Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 6170
Heisann, lurte på en liten ting...

Hvordan er det man baker med tunga? Tenker teknikker her altså.

Greier å bake ganske fint til vanlig (hånd..) men når jeg ser på folk som baker med kjeften ganske lett så sikler jeg bare etter det!

Søkte rundt men fant ikke "den store snustråden" på FF..

Håper på gode svar

Skål!
Hvorfor ikke bare legge snus på tunga, for så å dytte det opp under leppa? Ser ikke helt poenget med å bake med tunge når den først ligger der, klar til å "brukes".
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Hvorfor ikke bare legge snus på tunga, for så å dytte det opp under leppa? Ser ikke helt poenget med å bake med tunge når den først ligger der, klar til å "brukes".
Vis hele sitatet...
Han snakker om løssnus, vettu! Er bare å pakke snusen litt i boksen, pælme den oppi der du vil ha den, og bare forme den inntil tannkjøttet ditt med tunga. Den holder seg ikke like lenge, men du får en bedre effekt når snusen ikke er så pakket. Jeg liker pakket snus best, uansett...
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Han snakker om løssnus, vettu! Er bare å pakke snusen litt i boksen, pælme den oppi der du vil ha den, og bare forme den inntil tannkjøttet ditt med tunga. Den holder seg ikke like lenge, men du får en bedre effekt når snusen ikke er så pakket. Jeg liker pakket snus best, uansett...
Vis hele sitatet...
At den ikke varer så lenge, er jo nåkså subjektivt. Jeg tar alltid snusen rett opp under lippa, og har den mist like lenge som en pakkesnus.
God
God's Avatar
Trådstarter
Har sett folk bake tønner med tunge, det er det som interreserer :P Har prøvd det med å bare stappe den opp i leppa, men likte det ikke at den begynte å renne.
Hvis du likevel skal ha en tønne form så er det jo bare dritt å bake den med tunga. Hele poenget med å putte en klype rett oppi leppa uten å bake, er jo at den former seg mye mer behagelig etter leppa.
Er vel ikke verre en å presse den sammen med pekefingeren og tommelen, gjør tungen din "tørr" og legge den under leppa.
"Brett" tunga litt og bruk oversiden av tunga til å presse den mot snusen og "brett" tunga slik at du presser den sammen til en "ball" og ikke bare press den flat.

Ja, jeg er født og oppvokst i en vestlandsbygd.
Sitat av OoM Vis innlegg
Ja, jeg er født og oppvokst i en vestlandsbygd.
Vis hele sitatet...
Vossinger kan ikke snuse
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Hvis du likevel skal ha en tønne form så er det jo bare dritt å bake den med tunga. Hele poenget med å putte en klype rett oppi leppa uten å bake, er jo at den former seg mye mer behagelig etter leppa.
Vis hele sitatet...
Mente selvfølgelig tønneform. Kan også legge til at jeg for min del synes den svir mye diggere når jeg hopper over bakinga.
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Han snakker om løssnus, vettu! Er bare å pakke snusen litt i boksen, pælme den oppi der du vil ha den, og bare forme den inntil tannkjøttet ditt med tunga. Den holder seg ikke like lenge, men du får en bedre effekt når snusen ikke er så pakket. Jeg liker pakket snus best, uansett...
Vis hele sitatet...
Den forstod jeg! Personlig tar jeg en klype, legger den på tunga og dytter den opp. Ellers går det ann å pakke den litt i boksen, slik som nevnt over her, deretter opp i leppa ved hjelp av tunga.
Sitat av God Vis innlegg
Har sett folk bake tønner med tunge, det er det som interreserer :P Har prøvd det med å bare stappe den opp i leppa, men likte det ikke at den begynte å renne.
Vis hele sitatet...
Liker du ikke at den renner kan du bare gi opp å bake med tunge
God
God's Avatar
Trådstarter
what? skjønner ikke mitt eget innlegg der, var vel rimelig fin i farta tenker jeg

Liker safta som kommer. Men kan desverre ikke svare deg på hva jeg mente med det innlegget der.
Du klemmer en klatt i kanten, hiver i munnen og presser mot ganen og stikker opp. er ikke akkurat hokkus pokkus
Sist endret av kengro; 8. november 2009 kl. 11:43.
Det å pakke med tungen er umulig, du tilføyer såpass mye spytt at den ikke vil festes. Har prøvd siden tråden ble startet, forskningen min sier nei.
Sitat av Apu Vis innlegg
Det å pakke med tungen er umulig, du tilføyer såpass mye spytt at den ikke vil festes. Har prøvd siden tråden ble startet, forskningen min sier nei.
Vis hele sitatet...
Dine forskningsresultater motstrider erfaringen til enhver 50åring jeg kjenner som snuser og egne forskningsresultater.

I challenge you to a scientific duel of utter most importance!
Sitat av Elemental Vis innlegg
I challenge you to a scientific duel of utter most importance!
Vis hele sitatet...
This made me lol...

Æsj kunne aldrig klart å bare klype litt, kaste i munnen minn og fikse med tunga... Bake først da kan du leke rundt med tunga dinn
▼ ... over et år senere ... ▼
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Poster her i stedet for å lage en ny tråd.

Skal kjøpe meg en boks bakesnus til helgen. Aldri prøvd det før og lurer på om noen har noen tips? Helst ikke så sterk og smaken burde være grei!
Sitat av Clayton Vis innlegg
Poster her i stedet for å lage en ny tråd.

Skal kjøpe meg en boks bakesnus til helgen. Aldri prøvd det før og lurer på om noen har noen tips? Helst ikke så sterk og smaken burde være grei!
Vis hele sitatet...
The one and only, general løs. Pakk en prell, så er alt godt på stell
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Sitat av ghettokid Vis innlegg
The one and only, general løs. Pakk en prell, så er alt godt på stell
Vis hele sitatet...
Har bare snuset portion så er noob på omerådet. Er general løs veldig sterk??
Sitat av Clayton Vis innlegg
Poster her i stedet for å lage en ny tråd.

Skal kjøpe meg en boks bakesnus til helgen. Aldri prøvd det før og lurer på om noen har noen tips? Helst ikke så sterk og smaken burde være grei!
Vis hele sitatet...
General Løs! Hva ellers?
Sitat av Clayton Vis innlegg
Har bare snuset portion så er noob på omerådet. Er general løs veldig sterk??
Vis hele sitatet...
Løs snus er generelt sterkere enn bleiesnus. General løs er ikke veldig sterk. General Ekstra Sterk, er veldig sterk. Den anbefaler jeg ikke i det hele tatt.

Det koster en 80,- kr. Kjøp deg en General Løs. Den har god smak. Om du ikke har lært deg å bake enda kan jeg anbefale Röda Lacket Lös. Den er enkel og bake, men ikke mye smak på.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Løs snus er generelt sterkere enn bleiesnus. General løs er ikke veldig sterk. General Ekstra Sterk, er veldig sterk. Den anbefaler jeg ikke i det hele tatt.

Det koster en 80,- kr. Kjøp deg en General Løs. Den har god smak. Om du ikke har lært deg å bake enda kan jeg anbefale Röda Lacket Lös. Den er enkel og bake, men ikke mye smak på.
Vis hele sitatet...
Ingenting kan sammenlignes med en boks "Skruf stark lös", god smak, VELDIG lett og bake. Syntes faktisk den har bedre smake en general, og den holder seg lengre en generalen også
Vel... Smaken er som baken. Jeg kan ikke fordra skruf.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Er vanlig General løs på høyde med 05/06 e.l?
Sist endret av Clayton; 18. april 2012 kl. 20:51.
Sitat av Clayton Vis innlegg
Er vanlig General løs på høyde med 05/06 e.l?
Vis hele sitatet...
Anbefaler MYE heller skruf stek lös, hadde min første boks med bakesnus for ca 1mnd siden. Hadde da en general, syntes det var mye bedre en portion. Og kun få timer ettter kjøpet av generalen så fikk jeg en skruf av en kompis. Den var så lett og bake, satt godt under leppa, kunne ha den mye lengre en generalen. Anbefaler skrufen mye heller som første bakesnus.
Sitat av Clayton Vis innlegg
Har bare snuset portion så er noob på omerådet. Er general løs veldig sterk??
Vis hele sitatet...
portion er vel ikke noob? Er på mitt 7 år, og bruker portion til vanlig..

Men eneste løsen som duger, er general løs. Og den er ikke spesielt sterk, nei
General løs. Eneste snusen jeg snuser. Skruf kan jeg ikke fordra.

Har prøvd alle snuser på markedet.
Sitat av Clayton Vis innlegg
Poster her i stedet for å lage en ny tråd.

Skal kjøpe meg en boks bakesnus til helgen. Aldri prøvd det før og lurer på om noen har noen tips? Helst ikke så sterk og smaken burde være grei!
Vis hele sitatet...
Blå løs, the best you can get !
litt sterk i begynelsen å go smak !
Hvorfor vil du bake med tungen? Hadde jeg sett en på bussen som gjorde dette ville jeg ikke blitt imponert, hadde heller tenkt noe i gata weirdo...
Hvorfor ikke bruke hendene? Det lille ritualet med å bake en perfekt pris er jo halve opplevelsen.
Sitat av Snusfanatiker Vis innlegg
Blå løs, the best you can get !
litt sterk i begynelsen å go smak !
Vis hele sitatet...
ikkje kjøp blå snus, den e fel Roda lacket eller ettan
Aldri kjøp pure nordic pose snus. Herregud jeg blei lurt av en inder på bunnpris.Jævla måke kråke. Måtte bare si det. Lukter sur fis.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Blå løs synes jeg var ganske god, men ikke noe til fast bruk.
Vanlig General løs eller Røda Lacket løs er veldig gode.
Så dette ble plutselig en tråd om hvilke snustyper som smaker best?
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Sitat av tgod Vis innlegg
Så dette ble plutselig en tråd om hvilke snustyper som smaker best?
Vis hele sitatet...
Går fort offtopic
For å ro meg litt inn igjen, bake med tunga har jeg aldri gjort.
Har dyttet rett oppi, men likte best å lage en stor og fin tønne.

Men er vel som med alt annet, øvelse gjør mester. Ta en klype, dytt den mot tunga, press den oppi. Repeat.