Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1390117
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Hva vet du om den sistnevnte ikke stemmer AP fra før? AP står ganske sterkt fra før av, de er gjenvalgt, det første partiet som har blitt gjenvalgt siden 1993, og de første for en flertallsregjering siden 1969.
Vis hele sitatet...
Uten at jeg synes det er verdt å diskutere så veldig så skriver den første at han nå faktisk kommer til å stemme og da på AP, mens den siste sier at han nå skal stemme for første gang i sitt liv og også han på AP.

Det er forresten ikke uvanlig at sympatistemmer påvirker det endelige valgresultatet.
kjedelig streiting
Lykke til med å lage en så svær bombe med 6,8 liter rc fuel som inneholder 30% NM. Antagligvis en del Al inne i bildet og ja.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Var det ikke Annmal? Siden han kjøpte 150 kg al.
Vis hele sitatet...
I stedet for å spørre om ting som er blitt forklart mange ganger tidligere i tråden så anbefaler jeg å titte på db.no hvor det meste nå står forklart, eller lese litt lengre bakover i tråden da du vil finne mye av det du svarer på
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Uten at jeg synes det er verdt å diskutere så veldig så skriver den første at han nå faktisk kommer til å stemme og da på AP, mens den siste sier at han nå skal stemme for første gang i sitt liv og også han på AP.

Det er forresten ikke uvanlig at sympatistemmer påvirker det endelige valgresultatet.
Vis hele sitatet...
Enig i at det ikke trenger å diskuteres Men så vidt jeg ser, ved den linken du ga meg, så sier han ingenting om at han skal stemme for første gang. Med mindre han har sagt det tidligere, som ikke kommer fram i linken.

Her er forøvrig linken: http://freak.no/forum/showpost.php?p...postcount=1966
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Det er forresten ikke uvanlig at sympatistemmer påvirker det endelige valgresultatet.
Vis hele sitatet...
Når det er eit par år til neste stortingsval, så trur eg ikkje det vil få så store effekter heilt ærleg. Det kan få effekter i årets kommuneval, men dei er meir prega av personval enn partival ofte.
Hvorfor svarer ikke politiet på spørsmål fra de som snakker engelsk?
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Enig i at det ikke trenger å diskuteres Men så vidt jeg ser, ved den linken du ga meg, så sier han ingenting om at han skal stemme for første gang. Med mindre han har sagt det tidligere, som ikke kommer fram i linken.

Her er forøvrig linken: http://freak.no/forum/showpost.php?p...postcount=1966
Vis hele sitatet...
Sorry, glemte å legge ved kilde til det jeg påsto om at sympatistemmer kan påvirke valgresultat og kan ikke endre forrige post
http://no.wikipedia.org/wiki/Zenko_Suzuki
Sitat av Affo Vis innlegg
Hvorfor svarer ikke politiet på spørsmål fra de som snakker engelsk?
Vis hele sitatet...
De blir som regel besvart til slutt. De får en "egen" pressekonferanse.
er det bare meg som er veldig interresert i vennekretsen og miljøet til ABB?
Leser jo endel hint i manifestet, og noen av disse er jo ikke vanskelig å finne ut hvem er..... både navn, jobb og alder er jo oppgitt...samt noe namedropping av "Jon-Niclas" som er komiker med kompisen Anders....

Kanskje veldig ufint å publisere navn siden de er uskyldige, men når han også henger med disse etter han er ferdig med å lage bombene sine synes ihvertfall jeg det hadde vært fint å få vite hvordan dette var for de som snakket med han og møtte han...
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
I stedet for å spørre om ting som er blitt forklart mange ganger tidligere i tråden så anbefaler jeg å titte på db.no hvor det meste nå står forklart, eller lese litt lengre bakover i tråden da du vil finne mye av det du svarer på
Vis hele sitatet...
Tomacco kom med en feilopplysning, og jeg rettet på den.
Anbefaler alle å høre denne fantatiske fine sangen laget til ofre og pårørende:

http://osloexpl.blogspot.com/2011/07...ne-helter.html

Tar litt tid før den dukker opp på siden
Er det noen som link til film av markeringen i Oslo igår?
Sitat av EoT Vis innlegg
ligner litt på skadene fra Oklahoma City bombing. Kan noen bare ha parkert en bil full av kunstgjødsel utafor?
Vis hele sitatet...
.... You wizard
Sitat av mrbobson Vis innlegg
er det bare meg som er veldig interresert i vennekretsen og miljøet til ABB?
Leser jo endel hint i manifestet, og noen av disse er jo ikke vanskelig å finne ut hvem er..... både navn, jobb og alder er jo oppgitt...samt noe namedropping av "Jon-Niclas" som er komiker med kompisen Anders....

Kanskje veldig ufint å publisere navn siden de er uskyldige, men når han også henger med disse etter han er ferdig med å lage bombene sine synes ihvertfall jeg det hadde vært fint å få vite hvordan dette var for de som snakket med han og møtte han...
Vis hele sitatet...
http://www.byeogronning.no/ er jo komikervennene hans
Tråden på freak om Keten:
http://bit.ly/nRQImf
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Sitat av Klovner i Kamp Vis innlegg
Tråden på freak om Keten:
http://bit.ly/nRQImf
Vis hele sitatet...
Er vel ikke så mange på dette forumet som har bestilt derfra vel?
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Bang skrev vell noe om keten, men jeg blir veldig overraske om han er keten.
Vis hele sitatet...
Nå står det ikke noe om det i repotasjen heller.

Norsk Freakforum kunne [COLOR="Navy"]lese omtaler [/COLOR]av firmaet Keten postet av personer som kaller seg Bang, B-bang og Pyromaniac.
Hvorfor skal de være nervøse for noe som helst? Så vidt jeg har oppfattet så selger han vist ikke ulovlige midler. Og så langt de som har handlet ikke bruker det til noe ulovlig så har de vel intet å frykte? Bare mine tanker
Sitat av Korsfareren Vis innlegg
Ser gjentatte ganger på BBC, og TV2 blant annet, at flere som har kommunisert med Breivik hevder han var ekstremt intelligent.

Mens her inne avvises det gang på gang. Merkelig...

Og det er jo en kjensgjerning at det ofte tilter for ekstremt intelligente personer, og "bikker over".
Vis hele sitatet...
Det er ingen som påstår at Breivik var dum, men presse og deler av publikum tenderer til tider mot en tabloid fremstilling av Breivik som et geni. Når man går inn og leser større deler av det han har skrevet, så er det en del av oss som finner mye som "skurrer" - som altså ikke korrelerer i forhold til denne fremstillingen av Breivik som ekstremt intelligent. Hvorfor pressen har interesse av å fremstille Breivik som et geni er vel relativt åpenbart med tanke på at dette virker mer skremmende, mer sjokkerende, mer interessant.

Er det virkelig en kjensgjerning at ekstremt intelligente personer ofte bikker over? Vennligst definer "ofte", "ekstremt intelligent", og illustrer med eksempler. For meg høres det ut som tullprat. Ja, det er ekstremt intelligente personer som har bikket over, men det er også svært lite intelligente personer som har bikket over. Jeg tror snarere det er andre parametre du bør måle.

Fra http://www.dagbladet.no/2011/07/26/n...ivik/17460517/

Basert på tilgjengelig informasjon på nåværende tidspunkt, tror ikke Rosenqvist at Breivik blir erklært psykotisk i gjerningsøyeblikket.

- Han har vært altfor samlet til at han har handlet på psykotisk impuls. Men jeg understreker at det er rimelig og viktig at det blir utredet, sier Rosenqvist.
Sitat av Louche Vis innlegg
Det er ingen som påstår at Breivik var dum, men presse og deler av publikum tenderer til tider mot en tabloid fremstilling av Breivik som et geni. Når man går inn og leser større deler av det han har skrevet, så er det en del av oss som finner mye som "skurrer" - som altså ikke korrelerer i forhold til denne fremstillingen av Breivik som ekstremt intelligent. Hvorfor pressen har interesse av å fremstille Breivik som et geni er vel relativt åpenbart med tanke på at dette virker mer skremmende, mer sjokkerende, mer interessant.

Er det virkelig en kjensgjerning at ekstremt intelligente personer ofte bikker over? Vennligst definer "ofte", "ekstremt intelligent", og illustrer med eksempler. For meg høres det ut som tullprat. Ja, det er ekstremt intelligente personer som har bikket over, men det er også svært lite intelligente personer som har bikket over. Jeg tror snarere det er andre parametre du bør måle.
Vis hele sitatet...
Denne fyren var en feig idiot, han brukte 9 føkkings år på å blande kunstgjødsel og diesel, noe "ikke gjør dette hjemme" på NRK lagde og sprengte på tv (spol fram til 13:27).

Våpnene skaffet han gjennom å delta i skyteklubb og han var såpass n00b at han ikke klarte å finne på en plan som involverte å IKKE drepe mennesker i det hele tatt for å fremme "saken" sin, og klarte heller ikke å finne på en plan som ikke involverte å ikke bli tatt. Dessuten er det bare feige idioter som begynner å skyte ned BARN med maskinpistol og sniper-rifle iført skuddsikker vest.

Og den lille "twisten" med å sprenge en bombe ett sted og deretter skyte et annet sted når politiet er opptatt med bomben har blitt gjort i filmer som "die hard" og flere andre steder anyways...

Dessuten er halvparten av smøreriet gærningen har skrevet er kopiert direkte fra unabomber'n, resten er tullball fylt med smilefjes og sms-språk som "lol" og "wtf"... han er en drittunge som savner pappa'n sin, [u]ikke[/b] intelligent.
Sitat av Louche Vis innlegg
Det er ingen som påstår at Breivik var dum, men presse og deler av publikum tenderer til tider mot en tabloid fremstilling av Breivik som et geni. Når man går inn og leser større deler av det han har skrevet, så er det en del av oss som finner mye som "skurrer" - som altså ikke korrelerer i forhold til denne fremstillingen av Breivik som ekstremt intelligent. Hvorfor pressen har interesse av å fremstille Breivik som et geni er vel relativt åpenbart med tanke på at dette virker mer skremmende, mer sjokkerende, mer interessant.

Er det virkelig en kjensgjerning at ekstremt intelligente personer ofte bikker over? Vennligst definer "ofte", "ekstremt intelligent", og illustrer med eksempler. For meg høres det ut som tullprat. Ja, det er ekstremt intelligente personer som har bikket over, men det er også svært lite intelligente personer som har bikket over. Jeg tror snarere det er andre parametre du bør måle.

Fra http://www.dagbladet.no/2011/07/26/n...ivik/17460517/

Basert på tilgjengelig informasjon på nåværende tidspunkt, tror ikke Rosenqvist at Breivik blir erklært psykotisk i gjerningsøyeblikket.

- Han har vært altfor samlet til at han har handlet på psykotisk impuls. Men jeg understreker at det er rimelig og viktig at det blir utredet, sier Rosenqvist.
Vis hele sitatet...
Er jo flere som har uttalt seg om dette, og mener han ikke bør regnes som psykotisk. Alt er jo planlagt i mange år, noe som tyder på at han var helt "frisk" under gjerningsøyeblikket.

Mannen er jo åpenbart ikke frisk, bare så det er sagt. Og han vil mest sansynlig selv nekte for å ha vært i psykose i øyeblikket, da dette vil undergrave alt han står for.

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Denne fyren var en feig idiot, han brukte 9 føkkings år på å blande kunstgjødsel og diesel, noe "ikke gjør dette hjemme" på NRK lagde og sprengte på tv (spol fram til 13:27).

Våpnene skaffet han gjennom å delta i skyteklubb og han var såpass n00b at han ikke klarte å finne på en plan som involverte å IKKE drepe mennesker i det hele tatt for å fremme "saken" sin, og klarte heller ikke å finne på en plan som ikke involverte å ikke bli tatt. Dessuten er det bare feige idioter som begynner å skyte ned BARN med maskinpistol og sniper-rifle iført skuddsikker vest.

Og den lille "twisten" med å sprenge en bombe ett sted og deretter skyte et annet sted når politiet er opptatt med bomben har blitt gjort i filmer som "die hard" og flere andre steder anyways...

Dessuten er halvparten av smøreriet gærningen har skrevet er kopiert direkte fra unabomber'n, resten er tullball fylt med smilefjes og sms-språk som "lol" og "wtf"... han er en drittunge som savner pappa'n sin, [u]ikke[/b] intelligent.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det er ironisk, men du bruker jo selv språk som "n00b", så du graver deg ned litt her.

EDIT: Det er vel ikke helt sikkert at han brukte 9 år på å planlegge alt dette i realiteten.

Det med at han var medlem i skytterklubb er jo også usikkert, da det har kommet fram i tabloidene at det var en annen Anders.
Sist endret av KarlsenK; 26. juli 2011 kl. 17:27.
vet ikke om det er linket til før.
Anonymous starter "Operation UnManifest" de vil prøve å spre falske kopier av manifestet til ABB

Kilde
Anonymous burde holde seg unna saken - hva vil de oppnå med dette? Manifestet er jo allerede et
oppkok av vrangforestillinger. Folk som er skrudd nok til å ta det seriøst er trolig ikke skodd for å
skjønne evt. satire i en omskrevet versjon.

(OT: Forøvrig er de ikke mye "hackere" når de stiller opp i media og lar seg avbilde, selv med masker.
En skikkelig hacker hadde hacket seg til førstesidene, ikke snakket med journalister.)
Sist endret av PVestlandia; 26. juli 2011 kl. 17:53.
Noen som har noen referanser til alt tullet som står om Hindu Kush i manifestet?

Overblikk over tallene tilsier at han mener det foregikk mellom 800 og 1400 et sted, og at 80 millioner drept mens 100 millioner ble tatt til slave.

Der ja:
The Afghan historian Khondamir records that during one of the many repeated
invasions on the city of Herat in western Afghanistan, 1,500,000 residents perished (11).
Scholar K.S. Lal[22] analysed Indian demography for the period between 1000-1525. Lal
estimates that the numbers of Hindus who perished as a result of these campaigns was
approximately 80 million.
Vis hele sitatet...
Den påstanden faller på sin egen urimelighet når som helst.

http://en.wikipedia.org/wiki/World_population_estimates

Kjenner jeg har lyst til å lage en liste over alt av påstander i manifestet som er direkte feil.
Sitat av Klovner i Kamp Vis innlegg
Tråden på freak om Keten:
http://bit.ly/nRQImf
Vis hele sitatet...
Side 1: http://webcache.googleusercontent.co...=www.google.no

Side 2: http://webcache.googleusercontent.co...=www.google.no

Side 3: Den mest interessante iom dato får jeg plutselig ikke fram i google cache. Gjorde det igår...
Det er garantert blitt nevnt tidligere i tråden, men det ABB nevner om to andre celler i Norge kan jo ikke være annet enn vås. Han taper så mye mer ved å nevne det enn han tjener. Han forklarer jo også i sitt kompendium (ABB kaller det et kompendium; ikke manifest) at dersom man overlever en operasjon, bør man lure etterforskere til å tro at det finnes andre terrorceller. Celler som i realiteten ikke finnes.
vet ikke om dette har blitt nevnt, men Michael Savage har løst saken!

"The official story makes no sense," Savage told WND. "This looks like a classic conspiracy."

"This has all the appearances of a cover-up," Savage told WND. "They created their Reichstag fire. They found their Timothy McVeigh. They created their Jack Ruby. How could one man have blown up the downtown and then raced to the island to kill the teens?

"This is likely a fabrication of the Labour Party, who needs to hold onto power to enforce their multi-culturalist, Muslim-favoring, anti-nationalist views,"
Vis hele sitatet...

så klart! takk, Michael Savage!
Når er det egentlig pyro forumet forsvant? Hvis det forsvant samme dag som ABB opererte så syntes jeg det blir litt feil...
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Denne fyren var en feig idiot, han brukte 9 føkkings år på å blande kunstgjødsel og diesel, noe "ikke gjør dette hjemme" på NRK lagde og sprengte på tv (spol fram til 13:27).

Våpnene skaffet han gjennom å delta i skyteklubb og han var såpass n00b at han ikke klarte å finne på en plan som involverte å IKKE drepe mennesker i det hele tatt for å fremme "saken" sin, og klarte heller ikke å finne på en plan som ikke involverte å ikke bli tatt. Dessuten er det bare feige idioter som begynner å skyte ned BARN med maskinpistol og sniper-rifle iført skuddsikker vest.

Og den lille "twisten" med å sprenge en bombe ett sted og deretter skyte et annet sted når politiet er opptatt med bomben har blitt gjort i filmer som "die hard" og flere andre steder anyways...

Dessuten er halvparten av smøreriet gærningen har skrevet er kopiert direkte fra unabomber'n, resten er tullball fylt med smilefjes og sms-språk som "lol" og "wtf"... han er en drittunge som savner pappa'n sin, [u]ikke[/b] intelligent.
Vis hele sitatet...
Han brukte ikke 9 år på å lage bomben, men 9 år på å lage Manifestet + Planlegging. De folkene på NRK lagde ikke 1 tonn, de lagde en liten flaske. og fikk en dynamitt som skulle sprenge den. ABB har laget alt fra bunnen av, bomben, utløsningsmekanikken (Knuse aspering og lage etteller annet syre), politiklærene og "Lommer til å oppbevare diverse ting" + Testing, finne informasjon og kjøpe ingredienser.

Og du kan ikke være dum hvis du klarer å tjene 3 millioner kr på ett år.

Det han har kopiert av andre er informasjon om islamisering av andre, mens resten som er interesant er det han skriver om hvordan man gjør det. Det han har skrevet selv er alle ting man må tenke på om man skal gjennomføre et lignende ting. alt fra klær til forsvars teknikker.
Mulig jeg spør dumt nå, men hvordan fikk han bomben inn i bilen? Var det små bomber kanskje? Hvis ikke, kan dette ha noe med den mini-mc'en det er snakk om?
........og konspirasjonsteoriene er i gang for fullt

http://youtu.be/yYZIzZCMsBY

http://www.infowars.com/

alex jones sefølgelig he,he
Nå slo wrap meg til målet med 1 sekund hehe
Sist endret av Sqq; 26. juli 2011 kl. 18:02.
Sitat av shonny Vis innlegg
Mulig jeg spør dumt nå, men hvordan fikk han bomben inn i bilen? Var det små bomber kanskje? Hvis ikke, kan dette ha noe med den mini-mc'en det er snakk om?
Vis hele sitatet...
Ingen peiling på bomber, men sett at han kjørte bilen inn i en låve
eller noe lignende, og mekket bomben direkte i bilen? Men aner ikke
jeg altså...

Sitat av wrap Vis innlegg
alex jones sefølgelig he,he
Vis hele sitatet...
Han var nokså tidlig ute med teorien om at det var høyreekstreme som sto bak, jfr.
en uttalelse fra Department on Homeland Security om at faren for slik terror var
økende. Forøvrig er Jones skrudd nok til å mene at verdenseliten får drapsordrer
fra "alver" de møter i DMT-rus...
Sist endret av PVestlandia; 26. juli 2011 kl. 18:08.
Sitat av shonny Vis innlegg
Mulig jeg spør dumt nå, men hvordan fikk han bomben inn i bilen? Var det små bomber kanskje? Hvis ikke, kan dette ha noe med den mini-mc'en det er snakk om?
Vis hele sitatet...
Synes å huske det sto i manifestet at han lagde en haug me 90 kgs bomber ? som han lasta inn i bilen på gården for så å kjøre bilen til regjeringskvartalet
De første navnene på de drepte er nå offentliggjort av politiet.

Kilde: http://www.adressa.no/nyheter/terror...cle1668066.ece
hei har fulgt noget med i debatten her på freakforum, om denne tradgedie.

Er bosat her men oprindelig fra danmark.Ville høre om forskellige spørsmål er blevet avklaret her på forumet.
1)
Nu har vi hørt forskellige vitner sige, der kanske var flere der skjøt på øyen.Har lest her på forum at det sikkert kunne skyldes forskellige kaliber våben etc.
igår kveld på dansk tv, var der interview med en dansk gutt der var til stede på øya.Han er veldig sikker på der var flere der skjøt samtidig da han både så gjerningsmanden direkte, men hørte anråp samtidig i et nerliggende hus, som han opfatter som. en nummer 2 gjerningsmand.
8 minutter i klippet http://www.dr.dk/nu/nyheder#/od/tv-a...30/13887/10:34
ville høre om det er avklaret, da det forvirre mig lidt siden så mange unge mente de enten så eller hørte 2 gjernings.
specielt intressant er det at han siger til en betjent der er to gjernigsmend, men betjenten siger tilbake der er kun en.?
plus.
han siger det samme i andre interviewer.på dansk tv.
2) er det vanlig at politiet ikke tror så mange vitner på samme tid da veldig mange har oplyst der var 2 gjerningsmen.mener da det beste vitne er et øyevitne?
3)han oplyser samtidig at der skulle komme 11 politifolk fra oslo lige efter bomben. fra en av lederne på campen.
er det breivik selv der siger det på båten da han ankommer til øya eller skulle der komme. politi efter bomben. er det avklaret her på forum.
3)det er sikkert diskuteret men er hans dukkerdragt blevet fundet, som han poserer med på en av bilderne.


ps
Godt at se Norge står så flott sammen i sådan en tid.
Jeg refererer til Turbolegos innlegg:

Jeg er selv AUF-medlem og sosialdemokrat, men også over gjennomsnittlig interessert i analytikk og psykologi. Jeg ønsker naturligvis ikke på noen måte å forsvare Behring Breivik, men klarer ikke unnlate å spørre deg: Hvor lite innsikt har du egentlig i saken?

Du skriver altså at han: «var såpass n00b at han ikke klarte å finne på en plan som involverte å IKKE drepe mennesker i det hele tatt for å fremme "saken" sin, og klarte heller ikke å finne på en plan som ikke involverte å ikke bli tatt.»

1. Jeg kan ikke tenke meg en annen metode som kan gi en person et like stort publikum på så kort tid; hverken lovlig eller ulovlig. Kan du?

2. Han ønsket aldri å rømme. Han presiserer eksplisitt gang på gang at han ønsker å bruke rettssalen som en talerstol hvor han med hele verdens øyne rettet mot seg kan dele sin ideologi og fremme sin sak.

Igjen vil jeg presisere at jeg ikke forsvarer ABB på noen måte overhodet, men dum er han ikke. Fremfor alt er han dedikert og tålmodig til det punktet jeg ikke trodde var mulig nå til dags.
Sitat av zadow Vis innlegg
hei har fulgt noget med i debatten her på freakforum, om denne tradgedie.

Er bosat her men oprindelig fra danmark.Ville høre om forskellige spørsmål er blevet avklaret her på forumet.
1)
Nu har vi hørt forskellige vitner sige, der kanske var flere der skjøt på øyen.Har lest her på forum at det sikkert kunne skyldes forskellige kaliber våben etc.
igår kveld på dansk tv, var der interview med en dansk gutt der var til stede på øya.Han er veldig sikker på der var flere der skjøt samtidig da han både så gjerningsmanden direkte, men hørte anråp samtidig i et nerliggende hus, som han opfatter som. en nummer 2 gjerningsmand.
8 minutter i klippet http://www.dr.dk/nu/nyheder#/od/tv-a...30/13887/10:34
ville høre om det er avklaret, da det forvirre mig lidt siden så mange unge mente de enten så eller hørte 2 gjernings.
specielt intressant er det at han siger til en betjent der er to gjernigsmend, men betjenten siger tilbake der er kun en.?
plus.
han siger det samme i andre interviewer.på dansk tv.
2) er det vanlig at politiet ikke tror så mange vitner på samme tid da veldig mange har oplyst der var 2 gjerningsmen.mener da det beste vitne er et øyevitne?
3)han oplyser samtidig at der skulle komme 11 politifolk fra oslo lige efter bomben. fra en av lederne på campen.
er det breivik selv der siger det på båten da han ankommer til øya eller skulle der komme. politi efter bomben. er det avklaret her på forum.
3)det er sikkert diskuteret men er hans dukkerdragt blevet fundet, som han poserer med på en av bilderne.


ps
Godt at se Norge står så flott sammen i sådan en tid.
Vis hele sitatet...
Det er en kompresjonsdrakt for trening han har brukt, ikke en dykkerdrakt (google skins, så finner du litt info om drakten)
Sitat av LiveUpdates100 Vis innlegg
Jeg refererer til Turbolegos innlegg:

Jeg er selv AUF-medlem og sosialdemokrat, men også over gjennomsnittlig interessert i analytikk og psykologi. Jeg ønsker naturligvis ikke på noen måte å forsvare Behring Breivik, men klarer ikke unnlate å spørre deg: Hvor lite innsikt har du egentlig i saken?

Du skriver altså at han: «var såpass n00b at han ikke klarte å finne på en plan som involverte å IKKE drepe mennesker i det hele tatt for å fremme "saken" sin, og klarte heller ikke å finne på en plan som ikke involverte å ikke bli tatt.»

1. Jeg kan ikke tenke meg en annen metode som kan gi en person et like stort publikum på så kort tid; hverken lovlig eller ulovlig. Kan du?

2. Han ønsket aldri å rømme. Han presiserer eksplisitt gang på gang at han ønsker å bruke rettssalen som en talerstol hvor han med hele verdens øyne rettet mot seg kan dele sin ideologi og fremme sin sak.

Igjen vil jeg presisere at jeg ikke forsvarer ABB på noen måte overhodet, men dum er han ikke. Fremfor alt er han dedikert og tålmodig til det punktet jeg ikke trodde var mulig nå til dags.
Vis hele sitatet...
Han kunne f.eks. sprengt bomben og få det til å se ut som Al-Quida gjorde det?

Originalt skrevet av zadow
hei har fulgt noget med i debatten her på freakforum, om denne tradgedie.

Er bosat her men oprindelig fra danmark.Ville høre om forskellige spørsmål er blevet avklaret her på forumet.
1)
Nu har vi hørt forskellige vitner sige, der kanske var flere der skjøt på øyen.Har lest her på forum at det sikkert kunne skyldes forskellige kaliber våben etc.
igår kveld på dansk tv, var der interview med en dansk gutt der var til stede på øya.Han er veldig sikker på der var flere der skjøt samtidig da han både så gjerningsmanden direkte, men hørte anråp samtidig i et nerliggende hus, som han opfatter som. en nummer 2 gjerningsmand.
8 minutter i klippet http://www.dr.dk/nu/nyheder#/od/tv-a...30/13887/10:34
ville høre om det er avklaret, da det forvirre mig lidt siden så mange unge mente de enten så eller hørte 2 gjernings.
specielt intressant er det at han siger til en betjent der er to gjernigsmend, men betjenten siger tilbake der er kun en.?
plus.
han siger det samme i andre interviewer.på dansk tv.
2) er det vanlig at politiet ikke tror så mange vitner på samme tid da veldig mange har oplyst der var 2 gjerningsmen.mener da det beste vitne er et øyevitne?
3)han oplyser samtidig at der skulle komme 11 politifolk fra oslo lige efter bomben. fra en av lederne på campen.
er det breivik selv der siger det på båten da han ankommer til øya eller skulle der komme. politi efter bomben. er det avklaret her på forum.
3)det er sikkert diskuteret men er hans dukkerdragt blevet fundet, som han poserer med på en av bilderne.


ps
Godt at se Norge står så flott sammen i sådan en tid.
Vis hele sitatet...
Sitat av swoop Vis innlegg
Det er en kompresjonsdrakt for trening han har brukt, ikke en dykkerdrakt (google skins, så finner du litt info om drakten)
Vis hele sitatet...
En våttdragt, er det jeg mente, ikke disideret dukkerdragt.nogle der har diskuteret dette og de andre spørsmål jeg skrev om før.
Sitat av zadow Vis innlegg
hei har fulgt noget med i debatten her på freakforum, om denne tradgedie.

Er bosat her men oprindelig fra danmark.Ville høre om forskellige spørsmål er blevet avklaret her på forumet.
1)
Nu har vi hørt forskellige vitner sige, der kanske var flere der skjøt på øyen.Har lest her på forum at det sikkert kunne skyldes forskellige kaliber våben etc.
igår kveld på dansk tv, var der interview med en dansk gutt der var til stede på øya.Han er veldig sikker på der var flere der skjøt samtidig da han både så gjerningsmanden direkte, men hørte anråp samtidig i et nerliggende hus, som han opfatter som. en nummer 2 gjerningsmand.
8 minutter i klippet http://www.dr.dk/nu/nyheder#/od/tv-a...30/13887/10:34
ville høre om det er avklaret, da det forvirre mig lidt siden så mange unge mente de enten så eller hørte 2 gjernings.
specielt intressant er det at han siger til en betjent der er to gjernigsmend, men betjenten siger tilbake der er kun en.?
plus.
han siger det samme i andre interviewer.på dansk tv.
2) er det vanlig at politiet ikke tror så mange vitner på samme tid da veldig mange har oplyst der var 2 gjerningsmen.mener da det beste vitne er et øyevitne?
3)han oplyser samtidig at der skulle komme 11 politifolk fra oslo lige efter bomben. fra en av lederne på campen.
er det breivik selv der siger det på båten da han ankommer til øya eller skulle der komme. politi efter bomben. er det avklaret her på forum.
3)det er sikkert diskuteret men er hans dukkerdragt blevet fundet, som han poserer med på en av bilderne.


ps
Godt at se Norge står så flott sammen i sådan en tid.
Vis hele sitatet...
Heisann.

1. Hører at politiet stadig sier at de ikke utelukker at det er to gjerningsmenn. Men de regner med at han var alene om det. Det at det eksisterer mange vitner som mener at det var to på øya er ikke noe avisene her legger vekt på. Her har mediene kun sagt at det er en gjerningsmann.

Personlig husker jeg at det på et tidlig tispunkt ble sagt at det var to som skulle pågripes på øya. Men det var bare den ene gangen, mens det hele pågikk.

2. Vet ikke om det er vanlig. For det er veldig nytt for meg at mange vitner har sett flere gjerningsmenn. Og slike saker som dette er forresten også veldig nytt for meg...

3. Regner med at det er Breivik selv som har sagt det. Siden han var opptatt av å fremstille det som at han var den trygge "redningen" på grunn av bomben i regjeringskvartalet.

4. njei.... funnet...? Jeg holdt på å si: er den mistet...? Er det noe ved den jeg ikke har fått med meg?
Sist endret av ytringer; 26. juli 2011 kl. 18:44. Grunn: glemte et tall
Hva skjedde med han som ble tatt dagen etter på, han som bar på kniv. Noen som vet noe?
Sitat av ytringer Vis innlegg
Heisann.

3. Regner med at det er Breivik selv som har sagt det. Siden han var opptatt av å fremstille det som at han var den trygge "redningen" på grunn av bomben i regjeringskvartalet.
Vis hele sitatet...
Oppdaget forøvrig denne artikkelen akkurat nå: http://www.adressa.no/nyheter/terror...cle1667921.ece
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Han kunne f.eks. sprengt bomben og få det til å se ut som Al-Quida gjorde det?

Vis hele sitatet...
Og på hvilken måte fremmer det hans sak?? Hva får han godt ut av dette? Det Al-Quida driver med er jo ikke av samme ideologi som ABB har?

Nå lurer jeg bare enda mer på hvor mye innsikt du har i dette.
Sitat av ytringer Vis innlegg
Oppdaget forøvrig denne artikkelen akkurat nå: http://www.adressa.no/nyheter/terror...cle1667921.ece
Vis hele sitatet...
Seriøst...hva er feil med folk:
– Jeg trodde fremdeles han var politi, og at han bare testet våpenet. Men så begynte folk å løpe bort fra stedet. Da skjønte jeg at nå skjer det noe farlig, forteller Giske.

hvem i alle dager tror at en politimann "tester" våpnet sitt blandt 600-700 ungdommer............
Sitat av zadow Vis innlegg
3)det er sikkert diskuteret men er hans dukkerdragt blevet fundet, som han poserer med på en av bilderne.


ps
Godt at se Norge står så flott sammen i sådan en tid.
Vis hele sitatet...
Det er ikke en våtdrakt. Dette er kompresjonsundertøy http://www.skins.net/index.aspx
Sitat av swoop Vis innlegg
Seriøst...hva er feil med folk:
– Jeg trodde fremdeles han var politi, og at han bare testet våpenet. Men så begynte folk å løpe bort fra stedet. Da skjønte jeg at nå skjer det noe farlig, forteller Giske.

hvem i alle dager tror at en politimann "tester" våpnet sitt blandt 600-700 ungdommer............
Vis hele sitatet...
Godt det ikke bare var jeg som reagerte på artikkelen. Faktisk tror jeg ikke at det er noe lurt å gjengi alt det jeg tenkte. For det var ikke bare det du refererer til der jeg reagerte på.... Men meg om det...
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Og på hvilken måte fremmer det hans sak?? Hva får han godt ut av dette? Det Al-Quida driver med er jo ikke av samme ideologi som ABB har?

Nå lurer jeg bare enda mer på hvor mye innsikt du har i dette.
Vis hele sitatet...
Hvis Al-Qaida hadde stått bak så ville "alle" hatet muslimer, fordi det da er viktig for høyresiden å slå politisk mynt. Han får ikke vist fram sin ideologi, men det er mulig det ville ført til mindre multikulturalisme.

Sitat av Dæng Vis innlegg
Hva skjedde med han som ble tatt dagen etter på, han som bar på kniv. Noen som vet noe?
Vis hele sitatet...
Det hadde ingenting med saken å gjøre, politiet gikk ut og avkreftet at det var noen sammenheng kort tid etter pågripelsen (https://www.politi.no/Kampanje_57.xhtml). Det var mest sannsynlig det han selv hevdet: Han var en AUF-er som ville ha kniv for å kunne beskytte seg om noe nytt skjedde. Jeg lurer på hva som ville skjedd om han hadde oppdaget en annen AUF-er med kniv...
Sist endret av Voreah; 26. juli 2011 kl. 19:04.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.