Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3448
Hellå

skal på Judas Priest konsert i spektrum i morra og har ordna meg og en kompis fri fra jobben dagen etter, så vi tenkte å dra den helt ut i morra. Lurer på hvor det går an å gå etter en heavy konsert og ikke miste atmosfæren? Vil ikke gå og høre på lady gaga liksom... Kommer jo til å sveve på priestlåter ;-)

Noen som har tips? Kan ikke være helt bekkmørke metalplasser, der passer vi ikke helt inn.. Men steder som spiller litt voksen heavy og rock.

Har ingen å spørre så jeg spør dere!

\m/
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Møllers burde fungere greit til dine behov! Billig ØL også.

http://oslopuls.aftenposten.no/hvask...article323.ece
Sist endret av daimeno; 13. juni 2011 kl. 20:03.
Møllers eller Elm street
Elm Street eller Rock In. Av de to vil jeg anbefale Rock In. Type undergrunnspub med biljardbord og heavy metal/all slags metal.

Dj'ene spiller faktisk det du ber om.
Trådstarter
Takk for tips! Jeg er ikke så kjent i Oslo (har prøvd å se på litt kart) men er det noen av de som ligger bra i forhold til å rusle til og fra spektrum? Også helst ikke være type kleskode svarte skinnbukser og nagler.
Sist endret av downing; 13. juni 2011 kl. 20:22.
Sitat av downing Vis innlegg
Takk for tips! Jeg er ikke så kjent i Oslo (har prøvd å se på litt kart) men er det noen av de som ligger bra i forhold til å rusle til og fra spektrum? Også helst ikke være type kleskode svarte skinnbukser og nagler.
Vis hele sitatet...

Skinnbukser og nagler må du regne med på et hvert sted som spiller metal. Men de er absolutt ikke i flertall. Både Møllers og Elm Street er en 5 minutters gåtur fra Spektrum. Elm Street er i Karl Johans Gate, rett ved Burger King. Møllers er rett ved Sentrum Scene. Ville anbefalt Elm Street om du er over 20, da slipper du fjortiss emos.

Edit: Om du mente at det ikke skulle være krav om nagler og skinnbukser, så nei.. ingen slike steder har dette som krav såvidt jeg vet. Metal folk er forskjellige, de fleste godtar det.
Sist endret av hesm; 13. juni 2011 kl. 21:06.
mono burde vel være et greit sted. jeg liker meg veldig godt der, hvert fall. http://www.cafemono.no/
Rock In og Elm er nok stappa med folk som skal på Priest. Skal på konserten selv.
Stikker vel innover til byen ganske tidlig så regner med det blir en litten tur innom begge disse samt en tur på Unholy.
Er ikkeno problem å ta turen på noen av disse stedene selv om man ikke akkurat ser ut som man har dratt på seg full scenemundur for å spille live med Urgehal eller liknende.
På disse plassene ramler det stort sett alltid innom en del folk som ser helt normale ut som bare vil høre no god rock/metal til halvliteren sin. Og på kvelder med konserter som dette ramler det jo inn med folk som skal på konsert og da blir det rimelig blanda drops med klientell uansett.

Edit: En kompis som står i baren på Unholy har forøvrig anonsert at han skal holde baconquiz der, så det kan bli rimelig underholdende.
Sist endret av Nekroper; 13. juni 2011 kl. 21:26.
Fiasco ved galleriet pleier å spille musikken til band som har konsert i spektrum. De gjorde det når jeg var på Maiden konsert for mange år siden hvertfall.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
På en av mine konsert turer til Oslo havna jeg og gjengen på Andys.
Vi var sikkert 20 stk fra en liten plass oppi her, som samla seg der. Det tok fullstendig av.
Alle andre som var der stakk til slutt, vi var bare oss tullinger der, og det rocka veldig!
Men om plassen i utganspunktet er bra aner jeg ikke, men var knall da!
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Ignifer Vis innlegg
På en av mine konsert turer til Oslo havna jeg og gjengen på Andys.
Vis hele sitatet...
Hehe, det er nå egentlig en piano- og sportsbar. Ingenting galt med pianistens ivrige Oasis-covere, men han er ikke så veldig rocka.

Last Train er hyggelig, men det blir vel litt langt å gå fra Spektrum når man ikke er så kjent.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Vel, var ikke akkurat noen pianobar den kvelden...!
20 fulle gira Maiden fan på fest vil ikke høre Piano Man
Gleder meg som faen til Judas Priest selv imorgen!

Men tilbake til temaet, Møllers liker jeg godt, variert klesstil på folkene der, noen ekstreme, noen "normal", og få emo folk. God og billig øl også! ligger rett ved rockerfeller!
Folkefiende
Toaru's Avatar
Bare wimps and posers som drar på Møllers :P


Go Rock In!!
Andreplass: Elm Street. Eventuelt Doctor Rock. Alle disse ligger langs Karl Johan.
Trådstarter
Takk for mange tips!!

Sitat av jegermeg Vis innlegg
Fiasco ved galleriet pleier å spille musikken til band som har konsert i spektrum. De gjorde det når jeg var på Maiden konsert for mange år siden hvertfall.
Vis hele sitatet...
Fiasco er den ved bussterminalen? Huska ikke hva det het - men sjekka opp nå og de kjører judas priest vors før konserten 54 for halvliteren med ringnes. Så skal jeg sjekke opp noen av tipsene her etter konserten.
Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Garage Oslo
Vis hele sitatet...
Det ble nedlagt i fjor.
Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Garage Oslo
Vis hele sitatet...
Garage stengte i fjor...

Er du over 20 ville jeg anbefalt Elm street eller Doctor Rock hvis du vil på rocke sted, Rock in er mer metal enn rock de siste gangene jeg har vært der.
Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Garage Oslo
Vis hele sitatet...
Dette var en fin plass. Men er stengt nå.