Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1783
Hei freaks Har vært fast leser på forumet en del år nå, men det er først nå jeg laget meg profil da jeg hadde noe jeg faktisk lurte på. Beklager at jeg lager en helt ny tråd ang. dette, men hver så snill ikke slett den med det første. Det jeg lurer på er om jeg ikke kommer til å få noen effekt av 2 x 7.5 mg imovane nå når det er ca 1,5 uke siden jeg tok disse dosene: Mandag: 3 x 7.5 mg, tirsdag: 5 x 7.5 mg, onsdag: 6 x 7.5 mg, torsdag: 8 x 7.5 mg, fredag 9 x 7.5 mg ( hvis jeg husker rett) Sånn ellers, når det er en god stund siden jeg har spist imovane pleier jeg å få god effekt av 2 stk, men nå er jeg veldig usikker på om jeg får det etter bare 1,5 uke med de høye dosene. Eller trenger man ikke mange dagene før toleransen synker igjen? Beklager for rotete innlegg, men jeg skriver fra mobil. Håper på kloke svar :-)
hva med og prøve ?
Trådstarter
6 0
Har bare de 2 stk, så ville dere prøvd med litt alkohol vedsiden av?
Imovane er innsovningstabletter og vil ikke dosere ut virkestoffg gjennom hele natten.
Har du nå to stk? Hvilken styrke, og hvor mye alkohol tenker du å blande oppi dette? Men utifra HI så ser det ut som om du fint skal kunne ta de to og kunne drikke ved siden av uten at det skal få katastrofale konsekvenser.
Trådstarter
6 0
Sitat av Andromeda27 Vis innlegg
Imovane er innsovningstabletter og vil ikke dosere ut virkestoffg gjennom hele natten.
Har du nå to stk? Hvilken styrke, og hvor mye alkohol tenker du å blande oppi dette? Men utifra HI så ser det ut som om du fint skal kunne ta de to og kunne drikke ved siden av uten at det skal få katastrofale konsekvenser.
Vis hele sitatet...
2 x 7.5 mg har jeg nå. Orker ikke å sløse de bort om jeg ikke kommer til å få noen effekt av de, da venter jeg heller. Med effekt mener jeg en svak og chill rus :-)
Jeg vil anbefale deg å spare Imovanen når du har tatt så mange for bare en uke siden. SPAR dem, ikke bland med alkohol. SPAR!

DVS:
Du vil få enten lite eller ingen effekt denne gangen, etter min erfaring.
Trådstarter
6 0
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Jeg vil anbefale deg å spare Imovanen når du har tatt så mange for bare en uke siden. SPAR dem, ikke bland med alkohol. SPAR!

DVS:
Du vil få enten lite eller ingen effekt denne gangen, etter min erfaring.
Vis hele sitatet...
Takk for svar :-)
Har mye erfaring med imovane og en del andre piller. Har sluttet though, men skal spare meg for moralen. Anbefaler ikke å drikke mer en et glass vin eller to evnt to-tre pils om du skal blande med alkohol. Alkoholen forsterker virkningen, så pass på å ha kort vei til sengen
Sist endret av Dempsey83; 26. august 2012 kl. 03:54.
Imovane og fylla er konge. Bare vær delsom med imovanen så vil du ikke angre
Trådstarter
6 0
Sitat av Dempsey83 Vis innlegg
Har mye erfaring med imovane og en del andre piller. Har sluttet though, men skal spare meg for moralen. Anbefaler ikke å drikke mer en et glass vin eller to evnt to-tre pils om du skal blande med alkohol. Alkoholen forsterker virkningen, så pass på å ha kort vei til sengen
Vis hele sitatet...
Så du vil anbefale 2 stk + 2-3 glass vin for en chill rus? Tenkte den samme doseringen selv
De fleste søvneksperter mener at pasienter med akutte søvnproblemer kan ha nytte av hypnotika i en kortere periode. Av og til vil en ukes behandling med sovemidler være nok til å snu en vond utvikling. Effekten av hypnotika avtar vanligvis ved langvarig bruk, noe som ofte medfører behov for høyere doser. Nyere forskningsdata kan faktisk tyde på at langvarig bruk av sovemidler kan opprettholde og forverre søvnproblemene. Flere undersøkelser viser at sovemidler mister effekt på søvn etter noen uker med kontinuerlig bruk. Hovedregelen her er altså at du bør benytte deg av lavest mulig dose i kortest mulig tid. For å få gunstig effekt på søvnen bør du også redusere dosen over tid ettersom hjernen venner seg til stoffet (noe som da forverrer søvnen).

Et annet tips er å ta et glass grapefruktjuice før du tar Imovane. Eventuelt ta 400 mg av cimetidin rundt 30 min før du tar Imovane. Cimetidin er en rimelig potent CYP 3A4 isozym inhibitor, og Imovane later til å fungere bedre med mindre magesyre.
Det stemmer dette med grapefruktjuice men har ikke prøvd cimetidin, hvor får man kjøpt dette tro?
Sitat av troollet2k Vis innlegg
Så du vil anbefale 2 stk + 2-3 glass vin for en chill rus? Tenkte den samme doseringen selv
Vis hele sitatet...
Rundt to glass burde gjøre susen ja. Om du liker "synke godt ned i sofaen rus"