Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  130 18812
Heisann!

Jeg er en fullblods atheist og tror vanligvis ikke på noe som helst overnaturlig. Jeg jobber som vekter, og er innom ett gammelt teater i Oslo sentrum hver natt. Jeg har opplevd en del ting der som jeg finner veldig ubehagelig.
  • Lommelykten starter å blinke, for så slutte å fungere helt. Dette skjer på samme sted på teateret. Lykten fungerer helt fint når jeg er ute av teateret igjen.
  • Når det blir mørkt, hører jeg skritt bak meg. Dette vet jeg ikke er innbilling. Jeg tok det opp på mobilen idag, og hørte det på opptaket.
  • Skrittene kommer nærmere, for så å slutte, det går noen sekunder og jeg blir iskald, får frysninger som starter i tæra og går helt opp i nakken.
  • Kan også kjenne en kraftig kvinneparfyme / råtten stank. Kombinasjonen råtten stank/kvinneparfyme og frysninger får meg til å bli uvell/kvalm lenge etter jeg er ferdig med teateret.

Hva er dette for noe? Jeg har aldri opplevd dette før. Jeg er ikke redd, men det er veldig ubehagelig når det skjer. Kan jeg kreve av sjefen min at jeg ikke vil gå alene der inne? Jeg er ikke den eneste som har opplevd dette på det teateret. Det jeg har nevnt over her skjer hver bidige gang, og på samme sted!

Noen som har noen ideer om hva dette er?
Tipper det ikke er annet enn at hjernen spiller deg et lite puss + en liten dose placebo effekt. Ellers er det med andre ord både dårlig lukt og lommelys hos deg til tider
Hobby-lingvist.
Er det mulig å få se disse opptakene? Hadde vært veldig interessant.
Glemte å nevne en viktig ting. Jeg har to lommelykter. Ingen av de funker. De funket ikke der inne når jeg hadde opplæring heller. Så det skjer når det er flere der inne også. Hun jeg hadde opplæring med hadde ikke noe bra svar på hvorfor det skjedde, men at det så og si alltid skjedde.

Lommelyktene er heller ikke tom for strøm, for den funker helt fint når man kommer ut fra teateret igjen.

Sitat av ReaXztioN Vis innlegg
Er det mulig å få se disse opptakene? Hadde vært veldig interessant.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg kan laste de opp på youtube. Lover å gjøre dette, på søndag. Glemmer jeg det, send meg brev å minn meg på det. Skulle gjerne gjort det nå, men jeg skal hjem til mor nå. Nå er det jul.
Jeg melder meg frivillig til å bli med på en av rundene og sjekke det her.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Jeg melder meg frivillig til å bli med på en av rundene og sjekke det her.
Vis hele sitatet...
Skulle gjerne latt deg være med, men er forbudt å ta med ikke-ansatte inn til kundene. Desverre.
Det trenger ikke være noe problem. Si jeg er forsker. Det er ikke en beskyttet tittel.
Det høres ut som om du holder på å utvikle symptomene på mørkredd. Ta tak i det nå, før det utvikler seg videre til den fryktede lidelsen "overtroisk".

Forsker semjuel kan sikkert bidra til å drive ut demonene du har i deg ved å holde deg i hånden på en rundtur ;D
Det finnes naturlige forklaringer på det. Ville tro hjernen din spiller deg puss, i tillegg til konfirmasjon bias (sp?) .
Placebo, tvil, omstendigheter og stedet du var på har nok mer å si enn ånden etter en bestemor med komplekser for kroppslukten sin.
Bare mitt syn som tviler.

Opplever stadig at folk som har opplevd slike ting skal fortelle sin historie fordi alle mener sin historie er så troverdig og overbevisende at jeg plutselig konverterer til en som tror på noe annet enn gasser mellom himmel og jord.

Link til lydopptakene, hadde vært kult å høre hva som gjorde deg så nervøs!
Ring Åndenes Makt, kanskje de kan lage en bra episode for en gangs skyld.
Høres veldig likt ut som noe en annen fortalte Meg en gang I tiden. Dette var snakk om en barnevernsinstuttisjon hvor alle uavhengig av hverandre fikk frysninger I et bestemt hjørne I kjelleren. De kontaktet så en slags demon-utdriver uten å fortelle henne hvor dette skjedde. etter kort tid kunne hun fortelle at det fantes en sjel på loftet man ikke skulle frykte. men damen nede i dette hjørnet i kjelleren hvar faen ikke snill.
Sitat av zyklonB Vis innlegg
Høres veldig likt ut som noe en annen fortalte Meg en gang I tiden. Dette var snakk om en barnevernsinstuttisjon hvor alle uavhengig av hverandre fikk frysninger I et bestemt hjørne I kjelleren. De kontaktet så en slags demon-utdriver uten å fortelle henne hvor dette skjedde. etter kort tid kunne hun fortelle at det fantes en sjel på loftet man ikke skulle frykte. men damen nede i dette hjørnet i kjelleren hvar faen ikke snill.
Vis hele sitatet...
Nettopp en slik historie jeg snakket om i forrige posten min.

Hver gang jeg nevner min tvil for min nærmeste kompis drar han frem historien om lyset hans som på mystisk vis sluknet samtidig som at døren hans lukket seg.

Mystifistiske greier.
Sitat av zyklonB Vis innlegg
Høres veldig likt ut som noe en annen fortalte Meg en gang I tiden. Dette var snakk om en barnevernsinstuttisjon hvor alle uavhengig av hverandre fikk frysninger I et bestemt hjørne I kjelleren. De kontaktet så en slags demon-utdriver uten å fortelle henne hvor dette skjedde. etter kort tid kunne hun fortelle at det fantes en sjel på loftet man ikke skulle frykte. men damen nede i dette hjørnet i kjelleren hvar faen ikke snill.
Vis hele sitatet...
Det kunne jeg sagt også, men det blir ikke noe mer sant av den grunn.

Jeg skjønner ikke helt trådstarters hensikt med denne tråden.. Det er selvfølgelig umulig for andre å forklare en situasjon som dette uten mer detaljer enn de som skremmer deg og gjør at du heller ikke forstår hva som er årsaken. Det eneste man kan gjøre for å finne ut av det er å gjøre eksperimenter. Ta med enda flere lommelykter, andre elektriske apparater som benytter samme type batteri, multimeter, reservebatterier, lyskaster med skjøteledning, dynamo med sveiv og lyspære osv. Mål på batteriene, mål etter endring i resistans i pæren i lommelyktene, prøv andre apparater og se om de også slutter å fungere, se om ting fungerer med nettspenning, se om det kun skjer på visse tider av døgnet, etc.
Sitat av Provo Vis innlegg
Det kunne jeg sagt også, men det blir ikke noe mer sant av den grunn.

Jeg skjønner ikke helt trådstarters hensikt med denne tråden.. Det er selvfølgelig umulig for andre å forklare en situasjon som dette uten mer detaljer enn de som skremmer deg og gjør at du heller ikke forstår hva som er årsaken. Det eneste man kan gjøre for å finne ut av det er å gjøre eksperimenter. Ta med enda flere lommelykter, andre elektriske apparater som benytter samme type batteri, multimeter, reservebatterier, lyskaster med skjøteledning, dynamo med sveiv og lyspære osv. Mål på batteriene, mål etter endring i resistans i pæren i lommelyktene, prøv andre apparater og se om de også slutter å fungere, se om ting fungerer med nettspenning, se om det kun skjer på visse tider av døgnet, etc.
Vis hele sitatet...

Jeg elsker deg Provo!
Sitat av Provo Vis innlegg
Det kunne jeg sagt også, men det blir ikke noe mer sant av den grunn.

Jeg skjønner ikke helt trådstarters hensikt med denne tråden.. Det er selvfølgelig umulig for andre å forklare en situasjon som dette uten mer detaljer enn de som skremmer deg og gjør at du heller ikke forstår hva som er årsaken. Det eneste man kan gjøre for å finne ut av det er å gjøre eksperimenter. Ta med enda flere lommelykter, andre elektriske apparater som benytter samme type batteri, multimeter, reservebatterier, lyskaster med skjøteledning, dynamo med sveiv og lyspære osv. Mål på batteriene, mål etter endring i resistans i pæren i lommelyktene, prøv andre apparater og se om de også slutter å fungere, se om ting fungerer med nettspenning, se om det kun skjer på visse tider av døgnet, etc.
Vis hele sitatet...
Hadde gått for steinalderløsningen med fakkel jeg da.

Men for all del, om du skal dra den så langt, ikke glem uv lamper, hvitløk, sølvkuler og spisse pinner. (Et krusifiks kanskje)
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av zyklonB Vis innlegg
Høres veldig likt ut som noe en annen fortalte Meg en gang I tiden. Dette var snakk om en barnevernsinstuttisjon hvor alle uavhengig av hverandre fikk frysninger I et bestemt hjørne I kjelleren. De kontaktet så en slags demon-utdriver uten å fortelle henne hvor dette skjedde. etter kort tid kunne hun fortelle at det fantes en sjel på loftet man ikke skulle frykte. men damen nede i dette hjørnet i kjelleren hvar faen ikke snill.
Vis hele sitatet...
En kald trekk i et fra dette hjørnet gjorde kanskje at dere fikk frysninger?

Folk må snart begynne å slutte med dette spøkelses vaset sitt. Hvorfor skjer aldri sånt noe med meg? Det slår meg ikke engang at det kan være noe paranormal når noe som for meg er uforklarlig skjer.

Jeg kan våkne opp om natten å se alle mulig folk rundt i rommet, gjør dette nesten hver natt. Mange ville automagisk forbunnet dette med spøkelser siden man "ser det med sine egne øyner" men det er bare interessant hva hjernen kan få deg til å se når man "halvsover"
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Glemte å nevne en viktig ting. Jeg har to lommelykter. Ingen av de funker. De funket ikke der inne når jeg hadde opplæring heller. Så det skjer når det er flere der inne også. Hun jeg hadde opplæring med hadde ikke noe bra svar på hvorfor det skjedde, men at det så og si alltid skjedde.

Lommelyktene er heller ikke tom for strøm, for den funker helt fint når man kommer ut fra teateret igjen.
Vis hele sitatet...
Håper inderlig du tar med deg kamera og får dette på film, for det hadde vært utrolig kjekt og få se!

Jeg er absolutt ikke overtroisk, men tilfeller nå og da klarer virkelig og fucke med hodet mitt ( og andre i huset)
det er bevist at “spøkelser“ finnes, ta med en gammeldags kassetspiller og ta opp lydene under vakta, du vil da muligens høre stemmer på opptaket..
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
det er bevist at spøkelser finnes, ta med en gammeldags kassetspiller og ta opp lydene under vakta, du vil da muligens høre stemmer på opptaket..
Vis hele sitatet...
Kilder?
Alkoholisert gamer
Er det mulig å få vite hvilket teater det er snakk om?
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
det er bevist at “spøkelser“ finnes, ta med en gammeldags kassetspiller og ta opp lydene under vakta, du vil da muligens høre stemmer på opptaket..
Vis hele sitatet...
Ja, ikke sant. Kilder?

''Det er bevist at ufoer finnes. Slå hodet i veggen så hardt du klarer og se opp på himmelen, du vil se dem!''
Så det er ingen her inne som tror på gjenferd?? Det er helt klart at det kan være en person som går igjen der, spør du meg. Det med frysninger(et slags kald trekk) skal være normalt blandt folk som har hjemsøkte hus.

Tror virkelig ikke at alle som har står å griner osv som faen på åndenes makt er sykt goe skuespillere som blir bedt om å gjøre det.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Så det er ingen her inne som tror på gjenferd?
Vis hele sitatet...
Joda, det er sikkert andre enn deg her inne som tror på gjenferd. Med en såpass stor brukermasse, og folk her som tror på mye mindre sannsynlige ting, er det veldig sannsynlig.
Tror virkelig ikke at alle som har står å griner osv som faen på åndenes makt er sykt goe skuespillere som blir bedt om å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du ikke dét?
Spøkte i den lokale Ica sjappa her også for mange år siden. (Da privateid, ble senere solgt og gjort om til Ica)

Det var ganske ofte at du høre de klassiske spøkelydene fra loftet. uuhuuhhuhu'ish.
Folk var sikre på at karen som bodde der før gikk igjen og var sinna. Han skulle ha hevn!

Grunnen? Jævlig dårlig isolert og en flaske som stod rett i trekken på loftet. uuhuuuuh.
Sist endret av Bombasa; 25. desember 2011 kl. 18:23.
Jeg tror deg gjerne. Ta med deg et kamera med blitz og ta noen bilder i mørket rundt deg neste gang, og se om du får med deg noen orbs også.
Har du lagt ut på youtube nå forresten?
en store ansamling åndelig energier har samlet seg på akkurat det teateret der du er innom. Det at du får frysninger er et tegn på at de/hun/han prøver å få din oppmerksomhet og skjer ikke det kommer du til å råtne.

Fra spøk til alvor;

I din beskrivelse av hendelsen? du beskriver deg som en ateist, men forklarer hendelsene som en new age`er. Sikker på at du er ateist og ikke "skap-newageist?"
Underbevistheten er et kraftig undervurdert(jøss, under 2 ganger) verktøy som neglisjeres så altfor ofte i det dagligdagse. Kan være et kraftig subsonisk lyd som medfører ubehag. Kanskje hjernen din tviler på seg selv siden du beskriver hendelser som om de skulle være newageist?

"if you worry, you die. If you dont worry, you die. So why worry"

Ingen som har dødd av åndelig vissvass ennda
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Så det er ingen her inne som tror på gjenferd?? Det er helt klart at det kan være en person som går igjen der, spør du meg. Det med frysninger(et slags kald trekk) skal være normalt blandt folk som har hjemsøkte hus.

Tror virkelig ikke at alle som har står å griner osv som faen på åndenes makt er sykt goe skuespillere som blir bedt om å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Vist du forteller deg selv noe nok ganger, så tror du på det selv til slutt.
såh, hvor blir det av youtube-filmen med lydene?
Tenker OP ble tatt av vinden hehe
Et godt tips når man opplever noe rart som man ønsker å komme til bunns i, er å lete etter løsninger på de mest logiske stedene først. La oss si du har mistet nøklene dine. Da er det naturlig å se etter dem i jakka for eksempel. Det er mindre nærliggende å dikte opp en historie om at påskeharen har brutt seg inn i huset ditt og stjålet dem.

Se etter de mest åpenbare naturlige forklaringene. Som regel er de ikke langt unna for de som ønsker å finne dem. For de som egentlig ikke ønsker å finne dem derimot, er det kanskje mer fristende å konstruere en fiktiv historie som egentlig ikke forklarer noe som helst, men som derimot reiser en overveldende mengde nye spørsmål som ikke lar seg besvare.

Vil for øvrig anbefale den videoen her. Kan sikkert være greit tankegods for mange å ha med seg videre i livet.
Sist endret av mentalmelt; 27. desember 2011 kl. 00:56.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Ja, ikke sant. Kilder?

''Det er bevist at ufoer finnes. Slå hodet i veggen så hardt du klarer og se opp på himmelen, du vil se dem!''
Vis hele sitatet...
Vel ufoer finnes og blir observert hele tiden, vist du i hele tatt vet hva ordet ufo er forkortelse for..
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Vel ufoer finnes og blir observert hele tiden, vist du i hele tatt vet hva ordet ufo er forkortelse for..
Vis hele sitatet...
Alle vet hva det betyr, men ingen gidder å si "objekt bemannet av utenomjordiske vesen".

Jeg tror ikke på spøkelser, men har et par venner som gjør det.. Hun ene har sagt at hun har hørt stemmer, og en gang hun satt på cam med en felles bekjent sa han at han så en dame gå bak henne. Enten er de gale, løgnere eller så finnes spøkelser. Mange historier som er skrevet feks på Freak, kan umulig ha blitt forårsaket av feks vind gjennom vindu etc.. Men så kan ikke hele situasjonen beskrives over en forumpost heller da.
Hvor ble det av klippet på youtube? Ts fått kalde føtter? Men for all del, det er et spøkelse. Finnes ingen mulighet for at ts spiller oss et puss, eller noen spiller ts et puss.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Er jeg en av de få på nff som er relgiøs og tror på at det faktisk er ting som vitenskapen aldri vil finne en logisk forklaring på?
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
Er jeg en av de få på nff som er relgiøs og tror på at det faktisk er ting som vitenskapen aldri vil finne en logisk forklaring på?
Vis hele sitatet...
Hvilke ting da?
Jeg vet ikke om jeg skal tro på meg selv, men jeg mener at jeg kan snakke med mine døde foreldre og min døde eks. Jeg kan sette f.eks ett glass på bordet og be en av dem flytte på det som ett svar. Hvis jeg har ett spørsmål jeg sliter med kan jeg f.eks be min kjære om å flytte glasset til høyre hvis hun er enig, omvendt hvis hun er uenig. Dette skal jeg prøve å få på film... Egentlig tror jeg at jeg lurer meg selv men det fungerer uansett hvor jeg er, og jeg er sikker på at det ikke er andre personer i nærheten som fysisk flytter glasset...
Jeg er ikke religiøs, men tror det finnes ting vitenskapen ikke har funnet ut enda. Hvis dette virkelig skjer hver natt på samme plass ville jeg gjort som folk har forslått tidligere og prøvd å få noe målinger\videoer\bevis av dette.
Video-opptaket kommer. Jeg har jobbet veldig mye, så har ikke fått finger'n ut. Jeg var inne på teateret idag også, lykta sluttet å funke, og jeg fikk frysninger overalt. Hadde heldigvis tante på tråden, så jeg overlevde!
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Alle vet hva det betyr, men ingen gidder å si "objekt bemannet av utenomjordiske vesen".

Jeg tror ikke på spøkelser, men har et par venner som gjør det.. Hun ene har sagt at hun har hørt stemmer, og en gang hun satt på cam med en felles bekjent sa han at han så en dame gå bak henne. Enten er de gale, løgnere eller så finnes spøkelser. Mange historier som er skrevet feks på Freak, kan umulig ha blitt forårsaket av feks vind gjennom vindu etc.. Men så kan ikke hele situasjonen beskrives over en forumpost heller da.
Vis hele sitatet...

Objekt bemannet faktisk... ha ha

Ta med en gammel kassetspiller, ha den på record når du går runden,du kan da muligens høre energien som er der, creepy mem sant
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Objekt bemannet faktisk... ha ha

Ta med en gammel kassetspiller, ha den på record når du går runden,du kan da muligens høre energien som er der, creepy mem sant
Vis hele sitatet...

Eller kanskje bare støy fordi du tar opp lyd med en gammel kassettspiller mens du går rundt i et tomt teater. Hvem vet?
Tynn i håret
ha12d's Avatar
om ikke annet får spøkelser som regel masse respons på freak.no
Sitat av Taake Vis innlegg
Eller kanskje bare støy fordi du tar opp lyd med en gammel kassettspiller mens du går rundt i et tomt teater. Hvem vet?
Vis hele sitatet...
Google Evp, eller electronic voice phenomenon
Sitat av woop Vis innlegg
Jeg vet ikke om jeg skal tro på meg selv, men jeg mener at jeg kan snakke med mine døde foreldre og min døde eks. Jeg kan sette f.eks ett glass på bordet og be en av dem flytte på det som ett svar. Hvis jeg har ett spørsmål jeg sliter med kan jeg f.eks be min kjære om å flytte glasset til høyre hvis hun er enig, omvendt hvis hun er uenig. Dette skal jeg prøve å få på film... Egentlig tror jeg at jeg lurer meg selv men det fungerer uansett hvor jeg er, og jeg er sikker på at det ikke er andre personer i nærheten som fysisk flytter glasset...
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_effect

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Google Evp, eller electronic voice phenomenon
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Electro...l_explanations
Du må fuck that bitch up! Ghostbusters style!
Har null tro på slikt, med mindre jeg opplever det selv :P
Sånn med lommelykter er hvertfall ganske vanlig i min erfaring. Når lommelykten min begynner å gå tom for batteri kan den begynne å blinke som bare faen, for så og bli helt fin igjen en stund til før den endelig slukner normalt.
Sitat av andan Vis innlegg
Har null tro på slikt, med mindre jeg opplever det selv :P
Vis hele sitatet...
Vel flere steder i norge som er berykta for at det spøker der, hvorfor ikke oppsøke noen av stedene ?

Feks nes kirkeruiner
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Starten på overtro bro..... Spøkelser er et artig fenomen som noen klarer å tro på gitt..... Jeg har prøvd, men når ingen spøkelser dukka opp når jeg var hos bestemor så har jeg mistet troen på det ^^ /hun tror/har trodd det er spøkelser i huset og fått søskene til pappa til å tro på det... selvom hun er psykisk syk..../