Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 4125
Det fantastiske dokumentaren King of Kong/Kongen av Donkey Kong er en ekstremt fascinerende, morsom og rørende historie om voksne menn som bruker store deler av livet sitt på å toppe den offisielle high-score-lista på forskjellige arcade-spill, i dette tilfellet Donkey Kong.

Denne dokumentaren er en klassisk fortelling om det godes kamp mot det onde, og det onde er representert av en av universets fæleste menn, Donkey Kong-mester Billy Mitchell. Samtidig er det umulig å ikke bli glad i Steve Wiebe som forsøker å ta opp kampen mot den regjerende mesteren.

Filmen kan ses gratis på NRK-nett her: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/760054/
Hammerheart GG
Halmstad's Avatar
Så den i går, anbefales!
Jeg stiller meg bak de ovenfor, og anbefaler denne dokumentaren. Utrolig hvordan voksne menn begynner å gråte fordi de ikke lykkes i Donkey Kong.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Har sett den før, bra film.

Ser for meg at kona kommer inn når han fyren har missa rekorden med 1 poeng, og sier: "Ja men det er jo bare et spill!"
Why so serious?
Er vell som 16-20 åringer som bruker all sin tid til spill som StarCraft2, COD og Battlefield. Første nevnte er det turneringer i USA der du kan vinne over 100.000kr!

Jeg som er 16. Spilte Cod: mw2 som f*** det året det kom ut. Jeg gikk på skolen, kom hjem, satt meg til å game og la meg, gikk på skolen, kom hjem, gamet og la meg. Sånn drev jeg på i 3-4mnder. Det eneste utbytte jeg fikk av det var å få et ekstremt dårlig snitt, bare venner som "gamer" og nesten angst..
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det fantastiske dokumentaren King of Kong/Kongen av Donkey Kong er en ekstremt fascinerende, morsom og rørende historie om voksne menn som bruker store deler av livet sitt på å toppe den offisielle high-score-lista på forskjellige arcade-spill, i dette tilfellet Donkey Kong.

Denne dokumentaren er en klassisk fortelling om det godes kamp mot det onde, og det onde er representert av en av universets fæleste menn, Donkey Kong-mester Billy Mitchell. Samtidig er det umulig å ikke bli glad i Steve Wiebe som forsøker å ta opp kampen mot den regjerende mesteren.

Filmen kan ses gratis på NRK-nett her: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/760054/
Vis hele sitatet...
Så den til morran faktisk på NRK2

Jeg hadde lav lyd så er mulig jeg missforsto, men for meg virka han Billy som en real slask !
Jeg syns WEEB (WIEBE) fortjente det han gjorde så utrolig mye, han jobba jo tross alt i tillegg, men allikavel dro han bort for å spille og eide så !

Falt nesten til tårene selv når han satt der og gråt
Takk for infoen!
Skal se den nå
Longtime lurker.
Biggie smalls's Avatar
Villeste jeg har sett. Ble utrolig irritert over han Mitchell som var en bitch å ikke turte å spille live foran folk. Men på slutten av kommentaren skreik jeg av full hals!
Fantastisk dokumentar!
Anbefales på det sterkeste!
Ble akkurat ferdig med å se den. Utrolig god dokumentar, men Billy Mitchell er den største douchebagen jeg har sett i mitt liv!
Faen for en drittsekk billy mitchell er, makan!
You`re a pro or you`re a noob, that`s life. Likte den, men må forøvrig si meg enig med titties her, Billy mitchell er ass!
Kan anbefale denne videre
Denne dokumentaren ble parodiert av Soutpark i episoden "the biggest douche in the universe"

Kan også anbefale en lik dokumentar som går litt dypere i det hardcore arcadegaming miljøet.
http://www.imdb.com/title/tt0479879/

Edit: Legg merke til at enhver person i denne dokumentaren ser ut som en parodi av en "nørd".
Fargerike karakterer
Sist endret av Outlogging; 21. juli 2011 kl. 07:00.
Regissøren har forsåvidt sagt at de har fremstillt Mitchell som et langt bedre menneske enn han egentlig er. Om de hadde vist den ekte Billy Mitchell i all sin prakt så hadde filmen rett og slett blitt for mørk ...
Sitat av commie Vis innlegg
Regissøren har forsåvidt sagt at de har fremstillt Mitchell som et langt bedre menneske enn han egentlig er. Om de hadde vist den ekte Billy Mitchell i all sin prakt så hadde filmen rett og slett blitt for mørk ...
Vis hele sitatet...
"Some say I'm being cocky. Some say I'm being lazy. I say I'm being Billy Mitchell."

Forklarer det meste.
Morsom dokumentar. MEN: Det er klippet og laget som om billy Mitchell er en slask. Les om dokumentaren eller Billy Mitchell på imdb. Trist at en dokumentar kan ødelegge ryktet til en mann så mye, når det meste er klippet og falskt. Billy Mitchell tok forøvrig verdensrekorden tilbake live. Nå er det en ny kar som er best.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Veldig bra dokumentar for retrogeeks. Hank Chien som har verdensrekorden idag. Plastic surgeon from New York
Denne var awesome, tror den heter a Fistful of Quarters på originalspråket, det sto hvertfal det etter ruleteksten.

Jeg hadde blitt mektig arg om jeg hadde spilt et spill hele livet, så satt en rekord LIVE, mens en annen dude tar all oppmerksomheten ved å sende inn et eldgammalt optak av at han gjorde det samme.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Denne var awesome, tror den heter a Fistful of Quarters på originalspråket, det sto hvertfal det etter ruleteksten.

Jeg hadde blitt mektig arg om jeg hadde spilt et spill hele livet, så satt en rekord LIVE, mens en annen dude tar all oppmerksomheten ved å sende inn et eldgammalt optak av at han gjorde det samme.
Vis hele sitatet...
Problemet var jo at Steve hadde tidligere sendt inn en tape hvor han fikk over en million. Denne tapen ble underkjent. Det kom folk og tok seg inn i garasjen hans og skrudde maskinen hans fra hverandre.

Nå skal ikke jeg spekulere om maskinen var fikset på noe vis, men de mente da så, selv om jeg ikke helt lot meg overbevise. Men tingen er at når Billy sendte en tape ble han ikke utsatt for noe slik(i følge filmen i alle fall) og hans score ble godkjent som ny rekord omtrent på stedet.
Problemet med Viebes rekord var at den ble satt på et uorginalt hovedkort. Dette var forøvrig skaffet av Roy Schildt som har blitt tatt for juks mange ganger. Viebe sammarbeidet med ham og det gjorde folk mistenksomme.
Får ikke sett videoer på Nrk Nett-TV. Har prøvd samtlige browsere. Vanligvis, om det er problemer, så får man ofte en beskjed om at man må laste ned en feks. en plugin. Nå kan jeg kun se tittelen og beskrivelsen, ingen svarte vinduer eller loading. Hva kan være galt?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Er en veldig bra dokumentar, men jeg kan også anbefale dokumentarene om Tetris og Atari, kan se om jeg finner noen "lovlige linker" til disse senere og poste de her.
Sist endret av AtXbYeA; 21. juli 2011 kl. 15:09.
eSportens fødestue = )
Den filmen er utrolig bra klippet og gjør Billy Mitchell til et enorm rasshøl. Etter at jeg så denne filmen for 3 gang så søkte jeg litt rundt og fant dette: http://forums.twingalaxies.com/viewf...71539b8b7d80b6

Det er så mye falskt i den filmen at det er sykt. I filmen virket det som Steve hadde rekorden sin i 10 minutter. Men han hadde rekorden i 3 ÅR!
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Den filmen er utrolig bra klippet og gjør Billy Mitchell til et enorm rasshøl. Etter at jeg så denne filmen for 3 gang så søkte jeg litt rundt og fant dette: http://forums.twingalaxies.com/viewf...71539b8b7d80b6

Det er så mye falskt i den filmen at det er sykt. I filmen virket det som Steve hadde rekorden sin i 10 minutter. Men han hadde rekorden i 3 ÅR!
Vis hele sitatet...
Billy Mitchell gikk rett forbi Steve Wiebe og sa "Some people I don't want to spend too much time around." Hva er klippet? Hvordan er han ikke verdens største rass?
Sitat av nikons Vis innlegg
Billy Mitchell gikk rett forbi Steve Wiebe og sa "Some people I don't want to spend too much time around." Hva er klippet? Hvordan er han ikke verdens største rass?
Vis hele sitatet...
"I should try losing some time."

"What do you think about Steve?"
"I'm not familiar enough with the situation."

-Billy Mitchell, verdens største rass.

Hele Twin Galaxies virker som en barnslig jentejeng med Billy Mitchell på toppen, som må vite nøyaktig hvem som er på restauranten han skal spise på før han i det hele tatt dukker opp.
Sitat av nikons Vis innlegg
Billy Mitchell gikk rett forbi Steve Wiebe og sa "Some people I don't want to spend too much time around." Hva er klippet? Hvordan er han ikke verdens største rass?
Vis hele sitatet...
Fra TwinGalaxies:
When Billy said, "There's certain people I don't want to spend to much time with.", It was put into the film, as he was disrespecting Steve. Walter, and I believe Steve also said that Billy just meant that he didn't want to interrupt Steve's game.

Uansett, i følge TwinGalaxies har vel Steve og Billy begravd stridsøksen og er venner i dag.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Jeg trodde aldri dette kunne bli rørende. Men det ble det faktisk, jeg ble sykt glad når Steve fikk rekorden, den fortjente han!
Billy Mitchell VS. Nick Cave anyone? :))

http://www.funspotnh.com/images/Billy-Mitchell-Close-Up.jpg
http://images.askmen.com/photos/nick-cave/82782.jpg
Sitat av nikons Vis innlegg
Billy Mitchell gikk rett forbi Steve Wiebe og sa "Some people I don't want to spend too much time around." Hva er klippet? Hvordan er han ikke verdens største rass?
Vis hele sitatet...
Den senen er faktisk klippet. Har sett den mange ganger. Billy snakket faktisk med Steve i den situasjonen. Sitatet du fremhever var heller ikke rettet mot Steve.
Det programmet er jo sendt for lenge sida...
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det programmet er jo sendt for lenge sida...
Vis hele sitatet...
ikke alle som har sett det da....
Slike ting gjør TV-lisensen verdt det.
Sitat av connubialis Vis innlegg
Slike ting gjør TV-lisensen verdt det.
Vis hele sitatet...
NRK nett-tv er gratis
Sitat av Psilocybolisme Vis innlegg
NRK nett-tv er gratis
Vis hele sitatet...
Hadde ikke TV-lisensen eksistert hadde ikke NRK nett-tv vært gratis.
Sitat av connubialis Vis innlegg
Hadde ikke TV-lisensen eksistert hadde ikke NRK nett-tv vært gratis.
Vis hele sitatet...
Godt poeng, men for din egen del, så kan du nyte godt av at resten betaler lisens. :)
Sitat av Psilocybolisme Vis innlegg
Godt poeng, men for din egen del, så kan du nyte godt av at resten betaler lisens.
Vis hele sitatet...
Jeg betaler ikke TV-lisens. Husverten min gjør av ukjent årsak. Han betaler for alle, men når jeg må kommer jeg til å gjøre det, fordi NRK har mye av god kvalitet både på nett og på TV.