Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 5096
Topic sier vel sitt?
Hvor nøye er folka på rockefeller ved sjekk av legitimasjon, har de utstyr til å sjekke om leg er falsk etc.?

Noen som har laget falsk id og kommet inn på rockefeller med det? (andre utesteder etc. er uinteressant, har du eller har du ikke kommet inn på rockefeller med falsk leg?)
I såfall, hvordan laget dere det? (vet det finnes utallige måter, men har ikke all verdens tid på meg).

Vil ha konkrete svar og ikke "sjekk *en link der topic er falsk id" etc. jeg har lest de!
Rockefeller er vanskelige med legg, jeg har flere ganger måtte vise to stykker for at de skal slippe meg inn.

Du må huske på at vakter i døra, er trent i å se etter uregelmessigheter. Det veit hva de skal se etter, å de ser mye på kroppspråk. Det kan være de glipper en gang i blant, men i hovedsak ikke. Men det verste svaret du kan få, er at du ikke slipper inn. Så jeg anbefaler deg å prøve.
Rockefeller er strengt ja, har også måttet vise legg hver eneste gang jeg har vært der, og som Dezquetoz sier har det hendt jeg har måtte vise to også for at de skulle være sikker.
Har samme problemet som de over, men kjenner også folk som har kommet inn med andres legg. Det kommer vel annpå en dose flaks, om legget kan se halveis ut som deg og holdningen din. Ser du nervøs ut så blir de nok litt mer misstenksomme. Men rockefeller er nok en av de mer vriene konsertstedene å komme inn etter det jeg har erfart.
Jeg og 2 kamerater var på Rockefeller under Valentourettes i desember. En av de jeg var med ble stoppa i døra fordi bankkortet hans hadde sprukket helt nederst. Ikke i nærheten av hverken bilde eller fødselsdato. "Det er mye lettere og fake når det har sprekt" sa dem. Måtte få tak i politiet for å overbevise dem om at det var ekte. Så vil si dem er ganske strenge.


Edit: kan også legge til at jeg ikke anbefaler falsk legitimasjon. Har selv blitt tatt fot dette og det er kjipt å få dokumentforfalskning på rullebladet for en sånn ting.
Sist endret av Kicker; 26. januar 2006 kl. 08:49.
hva med utstyr for å sjekke leg om du blir spurt da? ser de skikkelig nøye på det, eller ser de på fødselsdatoen bare?
en annen ting jeg lurer på er om noen av dere har prøvd sånne fake id's du kan få kjøpt for 10€ etc.? sånne "international student visa" etc.? visst du kjøper 2 forskjellige sånne og sier du er fra utlandet, så må de vel slippe deg inn?
Jeg sa noe i stad, det tror jeg svarer på spørsmålet ditt.

Det er vaktenes jobb å vite hva som er fake. Rockefeller godtar KUN følgende leg: Førerkort, Bankort, Pass og andre offentlig godkjente leg. Glem at om Int Student Visa, de ser selvsagt litt på kortet også...

Hvis en vakt på Rockefeller ser et førerkort, ser han ikke på datoen, han ser på klassen. Er det en 18årsklasse slipper du inn. Du kan jo prøve deg på en fake da, sender deg en link på PM
Mange utesteder har begynt med UV-lampe for å sjekke om leg er fake eller ikke. Alle førerkort/VISA-kort har jo vannmerker trykt inn.. Og som sagt tidligere, bli tatt for dokumentfalsk er ikke noen god ide, rulleblad pluss stygg bot..
Jeg har komt inn på Rockefeller med legitimasjonen til en kamerat.
Dette var da postens id-kort som ikke er gyldig legitimasjon.
Min erfaring med rockefeller er at de er strenge, det er litt større mulighet for å slippe gjennom på johndee (som ligger i samme bygg).

Ville ikke satsa på det!
Sitat av Forconin
Mange utesteder har begynt med UV-lampe for å sjekke om leg er fake eller ikke. Alle førerkort/VISA-kort har jo vannmerker trykt inn.. Og som sagt tidligere, bli tatt for dokumentfalsk er ikke noen god ide, rulleblad pluss stygg bot..
Vis hele sitatet...
Ja, det er dumt å fake leg... Men noenganger blir fristelsen stor. Men det er da store bar, som selv er i stand til å bestemme seg.

Risiko vs happy... Bøtene svir, å flekken blir sittende men musikken låter mye bedre inne på rockefeller da!
Sist gang jeg skulle inn på rockefeller ble jeg kroppsvisitert.. Det kan vel muligens tyde på at de er strenge. Siden jeg vanligvis slipper slikt.. Fake leg funker som oftest best i utlandet, der synes de iallefall at kopier av postens id-kort er helt ok Men det er ganske lenge siden...
Sitat av DezQuetoz
Ja, det er dumt å fake leg... Men noenganger blir fristelsen stor. Men det er da store bar, som selv er i stand til å bestemme seg.

Risiko vs happy... Bøtene svir, å flekken blir sittende men musikken låter mye bedre inne på rockefeller da!
Vis hele sitatet...
Jau, såklart. Bare sånn litt OT.. Hvis noen har noen metode for faktisk å få lagt inn vannmerker på fake leg så si ifra...
Sitat av tristania
Sist gang jeg skulle inn på rockefeller ble jeg kroppsvisitert.. Det kan vel muligens tyde på at de er strenge.
Vis hele sitatet...
Siden du har nicket "tristania" finner jeg det sannsynlig at du er litt på det der med nagler og sånt? I såfall er det en gratisbillett til kroppsvisitering.
Sitat av Forconin
Jau, såklart. Bare sånn litt OT.. Hvis noen har noen metode for faktisk å få lagt inn vannmerker på fake leg så si ifra...
Vis hele sitatet...
Jeg veit om en kanonsikker løsning, bryte seg inn der hvor kortene produseres, å fikse det der.

Men... Det kan tenkes, sånn helt teoretisk, at der er det et hælvetes sikkerhetsoppbud, vakter, alarmer osv... Samt at straffen for det antagelig vil svi usannsynlig mere hardt på pungen.
Sitat av DezQuetoz
Jeg veit om en kanonsikker løsning, bryte seg inn der hvor kortene produseres, å fikse det der.

Men... Det kan tenkes, sånn helt teoretisk, at der er det et hælvetes sikkerhetsoppbud, vakter, alarmer osv... Samt at straffen for det antagelig vil svi usannsynlig mere hardt på pungen.
Vis hele sitatet...
Av en eller annen grunn tror jeg du har rett der.

Edit: Har forsåvidt ikke noe personlig behov for fake leg, men interresant å vite mer om hvordan de lages...
Sitat av Forconin
Mange utesteder har begynt med UV-lampe for å sjekke om leg er fake eller ikke. Alle førerkort/VISA-kort har jo vannmerker trykt inn.. Og som sagt tidligere, bli tatt for dokumentfalsk er ikke noen god ide, rulleblad pluss stygg bot..
Vis hele sitatet...
som sagt er jeg ikke interessert i hva "andre utesteder" bruker. HAR eller HAR IKKE rockefeller UV-lampe da?
kan jo dele min erfaring jeg også, selv om det har kommet endel her som sier at det ikke er lett med legg der. Jeg og noen kamerater skulle på inflameskonsert der og han ble stoppet i døra pga at kortet hans hadde riper. Så da var peset i gang, de måtte ned på nermeste politistasjon for å få tak i noe midlertidig eller et eller annet, emn det gikk ikke. Til slutt så måtte en annen kamerat av meg som var hjemme sende et bilde av passet han på MMS. Først da var det greit å slippe han inn. Så JA...de er strenge der
så du sier at visst jeg "mottar en mms fra min mor" der det er bildet av passet mitt så kommer jeg inn? (jeg har selvsagt redigert bildet fra før og lagt det over på mobilen)?

si at dette er planen:
jeg mekker falsk bankkort så godt jeg kan, blir ikke det godkjent så står jeg å akkiderer og diskuterer litt med vaktene før jeg foreslår at jeg "ringer morsan og ber a ta bildet av passet mitt og sende det via mms", og går bak i køa. etter 10 min kommer jeg tilbake og viser det manipulerte bildet av passet...

og til slutt:
- er det noen som har kommet igjennom vaktene med falsk leg (ikke annen manns leg) på rockefeller?
- sjekker de hver jævla fyr samtidlig som de tar billetten?
De er ikke noe strengere på rockefeller enn noen andre steder, så med mindre du ikke ser ut som en 3åring i trynet slipper du igjennom kontrollen med et anstendig faket leg.

mms bilde av passet ditt kan du bare drite i, slipper de deg ikke inn slipper de deg ikke inn...
Sist endret av voktern; 26. januar 2006 kl. 20:52.
Jeg tror nok de sjekker de fleste, er jo ikke tunge jobben å be om legg samtidig som de tar billette.
OT: hva/hvem skal du se?
Rockefeller sjekker leg på absolutt alle som ikke åpenbart er over 18år. Med andre ord, jeg skulle dit med mora mi og en venn av henne. Mamma slapp lett inn, han andre og jeg måtte vise leg. Han er 42år gammel, men holder seg godt.

Om du skal på metalkonsert, har du helskjegg blir du garantert stoppa... Uansett om du er 50 eller 20, enkelt å greit for at de ligger så syltynt ann med sjenkebevilgningen. Derfor har de stramma inn noe infernalsk.

Det vrimler også av sivilpurk på Rockefeller, så ikke prøv å krangle deg inn... Hvor gammel er du? Hvor lenge er det til du er gammel nok?

De slipper deg ikke inn en dag før tia, jeg gikk dit dagen før jeg var 18. Men fikk beskjed om at jeg slapp ikke inn før klokka tolv...
Sitat av voktern
De er ikke noe strengere på rockefeller enn noen andre steder, så med mindre du ikke ser ut som en 3åring i trynet slipper du igjennom kontrollen med et anstendig faket leg.

mms bilde av passet ditt kan du bare drite i, slipper de deg ikke inn slipper de deg ikke inn...
Vis hele sitatet...
snakker du av erfaring eller bare antar du dette?
mange folk her som sier de er strenge/vanskelige på leg'en.
såfremt du ikke har erfaring/opplevelser anng. falsk leg ved rockefeller, så har jeg ingen intresse av postene dine...

uansett vil jeg takke for deltakelse i topicen

det er ikke jeg som har problemer med å komme inn, det er ei venninne på snart 17 år
Sist endret av andreas_dohl; 26. januar 2006 kl. 21:15.
Javel... Hvor gammel ser hun ut da?

Jeg skal være helt ærlig, slipper'a inn så er a heldig. Det er strengt på Rockefeller. Men har hun ei storesøster som ligner er det jo pisselett.
hun ser gamlere ut enn hu er ja.. hu er nesten like høy som meg (1.88 ca) osv. men hun er forbredt på å ikke komme inn, men vil likevel prøve (selvsagt)

vi skal på Children of Bodom! det eneste metalbandet som duger her i verden!
hu har ikke en storesøster, men en storebror, så jeg tror ikke det funker
Children hadde jeg lyst til å dra på selv, men siden jeg ikke er 18 blir det ikke noe av. Drar på In Flames en måned senere, også to dager etter jeg fyller 18.
Sitat av Gilgamesj
Siden du har nicket "tristania" finner jeg det sannsynlig at du er litt på det der med nagler og sånt? I såfall er det en gratisbillett til kroppsvisitering.
Vis hele sitatet...
Ikke noe skinn, ikke noe metall, ikke noe skjegg, kort svart hår og helt vanlig klær, så jeg så egentlig ganske respektabel ut når jeg kom. Og ikke var jeg full heller! Kanskje de bare ikke likte meg?
Sitat av Forconin
Og som sagt tidligere, bli tatt for dokumentfalsk er ikke noen god ide, rulleblad pluss stygg bot..
Vis hele sitatet...
Nja, ikke så alt for stor bot. Fikk bare 1000,-
dette blir for dumt, dra på kino eller ungdomsklubben. Surt å bli busta med forfalsket id. Kjekt å ha på rullebladet kansje?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
noen som veit kordan sikkerheten er på john dee i forhold til rockefeller? noen som veit om det er like streng sikkerhetssjekk når man skal inn der?

blir alltid kroppsvisitert på rockefeller og sånt..hehe..begynner å bli lei av det.. (kanskje eg ser veldi mistenkelig ut eller noe..hehe) noen som har noen forslag til ka slags klær/ting man ikkje bør gå med for å sleppe å bli så grundig sjekka? eller noen andre tips?
Det sier seg vell kanskje selv hvordan du helst bør se ut for å ikke vekke alt for stor oppmerksomhet?
går som oftest vanlig kledd, hoodie og ofte beanie/cap, men blir veldi ofte grundig sjekka allikevel.. kan ikkje skjønne ka som trekker noe spes. oppmerksomhet.. menmen.. vanskelig å få med demoer etc. inn når man bli sjekka liksom..

noen som da veit om det ikkje er fullt så strengt på john dee? siden den er litt mindre etc...
Alle blir sjekket på Rockefeller. Har aldri blitt kroppsvisitert på John Dee. Det har vel med størrelse på arrangement og hvilke artister som spiller etc.
Har du tenkt å ta med deg noe ulovlig inn på John Dee?
det er en stor risk og forandre på sitt eget legg for det er enkelt å sen hvertfall med ett trent øye. å låne legg til en venn for så å fikse hårsveisen, utseendet sitt så det ligner er nok mye bedre. vet ikke om utenlandske førerkort er godkjent, men gode falske utenlandske ider kan kjøpes i utlandet hvertfall.
da må du utgi deg for å være fra utlandet.
Sitat av pecado
Alle blir sjekket på Rockefeller. Har aldri blitt kroppsvisitert på John Dee. Det har vel med størrelse på arrangement og hvilke artister som spiller etc.
Har du tenkt å ta med deg noe ulovlig inn på John Dee?
Vis hele sitatet...
har ikkje tenkt å ta med noe sånn "farlige" ting inn, men vurdere å ta med noe demoer og sånt inn.. sikkert ikkje akkurat ulovlig, men man får iallefall ikkje ta det med inn om man blir sjekka.. er derfor eg håper det ikkje er sånn voldsom sikkerhetssjekk på john dee..
Det går helt sikkert bra å ta med noen demoer, kan være de misliker det hvis du går rundt og prøver å selge dem der inne da.
Sitat av pecado
Det går helt sikkert bra å ta med noen demoer, kan være de misliker det hvis du går rundt og prøver å selge dem der inne da.
Vis hele sitatet...
er nok ikke for å selge dem der inne nei...
Det er mange år siden jeg har blitt sjekka på noen måte på Rockefeller (og jeg går dit 5-10 ganger i året), men nå nærmer jeg meg 30 da...

Har inntrykk av at de er veldig nøye med folk som ser "unge" ut. Er ikke egentlig hele bransjen i Oslo blitt det de siste par åra?
Føler for å oppdatere litt her. hehe. Som det tidligere er sagt her så er legitamasjon hovedfaktor for å drive utested. Alkosalg = Penger til drift... Alkontroll (ligger vel i navnet hva de gjør) er strenge. De kan stenge servering kjapt hvis det blir solgt alkohol til mindreårige (har opplevd dette selv). Føler du at akkurat du blir sjekket ekstra grundig hver gang du skal inn på en konserthall/pub, da burde tenke på hva du går i. Store "baggye" klær er lett å skjule eventuelle "våpen" i og det er en risiko ingen vakter vil ta, da blir det gjerne en ekstra sjekk på deg. Nagler rundt halsen og armer er lite kult å få øye, så det kan man like så godt legge hjemme da man uansett får beskjed om å legge det i garderoben. Leg-sjekk på rockefeller skjer for øvrig i døra og billetter litt lengere opp i gangen. Er du ikke gammel nok, hold deg rolig, mulig du slipper igjennom nåløyet.
Hmm, har muligens fådd til noe kreativt løpen av denne kjedelige fredagskvelden. SKÅL
Alle blir ikke sjekka på Rockefeller. Jeg har vært der tre ganger i år, på to metallkonserter, samt en tangokonsert, som 18-åring, og hver gang har jeg sluppet inn uten at de har sjekka leg. Jeg har med andre ord bare gått rett inn. Jeg ser ikke spesielt voksen ut for alderen, jeg kunne like gjerne vært 17, og det samme kan sies om mine følgesvenner. Jeg har kommet relativt tidlig alle gangene. Mulig jeg har hatt flaks, men når de har unngått å spørre meg tre ganger, så er ikke mitt inntrykk at Rockefeller er spesielt strenge. Jeg har for øvrig også vært på Sentrum Scene to ganger i år, og der har jeg blitt spurt om leg begge ganger. Prøver nå å få med meg noen som er under 18 på Cradle of Filth, men de tør ikke, fordi de er så redde for å bli stoppa. "Herregud, dét hadde vært flaut det!" Bleh...

Edit: Skrivefeil
Sist endret av Robbie; 6. desember 2006 kl. 20:50.