Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2404
Jeg var akkurat ute på fest og skulle kødde litt med politimennene og spørre om snapchat-bilde (ekstremt morro for en time siden). Da politimannen så at jeg betalte 50 kroner for et snapchat-bilde, spurte han hvor gammel jeg var, jeg er 16, og sa bare på tull at jeg var 18 (ekstremt moro). Han tok meg med til et hjørne, og fikk meg til å helle ut tre øl og oppgi personailia ( mobilnummer, telefonnummer, bosted, osv.) Jeg godsnakket litt med den kjipe politimannen og sa at det var kjipt av han å bare anmelde meg når han så at det var mange jevnaldrende der som var minst like beruset som meg, og han bare tok meg. Han sa seg enig og sa at han ikke skulle ringe foreldrene mine, men jeg spurte ikke så mye om hva som skjedde med personaliaen min. er det noen som vet hva han kan gjøre med det? kommer jeg i noe slags register, eller kommer det på rullebladet mitt?

Tusen takk for alle svar!!
Det er sikkert bare registrert i loggen også valgte han deg.

Hør hvordan politiet fungerer, spør alltid om personalia til folk uansett: http://www.kjeltring.com/content/view/40/68/
Wtf er et snapchatbilde?
Sist endret av piGGtraadX; 19. august 2012 kl. 02:18.
Sitat av piGGtraadX Vis innlegg
Wtf er et snapchatbilde?
Vis hele sitatet...
Snapchat er en app for iPhone/iPod/iPad(?) hvor man tar et bilde og sender til en annen bruker av appen. Man får bare sett bildet i noen sekunder. Hvor lenge bestemmes av den som sender bildet.

Er enig at det er litt tøft å ta bilde sammen med en politimann
Sist endret av Marr; 19. august 2012 kl. 02:21.
Lubbii's Avatar
Trådstarter
Ingen som vet om Hvilke konsekvenser dette kan medføre?
Det er ikke ulovlig å drikke. Det verste som kan skje er at de ringer morra di...
Sitat av Ozma Vis innlegg
Det er ikke ulovlig å drikke. Det verste som kan skje er at de ringer morra di...
Vis hele sitatet...
This. Det er ulovlig å gi mindreårige tilgang til alkohol, men det er ingen paragraf som direkte forbyr mindreårige fra å nyte (=bælme) alkohol
Sist endret av excubated; 19. august 2012 kl. 12:16.
Du kan ta det helt rolig, saken blir hennlagt... ALDRI i verden om det skjer noe mer. Jeg har sittet på glattcella for slossing et par ganger, men det blir aldri noe mer, så du kan ta det helt med ro
Sitat av Lubbii Vis innlegg
Ingen som vet om Hvilke konsekvenser dette kan medføre?
Vis hele sitatet...
Dette får ingen konsekvenser for deg. Du har ikke gjort noe ulovlig og har ikke blitt anmeldt for noe. Du har imidlertid drukket alkohol selv om du var under 18 år. Politiet har lov til å sørge for at barn (dvs u/18) som oppholder seg utendørs etter kl 22:00 sendes hjem eller ikke er til skade for seg selv etter politilovens § 13. De har også anledning til å destruere de rusmidlene (alkoholen) vedkommende hadde med seg, jf pl § 9 siste ledd.

Det kan imidlertid være at navnet ditt er skrevet ned i politiets logg. Men det er ikke noe å bekymre seg over.