Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1847
La oss si at per nordmann å kari har tilgang på jevnlige forsyninger med snus og tobakk, for la oss si en hypotetisk innkjøprspris på 10kr boksen, eller 23kr for en 50g pakke med tobakk. Eventuelt 13kr for en pakke sigaretter.

Hvordan er mulighetene for å omsette dette trygt og med grei profitt, uten stor risiko?

Å ikke minst, hva risikerer man når det kommer til straff?

Helt hypotetisk.
Sist endret av ghettokid; 17. desember 2012 kl. 20:45.
Selge til venner/bekjente som er til å stole på.
Men hvorfor så lite som 13 kroner for en pakke røyk, 10 for snus og 23 for tobakk?
Du kan gange de prisene med 3 og likevel vil folk føle at de har gjort et kupp. Du forteller selvsagt ingen at du også hadde tjent penger om de bare betalte 13 kr røykpakken. Ta maksimalt. Ingen vits å ta risiko for å tjene kronestykker.

Om du har tilgang til større mengder så skaffer du folk under deg som står for salget. Fotsoldater.
Så leverer du ut feks 5-10 ruller med snus i slengen. Blir mindre stress for deg enn å ha stadig trafikk på døra for 1 og 1 boks med snus eller pakke med røyk.
Sist endret av random67489; 17. desember 2012 kl. 20:51.
random67489, han snakket vell om innkjøpsprisen der, for så å selge videre for noen kroner under butikkpris
Sitat av random67489 Vis innlegg
Du får finne lojale kunder så ordner det seg.
Men hvorfor så lite som 13 kroner for en pakke røyk, 10 for snus og 23 for tobakk?
Du kan gange de prisene med 3 og likevel vil folk føle at de har gjort et kupp. Du forteller selvsagt ingen at du også hadde tjent penger om de bare betalte 13 kr røykpakken. Ta maksimalt. Ingen vits å ta risiko for å tjene kronestykker.

Nei om du har tilgang til mengder så skaffer du folk under deg som står for salget. Fotsoldater.
Så leverer du ut feks 5-10 ruller med snus i slengen. Blir mindre stress for deg enn å ha stadig trafikk på døra for 1 og 1 boks med snus eller pakke med røyk.
Vis hele sitatet...
Man burde ikke tredoble innkjøpsprisen hvis man skal drive business
Det jeg nevnte var en privat innkjøprspris. Altså hva per nordmann kunne kjøpt dem inn for - å deretter selge.

Problemer er, per er myndig - å vell så det. Hadde han gått på VGS ville saken vært enklere, men dette er noe han da desverre ikke gjør. Hva gjør han for å selge stort, tross det at han ikke omgås store mengder folk til enhver tid?

Å hva ville en eventuelt grei salgspris være, dersom man så etter å ikke skremme kunder vekk?

Ville f.eks 50 snus, 60 sigaretter å 90 tobakk vært en akseptabel pris?
Sist endret av ghettokid; 17. desember 2012 kl. 20:54.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Det jeg nevnte var en privat innkjøprspris. Altså hva per nordmann kunne kjøpt dem inn for - å deretter selge.

Problemer er, per er myndig - å vell så det. Hadde han gått på VGS ville saken vært enklere, men dette er noe han da desverre ikke gjør. Hva gjør han for å selge stort, tross det at han ikke omgås store mengder folk til enhver tid?

Å hva ville en eventuelt grei salgspris være, dersom man så etter å ikke skremme kunder vekk?

Ville f.eks 50 snus, 60 sigaretter å 90 tobakk vært en akseptabel pris?
Vis hele sitatet...

Det kommer helt an på det.

Tenker du at sluttbrukerne skal handle direkte hos Per? Eller skal Per selge i bulk til andre som så selger til sluttbruker?

Hvor bor du i landet? En som bor nær grensa synes kanskje at 60 sigaretter og 50 snus er drøyt - LD snus i sverige under 200 kr rullen. Billigrøyk ca 400 kr kartong. Langs kysten er det vanlig å kjøpe varer fra flytende døgnåpne storkiosker -utenlandske båter. Der er prisen ennå lavere.

Skal du selge primært til 16-17 åringer som sliter med å få kjøpt og du ikke har moralske skrupler for å selge til dem kan du sikkert legge på en tier til på prisene.
per å kari tenkte i hovedsak begge deler, og de holder ikke til nær ei svenskegrense eller lignende.
Du sender det til meg, så dobbler jeg innkjøps prisen din
Ganske risikofritt, du tjener på det og jeg tjener på det.
Jeg driver ikke med sånt. Treffer jeg på en per med slike innkjøprspriser, skal jeg sende han din vei
Tjvegods ja.
Per har ikke disse fra tjyvegods, men har en bekjent som skaffer da han har kontakter i utlandet. Hvor innkjøprsprisen, fantastisk nok blir lav. Det som igjen er synd, er at det er uleselig skrift på produktene.
Prisene i syden på røyk kan være ca 13 kroner så det er jo en fortjeneste.