Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1074
Visst man leverer igjen en ting hos elkjøp innen 30 dager, må man da ta igjen en ny vare eller kan man få pengene tilbake?
hm...ny vare, dersom det du har kjøpt er ødelagt da ( ved at produktet er feil fra fabrikken, osv). Men hvorfor lurer du på dette?!
Herre... hvorfor i det hele tatt kjøpe noe hos Elkjøp?
bare lurte.
trodde man kunne få igjen penger visst man ikek var fornøyd.
Joda, du kan levere tilbake innen 30 dager. De har da 30 dagers angrefrist! Men du kan ikke angre spill/programvare og sånt tror jeg. Men det er jo bare å spørre elkjøp det.
m0nTaNa: For å benytte seg av de gode tilbudene de har? Selv om pcene de selger er bare tull så kan de ofte ha gode tilbud på diverse. Og mener du man skal kjøpe vaskemaskiner via postordre? Elkjøp selger faktisk mer enn dårlige pcer. Jeg slo sist til på elkjøps tilbud om nettverkskort med rtl8139 chipper til 97,- kroner. Tar man med frakt så er det en grei deal.

Elkjøp har også greie garantier med 30 dagers full returrett som man ikke får hos andre(webshopper gir 10 dager etter norsk lov). De har også 3 dagers prisgaranti som tilsier at om de annonserer ett produkt til en pris og ikke klarer å skaffe dette produktet innen 7 dager etter de 3 første dagene så har du rett på ett likt eller bedre produkt til samme pris.

Så hvorfor skal man ikke handle hos elkjøp?

Forøvrig så gjelder garantien alle komplette produkter bortsett fra abbonnementer. Pengene får du altså tilbake.
Sist endret av TipeX; 7. oktober 2003 kl. 10:21.
Angrefrist gjelder ikke feil på varen. Du kan angre, bare du ikke følte for å kjøpte det. Du trenger ikke engang si hvorfor...
Så hvorfor skal man ikke handle hos elkjøp?
Vis hele sitatet...
Mange gode grunner. Kan nevne ting som "prisgaranti", "trykkfeil" og manglende lagerbeholdning.
Men dette har ikke noe med angrefristen å gjøre..
så visst jeg kjøper meg f.eks. en blekkpatron og bruker litt av den eller et CD repair kit og reparer et par CD'er med det, så kan jeg levere det tilbake og få alt jeg ga for det tilbake......kan umulig være lønnsomt for elkjøp.
Om du i det hele tatt leste posten min så er manglende lagerbeholdning bare bull. Du har uansett rett på ett lignende produkt(og det kan du bestemme i stor grad hva som faktisk er) til samme pris.

Prisgaranti har så vidt jeg vet ikke elkjøp.

Trykkfeil har jeg hittil aldri opplevd og de er uansett ganske vanskelig å eliminere helt. Siden elkjøp sender inn pris og produkt også må reklamefirmaet sette tingene sammen. Så sitter det ett surrehue som bare vet hva photoshop er og ikke begynner å tenke når han setter 1krones pris på komplett kjøkkeninnredning.
Bull? Har du ikke fått med deg kampen Forbrukerrådet vs Elkjøp etter Elkjøps siste kampanje? Jeg råder deg til å oppdatere deg litt om f.eks deres såkalte annonsegaranti.
Og "trykkfeil" forekommer så ofte at det knapt kan kalles tilfeldig.
Om angrefrist-loven er lønnsom for Elkjøp har ingenting med saken å gjøre. Den er vedtatt, og da må alle butikker følge det. Inkludert postordre, webshops osv.

Og hva er galt med prisgaranti?
Vet ikke om Elkjøp har det, men om de har, så er jo det bare positivt? Jeg kjøpte en dvd-spiller på Bonus en gang, med prisgaranti, og fikk igjen 1500 spenn da jeg fant den billigere et annet sted. Kan ikke se hva som er drit med det...
Var to priser på dvd som var mikset sammen nå nettop. Kjipern :/
Prøv å ringe til elkjøp...
Angrefrist, på 14 dager, gjelder bare ved salg utenom butikk (Eks. tlf salg).
Hos elkjøp har du ingen angrerett, bortsett fra garantien.

Bytting av varer, feks rundt juletider er ikke lovbestemt. Dette er bare en ekstra tjeneste butikkene yter. Som vi egentlig burde være glad for...

Edit:
Jfr: http://www.lovdata.no/all/nl-20001221-105.html om Angrefristloven
Sist endret av Chubby; 10. oktober 2003 kl. 20:26.