Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 817
Heisann, kjører windows 7. For en stund siden så har den begynt å fryse etter 2-3 min med bruk. Først crasher alle programmer med å si at de ikke finner resource "0x000000" og "0x0000002" kommer litt ann på programmet. Så kan jeg trykke ok og så stopper alt. kan ikke bevege musen heller...

Får til slutt en beskjed fra windows har gått tom for resources og at jeg må lukke noen vinduer. Kan ikke siden hele dataen er fryst.

Den funker når jeg booter i safe mode, men kan jo ikke bruke dataen over tid på det...

Noen som kan hjelpe? Vet ikke hva av informasjon som kan være nyttig her, så om det er mere som kan være til hjelp så si ifra hva dere trenger
bumper i håp om svar... Hadde vært konge om noen gidder å hjelpe, så jeg får prøvd å lage litt musikk
kan høres ut som du har feil i minnet / du trenger mer.
Sitat av d0nk3y Vis innlegg
kan høres ut som du har feil i minnet / du trenger mer.
Vis hele sitatet...
Funker i safe mode ihvertfall. Har 2GB minne, noe som alltid har funket før og det crasher på oppstart :S Kan jo henne at den ene ram'en har gått kaputt kanskje, men den bør jo klare starte med 1gb uten å crashe?
Ville i alle fall sørget for å ha backup. Mulig disken din som begynner å slite.
mulig du nylig har installert et program/ ett eller annet som fyller/skriver/endrer i minnet ditt?
Isåfall råder jeg deg til å gå gjennom listen over installerte applikasjoner i sikkerhetsmodus.

Slikt kan også skje dersom komponenter i maskinen blir veldig varme.
Sist endret av d0nk3y; 2. desember 2011 kl. 22:49.
Sitat av d0nk3y Vis innlegg
mulig du nylig har installert et program/ ett eller annet som fyller/skriver/endrer i minnet ditt?
Isåfall råder jeg deg til å gå gjennom listen over installerte applikasjoner i sikkerhetsmodus.

Slikt kan også skje dersom komponenter i maskinen blir veldig varme.
Vis hele sitatet...
skjer uansett om dataen har stått avslått i dager osv. så overoppheting tviler jeg på, merker svært lite varme og...

Hva skal jeg se etter på de nye programmene da?
ok.
Dersom du har installert noe nylig ( evt. husker du når det begynte å skje? )
Ville jeg prøvd å fjerne disse først, for deretter se om problemet fortsatt oppstår.
For dersom alt fungerer smertefritt over lengre tid i sikkerhetsmodus, kan jeg nesten garantere at det er en feil med en programvare på PCn din.

Evt. ta en "rollback" til en dato hvor alt fungerte fint. ( hvis mulig. )
Startet vel egentlig samtidig som at windows fant ut at det ikke var en legitim versjon. Husker ikke om jeg hadde noen programmer installert nylig da, er en stund siden. Skal teste en roll back og hvis ikke kjører jeg en inplace upgrade.

tok en restore til en tid jeg er 100% sikker på at det funket, desverre fryser den fortsatt og er skikkelig buggy...
Kjør memtest86+ i 12timer sammenhengende.

Kun null feil er godt nok