Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5512
Hei freaks! Jeg har noen tyrkiske penger som jeg skal veksle inn i Norske kroner. Noen tips om hvilken bank jeg bør velge? Grunnen til spørsmålet er at jeg har hørt at de tar en del av pengene du veksler. Jeg tror at du får mer "rabatt" viss du bruker den banken du er medlem i ? Kan dette stemme?
Det er i allefall gratis hos Forex men du må sjekke vekslingskursen med de andre bankene. Den kan variere, og hvis den er dårligere hos Forex kan det lønne seg å betale en hundrings for vekslinga i en annen bank hvis de tilbyr bedre kurs.
Hvor mange tyrkiske penger har du?
Så vidt meg bekjent kan du bare veksle inn dollar, pund og euro i en vanlig bank. For andre valutaer må du ta i bruk Forex. Dette var hvertfall beskjeden jeg fikk i postbanken da jeg ville veksle inn thailandsk valuta i NOK i fjor sommer.
Sitat av Zirto Vis innlegg
Hvor mange tyrkiske penger har du?
Vis hele sitatet...
Jeg har 500 lire eller noe sånn.
ifolge http://coinmill.com/NOK_TRL.html#NOK=1 er 1 NOK det samme som omtrent 300000 lire, sa tror ikke det er mye vits om du kun har 500 gitt. ikke 500000 heller.
1 lire = ca 3 NOK
My bad... skal sjekke kildene mine bedre neste gang,
Jeg har blitt fortalt at Forex tar urimelige gebyrer om man ikke veksler svære summer på en gang. Er dette korrekt?
Det er ikke "medlemskap" i banker :-)
Sitat av DharkZ Vis innlegg
1 lire = ca 3 NOK
Vis hele sitatet...
Kødder du?!

Har faen meg 5000 lire jeg trodde var verdiløse!

c'ya!
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Kødder du?!

Har faen meg 5000 lire jeg trodde var verdiløse!

c'ya!
Vis hele sitatet...

Hahah, litt kjipt om du trodde de var verdiløse og kastet vekk 16,5 k NOK.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Kødder du?!

Har faen meg 5000 lire jeg trodde var verdiløse!

c'ya!
Vis hele sitatet...
Du har garantert av de gamle sedlene. De fleste glemmer ikke at man har 15 tusen i utenlandsk valuta.
Sist endret av mo3; 7. februar 2012 kl. 23:17.
Ekspert på påstander
De tok ikke gebyr da jeg veksla pengene hos forex, men det er klart mindre penger å hente hos forex enn hos en vanlig bank eller vekslingskontor.
Det er noe som heter gamle og nye tyrkiske lire. De gamle (før 2005) er verdt null og niks mens de nye er verdt 3 kroner.

http://no.wikipedia.org/wiki/Tyrkisk_lira
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er noe som heter gamle og nye tyrkiske lire. De gamle (før 2005) er verdt null og niks mens de nye er verdt 3 kroner.

http://no.wikipedia.org/wiki/Tyrkisk_lira
Vis hele sitatet...
Fikk disse for 3-5 år siden, men har bare ligget i ett ''souvenir'' album med bilder siden da, ettersom jeg trodde de var verdiløse.

Må få sjekket det opp
Stemmer som de over sier. Når jeg var i Tyrkia første gang, kosta en is rundt 2 millioner. Når jeg var der i sommer, var pengene mer verdt! 1 lire er ca 3,3-3,4 norske kroner.
Tror en million lire tidligere var rundt 5-6,- NOK
Sist endret av Life Goes On; 7. februar 2012 kl. 23:19.
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Hahah, litt kjipt om du trodde de var verdiløse og kastet vekk 16,5 k NOK.
Vis hele sitatet...
Jepp, det ville det vært, om de er etter 2005 riktignok.
Sist endret av ghettokid; 7. februar 2012 kl. 23:20.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Stemmer som de over sier. Når jeg var i Tyrkia første gang, kosta en is rundt 2 millioner. Når jeg var der i sommer, var pengene mer verdt! 1 lire er ca 3,3-3,4 norske kroner.
Tror en million lire tidligere var rundt 5-6,- NOK
Vis hele sitatet...

Chill og være millionær da

drysse ut million på million:P
Sitat av seimannen Vis innlegg

Chill og være millionær da

drysse ut million på million:P
Vis hele sitatet...
Ja, Verdal (Lotto-bygda) ble utkonkurrert av Side (Tyrkia) gitt