Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1848
Halla!
Jeg har mekka denne låta her nå, syns den ble ganske fet selv, men lurer bare på hva dere folka her syns om den! ?
Har lagt den ut på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=Yf77p6K4cyI

Peace freaks!

La meg rette skrivefeilen en gang for alle.. Hva syns dere om denne hiphop låta?
sånn..
Props for variert og tidvis ganske kul flow, men du trenger flere multies! Teksten var ganske tam og veldig klisjé med "fyr opp spliffen"- og "vi går rett fram, ingen kan stoppe oss"-linjer.

Du har en fet stemme, så med bedre tekst kan dette bli kult, så er bare å fortsette.

Må også legge til at jeg liker den litt old school miksinga.
Sist endret av Gamgee; 26. februar 2011 kl. 14:31.
Var mye drittsnakk, om pikk og hasj, og "snitches" og alt det mølet. Har sangen et budskap, eller er det bare enda en wannabe-gangster-som-driter-i-skolen-og-røyker-hasj-og-gjør-hva-faen-jeg-vil bla bla bla bullshit?

Jeg fikk stort sett ikke rima til å stemme i hodet mitt, selvom det var noe som hang på greip.

Det positive (imo); Jeg likte beaten, den var digg å høre på, og stemmen din var slækk (Som han over sa.)

Neste gang; Prøv å lag en tekst med et annet budskap enn hasj, snitches og alt det gamle bullshitet vi har hørt tusen ganger fra før av.

Og ja, jeg snakker rett fra levra.
Synes dette var ganske bra jeg. God beat, fin flow. Teksten er nok det svakeste i sangen. Men for all del, av rap låter som folk har spurt om kritikk på her er denne den beste jeg har hørt.
Trådstarter
15 9
Okey, jammen fett! Takk for tilbakemeldingene ass, hadde ikke regna med noe egentlig så dette var supert, haha!
Teksten er kjip, det skal jeg ta med meg. Er det noe mer, som f.eks. beaten, mixingen etc. dere syns jeg kan bli bedre på?
Eimet dårlig kvalitet av lyden synes jeg. Høres ut som om høytalerene mine var kjøpt på biltema plutselig...
Beaten var kanskje litt kjedelig for folk flest, men digg for oss som er suckers for 90talls-hiphop. Flowen din var litt norsk rap anno 2001, uten at det nødvendigvis trenger å være noe negativt.
Trådstarter
15 9
Ossen dårlig kvalitet tenker du på a? Og hva kan det komme av isåfall tror du?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Tja, helt ærlig? Opptakskvaliteten var heller dårlig, dvs kan være selve miksingen men var alt for flatt og hørtes ut som det var spilt inn på clas ohlson mic kobla rett til pcen uten noe mer filter eller noe...

Flowen var grei, null budskap imo, men bra flow og fet stemme. Savner mer "energi" i låta. Virker litt for laidback i mine øyne. Låta tar seg veldig opp utover og beaten er grei. Hørt værre, men samtidig ett stykke frem til begge tomler opp fra min side. Men keep it up
Det er en irriterende romklang på vokalen i versene. Kjør mindre reverb og prøv heller litt komprimering. Ville også kjørt ned bakgrunnsvokalen.
Du har helt klart potensiale. Liker stemmen og flowen din, og ikke minst 90-tallsfeelingen
Sitat av McVik Vis innlegg
Neste gang; Prøv å lag en tekst med et annet budskap enn hasj, snitches og alt det gamle bullshitet vi har hørt tusen ganger fra før av.
Vis hele sitatet...
For min del, så kan det godt handle om hasj eller andre ting som er brukt før, så lenge du klarer å servere det på en ny måte.

Onkl Ps "Noia" er et godt eksempel på dette.
Trådstarter
15 9
Jeg skjønner hva dere mener ass. Jeg digger å få så mye tilbakemeldinger ass. Gjør meg mer oppmerksom på de tingene dere snakker om liksom, det er bra. Blir jo litt døv for feil selv liksom.
Jeg har en røde mic (med popfilter så klart), men jeg spiller inn på rommet mitt, så blir liksom ikke toppers kvalitet nei. Så kan kanskje ha noe med det å gjøre..
Takk for tilbakemeldinger ass folkens, i dig it!
For en tekst. Forslag til neste:
Hasj er kult,
jeg har din søster rundpult.
Purken er skurken yo yo yo,
stemmen min skriker F L OW.
Igår ble jeg tysta på av en jævla dust,
idag revna jeg opp trynet hans, det så ut som rust.
Men det er sånn som skjer når du messer med det G. x2

Wadap homie, u got some weed?
Hold kjeft jævla unge, du er en liten kid.
Ja hvasså jævla snitch hva er det du vil.
Hold kjeft jævla unge, du er inhabil.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Hater_mordin; 27. februar 2011 kl. 05:16.
har faktisk vært borti nordiske poeter før. Synes dere har potensiale, men dere bør for all del prøve å leve opp til navnet deres som poeter.
Kan abolutt ingenting om musikk, men syns sangen var fet
Dette er sånt jeg kan sitte og digge på søndagskvelder. Jeg digger beaten og syns flowen er helt OK, men det som irriterte meg litt var uklar uttale på ord. Litt sånn som bestemødre klager over når vi ungdommen prater, ikke sant, men når du skal lage en låt så er det ganske viktig å få det riktig. Det må ikke virke som om du egentlig gir faen i hvordan låta høres ut, for da blir det aldri noe mer enn gutteromsrap. F.eks., 35 sek. ut i låta, så skal du si "teknisk sett", men det høres ut som om du få litt krøll på tunga og sier "teknist sett".

Ellers minner det meg om DRMs "Gammeldags EP", hvilket er positivt!
Når det kommer til teksten så er det jo viktig å snakke om DITT liv, Om du eller noen nærme deg har blitt snitcha på, kle snitchern naken og diss han til helvete å tilbake i låta, men pass bare på å hold det ekte kompis, du skjønner Ikke misforstå, fikk ekte feeling av en del av sangen, var bare noe som ikke virka ekte rett og slett.

EDIT : Feet stemme, ser frem til å høre låten når du har retta litt på den!
Sist endret av take'a'hit!; 28. februar 2011 kl. 11:41.
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Når det kommer til teksten så er det jo viktig å snakke om DITT liv, Om du eller noen nærme deg har blitt snitcha på, kle snitchern naken og diss han til helvete å tilbake i låta, men pass bare på å hold det ekte kompis, du skjønner
Vis hele sitatet...
Haha, hva for slags forstadsgangstersnakk er det her a? Fyi, rap er ikke forbeholdt kriminelle tullinger med sans for selvbiografi..
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Haha, hva for slags forstadsgangstersnakk er det her a? Fyi, rap er ikke forbeholdt kriminelle tullinger med sans for selvbiografi..
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i, Men husk på hvor rap kommer ifra. Rap kan være om alt fra blomster til drap, det jeg prøvde å få frem er at det viktige her er at det er ekte.

EDIT : Le så mye du vil, men sett på de største, Biggie, Pac, Eazy-E , NWA , Craig Mack osv.
Sist endret av take'a'hit!; 28. februar 2011 kl. 12:51.
Trådstarter
15 9
Ok, fett! Vel, planen er nå at jeg skal skrive ny tekst og spille inn på nytt til helgen (forhåpentligvis), fjerner også den sangen som ligger ute på youtube nå, men skal legge ut låta her igjen når jeg er ferdig. Igjen takk for tilbakemeldinger! Peace freaks!