par uker siden.
Vis hele sitatet...
Hvis avisa gir deg nok spalteplass kunne det jo vært morsomt å gitt folk et motsvar på kjemofobien som råder etter 22/07. Ser bl. annet at det er snakk om å innføre krav om polititillatelse for kjøp av svovelsyre mm.

Ellers så får du kjefte litt på de som fant på at det var demontert fyrverkeri det var snakk om. Med en gang jeg leste saken og så flekkefjord hadde jeg en liten anelse om hvem det dreide seg om helt til jeg så det var snakk om demontert fyrverkeri.
Har i dag vært i kontakt med lokalavisen her i Flekkefjord.

Her har jeg egentlig fortalt alt akkurat som det er i tillegg til at jeg har lagt frem dokumentasjon på at jeg faktisk har kontaktet PST (politiets sikkerhetstjeneste) i forkant av denne politiaksjonen, uten å få respons på mailen.

Dessuten har bombegruppen gjort en utrolig dårlig jobb hva klarering og rydding angår.
I dag fant jeg feks. 96% amoniakk, trådutløsere, ammunisjon, en liter nitrometan, kulemøllen samt litt ammunisjon.
Dermed fikk jeg bevis på at hele stuntet med bombegruppe og alskens annet tull kun utspilte seg som en tragikomisk farse i kjølvannet av terroren i Oslo.

Jeg ringte selvfølgelig politiet og forklarte hvem jeg var, hva det gjaldt og at at når selveste bombegruppen kommer på besøk helt fra Oslo så skal de i det minste klare å gjøre jobben skikkelig.
Det endte med at det lokale politiet kjørte meg hjem i sivilbilen og deretter gikk jeg inn og hentet greiene som bombegruppen lot ligge.

Jeg er offisielt ferdig med pyroteknikk og kommer kun til å delta på teoretisk nivå her på WIP fremover.

Edit: Dataen jeg skriver på er mongo så det er mulig dere må legge godviljen til for å skjønne alt, har litt begrenset med tid akkurat nå.
Og det demonterte fyrverkeriet (eller restene) har stått i en sekk på verandaen i snart to år.
Dette var det venner som lot stå igjen etter at de plukket u t effekthylsene.
Sist endret av Knask; 21. august 2011 kl. 20:26.
kjedelig streiting
Du kom jo godt ut av det intervjuet knask. Kjipt at du gir deg da jeg liker en del av videoene dine, men skjønner deg godt.

Hadde vært morsomt og fått til noe litt mer organisert når det gjelder hobby-pyroer for å slippe mistenksomme naboer, politi osv, men noe slikt blir vel ganske så vanskelig hvis man ser på hvor spredt rundt i landet alle medlemmene her er.

Vet du hvilke siktelser som er tatt ut, evt hvilken straff du kan forvente deg?
For de som ikke har lest intervjuet: http://avisenagder.no/index.php?page...&NyhetID=12953
Som legalize skrev, veldig bra intervju Knask
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Dette kom du veldig godt ut av Knask

Du kan snakke for deg, det skal du ha! Håper alt går bra med deg vennen ;*
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Knask Vis innlegg

Men hvis noen uheldige sjeler her på forumet noen gang må i fengsel for å ha produsert sprengstoff e.l så må dere være forberedt på fantiske muslimer som trygler og ber om hjelp til bombeproduksjon. Ble faktisk også tilbudt 50 000,- for 3kg dynamitt av en som ville "sprenge hele den amerikanske ambasaden".
Vis hele sitatet...
Blei faktisk litt overraska av det utspillet der. Har jo dog alltid visst at den kulturen de har med seg er farlig.
Men det morsomme er at de går fri med disse meningene, som er roten og motivasjonen til det meste av moderne terror.
Folk som driver med pyro/HE seriøst som en hobby langt inne i de dype skoger skal bli kjeppjagd. Likt de som intereserer for skyting og jakt(derav skytvåpen), tror jeg at jeg med hånda på hjerte kan si at å drepe/skade/gjøre skade på eiendom etc. ikke er disse folkenes våte drøm...
For å slumpe inn et lite eksempel:
I tidskrifter blir Nitrofis, og andre som drar langt skogs for å sprenge, omtalt som idioter som "leker" med livet og utgjør en potensiell fare for andre.
Men hva med for eksempel base-hopping? Der henger livet ditt på den "tynne tråden" eller utløsermekansimen som sørger for at du lander trygt på bakken, eller blir kvestet til pannekake.
Om sistnevnte skulle skje, og dette skjedde på ei fjellehylle, ville liv bli satt i fare for å få deg ned derfra, ettersom familien din som oftest vil ha deg begravet.
Tingen er, at det er jo dette som er livet? Å kunne utfolde seg med de tingene på jorda vi synes godt om, så lenge det ikke skader andre? Vi lever tross alt bare en gang, og jeg syns at folk burde få bruke livet til de aktiviteter de føler gir livet mening, på eget ansvar såklart...
Vi blir som sagt kjeppjagd for å ha en interesse-som for mange ofte er starten på en seriøs kariere innen realfag.
Denne interessen er noe som er født i oss, på samme måte som noen er bygd atletisk, noen er homofile, mange er fødte naturfolkmens andre talenter innen musikk og kunst.
Mens personer som innehar egnevalte/innlærte meninger som er ødeleggende for det moderne samfunnet, vandrer helt fritt...
Som pyro/høyenergisk-interessert, har jeg selv opplevd å bli sett på som en galning som har den våte drøm om å skade andre med mine kreasjoner.
De fleste bruker nok akkurat airbombs med med dyre stjerner og tigertails når de skal gjøre hærverk..
Kanskje ikke helt On topic, men følte for å skrive dette her, da jeg blir reint lei meg og forbanna når jeg ser måten "gutteklubben pang" blir satt i samme bås som terrorister
Sist endret av BomberMan; 31. august 2011 kl. 00:09. Grunn: fix'd
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Du er jammen meg en kjekk fyr du Northhunt, hadde alle bare vert som deg
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Basehopping og høyeksplosiver har et svært ulikt skadepotensiale, å sammenlikne de to blir for enkelt. At man fort kan ta livet av seg i basehopping er sant nok, men at man tar livet av noen andre er høyst usannsynlig. Dersom man skulle være uheldig og sette av noen kilo høyeksplosiver i nærheten av andre mennesker, kan utfallet fort bli noe annerledes. At høyeksplosiver skal være et vanlig rekreasjonsverktøy på lik linje med fallskjerm blir litt søkt for meg.

Jeg klarer forøvrig ikke helt å se at noen kjeppjaging av hobbypyroteknikere finner sted. Med tanke på hva folk her inne tidvis skryter av å ha satt av, er jeg i grunn overrasket over at "kjeppjagingen" ikke finner sted i større grad.
Sist endret av Nygaard; 30. august 2011 kl. 20:03.
Okey da, blir litt søkte argumenter når man skal prøve å argumentere for* noe som er ulovlig å gjøre uten særskilt tilatelse ifølge loven.
Kanskje jeg kan bruke bilkjøring eller bysykling for den saks skyld som et litt bedre eksempel...
Ved sykling generelt, men spesielt bysykling er det ingen nedre aldergrense så langt jeg kan fatte(?)
Men uansett, at det ikke er påbudt med hjem når man ferdes i trafikken med sykkel er noe jeg syns er veldig rart. Under lovlig kjøring med moped er hjelm påbudt. Men en moped har som regel(hvis man ser bort i fra _tidlige_ modeller som eks. knallerter) langt bedre kjøregenskaper i trafikken, og spesielt bedre bremsesystemer. Må man nødbremse med moped, er det sjelden at man vil gå på forhjulet og over, ved tråsykkel- blir sykkeln som luft under deg. Hvor av du sitter langt mer utsatt til på tråsykkel en moped. Farta blir jo fort den samme, på sykkelårer inn til Oslo kan man man nok telle på begge henda alle de som ligger over styret og nitråkker i nedoverbakker, uten hjelm. 45km/t i timen er nok "peanuts" for dem.
Men til selve poenget. Hvis man som bilist på motorveien er gjør en liten glipp, og kjører inn i en annen bil, kan det i værste fall bli kjedekollisjon, med andre mange skadde.
Mange tusner dør og blir skadet av bilkjøring hvert år, såvell sykling, men det er ikke blitt ulovlig.
Men at bilkjøring blir forbudt kan man se langt etter uansett, bilen er kommet for å bli.
Men at det ikke er innført hjelmforbud ved bysykling, og kanskje et krav om gjennomført kurs for sykling i trafikk syns jeg er litt dumt egentlig.
Å sette av _høyeksplosiver_ nær mennesker burde jo ikke avhenge av hell eller uhell. Gjør man som Knask og de fleste som tenker sikkerhet rundt dette, skal man såklart forvisse seg om at det ikke oppholder seg andre mennesker innen et potensiell farefull radius. Samme som ved jakt, folk blir skutt under elgjakta tatt for å være elg, men det hadde ikke skjedd om jegeren hadde gjort bedre forarbied. Selv har jeg flere ganger dratt langt inn til øde skytebaner i håp om å kunne sette av noe småfiks, men har så godt som alle ganger avblåst det hele ettersom jeg har sett tegn på at det befinner seg ett eller anna menneske i marka rundt.
Jeg har i alle fall opllevd å bli nærmest trakkasert av visse innen systemet i forbindelse med en samtale hos politi.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Bilkjøring har klare nytteaspekter, så jeg er ikke enig i at det er et bra eksempel. At det er bedre enn fallskjermhopping skal jeg dog vedgå. Hjelmpåbud blir også på sidelinjen, da det er sjelden man tar med seg noen andre i smellen når man får kraniebrudd som følge av manglende hjelm.

Når det kommer til høyeksplosiver er det slik at mange produserer dem i vanlige boliger - det være seg eneboliger, rekkehus eller kjellerleiligheter. Ved å produsere i slike omgivelser er det liten tvil om at ting kan gå skrekkelig galt dersom det først skulle slumpe til å skje en utilsiktet detonasjon. I egnede omgivelser ser jeg ikke på høyeksplosiver som noe stort problem. Problemet er tilvirknings-/oppbevaringsplassen.