Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 4880
Heisann, kjøpte tidligere i år en motor til min nissan 200sx, når jeg pratet med han sa han at clutchen var nesten helt ny og turboen var også nokk så ny.

Når jeg fikk motoren var det kansje 0,1mm belegg igjen av cluchen før den var nede på naglene og var god slakk i turboen.

Sendte melding tilbake til han og sa dette, og han sa han hadde en clutch og turbo liggende jeg skulle få, og har ventet i mange mnd på at han skulle sende det, og tidligere i sommer sluttet han og svare meg på telefon, så får ikke tak i han lengre.

Er det noe jeg kan gjøre?
Hørte noe prat om at jeg kan få advokat hjelp fra LO siden jeg er med i fagforeninga på jobben?
Sist endret av kimandre92; 21. august 2012 kl. 21:59.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Har du noe bevis på at selger sa at motoren var fin? Hvis ikke så tror jeg eneste mulighet er å ta en visitt med et par store kompiser.
"Ta me kompiser å balltre" funker ikke...

Ta heller en visitt selv, og spør høflig om å få delene, deretter sender advokaten han et brev hvis han nekter..
Skulle gjerne gjort dette hadde det ikke vært fordi jeg bor på sørlandet og han bor med lofoten..

var en som skjekket han opp litt og er vist ikke 1 gang han hadde lurt folk, han har vist vært rundt på forum og "solgt" deler og fått betaling uten og levere.


Har desverre fått meg ny tlf, så har bare en mld der han spør etter adressen min så han kan sende meg delene og sikkert 50 mld om jeg har spurt han hvorfor han ikke har send delene, når han skal sende de og hvorfor han ikke svarer.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Med mindre du har dokumentasjon på at han sier at motor er i sånn og sånn stand, og at du har betalt x antall kroner for nevnte motor så kommer du ikke så veldig langt hverken med advokat eller noe annet.
Hvor mye jeg har betalt kan jeg jo se i nettbanken.

Problemet her er at den gamle mobilen med meldingene på er ødlagt. er det ingen måte og få de tilbake på?
Gå til en mobilforhandler, de kan antakeligvis sende mobilen din på verksted. Jeg antar det gjerne er verdt de ~1500 kronene det koster å få reparert telefonen, med mindre du fikk motoren veldig billig.
Den mobilen jeg fikk her fikk jeg gratis, så mobilen er ikke verdt noe, var bare en gammel telefon.
Tror ikke det går an og fikse den heller imed at jeg mistet den i et fat med olje.

Men vist jeg kan få liv i den å det funker som bevis så er delene han skylder meg verd mer en 1500 kroner, trenger bare bevis.
Sist endret av kimandre92; 22. august 2012 kl. 16:06.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Prøv å lever inn telefonen og se hva de sier. Kan godt hende at hovedkortet er intakt nok til å kunne hentes ut data fra.
Okei, skal se om jeg finner den.
Hvist jeg ikke finner den, er det ikke noe jeg kan gjøre da?
Du kan ringe din operatør og be om å få utskrift av SMS'er sendt mellom deg og denne personen.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Du kan ringe din operatør og be om å få utskrift av SMS'er sendt mellom deg og denne personen.
Vis hele sitatet...
Ok, er du helt sikker på dette?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Hvor mye jeg har betalt kan jeg jo se i nettbanken.
Vis hele sitatet...
I nettbanken så står det at du har overført x antall kroner til person y. Det holder desverre ikke til å føre en sak.

Sitat av Dimergon Vis innlegg
Du kan ringe din operatør og be om å få utskrift av SMS'er sendt mellom deg og denne personen.
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å tro at du kan det?
om turboen har slakke og det er lite clutch igjen (selvsagt slites clutch, men med tanke på slakke i turbo..) og i og med at det er en 200sx motor.. så vedder jeg rævhåra på at den motoren ikke er så veldig mye og satse på ?
Har lest flere ganger her på forumet at enkelte advokater tilbyr fri halvtime/time..
Jeg ville ha snakka med en advokat og fått litt info rundt om dette. prøvd og sende meld om at du kontakter politiet om han ikke gir lyd fra seg ?
The Nerdrager
Du vil nok ikke få tilgang til meldingene vil jeg tro. Vil nok si at de kun har dem arkivert, og de kan kun tas ut ved henvendelse fra politi.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
I nettbanken så står det at du har overført x antall kroner til person y. Det holder desverre ikke til å føre en sak.
Vis hele sitatet...
Vel, om jeg får bevis på at jeg har kjøpt de delene og han sier han skal sende de, så holde vel dette eller en konto utskrift som bevis på at jeg har betalt, hadde jo sms med pris på på den gamle tlf også.



Sitat av pillthrill Vis innlegg
om turboen har slakke og det er lite clutch igjen (selvsagt slites clutch, men med tanke på slakke i turbo..) og i og med at det er en 200sx motor.. så vedder jeg rævhåra på at den motoren ikke er så veldig mye og satse på ?
Har lest flere ganger her på forumet at enkelte advokater tilbyr fri halvtime/time..
Jeg ville ha snakka med en advokat og fått litt info rundt om dette. prøvd og sende meld om at du kontakter politiet om han ikke gir lyd fra seg ?
Vis hele sitatet...
Regner med den har blitt kjørt litt ja, men han sa til meg at dette var så bra og ditt og datt.

Har satt på en annen turbo og fått svev på motoren, den sviver og går, han mente motoren var " overhalt " så fikk med kviteringer på en del deler som er i motoren.
må bare spørre siden det ikke virker som at noen tok det opp.

Når du kjøper deler av "fremmede", som egentlig vil innkludere hver og en privatperson som selger noe
f.eks finn.no eller Freaforum eller andre steder, spesielt noe som en bilmotor, Ordner du deg ikke
noe slags form for salgs/kjøps kontrakt?

Om ikke så har du lært, uten dette blir alt du tar opp med advokat og andre bare ord mot ord.
Jeg anbefaler også å kjøpe deg et kit på ebay så du kan gå inn på bilen din gjennom data
Og kabel.
da får du info om km og evt feil på motor.. Regner med km ikke var helt riktig oppgitt med tanke på de andre sakene, trenger ikke være noe galt men om det viser seg den har gått 400 000 så kan det lønne seg og se over topp osv før du evt drar ut på en bane og kjører..
Kvitteringer kan han ha juksa til ettersom du fant ut han har svindla før og at han sluttet og svare og ikke sender etter avtalte deler..
Betalte forresten 600,- pr kit. Et til Audiene mine og et til Bmw'en. Verdt hver krone. Fant ut turtallsperren og fartssperren
Var tuklet med på m3'n og at km ikke stemte på rs2'en. Så anbefaler deg et sånt kit da du kan spare mange kroner om det er noe galt/muffins med motoren!

Beklager langt og kanskje rotete innlegg..
Telefonen er fult mulig å redde. Olje leder strøm veldig dårlig
Sitat av Rediver Vis innlegg
Du vil nok ikke få tilgang til meldingene vil jeg tro. Vil nok si at de kun har dem arkivert, og de kan kun tas ut ved henvendelse fra politi.
Vis hele sitatet...
Stemmer ikke. Du kan sende en innsynsbegjæring på at du vil ha absolutt all data de har om deg (somregel logger de 6 mnd. tilbake i tid)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei, glemte og skjekke denne, fikk tak i han i helga og han sa han skulle sende på tirsdag, time will show om det kommer noe nå..
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Hei, glemte og skjekke denne, fikk tak i han i helga og han sa han skulle sende på tirsdag, time will show om det kommer noe nå..
Vis hele sitatet...
Dersom han ikke gjør det, å holder til i bittelille lofoten - vet jeg mest sannsynlig hvem det er. Sleng over en PM da, så skal jeg sjekke ut hva jeg kan gjøre
Sitat av caretaker Vis innlegg
go ghettokid!
Vis hele sitatet...
Var absolutt ikke ment som at jeg er tastaturtorpedo, eller blir å utøve vold mot vedkommende. Men jeg kjenner han mest sannsynlig, på en eller annen måte.

Ghettokid er forøvrig ett random navn jeg kom på i farta, ettersom jeg bare hadde ''ett'' spørsmål her, å aldri skulle logge inn igjen
Sitat av fomox Vis innlegg
Stemmer ikke. Du kan sende en innsynsbegjæring på at du vil ha absolutt all data de har om deg (somregel logger de 6 mnd. tilbake i tid)
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder på det der? Grunnen for at jeg spør er at dette har jeg også hørt tidligere. Og jeg nevnte det i en annen tråd at det skulle være mulig å hente ut meldinger 6 måneder tilbake. Men det var det ikke ifølge de andre i tråden.

Om du har noen kilder eller linker på dette så er det veldig bra.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Har du noen kilder på det der? Grunnen for at jeg spør er at dette har jeg også hørt tidligere. Og jeg nevnte det i en annen tråd at det skulle være mulig å hente ut meldinger 6 måneder tilbake. Men det var det ikke ifølge de andre i tråden.

Om du har noen kilder eller linker på dette så er det veldig bra.
Vis hele sitatet...
http://www.mobilen.no/artikler/sa-my...-om-deg/109793
http://www.mobilen.no/artikler/slik-...786?p=fb9dc70f
Sitat av random67489 Vis innlegg
Har du noen kilder på det der? Grunnen for at jeg spør er at dette har jeg også hørt tidligere. Og jeg nevnte det i en annen tråd at det skulle være mulig å hente ut meldinger 6 måneder tilbake. Men det var det ikke ifølge de andre i tråden.

Om du har noen kilder eller linker på dette så er det veldig bra.
Vis hele sitatet...
Ingen kilder nei, men jeg har personlig erfaring da jeg har gjort det selv. Noen sms utskrifter fikk jeg ikke, men jeg spurte ikke etter det heller da.
Ja den artikkelen har jeg lest tidligere, men det står jo ingenting om at de har fått frem SMS meldinger. Kun hvem meldinger er sendt til, tidspunkt og posisjon.

Men som sagt så mener jeg at jeg har hørt eller lest at politiet avslørte en kriminell ved å få tilgang til en meldingssentral eller noe slikt. Sms var slettet fra telefon og simkort slik jeg husker det og politiet klarte ikke gjenopprette. Men da politiet ba om innsyn i personens data lagret hos teleoperatøren så inneholdt den blant annet tekst meldinger flere måneder tilbake i tid. Og en av disse tekstmeldingene var fellende bevis i en straffesak.

Dette er historien slik jeg husker det, enten den nå ble meg fortalt eller jeg har lest den i avisene. Har forsøkt å søke opp å finne kilder på historien eller noe som kan bekrefte eller avkrefte dette men finner ingen konkrete svar.

Noen sa i en annen tråd på freak at operatørene i lagrer selve innholdet i sms i det hele tatt - men de hadde heller ikke kilder på det og det var også noe de kun var blitt fortalt.

Så om noen med sikkerhet kan fortelle hva som er saken og gjerne med med kilder så blir jeg veldig fornøyd.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Var absolutt ikke ment som at jeg er tastaturtorpedo, eller blir å utøve vold mot vedkommende. Men jeg kjenner han mest sannsynlig, på en eller annen måte.

Ghettokid er forøvrig ett random navn jeg kom på i farta, ettersom jeg bare hadde ''ett'' spørsmål her, å aldri skulle logge inn igjen
Vis hele sitatet...
hehe neinei var humoristiskt ment ikke frekt passet bare så gått inn med nicket der,hehe
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Var absolutt ikke ment som at jeg er tastaturtorpedo, eller blir å utøve vold mot vedkommende. Men jeg kjenner han mest sannsynlig, på en eller annen måte.

Ghettokid er forøvrig ett random navn jeg kom på i farta, ettersom jeg bare hadde ''ett'' spørsmål her, å aldri skulle logge inn igjen
Vis hele sitatet...
og her sitter du med 1500 + innlegg
Sist endret av zeicko; 19. desember 2012 kl. 15:24.
Sitat av zeicko Vis innlegg
og her sitter du med 1500 + innlegg
Vis hele sitatet...
Ja, jeg gjør jo det.. Finnes jo en fin gjeng her inne, å ett hav av idioter. Hvordan kan man IKKE ville være med på morroa?!

Nickskifte next..