Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Burde tigging hvert ulovlig?
Ja, all tigging skulle hvert ulovlig! 50 32,68%
Nei, tiggingen er bra som den er nå! 23 15,03%
Nei, tigging i "passiv" form burde hvere det eneste som er lov 80 52,29%
Stemmegivere: 153. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  55 6122
Men fy faen sånn søppel som driver å går og tigger etter penger til familien i whatever og maser om penger synes jeg noen politikere skal få fingern ut og sende til HELVETTE ut av dette landet, vi trenger seriøst ikke sånt søppel i dette landet, få dem på hue og ræva ut.
Er overhodet ikke rasist el noe i den dur, men de forpester faktisk Norge og jeg synes det er en skam at de skal få lov å oppføre seg sånn. Passiv tigging, HELT greit!
Opplevde for ett par mnd siden at det kom en pest som kom inn på utearealet til ett utested og plagde gjestene med og kjøpe roser til 50 kr stk. Helt forkastelig! Sånt burde vært bannlyst!
Jeg synes det er greit med norske tiggere som ikke er så innpåslitne. Men når man kommer til de utenlandske og jehovas vitner er det nok.
Sitat av DonTomaso
Så hvis man ikke kan hjelpe alle, skal man ikke hjelpe noen?
Vis hele sitatet...
Det er ikke det jeg sier, men det går ikke ann og sette opp en plan der man sier at alle uteliggere skal få hjelp for det blir for omfattene. Så klart hadde det hvert best om alle fikk hjelp, men det har man ikke kapasitet eller penger til, eller man har jo penger, men da blir det en helt annen diskusjon.
Jeg har ingen genial plan om hvordan man skal få alle uteliggere vekk fra gatene fordi jeg ikke sitter med statsbudsjettet i hånden.

Alle er jo enige om at alle sammen burde få hjelp, men det går enkelt og greit ikke
Sitat av cannabis-manndi
husker for noen år siden så var det en som skulle ha 200 kr til et skudd hehe.det sto det på skiltet.
Vis hele sitatet...
Antar dei får nordmenn til å skrive skilta ettersom dei ikkje kan eit plukk norsk sjølv

Eg bur i ein kommune med kun rundt 6000 innbyggjerar, og i det heile tatt, tiggerflaumen auker kraftig for å sei det mildt... I sjølve sentrum, kan vel anslå innbyggjartalet til 3000 +/- er det tiggjerar med trekkspel utanfor kvar einaste butikk, det er i og for seg heilt greitt, sidan dei ikkje er spesielt aggresive av seg, og dei gjer faktisk eitt eller anna. Men når tiggerane går frå dør til dør og presser ein lapp opp i trynet på deg der det står alt frå: Jeg er stum, gi meg 200 kr... *gidd ikkje lese meir, hadepåbadet...* til alle andre moglege fantasihistorier, då går det for vidt... Om ein har råd og helse til å ta turen heilt frå rumenia/polen, whatever... så kan ein vel pokker meg få seg ein jobb og. I sitt eige land! Irriterande organiserte tiggerbandar
Passiv tigging= OK
Aktiv tigging= absolutt ikkje OK

Idè: Sette anonse i avisa: "Skriv tiggarskilt på bestilling, ring: *eittellerannatelefonnummer*

Og skilta som blir skrivne kan vere noko slik som det her: "Gi meg 200 kr ellers voldtar jeg morra di!" Hello onkel blå og by by tiggerbande
Sitat av Blackspot
Kom en polakk på døren min med lapp der det stod at han het Marthe og han trengte penger til hjemreisen sin
Vis hele sitatet...
latterlig ...
Sitat av bonnskij
Antar dei får nordmenn til å skrive skilta ettersom dei ikkje kan eit plukk norsk sjølv
Vis hele sitatet...
Tror ikke dette er tilfelle, hvertfall ikke det med skuddet, tror de fleste er smarte nok til og finne på andre metoder og tigge, med mindre man er så skækk og fantasiløs som narkomne ofte kan være.

Og det er greit med en eller 2 på trekkspill, men når det plutslig blir mellom 5-10 bare fra aker brygge til nasjonal da er det ille.
Husker for en tid tilbake at det stod en jævel og sant opera, HELE dagen, selvom det var bikkje kaldt ute så stod han der i dressen sin og gaula ut.
Utrolig irriterende.