Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  92 7430
Nå er de tre første bandene klare til årets Roskilde Festival.

-Franz Ferdinand
-Tool
-Kanye West

Tool blir dødsfett! Mange fra nFF som skal nedover i år? Diskuter festival her!
count me in! tyve tegn
Jeg har tenkt meg nedover i år. Bra at Franz Ferdinand skal spille..,
Regner med at jeg skal nedover i år også... Håper det kommer noen litt fetere band enn f.eks. i fjor.
Klart jeg skal. Har billetten allerede.
Denne siden: http://www.universitetsradioen.dk/roskilde/ pleier å ha orden på ryktene som svirrer rundt.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Kjipt at Franz Ferdinand suger kuk live, da. Men yeah. Håper jeg kommer meg ned til Roskilde-festivalen i år. Blir isåfall første gangen.
Vært på roskilde hver sommer siden 2003 og har ikke tenkt til å slutte i år. Det var ikke det helt store bandsleppet for mitt vedkommende. Teit at de henter inn franz ferdinand i år siden det bare er 2 år siden de spilte der sist, men det tar seg alltid opp etter hvert.
Regner nesten med at jeg skal.
Blir første gangen i år
Jeg skal gjøre alt i min makt til å komme meg nedover.. Burde kanskje ha pratet med sjefen om at jeg driter oppi alt som har med kassajobben å gjøre fra den 29. juni - 2. juli (medreknet litt flere dager til reising og rehabilitering (alltid et merkelig ølsug etter festivalen er ferdig som tar en stund å riste av seg)). Bare synd at folk her rundtom suger. De jeg reiste med ifjor ødela hele festivalen for meg. Hun ene var kjedelig og hørte egentlig ikke på musikk i det hele tatt (ja, det finnes de og.. På Roskilde..), hun andre ville BARE rote med svensken hun hadde snubla over og det eneste kompisen min gjorde var å gnåle over at han ikke fikk nok oppmerksomhet. Phun bigtime.
Noen som vil være med meg til Roskilde? :P

Mener personlig at folk som kjøper billetter allerede nå gjør det for å føle at de er über-festivalfolk.. Jeg bruker ikke flere tusen kroner på billett og reise om det ikke er tre band jeg brenner for på spillelisten.
Sist endret av Light Eye; 26. januar 2006 kl. 00:13.
Franz Ferdinand er jeg pisslei, Tool har jeg ikke noe forhold til, og rap spiser jeg ikke, så den foreløpige line-up'en tenner meg ikke spesielt, men har allikevel gode følelser for årets festival. Satser på at The Strokes tar seg en tur.
Det drar seg alltids på med band utover våren, men hittils virka det ikke så alt for interressant nei. Tool er ålreite, hørte mye på dem før og kunne vært alright å fått med seg. Men så er Roskilde mer en bare musikk, campen er halve opplevelsen. Nedover skal jeg uansett!
Tool! Tidenes beste grunn til å dra på skilde! Håhå dette blir bra!
Jeg har relativt seriøse planer om å dra nedover.
Kaizers har vel også ymtet ganske tydelig frampå at de kommer. The strokes hadde også vært stas om hadde kommet ja.

Jeg skal også helt sikkert nedover.
på placebosiden og på studentradioen står det at placebo skal
Hehe, om alle old-school nFF-geeks fremdeles hadde posta her hadde det vært stort oppstyr rundt Tool. Får se om jeg får dratt ned i år selv, hadde vært knall.
Not Penny's boat
argh's Avatar
Ser at Placebo kommer, det i seg selv er bare sinssykt. Får da bare håpe på at det blir like bra vær som i fjor, 7 dager med bare sol og klar himmel. Ja takk. Er vel heller ikke mye som slår den camp følesen, akkurat som man er i en liten landsby, helt fri og uten en eneste bekymring.

Det var forresten digg mat de solgte i bodene.
Sitat av Gabbler
på placebosiden og på studentradioen står det at placebo skal
Vis hele sitatet...
*sikle*

Jeg drar!
Sitat av Gabbler
på placebosiden og på studentradioen står det at placebo skal
Vis hele sitatet...
Ja, da var det avgjort. Jeg skal til Roskilde i sommer.
Smashing Pumpkins skal kanskje komme i følge et rykte fra samme radioen, fy faen det ville vært bra
Det danske metalbandet Volbeat vant Steppeulv-prisen i kategorien "årets håb" og vant samtidig en spillejobb på Roskilde06.

Krysser også fingrene for at ryktene om Placebo, Calexico og Smashing Pumpkins viser seg å være sanne.
Snakkes om Deftones, mew, Depeche mode og Radiohead også, og jeg vedder jomfruhinna til mamma på at vi kommer til å se Seigmen og Mars volta og snart... LETT!

Ord kan ikke beskrive hvor glad jeg er, er av typen som drar til roskilde for femte strake gang og mener at det er livet og campen som er størst og musikken bare en bonus, men dette er sykeste bonusen noensinne...Noensinne sier jeg!!

Sjekk hva vi har i vente, a! Du kommer til å se meg aller forrest med gledestårer, et smil på størrelse med månen og en desto større blunt i hånda
http://www.alexgrey.com/2l/16.html
http://www.alexgrey.com/2l/19.html
nice blir sikkert bra ;P hvem vet kanskje jeg drar dit ? :P har lyst
ganske seriøse planer om å dra ned. Tool er grunn nokk i seg selv. Men er vell like greit å bestille billetter tidlig. Den festivalen der er fet uansett. Må jo dra på warm uppen da. Det er ingen konserter, eneste poenget er å drikke til du stuper. Slik det ska hver på sommer festivaler;P
Fem nye band til roskilde:

Engelske Placebo lægger vejen forbi Roskilde. Gruppen har længe ligget meget højt på publikums ønskeliste, og nu er de klar til at servere deres dekadente rockudladninger for et forventningsfuldt publikum. Endeligt præsenteres fire vitale navne, der viser, at rocken lever og har det glimrende i Norden. Finske Disco Ensemble, norske JR Ewing, svenske Opeth og endelig VETO fra Danmark skal nok sætte ekstra gang i festen.

http://roskilde-festival.dk/object.p...942774&code=45
jeg skal på storås. noen som vet om noen kule band som skal dit?
Sitat av AnaMorph0s|s
Hehe, om alle old-school nFF-geeks fremdeles hadde posta her hadde det vært stort oppstyr rundt Tool. Får se om jeg får dratt ned i år selv, hadde vært knall.
Vis hele sitatet...

Drar nok ned i år jeg også, skal ha med meg TOOL og kanskje litt Opeth.
synes det er skummelt at det er så vannvittig mange band i must-see-klassen som ryktes og stadig bekreftes... har sjekka endel rundt og band som turnerer i det tidsrommet skilde er, samt er i mer eller mindre forhandlinger med ledelsen er som følger (bare mine favoritter selvsagt:P) : Tool, Placebo og Opeth (i boks) Deftones, Coheed and Cambria, Seigmen, Mars Volta, Radiohead, Smashing, Matisyahu og Incubus...

Kommer til å løpe rundt som en villmann for å se alt as, typisk roskilde ¨å krasje to knallkonserter av samme sjanger..
▼ ... over en uke senere ... ▼
5 nye band tilføyes på listen i dag:

Fremadstormende tungrock med Amplifier (UK), særegen psykedelisk folk med Animal Collective (US), heftige elektroniske eksperimenter med Coldcut (UK) og blød americana-pop med Josh Rouse (US).

Men best av alt er Sommerens Roskilde Festival byder på rockhistorie i levende live, når Roger Waters opfører Pink Floyds klassiker Dark Side of the Moon i sin helhed.
Jeg liker bildet somm kommer opp på denne siden: http://rogerwaters.com/
Hadde jo ikke gjort noe hvis han fikk med seg resten av bandet, men det er vel kanskje litt usannsynlig. Gøy blir det nok uansett!
Dagen i dag: Kakcoo kommer inn på klasserommet «OLOL DSOTM WATERS LOLOLOLOLOL». Har hatt lyst til å dra på Roskilde, men har aldri vært prioritert. Men faen, nå -må- jeg jo dra. :-) Satser på å godsnakke med sjefen i dag; få fiksa fri slik at jeg er hundre prosent sikker på at jeg kan dra.
KILLL fra Norge kommer, jeg skulle også gjerne ha kommet.
Når Radiohead, The Strokes og Smashing Pumpkins er bekreftet, blir biletter bestilt. Og Roger Waters hadde rett og slett toppa heile driten. Det neste hadde vel blitt at det blir godt vær også.
Eff, jeg må ha penger. MÅ DRA. Snakk om Morrissey (!), Tool (!!) og Kanye. Klam i underbuksene, ja.
var der i fjor, rocka neseblod! gleder meg til å dra ned igjen=) håper radiohead blir bekrefta ass.
Jeg skal nedover i år, first time.
Dark Side Of The Moon var det som virkelig satte spikeren i kista, og nå er Sigur Rós booka.
Dette blir skøy.
Virka som det var bedre band der i fjor en i år I fjor hadde jeg seriøst lyst til å dra, har ikke vært på roskilde men det skal gjøres en eller annen gang
Hvis ryktene om qotsa, radiohead og bob dyalan stemmer blir festivalen tilnærmet perfekt for meg.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vurderer sterkt å dra ned selv. Ta med dama og noen kompiser på fylletur

Btw: http://gaffa.dk/live/view.php/news_id=14991 - Morrisey kommer, og påstår han skal dele scene med BÅDE Dylan OG QOTSA...

HERLIG!
jiiiiises, siste rykte er at The Who kommer! det hadde vært grymt ass
Var egentlig ikke så sugen på dra til Roskilde etter at jeg så førsteutkastet til bandlista, men da jeg sporadisk leste igjennom dagens nyheter på adressa.no så jeg til min ubeskrivelige glede at "Guns N'Roses" ( i hermetegn fordi det strengt tatt ikke er Guns N'Roses uten Slash, Dizzy, Izzy og Matt ) var bekreftet for Roskilde 06. Også den uoffiseielle, men troverdige Guns N'Roses sida www.heretodaygonetohell.com bekrefter dette. Stikker og pakker jeg
Deftones! Men har hørt det er kjipt der med bosted osv...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen fra dröbak/ frogn ++ området som skal dit i år ell? Eastside is the best
Sitat av marsboer
Deftones! Men har hørt det er kjipt der med bosted osv...
Vis hele sitatet...
Hva mener du med bosted? Du bor i et telt.. Om telt er kjipt, så er det kjipt med bosted..
Tilgang til kald fellesdusj og blå dasser hører og med.
Sitat av Light Eye
Jeg skal gjøre alt i min makt til å komme meg nedover.. Burde kanskje ha pratet med sjefen om at jeg driter oppi alt som har med kassajobben å gjøre fra den 29. juni - 2. juli (medreknet litt flere dager til reising og rehabilitering (alltid et merkelig ølsug etter festivalen er ferdig som tar en stund å riste av seg)). Bare synd at folk her rundtom suger. De jeg reiste med ifjor ødela hele festivalen for meg. Hun ene var kjedelig og hørte egentlig ikke på musikk i det hele tatt (ja, det finnes de og.. På Roskilde..), hun andre ville BARE rote med svensken hun hadde snubla over og det eneste kompisen min gjorde var å gnåle over at han ikke fikk nok oppmerksomhet. Phun bigtime.
Noen som vil være med meg til Roskilde? :P

Mener personlig at folk som kjøper billetter allerede nå gjør det for å føle at de er über-festivalfolk.. Jeg bruker ikke flere tusen kroner på billett og reise om det ikke er tre band jeg brenner for på spillelisten.
Vis hele sitatet...

fett at du skal på festivalen er alltid kult og treffe andre fra vestlandet på roskilde. Hvor bor du?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Blå dasser? :S Ghaa! Er klar over at dette er et nokså prippent spørsmål men jeg spør likevel; Hvordan er forholdet med dem egentlig? Bra renhold eller oversvømt av urin? *bekymret*
Oversvømt av urin blir det overalt (på roskilde) uansett.. Jeg drar!
Dassene er vanlige port-o-potty som er satt inntil hverandre og blirr vel tømt en gang om dagen om jeg ikke tar helt feil. Er vel som en vanlig utedass og heller ikke så alt for ille i bruk eller på renslighetsfronten.
Dassene er fine de, men når det regner som faen renner alt overalt, og når det er tørt lukter det piss overalt uansett. Det ødelegger ikke festivalen uansett