Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  157 41613
Hadde vært på sydenferie i 14dager, var hjem i 1uke før jeg igjen dro på sydenferie (1uke).
Når jeg kom hjem handla jeg meg 5g (dette på en søndag)
Jeg ble syk på tur hjem fra den siste sydenturen så Mandag ble jeg hjemme fra jobb. Dagen gikk til litt røyking og WoW.

Ca. klokken 1300 ringer det på døra, jeg åpner ikke da det er ingen som skal ha tak i meg eller de jeg bor sammen med på dette tidspungt. Det ringer på døra i ca 5minutter til.
Jeg går da til slutt ned (holder til i 2. etg i huset) for å åpne, da ser jeg en utlening står på verandaen og prøver å åpne verandadøra.
Jeg går bort dit, åpner litt å spørr hva han gjør dær (jeg trodde dette var en innbruddstyv som først ville sjekke om noen var hjemme for å så bryte seg inn)
Mannen tar fram et skilt dær det står at han er fra Politiet, så roper han plutselig "jeg har kontakt her, han er her".
Da kommer det 2andre politimenn fram, de hadde da stått å omringet huset.

De viser fram en lapp som jeg ikke får se på, men som de sier er en ransakelsesordre og brøyter seg inn.

Jeg spørr om hvorfor de er her og får til svar at de har "Ligasprenging" dær de tar alle "store" dealere.
Jeg forklarer at jeg har vært på ferie sammenhengende i nesten 1mnd og hadde kjøpt 5g hasj dagen jeg kom hjem fra ferien.
De henter dette etter jeg har fortalt hvor det ligger, følger meg ut i sivilbilen å kjører meg ned til stasjonen.
Der får jeg beskjed om at dette tar ikke lang tid i det heletatt de skulle bare skrive ut noe papir så kunne jeg få dra hjem.
Endte med 8timer på glattcelle, 6000 i bot.

Skal også nevnes at når jeg ble kjørt ned til stasjonen kjørte politiet i 60 i 30 sone, uten blålys.
Når jeg nevnte dette ble politifolka sure å sa "det er du som har gjort noe ulovlig her, ikke oss"

De tok kanskje 20stk denne dagen på "ligasprenging" der jeg vet personlig vet om 4 som aldri har rørt dop og 5stk som bare handler smått i ny og ne til seg selv.
Hva slags ligasprenging er nå dette, setter inn store ressurser på å ta småbrukere?
De hadde tidligere på dagen vært hjem til mine foreldre, da jeg hadde post adresse dit, søstra mi åpnet døren og sa jeg var hos kjæresten.
De svarte henne med at "ja er han ikke der, så skal vi hente han på jobb"
Holder politiet på sånn, henter folk fra arbeid i arbeidstiden?
Jeg hadde 100% mista jobben hadde snuten henta meg der. Så egentlig hadde jeg råflaks som var syk denne dagen.
Denne tråden viser ufattelig mange flere "små" brukere som blir tatt en jeg skulle tro.

Jeg kjenner selv flere "small timers" som blir tatt, mens de som selger bøttevis med piller og amf sitter helt trygt på podiet, selvom de selger til gud og hvermann....

Syntes det er synd å se ting som at politiet brøyter seg inn hos folk uten å vise ransakelsesorderen ordentlig, bruker løgn og villedning som avhørsmetoder osv.

Jeg bor i England nå, og her er politiet helt anderledes enn hjemme. Høfligere, begjelpelige og følger "boken".
^
Tror du de tyngste narkodealerne henger på freakforum?
Sitat av brgz Vis innlegg
^
Tror du de tyngste narkodealerne henger på freakforum?
Vis hele sitatet...
Jeg dealer mengder med pulver&piller, veier 250kg og har alltid ipad med meg på "jobb" for å sjekke hva freaksa har funnet på siden sist
Kvalifiserer det?

Seriøst, de fleste som selger kvantum gjør det diskrè og lever normalt utenom. Resten ryker stortsett til, det kan ta noen år, men de blir tatt..
Joda, du vet nok selv best om du er en stordealer, men de poster ikke om episoder hvor de blir busted på freakforum. Isåfall er det uprofesjonelt
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av pidget Vis innlegg
Jeg dealer mengder med pulver&piller, veier 250kg og har alltid ipad med meg på "jobb" for å sjekke hva freaksa har funnet på siden sist
Kvalifiserer det?

Seriøst, de fleste som selger kvantum gjør det diskrè og lever normalt utenom. Resten ryker stortsett til, det kan ta noen år, men de blir tatt..
Vis hele sitatet...

Jeg tror han mente "tyngste" som de som selger mest,ikke veier mest
Jeg vet om en som dealer stort.
Han kan selge fra 10gram - 1kilo hasj pr. dag. alt ettersom hvor mye han gidder å pushe (Dette blir det fort penger av!!)

Han er å starten av 20årene, er pensjonist, altså han har fått utdelt et kort dær det står han er pensjonist å skal betale halv pris på buss etc.
Han mottar 120 000 i året av NAV (hvorfor han får så mye aner jeg ikke.)

Vet at han MANGE ganger har blitt tatt med 200gram - 700gram hasj. (han selger også, xtc, amf, cola, div benzo piller, LSD osv når han får tak i det)
Han har ALDRI blitt fengslet, den største boten han har fått er på 7000,- (noe som er mindre enn hva jeg har fått for bruk og oppbevaring av 4gram hasj)

Dette er et eksempel på hvordan politiet bruker tiden sin på, de tar inn småbrukere, gir de 6000 i bot men gir faen i "stor-dealeren"
Hvorfor gjør de dette? Jo jeg tror det er en veldig lett måte for staten å dra inn penger på, la han store dealeren gå fri så de småbrukerne kan bli tatt gang etter gang, dag etter dag.

Dette blir så feil at jeg nesten får nerd-rage her jeg sitter.
Sitat av Kal87 Vis innlegg
Dette er et eksempel på hvordan politiet bruker tiden sin på, de tar inn småbrukere, gir de 6000 i bot men gir faen i "stor-dealeren"
Hvorfor gjør de dette? Jo jeg tror det er en veldig lett måte for staten å dra inn penger på, la han store dealeren gå fri så de småbrukerne kan bli tatt gang etter gang, dag etter dag.
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om å dra inn penger. Bøtene du snakker om her er bare lommerusk i forhold til hvor mye politi og rettsvesen koster oss.

Målet er å kjøre gjennom flest mulig saker, slik at politiet får rettferdiggjort sin eksistens og blir sikret mer midler.
Det handler også om å pynte på oppklarings-statistikkene. Besittelse er en slam-dunk i rettsapparatet, mye lettere enn å huke en øst-europeisk bande.

Dessuten viser jo tråden her at småbrukere stort sett er idioter. "Ja, jeg har masse dop liggende", "viste dem hvor det var", osv.. Dealerne du snakker om gjør ikke slikt, og hvis de blir tatt så har de kontakter og gode advokater som sørger for at evt. straff blir så lav som mulig.

http://www.youtube.com/watch?v=6wXkI4t7nuc -- Dette gjelder i Norge også..
Sist endret av dweeb; 12. november 2010 kl. 16:07.
Gutta, seriøst, skjerp dere. Politiet prioriterer ikke de som tar seg en joint i ny og ne, de som dealer dop på et lite-til semi stort nivå blir som regel bustet så fort de kommer på politiet sin radar.Om det er folk som holder på i lengre perioder så er det hvertfall dem som holder seg kun til røykingsen. Er altfor mangen som har hørt om en kis som kjenner en kar som muligens mener at........, seriøst, bare ta av blindersa
Sitat av hideout Vis innlegg
Gutta, seriøst, skjerp dere. Politiet prioriterer ikke de som tar seg en joint i ny og ne, de som dealer dop på et lite-til semi stort nivå blir som regel bustet så fort de kommer på politiet sin radar.Om det er folk som holder på i lengre perioder så er det hvertfall dem som holder seg kun til røykingsen. Er altfor mangen som har hørt om en kis som kjenner en kar som muligens mener at........, seriøst, bare ta av blindersa
Vis hele sitatet...
Fint at noen tror at politiet prioriterer saker av større betydning. Som jeg skrev på forrige side så rykket de ut i 3 biler, 6 tjenestemenn og 2 hunder for å ta meg. En student som røyka i ny og ne...
Sitat av hideout Vis innlegg
Gutta, seriøst, skjerp dere. Politiet prioriterer ikke de som tar seg en joint i ny og ne
Vis hele sitatet...
Politiet prioriterer én ting (helt til de får beskjed av høyere hold om å gjøre noe annet), og det er enkle saker som raskt og effektivt kan oppklares (og gjerne gjøre litt big deal av det samtidig). Med andre ord så faller gruppen du nevner rimelig godt innenfor dette.

Har selv hatt hundepatruljen (3-4 politi) på uventet besøk, i mine yngre dager, en dag jeg plutselig fikk for meg ideen om å fyre av 2 gamle 'hylere' fra nyttårsaften utendørs... alt som skulle til var en irritert nabo, og vips full utrykning et par timer senere.
Jeg har hvertfall ALDRI opplevd noe forfølgelse fra politiet sin del grunnet røyking, ikke har jeg hørt om at det skjer med noen av de uttalige stonerne jeg kjenner. Jeg ser bare argumentet bli kastet ut av alle som røyker som om det var et stort problem. Min erfarning med politiet er at de driter langt i hvem som tar seg en spliff, de har fått uttalige skriv fra justministeren senere åra om at det er bakmennene og de som selger narkotikaen som skal prioriterest. Om du får en rassia pga halve mobillista di er dealers er en annen sak. Klart når politiet arresterer folk for par plater eller kilo og finner deres meldinger overalt i innboxen så må de reagere, det er ikke så jævlig rart. Men å sitte å tro at joint-røykere blir prioritert mer enn de som dealer, eller de som er i harde dop miljø...get out. Aldri opplevd noe som skulle tilsie noe sånt. Siste årene har ikke det å ta brukere vært noe spesielt prioritert at all, utenom når de har sine uroaksjoner mot unge miljø...
Hideout

Åpne øya litt da!
Se her f.eks: http://www.dagbladet.no/a/13886369/
"Tidenes største narkorazzia"


Totalt ble 44personer tatt med tilsammen 55gram Amfetamin, 230gram Hasj og 32000kroner
Dette utgjør 1.25gram Amfetamin, 5gram hasj og 700kroner pr. hode. = ei uke med chill + ei helg med futt i.

Her ser vi nok en gang at politiet aksjonerer mot småbrukerne, dette blir det penger i kassa av.
44stk x 6000(gjenomsnittlig bot for bruk/oppbevaring av narkotika) = 264 000,-
Så kan de vente et par uker for å så ta alle 44 på ny = 264 000 ekstra kroner.

Hvorfor har ikke politiet fokus på de som dealer Amfetamin, Kokain, Xtc, Heroin, det som VIRKELIG skader istede for å konstant gå etter de som bruker hasj.

Kjenner så mange som går fri år etter år å dealer harde stoffer, fordi politiet bruker tid å krefter på hasj og småbrukere.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det er faen meg helt sykt hva de prioriterer og bruker penger på.
jeg å en annen kompis var hos en annen kompis å faren hans da purken slo inn døra med sånn jernstokk (vet ikke hva det heter) i en razzia for noen måneder siden UTEN å vise ransakelse ordre.. det ble funnet ca 60-70g amf, men personen som eide det tok det på seg, men alikevel måtte vi andre som ikke ble tatt med noe som helst (ingen hadde røyka eller noe) tatt med til stasjonen å så å si tvunget til å pisse å kun en person ble strippet helt (MEG) hva faen, vi ble med uten stress (fikk såvidt ta på oss sko å jakker) latterlig.... alle slo ut på thc, noen på amf, så vi sitter nå å venter på bota.. de er drittsekker for en grunn, penger å som tidligere nevnt, lette saker som er oppklart fort..
Kverulante og trangsynte er de og. Jeg prøvde å snakke meg unna med å si at det de holder på med er latterlig og at de burde prioritere andre saker, samt at jeg motbeviste (Eller snakka da..) generell propaganda om cannabis. Men kverulante var de og sa: Nei det er farlig, jeg kjenner en som har vært i kontakt med oss tidligere som har dødd av overdose. Jeg fortsatte og fortsatte helt til vi nådde stasjonen, til slutt trua han meg at de skulle dra hjem til meg for å lete etter mer om jeg ikke holdt tåta. Men hvem vil høre på en ''dum stoner''? Huff
Ble tatt for rundt 2 - 2.5 gram. erkjente meg skyldig i besittelse,bruk og kjøp hva kan jeg vente meg i bot?
jeg nektet i starten og gjemte det på kroppen, de fant ingenting på meg før de sa de skulle ta meg ned til stajsonen på en grundigere kroppssjekk, da inrømte jeg det etter jeg blei lagt i jern og satt i bilen. har dette noe og si på bot/straff?
hvor mye kan jeg vente meg i bot??
Sitat av phuckedup Vis innlegg
Ble tatt for rundt 2 - 2.5 gram. erkjente meg skyldig i besittelse,bruk og kjøp hva kan jeg vente meg i bot?
jeg nektet i starten og gjemte det på kroppen, de fant ingenting på meg før de sa de skulle ta meg ned til stajsonen på en grundigere kroppssjekk, da inrømte jeg det etter jeg blei lagt i jern og satt i bilen. har dette noe og si på bot/straff?
hvor mye kan jeg vente meg i bot??
Vis hele sitatet...
Regner med at dette er ditt første møte med politiet, og at det er cannabis det er snakk om. Med tanke på at du er en first time offender og antall gram du ble tatt for, vil jeg tippe at du slipper unna med en bot på rundt 3000 norske kroner.

Å nekte for besittelse når en havner i en slik situasjon er ikke en uvanlig affære. Jeg vil tro at det er i de færreste tilfeller at dette fører til noe større utslag på boten. Så lenge du oppførte deg sivilisert og behersket etter at de la deg i jern, så tror jeg nok ikke du vil lide noe ekstra på grunn av en kjapp [COLOR="White"]hvit[/COLOR] løgn.
Sist endret av Tengel; 21. desember 2010 kl. 05:40.
Sitat av phuckedup Vis innlegg
Ble tatt for rundt 2 - 2.5 gram. erkjente meg skyldig i besittelse,bruk og kjøp hva kan jeg vente meg i bot?
jeg nektet i starten og gjemte det på kroppen, de fant ingenting på meg før de sa de skulle ta meg ned til stajsonen på en grundigere kroppssjekk, da inrømte jeg det etter jeg blei lagt i jern og satt i bilen. har dette noe og si på bot/straff?
hvor mye kan jeg vente meg i bot??
Vis hele sitatet...

fikk 5000 jeg for akkurat samme greiene
Hvordan funker det med forelegg da? For man forenklet forelegg for første-gangs-bruk av cannabis? Atså, kommer det på rullebladet?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Hvordan funker det med forelegg da? For man forenklet forelegg for første-gangs-bruk av cannabis? Atså, kommer det på rullebladet?
Vis hele sitatet...
Alt du blir straffet for kommer på rullebladet.

Og om du får et forenklet eller vanlig er avhengig av mengden, og trenger nødvendigvis ikke være avhengig om det er første gangen eller ikke. Du kan få et forenklet forelegg flere ganger, men de vil nok straffe deg strengere etterhvert.
Man får ikke forenklet forelegg ved narkotikaovertredelser. Man får ett forelegg.
Sitat av caperno Vis innlegg
Man får ikke forenklet forelegg ved narkotikaovertredelser. Man får ett forelegg.
Vis hele sitatet...
Hva er forskjellen?
Sitat av caperno Vis innlegg
Man får ikke forenklet forelegg ved narkotikaovertredelser. Man får ett forelegg.
Vis hele sitatet...
Du får mulighet til å godta et forenklet foredrag på stedet, ved mindre narkotikaovertredelser. Har selv fått dette, men takket pent nei. Når man ikke erklærer seg skyldig på stedet, mister man muligheten for forenklet forelegg, og du vil eventuelt få et vanlig forelegg i posten senere.
Hei freaks! Jeg skal til Amsterdam snart med noen kompiser, og lurer på om jeg kan bli tatt for noe hvis jeg fyrer meg en feit en rett før jeg går på flyet, og kommer grisefjern/stein til Gardermoen?
Skal ikke ta med meg noe som helst hjem, men kommer sikkert til å lukte pot og ha synlig røde øyne. Noen som har noen erfaringer med dette?
Ja. Jeg røyka en dritfeit jævel utafor flyplassen. Ikke i amsterdam men i holland. Folk så litt stygt på meg, men jeg dreit i det, og stakk inn på flyplassen før noen ansatte så meg. Fyrte hele da, men var litt noia. Alt gikk fint, jeg var GRISEFJÆRN på flyet. Luktet sikkert rotte..
Sitat av Cruz Vis innlegg
Hei freaks! Jeg skal til Amsterdam snart med noen kompiser, og lurer på om jeg kan bli tatt for noe hvis jeg fyrer meg en feit en rett før jeg går på flyet, og kommer grisefjern/stein til Gardermoen?
Skal ikke ta med meg noe som helst hjem, men kommer sikkert til å lukte pot og ha synlig røde øyne. Noen som har noen erfaringer med dette?
Vis hele sitatet...
Fløy hjem fra Amsterdam for en måned siden, og da var det ikke noe problem å gjøre det. Flere andre som også gjorde det forsåvidt. Verdt å nevne at det skal mye til for å fortsatt være påvirket ved røyking når du lander.

Husk at man bruker ca 2 timer, før du boarder flyet. Så varer flyturen i ca halvannen time. Jeg er i hvert fall helt tilbake til meg selv etter rundt 2 timer som oftest.

Kos deg!
Sitat av Crabman Vis innlegg
Du får mulighet til å godta et forenklet foredrag på stedet, ved mindre narkotikaovertredelser. Har selv fått dette, men takket pent nei. Når man ikke erklærer seg skyldig på stedet, mister man muligheten for forenklet forelegg, og du vil eventuelt få et vanlig forelegg i posten senere.
Vis hele sitatet...
Har du noe fakta å vise til her? Det er stadig folk som påstår dette, men jeg har ennå tilgode å se ett forenklet forelegg som er skrevet ut pga. en narkotikaovertredelse. Jeg har til og med utlovet en "dusør" på kr 300,- til den som klarer å oppdrive bevis på at denne praksisen med forenklet forelegg eksisterer. Dette gjorde jeg tidligere i vinter her på forumet, men det er ennå ingen som har tatt kontakt, selv om flere i tråden hardnakket mente at de hadde fått ett forenklet forelegg.
Jeg hadde rassia hjemme nå for 3 dager siden. Politiet fant noen sneiper, en grinder, 3-4 ibux og et par åpna konvolutter fra DealExtreme. De virket faktisk mest interessert i ibuxen og konvoluttene. Likevel får jeg 2000 i bot for sneipene.
Så tusen takk for en nydelig julepresang, Jessheim politikammer.

BTW. Det er ikke noe som heter forenklet forelegg. Det er forelegg, punktum.
Hva er egentlig sjansen for å bli tatt som smårøyker om man tar sine forhåndsregler?

Kjøper kun fra en person.
Aldri over sms, mail eller lignende som lagres.
Kanskje gå så langt at man ikke lagrer skiten hjemme? Grave det ned i skauen til en koselig anledning for eksempel.


Folk her hyler osm besatt når smårøykerene taes, men hvor mange er det som egentlig blir tatt iforhold til alle de som ikke blir tatt?



Og foresten: God Jul ..
Sist endret av Bombasa; 24. desember 2010 kl. 16:05.
du hører bare om de som blir tatt sånn er det med alt.
Hadde mange av de gutta jeg har vært bak lås å slå sammen med lest dette, så hadde de ledd seg ihjel !
har vært både på Ullersmo og Oslo kretsfengsel (begge lukkede avd)
ingen klager så mye som småkjeltringene !
de som sitter 5-10-15år hører du skjelden noe syting ifra, men de på 1uke til 12mnd er de største drittunga inne stortsett..

fins unntak, men dessverre ekstremt få !

poenget mitt er-

Don`t do the crime if you can`t do the time !

holde seg unna og leve nykternt og kjedelig, (etter min mening)
er det som er tingen hvis du er balleløs
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av doicare Vis innlegg
de som sitter 5-10-15år hører du skjelden noe syting ifra, men de på 1uke til 12mnd er de største drittunga inne stortsett..
Vis hele sitatet...
Først og fremst... De som sitter inne 5-15 år, har ofte gjort noe så jævlig, som ofte går utover andre uskyldige mennesker, at de fortjener straffen.

Men å snu absolutt hele livet til en stakkars stoner på hodet pga. noen gram med cannabis, det blir bare helt feil. Så jeg skjønner godt at folk syter. For noe er feil i kongeriket Norge!
▼ ... noen uker senere ... ▼
De her som har blitt tatt. Kunne dere enkelt og greit gått ned til en politistasjon for å avklare en sak/annmelde noen for eksempel? Spør ut av ren nyskjerrighet. For jeg vet at jeg hadde blitt pissnervøs, selvom jeg veit jeg ikke hadde røyka på et par dager eller har noe på meg (Sett fra fiktiv scenario)
Jeg blei tatt for første gang nå ikveld.Blei stoppa av noen sivil snut innpå oslo s,og blei tatt med 1gram med hasj.For den lille grammern der så sa dem at jeg kom til og få 10 000kr i forelegg...hva i helvete,10 lapper for en grammer,det er jo helt sinnsykt mye!
Dobbelt så mye som det egentlig burde være ca.
kjedelig streiting
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Jeg blei tatt for første gang nå ikveld.Blei stoppa av noen sivil snut innpå oslo s,og blei tatt med 1gram med hasj.For den lille grammern der så sa dem at jeg kom til og få 10 000kr i forelegg...hva i helvete,10 lapper for en grammer,det er jo helt sinnsykt mye!
Vis hele sitatet...
Som han over sier så pleier foreleggene for brukerdoser av cannabis å være på mellom 3 og 5k. Husker dog at for en tid siden når politiet hadde aksjoner mot folk som solgte og kjøpte ved Akerselva så sa de at folk som ble tatt for å kjøpe ville få ca 10k i bot. Kan nok hende det også gjelder området rundt Oslo s pga den åpenlyse omsetninga rundt der.
Takker for svar..Men jeg har ikke tenkt til og betale dette forelegget.Har sonet i fengsel før får ubetalte bøter,så soner heller for detta og.
Men dere som har blitt tatt for knark,hvor lang tid tokk det før dere fikk forelegget i posten'?Har lyst til og bli ferdig med den saken her så fort som mulig.Jeg har null inntekt for tiden så jeg vil så fort som mulig inn og sone for dette.Herregud,åpen anstalt er jo som en leirskole.Mye bedre og sitte der i 2 uker enn og betale 10lapper,som jeg ikke har.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Det ironiske er jo at det koster staten 10 ganger så mye
Jepp,og det gjør meg glad at det koster staten så mye.Jeg synes det er helt på trynet og få 10 000 kr i forelegg for besittelse av så lite som ett gram hasj.
Det er egentlig til og le av med tanke på at en bekjent av meg ble tatt med 3 kvartinger heroin og fikk 3500kr i forelegg.Ett sted har det gått VELDIG galt i narko-politkken i oslo/Norge!
Latterlig at det er sånn i det hele tatt, hvem har egentlig bestemt dette?
Det har vi borgere gjennom våre folkevalgte bestemt.
Har du lest aftenposten's artikkel idag? http://www.aftenposten.no/nyheter/os...cle4011485.ece

Helt latterlig eller? Når samme folk blir tatt gang på gang, og de ikke engang får lov til å oppholde seg i Norge, begynner det å bli på trynet om folk tror at dette faktisk hjelper. Vi trenger en ny reform! Vi trenger forandring i narkotika-lovgivningen.

Du syns det er bra at det er dette politiresursene går til? Det er sånn det burde være?
Er det meg du spør? Jeg mener at vi er på helt feil vei og ror når det kommer til narkotikapolitikk. Men, vi ligger ikke så langt bak resten av verden på dette området heller, så vi er iallefall ikke alene.
Dersom vi f.eks hadde legalisert Cannabis så hadde mesteparten av narkokriminalitet forsvunnet over natta, noe som hadde frigjort politiressurser som man kan bruke til viktigere ting, noe det meste er sett i forhold til det å trakassere ellers lovlydige mennesker for ens ruspreferanse.

Meen, noe godt fører jo denne forbudspolitikken med seg! Uten den, så hadde jo ikke disse menneskene som står ved akerselva hatt noe annet enn trygda å livnære seg på. De som er her ulovlig hadde jo ikke hatt noe penger i det hele tatt, og måtte i såfall ha skrivet flere bøker eller stjålet flere påhengtsmotorer. Takket være dette forbudet så har vi hjerteskjærende historier slik som denne artikkelen, som omhandler en stakkars 39-år gammel asylsøker som har bodd her i ni år uten papirer. Hadde det ikke vært for amfetamin, kokain og hasj, så hadde denne asylsøkeren vært ille ute!
Viktigere ting bør prioriteres. Mener jo jeg også. Jeg vet ikke om du er seriøs, men jeg tror hvertfall ikke det "redder" noen å drive med rus. Hvis han kan få et sted å bo og få hjelp med problemene sine i et land er det vel det beste som kan skje. Det kan ikke være særlig fett å oppholde seg ulovlig i et land...
Jeg er seriøs. Det var ett forsøk på satire.
Med andre ord. Vi er enige.
Hvor lang tid tar det før man får forelegget i posten? Jeg ble tatt ca 10. januar.
Ble tatt med THC i urinen, hvor stor bot får man?
Politimannen jeg prata med snakka om 2-3000. Er dette riktig?
Sitat av experion Vis innlegg
Hvor lang tid tar det før man får forelegget i posten? Jeg ble tatt ca 10. januar.
Ble tatt med THC i urinen, hvor stor bot får man?
Politimannen jeg prata med snakka om 2-3000. Er dette riktig?
Vis hele sitatet...
Hvor lang tid det tar varierer nok. Hørt om tilfeller opp til et år senere, men jeg fikk mitt ca. 1 mnd etter bust 3 lapper høres nogenlunde riktig ut, hvert fall hvis det var første gang du ble tatt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg og en kompis satt ved Akerselva og røyka etter skolen en dag i høst. Onkel Blå kom gående og de spotta oss lenge før vi så dem. Jeg lente meg tilbake og holdt henda i fanget for å signalisere at jeg ikke lager bråk. "Dette var ikke så lurt gutta" sa den ene. De spurte oss om alder, og siden vi begge hadde fylt 18, lagde de ikke noe mer stress. Jeg måtte kaste mekket på elva, men de ransaket meg ikke og fant ikke de grammerne jeg hadde i lomma. De tok heller ikke navnene på oss så jeg har fremdeles aldri offisielt vært i kontakt med politiet.
Sitat av Olum Vis innlegg
Jeg og en kompis satt ved Akerselva og røyka etter skolen en dag i høst. Onkel Blå kom gående og de spotta oss lenge før vi så dem. Jeg lente meg tilbake og holdt henda i fanget for å signalisere at jeg ikke lager bråk. "Dette var ikke så lurt gutta" sa den ene. De spurte oss om alder, og siden vi begge hadde fylt 18, lagde de ikke noe mer stress. Jeg måtte kaste mekket på elva, men de ransaket meg ikke og fant ikke de grammerne jeg hadde i lomma. De tok heller ikke navnene på oss så jeg har fremdeles aldri offisielt vært i kontakt med politiet.
Vis hele sitatet...
Godt politarbeid i mine øyne. Jeg håper imidlertid du skjønner hvor heldige dere var, og at hvis dere fortsetter i samme løypa er dere nødt til å bli tatt igjen før eller siden, og da er det ikke trolig at dere er like heldige. Grip sjangsen dere har fått, hold rullebladet rent!
Sist endret av felix_poker; 8. februar 2011 kl. 11:51.