Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 543
Slik ser problemet mitt ut:

Det som skjer er at rett etter at de punktene nedenfor er fullført i installasjonen, blir datamaskinen restartet.
Når maskinen starter opp igjen og Windows loading-skjermen er fullført får jeg ikke annet enn musepekeren vist på skjermen.

Kode

- Copying Windows files (100%)

- Expanding Windows files (100%)

- Installing features // Denne delen går misteksomt raskt.
 Akkurat som om den hopper over steget. Men det står 100% på feltet.

- Installing updates (100%)

- Completing installation (100%)
Jeg har prøvd et u-tall med DVD-plater, og USB-boot. Jeg har lastet ned flere genuine ISO-bilder med Windows 7, fra Microsoft sin hjemmeside.
De samme ISO-bildene har fungert på andre maskiner, med ganske likt maskinvareinnhold. D.v.s samme hovedkort, og BIOS-versjon.

Andre generelle feilsøkingsmetoder er vel egentlig også brukt.
Memtest, maskinvarestripping etc... uten å ha fått noe særlig nyttig ut av det.

Maskinen har kjørt Windows XP tidligere, og gjør det faktisk den dag i dag,
som en midlertidlig løsning for brukeren.


Noen som har vært borte i noe lignende før og/eller har noen forslag til hva
jeg kan gjøre for å løse problemet?
Gjerne spør etter relevant informasjon om nødvendig.
Sitat av Public_htmL++ Vis innlegg

...får jeg ikke annet enn musepekeren vist på skjermen.
Vis hele sitatet...
Hvor lenge har du ventet? Hadde et lignende problem, men det var bare å vente leenge. Ta deg en kaffe og kake
Hvis det er under installasjonen har jeg opplevd at den tilsynelatende har fryst helt på to pcer jeg har installert på.
Jeg lot det stå sånn og så litt på film, og da jeg kom tilbake var alt som det skulle og installasjonen fortsatte.