Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 591
Jeg hadde en vanskelig opplevelse på sopp på et rave og trenger et sted å reflektere over tankene og opplevelsene, og hadde satt stor pris på noen innspill fra andre mer erfarne!

Jeg vet at sopp i utgangspunktet ikke er så bra på rave, men jeg tok det før jeg skulle ta molly for å få litt visuals osv. Jeg har erfaring med sopp fra før, men jeg har bommet på inntaket to ganger og fått ekstremt tankekjør og angst. Jeg fikk masse negative tanker på ravet, men en del av de oppleves som innsikter jeg ikke har tilgang til ellers. Jeg kjenner igjen tankene fra før, men de blir mer tydelige for meg på sopp. Det jeg lurer på er om jeg kan stole på disse tankene, er de meg, burde jeg følge de opp videre, eller er tankene mer frykten jeg bærer på?

Jeg fikk innsikt i flere ting. Det ene er at jeg kan være litt egoistisk og ta av andre, og ikke gi så mye selv. For eksempel så var kompisen min veldig snill og passet på meg mens jeg hadde det vanskelig, men jeg vet innerst inne at jeg ikke hadde ville gjort det samme hvis jeg hadde en bra trip eller var høy på molly.

Dette er jeg ikke stolt av å innrømme, men en ting som overrasket meg er at jeg plutselig så vennen min i et nytt lys. Jeg så på han som en klovn, som dum, en tulling som løper rundt og så jævlig rar ut Det er veldig trist for jeg tenker ikke dette til vanlig og følte meg som en utrolig dårlig venn. Spørsmålet er, hvorfor kom disse tankene? Er det underbevisstheten min som kom til overflaten og at dette egentlig er mitt syn på han, eller er det synet mitt på meg selv som ble projisert over på han? Eller andre ting?

En annen innsikt jeg fikk, var at jeg fikk ekstremt dømmende tanker om meg selv og andre, og det gjorde meg oppmerksom på at jeg er en dømmende person til vanlig. Jeg følte at jeg ikke hørte til i fellesskapet, at de så at jeg ikke var en del av «dem», at jeg var utenfor og liten. Men når jeg kom litt ned igjen, så skiftet perspektivet til at jeg dømte enkelte andre, at de ikke hørte til her og jeg ikke ville identifisere meg med de. Samtidig fikk jeg en åpenbaring om at jeg egentlig ikke vet hvem jeg er og at jeg føler meg lite genuin. Hvorfor skiftet dette perspektivet? Hvorfor kom så utrolig kritiske og dømmende tanker til overflaten?

Jeg ble også oppmerksom på eget forhold til rus, og hvordan det er relatert til hvordan jeg forholder meg til andre aspekt i livet. Jeg jager alltid noe annet og er aldri fornøyd der jeg er.

Blir veldig glad for å diskutere disse tankene/innsiktene med andre som har erfaring med rus😊
Før det første: slapp av.

Det er vanlig at tanker blir veldig forsterket på sopp. Og det er ikke slik at alt man tenker er sant.

Skiftende perspektiver er en ting som skjer på sopp og man blir veldig analyserende. Men det er ikke nødvendigvis slik at man blir super smart.

At du alltid jager noe og aldri er fornøyd kan jo redefineres til at du har en driv og motivasjon.

Vær litt grei med deg selv. Du tenkte rare tanker på sopp en kveld. Det trenger ikke bety så mye.
Du trenger ikke analysere det så mye. Helt vanlig å føle seg anderledes på sopp og at andre er klovner eller anderledes på andre måter. Det er fordi rusen gir deg en anderledes virkelighetsoppfatning
De tankene du hadde der og da er bare tanker du hadde der og da.
Om du i ettertid føler at det virkelig stemte så tenk litt gjennom om du f.eks er litt dømmende og lite hensynsløs så kan man være litt obs på det og prøve å forbedre seg litt.
Tankekjør er en del av opplevelsen ganske ofte, og det er ikke alltid at tankene er genuine.
Det var en vanskelig opplevelse men tenk litt over om noe bare er surr og om noe evt stemmer.
Er lett å overanalysere og det lager bare et tankegang som det ikke kommer noe godt ut av.
Om noe av opplevelsen gjør at du vil forbedre deg, bra, da har du lært noe positivt.
Det er først og fremst en dårlig tripp om man ikke lærer noe.
Men alt på sopp er ikke nødvendigvis en høyere sannhet.