Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2920
Ettersom de som er 18 år nå kan gå på polet åkjøpe det som står under 22% lurer jeg på om noen vet om noe bra saker å handle?

Jeg vil nok tro en 50/70 cl 20% flaske er for svakt til en liten fylekule, men man kan jo alltids kjøpe 2 flasker, selv om det blir dyrt.

Likører er vel neppe det beste å gå på fylla med?


Søkte på polets websider og fant noe som heter "Frost" (20,5%).
Noen som har erfaringer med denne?
Fås i 50 og 70cl utgaver, 70 cl koster jo under 200 kr så tenkte kanskje dette kan kjøpes til fest? Noen med erfaringer?
kalinka? husker ikke om det er under 22%
De på 18 har vel alltid hatt lov til å kjøpe opp til 22% på polet. Det eneste jeg kommer på i farten som kan kjøpes er Martini som kan være greit å bruke i div. drinker. Men generelt smaker slike varer meget tvilsomt, og det er mer glede i godt øl.

edit: Kalinka er vodka, og har en alkoholprosent på 37,5
Finnes en light versjon av kalinka og
Det er vel Kalinka 22, eller hva det nå heter
Kan den som er 18 kjøpe andre ting og tang under 22% også? slik som f.eks. dooleys?

For det jeg leste på vinmonopolet.no var " Dersom du er over 18 år, kan du bestille vin, sterkvin og sterkøl fra listen.Har du fylt 20 år, kan du velge blant alle produktene i listen." Altså ikke veldig godt forklart...
Sitat av Marken
Det er vel Kalinka 22, eller hva det nå heter
Vis hele sitatet...
Ja...? titegn
Sitat av Popp
Kan den som er 18 kjøpe andre ting og tang under 22% også? slik som f.eks. dooleys?

For det jeg leste på vinmonopolet.no var " Dersom du er over 18 år, kan du bestille vin, sterkvin og sterkøl fra listen.Har du fylt 20 år, kan du velge blant alle produktene i listen." Altså ikke veldig godt forklart...
Vis hele sitatet...
Dette med at du kan handle inntil 22% var en endring som kom 1. Juli. I siste prisliste til polet står det inntil 22%, før kunne du ikke kjøpe f.eks. likør på 15% fordi det var spritbasert, samtidig kunne du kjøpe vin på 17% hvis det ikke var sprit i den (dvs. hetvin/sterkvin). Nå kan du kjøpe alt under 22% dvs. til og med 21,9%.

Men igjen, hva er denne "Frost" for noe?
Takk takk, skulle foresten informere fra min bror at denne frost er en meget god rosa drikk, han mente at når han var ung i sine dager het det Artic(?), det er iallefall samme greia, og om du ser på karrakteristikken på 50cl ser du dette:
"Karakteristikk: Lys rosa. Aroma med innslag av krekling og krydder. Middels fyldig. Halvsøt."

Men om du venter over helga kan du jo få en rapport fra meg hehe
Frost er greit nok. Blandes med Battery og is. Uten isen smaker den elendig..
Har kjøpt både kalinka 22 og Koskenkorva Peach.
Kan ikke si det var noe særlig, men man blir jo full...

Liker bedre å drikke øl eller skikkelig sprit.
Carl ottho: Enig der, koskenkorva peach smaker tragisk kazakhstansk bakgårdsgjørme. Drikk heller klunk. Det smaker bedre ;p
Personlig synes jeg Frost smaker noe i nærheten av det kattene mine trøkker ut av seg i kassa si, men vær sin smak for all del. Vil tro det kan gjøre seg til drinkmiksing, gjerne i kombinasjon med noe sprit.
Det som er greia med 22% greiene, er at det for det meste er no søtt skvip. Jeg har prøvd å drikke meg full på sånt før, og jeg tror jeg har blitt dårlig før jeg har blitt brisen alle gangene. Går selvfølgelig greit med en drink eller to, men no mer ekke no særlig.

I want to be a star
Vil ikke tro at det et så stort problem for en 18 åring å få tak i noen som kan kjøpe skikkelig sprit heller. Billigere og bedre. Jeg kan kjøpe til dere unger :P
Fisherman er jo sweet da. Dyrt som f***, men allikevel.
Kalinka 22 (søk på www.vinmonopolet.no) funker heilt fint til miksing av drinker og denslags. Ikkje stort med smak, ei heller farge. Greitt nok at den ikkje har like stor alkoholprosent som "vanlig" sprit, men det kan kompenserast ved å drikka meir. Ikkje verre enn det, folkens!

Derimot vil eg anbefale Hansa sitt juleøl...mmm!
Det heter Jo frost krekling gjør det ikke?? Krekling Er et av disse merkelig bærene som vokser rundt omkring i landet vårt.. Om jeg ikke er helt på villspor så tror jeg det.. Mener det går under samme gruppe som rognebær og multer og annet skvip som smaker rævv!
Malibu med melk! smaker noe rundt bailis(sikkert feil skervet) mener jeg og huske..
Sitat av MysterialPhysco
Det heter Jo frost krekling gjør det ikke?? Krekling Er et av disse merkelig bærene som vokser rundt omkring i landet vårt.. Om jeg ikke er helt på villspor så tror jeg det.. Mener det går under samme gruppe som rognebær og multer og annet skvip som smaker rævv!
Vis hele sitatet...
Krekling smaker ikke så værst de.
Ser ut som mørke blåbær som 'ligger' bortover bakken oppå noe som kan minne om granbar. Syrlig, men bedre en multe, synes nå jeg.