Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3095
Sett at man planter hampfrø, industrihamp type.

Vil man kunne lage ''hasj'' som ser helt vanlig ut, lukter / smaker det samme, men uten ett nevneverdig thc innhold?
Hemp er vell det nærmeste du kommer. Altså "Low THC strains", men jeg vet ikke om det er mulig å gro cannabis uten noe som helst THC innhold. Husk at det er ulovlig og dyrke/oppbevare selve planten. Uansett hvor mye THC det inneholder.
Sist endret av Juicekongen; 14. mai 2012 kl. 16:14.
Trodde ikke det var ulovlig? industri hamp frø greier er jo blant annet og få tak i helsekostbutikker?

Men la oss si man planter industrihamp, vil det ikke være mulig og få lagd noe av den som ser ut som / lukter som vanlig hasj, men dog uten thc? Ettersom industrihamp ikke inneholder nevneverdig thc % skulle man tro det..
Jeg kan ingenting om akkurat dette, men tror det er sånn at hanplanten ikke lager THC? at det kun er hunplanten
Der har du nok helt rett, men nå vil jeg ikke dyrke noe ulovlig, da jeg har lagt slikt ungdomstøv på hylla.

Det jeg er ute etter er en lookalike, men lovlig. Da kom jeg på industrihamp, så kom det hypotetiske spørsmålet om det er mulig og få hasj uten thc innhold ut av dette. En av få ganger ett helt hypotetisk spørsmål her på freak
Ikke gjør det TS, går ut ifra at dette er noe du skal lage for å selge, bare dropp det please.
Lage for og selge? Nei, når jeg sa spørsmålet var hypotetisk så mente jeg det også.

Blitt for gammel for slikt tull

Spørsmålet var og forblir hypotetisk. Ikke noe jeg skal gjøre noe ut av, men noe jeg ble sittende og fundere over.
Hannplanter produserer veldig lite THC. Industrihamp er en eller flere fenotyper som er blitt avlet frem for å produsere minst mulig, men selv der finnes det ørssmå mengder.

Problemet med å lage hasj uten THC er at det er veldig lite olje i slike planter. Har selv laget olje ved hjelp av legesprit av en hannplante, og det ble en seig og jævlig guffe som ikke fungerte i det hele tatt. Ingen ved sine fulle fem ville kjøpt det i god tro.

EDIT: Hasj er stort sett produsert av trikomer fra blomstene til hunnplanten, og industrihamp og hannplanter lager ikke slike blomster. Det lille av trikomer på slike planter er ikke nok til å lage hasj som ser lik ut.
Sist endret av fetter; 14. mai 2012 kl. 16:32.
Poenget er ikke og skulle selge eller lure noen eller whatsoever.
Hele poenget var, om det i teorien, faktisk er mulig.
Men ser ut til at jeg har fått en halvgreit svar
Sist endret av ghettokid; 14. mai 2012 kl. 16:33.
The lucky one
PairADice's Avatar
Ventnålitt... Du ønsker å framstille noe som ser ut som weed, lukter weed, smaker som weed men ikke er weed? Særdeles få jeg vet som liker smaken av weed (Se: cannabutter, skakkao etc), lukten vil vel få den mest frisinnede tjenestemann til å snu seg etter deg to ganger, og... Jeg er forvirret.
Sitat av PairADice Vis innlegg
Ventnålitt... Du ønsker å framstille noe som ser ut som weed, lukter weed, smaker som weed men ikke er weed? Særdeles få jeg vet som liker smaken av weed (Se: cannabutter, skakkao etc), lukten vil vel få den mest frisinnede tjenestemann til å snu seg etter deg to ganger, og... Jeg er forvirret.
Vis hele sitatet...
For og få det avklart en gang for alle, nei, jeg verken ønsker eller blir og faktisk gjøre noe ut av dette. Spørsmålet var om det i teorien, faktisk er mulig.

Ikke weed, hasj. Aka brun klump.

Om poenget var og selge, kunne jeg jo faktisk solgt det som grønt. Mye lettere hadde det vært og.

Poenget er ikke salg, dealing, bøffing eller whatsoever.
Det et ULOVLIG å dyrke industriell hamp... Dessverre.
Men da var jo saken grei, får kjøpe meg ett bonsai tre eller noe annet artig
Men herregud da, om man ikke har noen nyttig info om temaet er det vel bare å gi en stor faen i å tro og mene noe som helst om temaet?

Her har man en TS som stiller ett ganske rett fram spørsmål og en masse dildoer som ikke har peiling men mener og synser om noe de helt klart ikke har peiling på... Hva faen er poenget?

Du vil ikke på magisk vis få høyere rank på nFF om du har en høy postcount...

Og ja, jeg er helt klar over at dette innlegget ikke er noe bedre, men litt utblåsing må til.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Om poenget var og selge, kunne jeg jo faktisk solgt det som grønt. Mye lettere hadde det vært og.

Poenget er ikke salg, dealing, bøffing eller whatsoever.
Vis hele sitatet...
On a sidenote: Å selge weed fra industrihamp hadde ikke vært så lett som du forestiller deg. Weed som folk røyker er ikke bladmateriale, men blomster. Ingen som vet hva de driver med ville kjøpt brune, tørka blader.
Sist endret av fetter; 14. mai 2012 kl. 16:50.
Sitat av fetter Vis innlegg
On a sidenote: Å selge weed fra industrihamp hadde ikke vært så lett som du forestiller deg. Weed som folk røyker er ikke bladmateriale, men blomster. Ingen som vet hva de driver med ville kjøpt brune, tørka blader.
Vis hele sitatet...
Det er jeg fult klar over, poenget var at det ville vært lettere.

Om jeg ville, har vi såpass mange idioter her til lands at jeg kunne solgt det som ubersuper strainx2000.

Er uansett ikke ett tema
Sist endret av ghettokid; 14. mai 2012 kl. 16:53.
Sitat av fetter Vis innlegg
On a sidenote: Å selge weed fra industrihamp hadde ikke vært så lett som du forestiller deg. Weed som folk røyker er ikke bladmateriale, men blomster. Ingen som vet hva de driver med ville kjøpt brune, tørka blader.
Vis hele sitatet...
Og det er heller ikke mulig å lage hasj (komprimerte trikomer) hvis man ikke har trikomer, som spretter på budsene, som man heller ikke har.
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Og det er heller ikke mulig å lage hasj (komprimerte trikomer) hvis man ikke har trikomer, som spretter på budsene, som man heller ikke har.
Vis hele sitatet...
Det skrev jeg litt om tidligere i tråden.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Snakket med en fyr som sa det skal være mulig å få lisens til å dyrke industrihamp. Han snakket om at det er mulig å utvinne ca 1k på 100 kilo industrihamp.
Så hvis noen har traktor er jeg med, he he... :-P
Sitat av iSatan Vis innlegg
Jeg kan ingenting om akkurat dette, men tror det er sånn at hanplanten ikke lager THC? at det kun er hunplanten
Vis hele sitatet...
Hm, jeg trod hannplanten ikke lager buds som er blomsten, som også er den delen av planten med mest THC i
Sitat av Door145 Vis innlegg
Hm, jeg trod hannplanten ikke lager buds som er blomsten, som også er den delen av planten med mest THC i
Vis hele sitatet...
Du trod riktig.
Hvis det faktisk er noe sånt som 0.1-X% thc i planten (hemp), kan man utvinne dette ved hjelp av butan f,eks. Det vil ikke bli hasj, men "Honey oil". Dette hadde fungert som et salgbart, men uheldigvis ulovlig produkt.

http://fadedfools.com/medical_marijuana/24k_honeybuds.jpg